• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilka poważnych problemów (korki, zwłoki, śmieci)
#1
Witam. Mam kilka problemów w grze. Jednym z głównych problemów są masakryczne korki. Z niektórymi poradziłem sobie zmieniając ronda z 6 pasmowych na 2 pasmowe, jednak niekiedy nie mam możliwości zmiany dróg ze względu na strome zbocze... Mam kilka rond i skrzyżowań z którymi nie bardzo wiem co zrobić. Przez te korki przemysł nie ma wystarczającej liczby surowców. Strasznie irytują tworzące się światła drogowe i to że AI kierowców korzysta tylko z jednego pasa.
http://i.imgur.com/ku0aJ9D.jpg http://i.imgur.com/wutE1c8.jpg
Tak to wygląda. Jeśli macie jakieś pomysły jak to przebudować sensownie to chętnie posłucham.

Kolejnym problemem są śmieci i zwłoki. W 80% miasta ciągle mam problemy z wywozem śmieci i zwłok mimo że mam na każdym osiedlu po 2 krematoria, kilka cmentarzy w mieście i mnóstwo spalarni (nawet nie liczyłem ale ponad 15 będzie i około 10 wysypisk). O dziwo nie wszędzie jest to wina korków. Zoptymalizowałem większość rond i śmieciarki mogą dotrzeć do osiedli a nadal mam nagromadzenie odpadów. Nie wiem czy to bug gry czy może ja coś robię źle.

Kolejny problem to wykształcenie mieszkańców a tereny przemysłowe i biurowe. Przemysł domaga się ludzi z niskim wykształceniem. Ok, stworzyłem 2 dzielnice o niskiej wartości terenu i wysokiej gęstości daleko od centrum w którym mam szkoły i uniwersytet. Niestety ludzie i tak dojeżdżają do szkół i stają się wykształceni a przemysł nadal nie ma pracowników. Gdy wyłączyłem uniwersytet (1 na całe miasto), przemysł nagle miał pracowników a z kolei rejony biurowe pluły się o wykształconych ludzi. Gdzie tu znaleźć złoty środek? Albo biura albo przemysł?

Z góry dzięki za pomoc.
  Odpowiedz
#2
W rozwiązaniu korków może pomóc ci informacja, że auta zawsze wybierają nie najkrótszą drogę, tylko taką która ma najmniejsze ograniczenie prędkości. autostrada(100)>rampa(80)>6 pasmowa(60)>4 pasmowa(50)>2 pasmowa(40). https://www.youtube.com/watch?v=Klp2OwMhneA
  Odpowiedz
#3
Ciekawa informacja. Ale nie bardzo mogę ją wdrożyć w tych rondach. Bo jest most ze zjazdem na rondo które zbudowane jest z autostrady. Więc mam najszybszą drogę.
Przed chwilą poeksperymentowałem. Zmieniłem tą autostradę na drogę dwupasmową. Sytuacja się poprawiła jednak i tak tworzyły się (co prawda trochę krótsze) korki. Próbowałem tez dać drogę 6 pasmową i tu była najlepsza sytuacja jednak wszystko psuły światła...
  Odpowiedz
#4
Z moich doświadczeń wynika, że wykształcenie (przeedukowanie) twoich simów nie będzie miało żadnego wpływu na pracę w przemyśle, po prostu fabryki zatrudniają przedukowanych mieszkańców i tyle. Ja mam wykształconych na poziomie uniwersyteckim prawie wszystkich i w moich rozległych dzielnicach fabrycznych nie ma problemu.Ważny jest transport masowy, żeby dowiózł ich do miejsca pracy, zakupów.
  Odpowiedz
#5
Prawda. Problem znikł po jakimś czasie. I rzeczywiście. Niektóre fabryki mają 99% przeedukowanych pracowników i nie plują się o ich brak. Tylko dziwi mnie fakt że gra często robi co chce bo jak problem pojawił się tak nagle znikł bez mojej ingerencji. Grze się znudziło .v.
  Odpowiedz
#6
Akurat to że ludzie bardzo dobrze wykształceni pracują w fabrykach dość wiernie oddaje nasze realia Duży uśmiech
A co do korków to jak masz rozwiniętą komunikację miejską? Ilu mieszkańców przewozisz komunikacją zbiorczą? Rozwozisz towary z stref przemysłowych koleją po reszcie miasta? Póki co w swoim mieście cały czas eksperymentuję z transportem miejskim, ale widać że ma spory wpływ na to co dzieje się na drogach.
  Odpowiedz
#7
Mnie osobiście strasznie drażniło, że w przemyśle pracowało bardzo wiele przeedukowanych osób, dlatego staram się jak najszybciej doprowadzić do momentu w którym przemysł znajduje się na trzecim poziomie. pozwala to na zmianę przekroju kadry potrzebnej do pracy fabryce (na 3 poziomie, zwykle potrzeba już tylko 1 czy 2 niewykształconych pracowników).

w kwestii budowy skrzyżowań polecam mod:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... earchtext=
lub też tworzenie dróg i skrzyżowań, które po porostu nie tworzą świateł na skrzyżowaniach.

