Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: SZyMeX-owe obiekty
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Ostatnio nawet myślałem o tym by zrobić "tramicusa" i nie wykluczone że niedługo taki powstanie. Mam jednak teraz sporo spraw na głowie więc zabiorę się za niego najwcześniej w weekend.
Przeróbki gotowych modeli są jednak jakieś takie... przyjemniejsze Tounge
Zacząć od zera zawsze najtrudniej..
No ale jako że Pesy są z grubsza do siebie podobne to.. czemu nie? :P

Aktualnie więc trwają prace nad "Tramicusem". Standardowo myślałem że będzie to prosta przeróbka a okazało się że model jest nieco bardziej skomplikowany niż myślałem :P W każdym razie, powoli zaczyna to już wyglądać jak Pesa 120N. Dajcie znać jak oceniacie tą bryłę, ja tych tramwajów w życiu na oczy nie widziałem i bazuję się tylko na zdjęciach oraz marnej, jak się okazało, jakości rysunkach ze strony transport131 (przód jest w ogóle wzięty z czapy i nijak ma się do rysunków od boku a nawet do prawdziwego tramwaju..)

[Obrazek: CYEWn3A.jpg][Obrazek: EGtCqJD.jpg][Obrazek: kVVZrre.jpg]

Oczywiście do obróbki pójdą jeszcze osłony wózków.
Wygląda na to że przedni (i zarazem tylni) człon gotowy, czyli jakieś 80% prac też jest już zrobione Wink
To co zostało to przekleić osłony wózków do środkowego członu, oteksturować to wszystko i... w zasadzie tyle Smile

[Obrazek: dZMpcK9.jpg]

P.S Tramicus będzie zarówno w barwach warszawskich jak i elbląskich + oczywiście wersja "generic"
Powoli zaczyna wyglądać jak ten realny tramicus Smile

[Obrazek: b7G4NTz.jpg]
Z takich drobnych detali, to Tramicus ma na bokach przy połączeniu zderzaków z karoserią harmonijkę.

Jak chcesz zdjęcia detali do tekstur, to mogę w Łodzi zapolować na Tramicusy.
Jeżeli będziesz miał możliwość gdzieś przy okazji coś ustrzelić to z chęcią przygarnę, chociaż większość takich najważniejszych detali jak loga przewoźników itp. są dostępne w internecie. To co by się przydało to na pewno tylne/przednie światła, może przyciski od drzwi, no i w sumie tak szczerze mówiąc to nie wiem co jeszcze :P Nie wiem czy wystarczająco wykorzystam takie najmniejsze detale na swoim modelu, więc nie chce też wyjść na kogoś kto najpierw prosi o zdjęcia a potem nic z tym nie robi.. Więc jeżeli będziesz gdzieś przy okazji obok takiego Tramicusa to coś tam cyknąć możesz, postaram się je jak najlepiej wkleić na model, ale jeżeli miałbyś specjalnie na niego polować to myślę że nie ma po co robić sobie zachodu :P
Oczywiście wielkie dzięki za chęć pomocy Smile
Robione telefonem ale może się na coś przyda.
Jakbyś potrzebował jeszcze czegoś to śmiało pisz Smile
https://imgur.com/a/tkucTLa

Nie było to jakieś specjalne polowanie, akurat miałem coś do załatwienia w pobliżu pętli, a na 11 prawie same Tramicusy, więc nawet nie musiałem na nie czekać.
Super, wielkie dzięki Smile
Swoją drogą, coś mocno obdrapane te wasze Tramicusy ;P

Natomiast warszawski Tramicus jest już w coraz to "pełniejszej" formie, jednak napotkałem pewien problem (zresztą, już wcześniej był on zauważalny przy innych modelach..). Najlepiej pokażą to chyba screeny:[Obrazek: ujK7c34.png][Obrazek: 9kFi6VN.png]

Jak widać, napis nie trzyma "pionu", zresztą, nie da się nawet pociągnąć tam pionowej kreski bez dziwnych zniekształceń. Nie ukrywam, że w pewnych miejscach przeszkadza mi to w zrobieniu drobnych szczegółów, no i oczywiście nie mam pojęcia jak temu zaradzić. Niby prostuje się kiedy przeciągam jeden vektor, no ale nie o to tutaj chodzi.. Jakoś dziwnie miesza proporcje, no ale jakbym miał zostawić tą mapę uv zostawić taką, jaką mi zrobiło po kliknięciu "unwrap" to nigdzie nie miał bym prostych linii przez co tekstury nie wyglądały by zbyt ciekawie.. (widać to po prawej stronie powyższych tekstur - okno odbija do góry, jednak po "naprostowaniu" mapy uv tak, żeby były tam proste linie proprocje totalnie wariowały i ta hm.. całkowicie górna linia (która jest teksturą już jakby na polu okna) rozjeżdżała się kompletnie i nie trzymała poziomu, więc z dwojga złego wybrałem krzywe linie na uv, czyli poszarpane linie na teksturze. Jednak w tym przypadku jest to mały fragment, mam nadzieję że słabo widoczny, a jeżeli miałbym tak robić cały tramwaj no to...) Zatem, czy da się gdzieś w opcjach jakoś to "naprostować", czy bez gruntownej przebudowy tekstur i/lub modelu nic z tym się nie da zrobić? Mam nadzieję że dobrze wytłumaczyłem :P

Oczywiście wrzucam dwa screeny pokazujące aktualny stan przodu tramicusa w całości, na pewno skorzystam jeszcze ze zdjęć , więc jakieś szczegóły jeszcze dojdą, ale z grubsza właśnie tak będzie się to prezentować Smile

[Obrazek: 4hOwaYn.jpg][Obrazek: FaeBJu3.jpg]

EDIT: Pierwsze detale już nałożone, jeszcze raz wielkie dzięki Smile
[Obrazek: 8rj3T9K.png]
Niestety ale coś musiałeś źle kliknąć i oprócz cytatu nic nie widać :/

W każdym razie, problem rozwiązałem dodając jedno "cięcie" przechodzące przez ten pas z numerem. Wiem że pewnie dałoby to się zrobić w ogóle bez tych poszczególnych face-ów no ale już za późno :P
Poprawiłem przy okazji jeszcze tą klapkę na bardziej ciemną, bo te w warszawskich tramicusach są pomalowane, oraz usunąłem lewe lusterko (te występuje chyba tylko w elbląskiej wersji, edit: a jednak nie występuje tylko w wersji warszawskiej Wink)
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23