Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: Prąd, tunele i wszystko!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, jestem kompletnie zielony w tej grze. Dzisiaj ją kupiłem, wciąga strasznie ale w pewnych momentach jest strasznie irytująca. Liczę na odpowiedź znawców.

1. Na początku jak kierować prądem? Momentami znika mi prąd w niektórych miejscach linii. Średnio wygląda pełno wiatraków, stawiam powoli na wodne i jedna elektrownia. Jakieś rady jak to ogarnąć?

2. Na jakim etapie potrzebne są tunele?

Jeżeli ktoś ma ochotę i chęci będę ogromnie wdzięczny jak da kilka wskazówek na początek na każdy temat.
1. Od długiego czasu gram z nieskończoną ilością pieniędzy ale pamiętam że z prądem zawsze miałem problemy :E Brakowało mi kasy na elektrownie, przez co nie było prądu, przez co ludzie wyprowadzali się z miasta, przez co nie miałem kasy na elektrownie. Takie błędne koło :E
Ja bym ci polecił "zatrzymać" miasto w rozwoju na poziomie gdy masz wystarczająco prądu i jednocześnie zarabiasz jakąś sumę pieniędzy. Poczekałbym tak aż do momentu gdy byłoby mnie stać na elektrownie węglową (lub naftową? już nie pamiętam która lepsza :P) i wybudowałbym ją by mieć zapas prądu.
Zawsze możesz szukać też (dużo ciekawszych swoją drogą) elektrowni w workshopie. Niekiedy kosztują mniej a są bardziej wydajne i co najważniejsze, bardziej realistyczne Smile

2. Wszystko zależy od tego jak grasz i jakie masz potrzeby. Prawdę mówiąc można zbudować miasto bez żadnego tunelu. Wszystko zależy jak grasz i co ci przyjdzie do głowy Smile

Jak masz jeszcze jakieś pytania, wal śmiało Smile
(28-12-2017, 00:51)SZyMeX napisał(a): [ -> ]1. Od długiego czasu gram z nieskończoną ilością pieniędzy ale pamiętam że z prądem zawsze miałem problemy :E Brakowało mi kasy na elektrownie, przez co nie było prądu, przez co ludzie wyprowadzali się z miasta, przez co nie miałem kasy na elektrownie. Takie błędne koło :E
Ja bym ci polecił "zatrzymać" miasto w rozwoju na poziomie gdy masz wystarczająco prądu i jednocześnie zarabiasz jakąś sumę pieniędzy. Poczekałbym tak aż do momentu gdy byłoby mnie stać na elektrownie węglową (lub naftową? już nie pamiętam która lepsza :P) i wybudowałbym ją by mieć zapas prądu.
Zawsze możesz szukać też (dużo ciekawszych swoją drogą) elektrowni w workshopie. Niekiedy kosztują mniej a są bardziej wydajne i co najważniejsze, bardziej realistyczne Smile

2. Wszystko zależy od tego jak grasz i jakie masz potrzeby. Prawdę mówiąc można zbudować miasto bez żadnego tunelu. Wszystko zależy jak grasz i co ci przyjdzie do głowy Smile

Jak masz jeszcze jakieś pytania, wal śmiało Smile

Poradziłem sobie jakoś, przebiłem jedenaście tysięcy mieszkańców. Ale mam mega problem z biznesami, co chwile musze burzyć. Nie mam zapotrzebowania ani na sektory mieszkalne czy biznesowe. Po prostu przestać budować miejsca na biznesy a nadgonić mieszkańcami?

Bardzo ważne pytanie, jak pozbywać sie zwłok. Jakkolwiek to brzmi Duży uśmiech Nie moge krematorium a mam ponad 100 ciał do zakopania Duży uśmiech co robić z tym?

To jeszcze jedno, jak śmieci się pozbywać? Stawiać mnóstwo wysypisk i utylizatorów?
1. Z tymi strefami to też jest dziwnie. Czasem zapotrzebowanie może spaść do zera nie wiedzieć czemu i się już tak trzymać. Sprawdź jaki masz podatek. Ja mam 10% na niskich strefach i 11% na wysokich. Jak tylko spróbuję zwiększyć niskie do tych jedenastu to zapotrzebowanie spada do zera.
Ewentualnie zbuduj właśnie więcej mieszkalnych i czekaj aż się pobudują bo komercyjna i biurowa/przemysłowa zależą w zasadzie od mieszkańców. Jeżeli mieszkańcy nie mają gdzie pracować to wzrasta zapotrzebowanie na biura/przemysł. Jak nie mają gdzie kupować/przemysł nie ma gdzie eksportować towarów wzrasta zapotrzebowanie na komercyjne.


2. Nie wiem o co ci do końca chodzi. Stawiasz cmentarz i tyle.

3. Albo to co napisałeś albo steam workshop i budujesz jakieś ekologiczne centrum recyklingu Smile
Dziwne macie te problemy...
Ja stawiam podatki 12% i to nie ma negatywnego wpływu na wzrost.
Prąd? Po prostu trzeba grać na miksie energia odnawialna-nieodnawialna. Koszt postawienia elektrowni jest, koszt utrzymania jest, szacowana produkcją jest - można oszacować koszt wyprodukowania 1 MW.
Tylko że są nietypowe sytuacje: mniejszy wiatr, mniej produkowanej energii w wiatrakach. Mgła: mniej produkowanej energii w wiatrakach i elektrowniach słonecznych. Wielkie korki czy usuniesz ulicę przy elektrowni na paliwa? Skończą się zapasy i też jest problem.
Trzeba po prostu patrzeć co i gdzie się buduje, a przy problemie z energią podwyższasz budżet na prąd i sprawdzasz wszystkie elektrownie w mieście. Ta gra bardzo równoważy cechy różnych źródeł energii.

Popyt na strefy? Budujesz.tak, jak pokazuje pasek popytu. Jest przy zerowym poziomie na dany typ strefy, nie musisz nic robić. W razie małych skoków typu popyt na kilka osób, jakiś budynek podwyższy swój poziom. Gdy wzrośnie popyt bardziej, zwyczajnie wzrośnie słupek popytu. Nie ma co się bawić we wróżkę. Trzeba też - co oczywiste - dbać o warunki w mieście, tak jak w realnym świecie. Wszystkie warunki sprawdzane osobno pozwalają ogarnąć problemy lokalnie, a ogólny podgląd daje widok cen gruntów.
Przydatną sprawa jest to, że po wyburzeniu budynków innych stref niż mieszkalnych, popyt na te strefy wzrośnie o tyle, ile możliwości świadczonych usług czy miejsc pracy poszło. W przypadku wyburzenia budynków mieszkalnych popyt na nie się nie odbudowuje. W całej historii miasta tracisz te x osób.
W zaawansowanym stadium danego poziomu popyt się zaczyna stabilizować. To nic dziwnego. Po przejściu kamienia milowego poziomy popytu skokowo rosną.
No widzisz, ja mam cały czas podatki na 10% dla mniejszej strefy i 11% dla większej. Jak tylko zmienię dla niskich na 11% to całe zapotrzebowanie spada do zera. Pewnie po jakimś czasie by się ustabilizowało bo by się przyzwyczaili do podatków ale i tak jestem na plus (mimo że gram z nieograniczonymi pieniędzmi co zwykle kończyło się jakimiś 40 tys na minus xD) więc nic nie zmieniam.