Zwłoki i śmieci to praktycznie zawsze wina korków. Taki karawan jedzie chyba w 10 miejsc zanim wróci do krematorium. Więc jeżeli w jakiejś dzielnicy są korki to będzie miało również wpływ na okolicę, bo karawan nie może dojechać, gdyż stoi w miejscu gdzie są korki. Tak samo działają śieciarki
Moje miasto w Cities Skylines - <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://citiesskylines.com.pl/nowe-publikacje-f38/mokry-sen-perfekcjonisty-t214.html">nowe-publikacje-f38/mokry-sen-perfekcjonisty-t214.html</a><!-- l -->
  Odpowiedz
#8
Usuń skrzyżowania znajdujące się zaraz za rondami bo to one blokują ruch.
Nie bardzo rozumiem wszechobecnej mody na ronda przy zjazdach z autostrad. Zajmują 2x więcej miejsca i są 2x mniej wydajne, od normalnych zjazdów/wjazdów. Nigdzie też w realnym życiu nie widziałem takiego rozwiązania.
  Odpowiedz
#9
Drogi, drogi i jeszcze raz drogi. Nie na darmo są drogi 1 i 2 kierunkowe. Musisz dobrze rozplanować ruch pojazdów. Buduj również przejścia dla pieszych nad drogami (drogi z zakładki parki) bo wtedy MNIEJ pieszych używa świateł a to zmniejsza korki. Takie przejście nad ruchliwą drogą + przystanek przy zejściu a może i metro a zobaczysz iż piesi przestaną świateł używać.
Wiele drobnostek ma wpływ na korki a korki = śmieci, zwłoki, pożary bo pojazdy stoją w korkach. Duża liczba autobusów i metra nie gwarantuje ci mniejszych korków bo wszystko zależy w którym miejscu dasz przystanek i jak długo pieszy będzie musiał iść. Jeśli będzie miał za daleko pojedzie autem. W brew przewidywaniom mieszkańcy są bogaci i prawie każdy ma auto Smile
  Odpowiedz
#10
Nie drogi drogi a komunikacja komunikacja choć sądząc po modach w Warsztacie większość - IMHO nie do końca słusznie - skupiła się na tym pierwszym (tryliard rond, dziwnych skrzyżowań itp). Zamiast estakad i autostrad lepiej postawić stację cargo, port a w miasto puścić autobusy i pociąg lub metro. Sam wyburzyłem i przebudowałem część autostrad, pozostawiając JEDNĄ OBWODNICOWĄ na obrzeżu mapy.
Budujemy generalnie MIASTA a nie jakiś Wygwizdowa gdzie na rynek wszyscy jadą samochodzikami. W mieście musi być komunikacja miejska, gdy ta jest do d... miasto się korkuje jak Wrocław.
I osobiście przeliczam sobie liczbę mieszkańców - 5 000 w grze to jak miasteczko 50-tysięczne, 25 000 to już Gdynia (250 000) a 100 000 to milionowe miasto. Adekwatnie do tych wielkości miasta potrzebują właściwej komunikacji MIEJSKIEJ:
Przemysł - przy autostradzie, plus stacja cargo lub port. Nie potrzeba wymyślnych estakad ale przyda się rozplanowanie skrzyżowań i kluczowych dróg (np do stacji cargo)
Handel - jeśli jest "po Bożemu" czyli przy dzielnicach mieszkaniowych to właśnie busy z ciastkami itp zajmują większą część drogi (poza śmieciarkami jeszcze i karetkami). Można problem częściowo "obejść" stawiając strefę handlową obok przemysłowej a nie rozsianą po osiedlach ale miasto wtedy traci na realizmie.
Mieszkańcy - w zdecydowanej większości powinni korzystać z komunikacji miejskiej wtedy ulice pozostają dla kebabowni i karawanów.
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości