Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: SZyMeX-owe obiekty
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Trochę to specular podbilem, szyb w diffuse jeszcze nie przyciemnialem. Najgorsze jest to, że żeby zobaczyć jak naprawdę to wygląda to muszę za każdym razem ładować save-a a to jest dobre 10 minut w plecy :P dlatego trochę już mi się nie chce przy tym grzebać :P zobaczę jak to teraz wygląda i co dalej z tym będę robił.
ja jak sie bawie w podmiane tekstur to w wypadku pojazdow wczytuje pusta mape z noworkshop Duży uśmiech to co potrzebuje mam w loklanym folderze Smile
Na początku wczytywałem je na byle co z vanilli co zresztą widać na pierwszych screenach z gry :P Ale jednak w mieście i z modami wygląda to zupełnie inaczej, a pusta mapa wczytywałaby się pewnie tylko trochę krócej bo assetsy i modyfikacje i tak by się musiały załadować :P

W każdym razie, przyciemniłem trochę tekstury okien drzwi itp, podbiłem trochę specular-a i wygląda to już całkiem dobrze, myślę że lepiej już nie będzie :P

Dla porównania - "stary" model:
[Obrazek: tWZQbu6.jpg][Obrazek: 78V05d8.jpg][Obrazek: 6ZlRQ1K.jpg]

nowy model:
[Obrazek: tv36hjd.jpg][Obrazek: pAFjNAr.jpg]

Myślę że jest już na prawdę dobrze, a kwestia odbić no to.. powiem tak, w edytorze się odbija dość mocno Tounge ale bez przesady też w drugą stronę. Jak dla mnie jest po prostu okej. Natomiast w grze, no to już kwestia indywidualnych ustawień :P

Jeszcze zarzucę trochę fotkami, bo natrafiło się kilka okazji, no i jako że dam szerszy wgląd to od razu zapytam czy uważacie że to już się nadaje to opublikowania? Znalazłem jeszcze kilka rzeczy do poprawki - w modelu to przebijające tekstury w miejscu numeru taborowego, no a reszta to już kwestie edytora pojazdów, więc i tak jeszcze raz będę musiał importować wszystkie człony. Jak dla mnie nie ma co już tutaj więcej kombinować, wygląda to całkiem ok, pewnie dałoby się zrobić jeszcze więcej ale tak to można siedzieć i w kółko coś poprawiać :P Kiedyś trzeba w końcu skończyć :P

Kilka porównań z inną Pesą - okna ma jeszcze ciemniejsze ale jak na moje oko to do Jazza by to nie pasowało.

[Obrazek: DiOLIKp.jpg][Obrazek: GFdJ2Dd.jpg]

Kilka takich ogólnych fotek:
[Obrazek: r8cGMDa.jpg][Obrazek: s2SPVkL.jpg][Obrazek: N2opc7l.jpg][Obrazek: cg1nsJr.jpg]

Porównanie "starego" z "nowym" (nowy jest drugi):
[Obrazek: WNzojCb.jpg][Obrazek: rSsRjwU.jpg][Obrazek: rS1UibH.jpg][Obrazek: dr1OVWo.jpg]

Parę dalszych ujęć, tramwaj z daleka też musi dobrze wyglądać bo nie oszukujmy się, większość osób pewnie nawet raz na niego kamery nie zbliży :P (Tutaj już przed skrzyżowaniem stoją dwa nowe modele, z zajezdni wyjechał jeden za dużo Tounge)
[Obrazek: 2Ld1ThS.jpg][Obrazek: qDipjhw.jpg][Obrazek: kY4eNY9.jpg]

No i dwie nocne fotki, w sumie nie wiem po co ich aż tyle zrobiłem :P
[Obrazek: jbuRSKt.jpg][Obrazek: q5dVe8q.jpg]
Fajnie to wyszło. Te lampki to był dobry pomysł.

Nie wiem czemu ale u mnie odbicia w szybach świecą się jak psu jaja, a u ciebie prawie w ogóle nie widać różnicy między oknem a karoserią.
No tutaj muszę ci przyznać rację, że pomimo moich obaw te lampy wzięte z prawdziwego zdjęcia dużo zmieniły na lepsze Smile

A co do odbić, to któryś mod to powoduje, tylko nie wiem który Tounge
W edytorze się całkiem mocno odbija, tak to wygląda (na screenach trochę ciężko to uchwycić)

[Obrazek: TJfD6Vb.jpg][Obrazek: nz142M4.jpg][Obrazek: H8MPSCl.jpg][Obrazek: 3GFhdy7.jpg]

Składam Pesę w całość i jeszcze dziś albo jutro ją wrzucę na warsztat Duży uśmiech
Najprawdopodobniej następnym modelem jaki się pojawi będzie warszawska Pesa Jazz (już nie Duo Wink). Model sam w sobie jest w zasadzie taki sam - poza przeniesieniem pantografu do pierwszego członu, i skróceniem tramwaju o dwa człony już w samej grze, jedyne różnice to tekstury - z jednej strony trzeba usunąć drzwi no i zmienić oczywiście kolor. Pracy generalnie więc mało, dlatego też wybrałem ten model jako następny Tounge 

Aktualnie pierwszy człon wygląda w ten sposób:
[Obrazek: a7QxMEg.jpg][Obrazek: f2LeoCg.jpg]

Kolejne screeny dam jak będzie coś więcej bo bez sensu tak wrzucać co chwilę drobne postępy :P

A, no i w najbliższym czasie dorobię jeszcze wersję generic do poprzedniej Pesy, ta też będzie w dwóch malowaniach.
No i w zasadzie wszystkie trzy człony są gotowe, dużej roboty z tym nie było :P

Swoją drogą mam jeszcze dwa pytania:
1. Jaki hm.. "podkład" najlepiej użyć do wersji malowanej kolorem linii? Czy to ma w zasadzie jakiekolwiek znaczenie?
2. W jaki sposób w blenderze kilka obiektów otworzyć w jednym pliku tak, by każdy mógł ładować swoją teksturę? :P Pewnie bardzo głupie pytanie, ale jakoś nie jestem w stanie przenieść np. drugiego członu do blendera z otwartym przodem tak, by drugi człon zachował swoją teksturę. 

Dobra, pora na screeny:

[Obrazek: d1q81pV.jpg][Obrazek: aPQvl1E.jpg]

[Obrazek: zBBeOPA.jpg][Obrazek: Tn4Po2L.jpg]

[Obrazek: eIf1w6m.jpg][Obrazek: p4bdqHp.jpg]

EDIT: No i jest jeszcze jedna kwestia Smile Jaki numer linii i kierunek powinna mieć ta Pesa? Jest u nas ktoś z Warszawy? Dajcie propozycje Duży uśmiech
9 (chyba dalej jezdzi na Okecie)
9 jeździ w okolice Okęcia, ale przystanki końcowe to P+R Aleja Krakowska oraz Wiatraczna/Gocławek. W necie znalazłem zdjęcie z tą Pesą z numerem 14 w kierunku Banacha, nazwa krótka i wybrałem właśnie ją :P
Kolor tekstury który by zmieniał się w zależności od koloru linii musi być neutralny. Inaczej będą się mieszały kolory. Proponuje jakiś szary, żeby nie było to zbyt jaskrawe.

W zakładce shading w blenderze  musisz się upewnić że dany wagon nie ma narzuconych dwóch materiałów. Przypadkiem to się może zdarzyć.
Jak chcesz mieć model z inną teksturą to po prostu wybierasz panelu wyboru obiektów odpowiedni model i podmieniasz plik w okienku image texture.

[Obrazek: 8a3Cg65.png]
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23