Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: Kilka poważnych problemów (korki, zwłoki, śmieci)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam. Mam kilka problemów w grze. Jednym z głównych problemów są masakryczne korki. Z niektórymi poradziłem sobie zmieniając ronda z 6 pasmowych na 2 pasmowe, jednak niekiedy nie mam możliwości zmiany dróg ze względu na strome zbocze... Mam kilka rond i skrzyżowań z którymi nie bardzo wiem co zrobić. Przez te korki przemysł nie ma wystarczającej liczby surowców. Strasznie irytują tworzące się światła drogowe i to że AI kierowców korzysta tylko z jednego pasa.
http://i.imgur.com/ku0aJ9D.jpg http://i.imgur.com/wutE1c8.jpg
Tak to wygląda. Jeśli macie jakieś pomysły jak to przebudować sensownie to chętnie posłucham.

Kolejnym problemem są śmieci i zwłoki. W 80% miasta ciągle mam problemy z wywozem śmieci i zwłok mimo że mam na każdym osiedlu po 2 krematoria, kilka cmentarzy w mieście i mnóstwo spalarni (nawet nie liczyłem ale ponad 15 będzie i około 10 wysypisk). O dziwo nie wszędzie jest to wina korków. Zoptymalizowałem większość rond i śmieciarki mogą dotrzeć do osiedli a nadal mam nagromadzenie odpadów. Nie wiem czy to bug gry czy może ja coś robię źle.

Kolejny problem to wykształcenie mieszkańców a tereny przemysłowe i biurowe. Przemysł domaga się ludzi z niskim wykształceniem. Ok, stworzyłem 2 dzielnice o niskiej wartości terenu i wysokiej gęstości daleko od centrum w którym mam szkoły i uniwersytet. Niestety ludzie i tak dojeżdżają do szkół i stają się wykształceni a przemysł nadal nie ma pracowników. Gdy wyłączyłem uniwersytet (1 na całe miasto), przemysł nagle miał pracowników a z kolei rejony biurowe pluły się o wykształconych ludzi. Gdzie tu znaleźć złoty środek? Albo biura albo przemysł?

Z góry dzięki za pomoc.
W rozwiązaniu korków może pomóc ci informacja, że auta zawsze wybierają nie najkrótszą drogę, tylko taką która ma najmniejsze ograniczenie prędkości. autostrada(100)>rampa(80)>6 pasmowa(60)>4 pasmowa(50)>2 pasmowa(40). https://www.youtube.com/watch?v=Klp2OwMhneA
Ciekawa informacja. Ale nie bardzo mogę ją wdrożyć w tych rondach. Bo jest most ze zjazdem na rondo które zbudowane jest z autostrady. Więc mam najszybszą drogę.
Przed chwilą poeksperymentowałem. Zmieniłem tą autostradę na drogę dwupasmową. Sytuacja się poprawiła jednak i tak tworzyły się (co prawda trochę krótsze) korki. Próbowałem tez dać drogę 6 pasmową i tu była najlepsza sytuacja jednak wszystko psuły światła...
Z moich doświadczeń wynika, że wykształcenie (przeedukowanie) twoich simów nie będzie miało żadnego wpływu na pracę w przemyśle, po prostu fabryki zatrudniają przedukowanych mieszkańców i tyle. Ja mam wykształconych na poziomie uniwersyteckim prawie wszystkich i w moich rozległych dzielnicach fabrycznych nie ma problemu.Ważny jest transport masowy, żeby dowiózł ich do miejsca pracy, zakupów.
Prawda. Problem znikł po jakimś czasie. I rzeczywiście. Niektóre fabryki mają 99% przeedukowanych pracowników i nie plują się o ich brak. Tylko dziwi mnie fakt że gra często robi co chce bo jak problem pojawił się tak nagle znikł bez mojej ingerencji. Grze się znudziło .v.
Akurat to że ludzie bardzo dobrze wykształceni pracują w fabrykach dość wiernie oddaje nasze realia Duży uśmiech
A co do korków to jak masz rozwiniętą komunikację miejską? Ilu mieszkańców przewozisz komunikacją zbiorczą? Rozwozisz towary z stref przemysłowych koleją po reszcie miasta? Póki co w swoim mieście cały czas eksperymentuję z transportem miejskim, ale widać że ma spory wpływ na to co dzieje się na drogach.
Mnie osobiście strasznie drażniło, że w przemyśle pracowało bardzo wiele przeedukowanych osób, dlatego staram się jak najszybciej doprowadzić do momentu w którym przemysł znajduje się na trzecim poziomie. pozwala to na zmianę przekroju kadry potrzebnej do pracy fabryce (na 3 poziomie, zwykle potrzeba już tylko 1 czy 2 niewykształconych pracowników).

w kwestii budowy skrzyżowań polecam mod:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... earchtext=
lub też tworzenie dróg i skrzyżowań, które po porostu nie tworzą świateł na skrzyżowaniach.

Zwłoki i śmieci to praktycznie zawsze wina korków. Taki karawan jedzie chyba w 10 miejsc zanim wróci do krematorium. Więc jeżeli w jakiejś dzielnicy są korki to będzie miało również wpływ na okolicę, bo karawan nie może dojechać, gdyż stoi w miejscu gdzie są korki. Tak samo działają śieciarki
Usuń skrzyżowania znajdujące się zaraz za rondami bo to one blokują ruch.
Nie bardzo rozumiem wszechobecnej mody na ronda przy zjazdach z autostrad. Zajmują 2x więcej miejsca i są 2x mniej wydajne, od normalnych zjazdów/wjazdów. Nigdzie też w realnym życiu nie widziałem takiego rozwiązania.
Drogi, drogi i jeszcze raz drogi. Nie na darmo są drogi 1 i 2 kierunkowe. Musisz dobrze rozplanować ruch pojazdów. Buduj również przejścia dla pieszych nad drogami (drogi z zakładki parki) bo wtedy MNIEJ pieszych używa świateł a to zmniejsza korki. Takie przejście nad ruchliwą drogą + przystanek przy zejściu a może i metro a zobaczysz iż piesi przestaną świateł używać.
Wiele drobnostek ma wpływ na korki a korki = śmieci, zwłoki, pożary bo pojazdy stoją w korkach. Duża liczba autobusów i metra nie gwarantuje ci mniejszych korków bo wszystko zależy w którym miejscu dasz przystanek i jak długo pieszy będzie musiał iść. Jeśli będzie miał za daleko pojedzie autem. W brew przewidywaniom mieszkańcy są bogaci i prawie każdy ma auto Smile
Nie drogi drogi a komunikacja komunikacja choć sądząc po modach w Warsztacie większość - IMHO nie do końca słusznie - skupiła się na tym pierwszym (tryliard rond, dziwnych skrzyżowań itp). Zamiast estakad i autostrad lepiej postawić stację cargo, port a w miasto puścić autobusy i pociąg lub metro. Sam wyburzyłem i przebudowałem część autostrad, pozostawiając JEDNĄ OBWODNICOWĄ na obrzeżu mapy.
Budujemy generalnie MIASTA a nie jakiś Wygwizdowa gdzie na rynek wszyscy jadą samochodzikami. W mieście musi być komunikacja miejska, gdy ta jest do d... miasto się korkuje jak Wrocław.
I osobiście przeliczam sobie liczbę mieszkańców - 5 000 w grze to jak miasteczko 50-tysięczne, 25 000 to już Gdynia (250 000) a 100 000 to milionowe miasto. Adekwatnie do tych wielkości miasta potrzebują właściwej komunikacji MIEJSKIEJ:
Przemysł - przy autostradzie, plus stacja cargo lub port. Nie potrzeba wymyślnych estakad ale przyda się rozplanowanie skrzyżowań i kluczowych dróg (np do stacji cargo)
Handel - jeśli jest "po Bożemu" czyli przy dzielnicach mieszkaniowych to właśnie busy z ciastkami itp zajmują większą część drogi (poza śmieciarkami jeszcze i karetkami). Można problem częściowo "obejść" stawiając strefę handlową obok przemysłowej a nie rozsianą po osiedlach ale miasto wtedy traci na realizmie.
Mieszkańcy - w zdecydowanej większości powinni korzystać z komunikacji miejskiej wtedy ulice pozostają dla kebabowni i karawanów.
Stron: 1 2 3 4