• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poradnik Traffic Manager: President Edition cz.2 - Sygnalizacja nie jest taka zła!
#1
Poprzednia część

Modyfikacja do pobrania tutaj


W tej drugiej części poradnika dotyczącego znakomitej modyfikacji ruchu drogowego dla tej gry chcę przedstawić wszystkie opcje dotyczące czasowej sygnalizacji świetlnej.

Jak wiadomo sygnalizacja świetlna dostępna w grze nie działa zbyt dobrze i nie mamy nad nią praktycznie żadnej kontroli. Jednak TM: PE oferuje ciekawą opcję - czasową sygnalizację świetlną.
Mamy nad nią pełną kontrolę, od  długości czasu zielonego światła po sygnalizację tylko dla wybranych kierunków (np. skręt w prawo)
Zwykle w tej grze wiele osób (w tym ja do kiedy nie zgłębiłem tematu tej sygnalizacji) światła na skrzyżowaniach po prostu wyłączało. Ruch może i był płynniejszy ale samochody wjeżdżały na siebie, blokowały ruch a czasem wyłączenie nawet tej domyślnej sygnalizacji jeszcze bardziej pogorszało sytuację. Po za tym w jakim większym mieście główne skrzyżowanie było bez sygnalizacji? Ani to realne ani nie ułatwia gry.

Aby w ogóle zacząć zabawę z taką sygnalizacją musimy mieć mod TM: PE. Następnie wchodzimy w zakładkę czasowej sygnalizacji świetlnej - stoper wraz z małymi światłami z prawej strony
   

Po wejściu wyświetli nam się okienko "wybierz węzły". Tą sygnalizację możemy bowiem konfigurować na paru skrzyżowaniach jednocześnie tworząc np. "zieloną falę" albo skonfigurować jakieś większe skrzyżowanie (tak jak w tym przypadku).

Po wybraniu wszystkich węzłów klikamy "ustaw czasową sygnalizację świetlną"
   
Nad wybranymi skrzyżowaniami wyświetlą nam się sygnalizacje dla aut jak i dla pieszych.
W tym momencie mamy do wyboru cztery opcje. Możemy dodać albo wykluczyć węzeł (skrzyżowanie), usunąć sygnalizację albo "dodać krok". Wybieramy tą ostatnią.

   

I tu zaczyna się zabawa Smile
Do wyboru mamy:
  • Min. i Max. czas działania sygnalizacji. Gdy minimalny czas ustawimy na np. 5 a maksymalny na np. 10 sekund zielone światło dla danego kierunku wybranego w tym kroku będzie się wyświetlać co najmniej przez pięć a potem jeżeli będzie trzeba maksymalnie do dziesięciu sekund. Po tym czasie sygnalizacja przejdzie w następny krok
  • "Po upływie minimalnego czasu przejdź do następnego kroku" - tu wybieramy co ma się dziać po upływie tych pięciu sekund. Domyślnie ustawione jest "wskaźnik przepływu < wskaźnik oczekiwania" Oznacza to że po minimalnym czasie jeżeli wskaźnik przepływu samochodów przez skrzyżowanie będzie niższy niż wskaźnik oczekiwania samochodów na czerwonym świetle sygnalizacja przełączy się w następny krok. Ja polecam tą opcję zostawić, jest ona domyślna i działa bardzo dobrze Smile
  • Czułość sygnalizacji - Im wyższa tym bardziej prawdopodobne że sygnalizacja przełączy się od razu. Im niższa tym bardziej to że zostanie do maksymalnego czasu. Ja polecam ustawić na 0.7/0.8
  • I oczywiście standardowe dodaj/wyklucz węzeł i usuń sygnalizację
Gdy ustalimy już powyższe opcje możemy zacząć ustawiać sygnalizację. Robimy to poprzez zwykłe kliknięcie na sygnalizator. Zmienia on wtedy światło z czerwonego na zielone. O sygnalizację dla pieszych raczej martwić się nie musimy bo przestawia ona się automatycznie ale zawsze warto sprawdzić czy nie będzie przypadkiem kolidowała z ruchem samochodów. W takim wypadku należy ją zmienić w dokładnie ten sam sposób.

Podczas ustawiania sygnalizacji możemy również zmienić jej tryb czyli dzielić ją na skręt w prawo, jazdę prosto i w lewo; skręt w lewo, jazdę prosto i w prawo; albo wszystko oddzielnie. Przydaje się to przy większych, bardziej skomplikowanych skrzyżowaniach.
   

Gdy ustawimy wszystko tak jak chcemy klikamy "dodaj". W ten sposób zrobiliśmy pierwszy krok. Analogicznie dodajemy kolejne, aż każda ze stron skrzyżowania będzie miała przynajmniej raz zielone.
   

Akurat na tym skrzyżowaniu mam to ustawione w ten sposób:
   
   
   

W tym miejscu możemy również dane kroki sobie wyświetlić, edytować, skasować lub przesunąć w górę/w dół. Sygnalizacja kroki pokonuje od góry więc w ten sposób określamy który będzie wykonywany pierwszy.

Kiedy wszystko ustawimy jak chcemy naciskamy start i cieszymy się naszą sygnalizacją Smile
   

W tym miejscu jeszcze pominąć dany krok, pokazać liczniki sygnalizacji, zastopować ją i tym samym przejść do edycji albo aktywować tryb testu (pozostać w danym kroku)

Dzięki temu nasze miasto wygląda bardziej realnie, samochody nie przenikają przez siebie a dobrze zorganizowana sygnalizacja metodą prób i błędów (Wink) może nawet znacząco upłynnić ruch.
To by było chyba na tyle, mam nadzieję że komuś pomogłem i używanie sygnalizacji w tej grze nie będzie już najgorszą rzeczą do wyboru Smile 

W razie jakiś pytań piszcie śmiało, w razie czego zaktualizuje też poradnik, ale wydaje mi się że wszystko zostało wytłumaczone Smile
Niedostępny
  Odpowiedz
#2
Świetny poradnik.
W końcu znalazłem chwilę i ustawiłem światła na najbardziej obleganych skrzyżowaniach i efekt jest doskonały.
Gra zdecydowanie nabiera realizmu, ale przede wszystkim znikają korki. Naprawdę warto pobawić się tą opcją, zamiast tracić czas na przebudowywanie skrzyżowań, aby zlikwidować korki.
Pozdrawiam
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości