Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: zamarła metropolia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć. Mam dwa pytania związane z zastojem mojego miasta. Najpierw jego opis i całego mojego doświadczenia. Samo budowanie jest tylko trudne jeśli chodzi o korki i finanse na hardzie bo trzeba uważać na nie przy budowaniu usług miejskich. Z mediów sprowadza się do dostawiania tego samego co mi tak bardzo nie przeszkadza ale przydało by się większe urozmaicenie problemów dostosowanych do dróg rozwoju i konfliktu różnych grup społecznych ( przemysł surowcowy i wytwórczy, ośrodek naukowy z zaawansowanym przemysłem czy turystyka ). Nie rozumiem tylko czemu śmietniska potrafią się zapchać w ciągu 5 czy 10 minut na najszybszym tempie, a cmentarze się bardzo wolno zapychają co mi utrudnia odblokowanie dworca z drugiej zakładki budynków unikatowych
Moje miasto ma 180 tysięcy mieszkańców i ma trochę przemysłu rolniczego, drzewnego i wydobywczego z naftowym ale surowce nieodnawialne się w dużym stopniu skończyły. Mam również dużą strefę biurową i budynki unikatowe na wybrzeżu z strefami handlowymi. Są 4 porty handlowe i turystyczne przy morzu oraz 2 lotniska. Jest rozbudowana linia metra i po dwa rodzaje stacji kolejowych oraz linie autobusowe. Korków też nie ma bo towary są dostarczane przez ciężarówki do sklepów bez problemu. Mam 3 uniwersytety dość dużo szkół podstawowych i średnich. Moje pytania:
1) Czy w moje grze może być bug bo popyt na strefę mieszkalną jest zerowy, a jednocześnie po prawej stronie obok buźki pokazującej zadowolenie pojawiają się liczby i ogólna liczba populacji mi bardzo wolno ale jednak wzrasta. Nie rozumiem tego.
2) Czy przemysł surowcowy wymagający tylko szkół podstawowych i średnich jest do pogodzenia z strefami biurowymi? Bo czytałem tutaj, że nie bo biurowce wymagają uniwersytetów więc może mam zbyt dobrze wykształconą populację i muszę się zdecydować. Chociaż to by mi się wydało dziwne bo w innych grach tego typu to jest do pogodzenia.
3) Podobało by wam się tryb misji w tej grze typu jest pożar to trzeba ugasić, odwozić rannych czy ścigać bandziorów albo nawet robić proste misje tajniak typu śledź, znajdź przez przesłuchanie itd? . Oczywiście tylko dla chętnych.
Wszystko jest OK, nie ma bugów
1. Nie wszystkie mieszkania w budynku są zajęte - jeśli przeznaczyłeś wcześniej więcej parceli to powstały budynki ale nie wszystkie mieszkania są zasiedlone (pustostany).
1a. Podobną sytuację masz jeśli budynki wchodzą na kolejny poziom - wtedy budynek np 2 mieszkaniowy zamienia się na 4 mieszkaniowy - więc mimo że nie przeznaczyłeś w tym czasie więcej terenu na mieszkaniówkę liczba dostępnych mieszkań zwiększyła się więc powoli rosnąca populacja ma gdzie się wprowadzać (nie brakuje 3mln mieszkań)
Poza tym... małe (nowe) dzieci nie potrzebują nowych mieszkań.
2. Nie do końca rozumiem: ale jak grałem ostatnio to miałem miasto 150k i tak - na oko - strefa przemysłowa była zbliżona powierzchniowo do biurowej - czyli były miejsca pracy i pracownicy i tu i tu.
Tyle że ja rozwijam miasto stopniowo - może megadziki rozwój i postawienie 10 uniwersytetów zaburza tą relację. Ale jest i na to sposób: nie zwiększać wtedy strefy biurowej ponad przyrost ludności czyli wprowadzają się gajerki ale w mieście jest cały czas pewna liczba osób która pracuje w fabrykach (niezależnie od wykształcenia) bo innej pracy nie ma. To Polska, nie Rumunia, wolą robić cokolwiek.
3. Włącz sobie GTA albo Mafię. ;-) Przydałaby się możliwość importowania stworzonego miasta np do GTA co? Ale to jeszcze kilka-naście lat musimy poczekać na takie cuda chyba że Collosal Order znów zacznie ewoluować i np po Cities Skylines II zamiast Cities Skylines III zrobi Criminal Cities tak jak wyewoluowali z Cities in Motion.
3a. Można włączyć mod i jednym klikiem odpalać pożary. Fakt przy tej skali aż trochę szkoda że nie widzimy jakichś akcji na ulicach z rozbojami itp ale cóż: ze śledzenia to pozostaje kliknąć sobie na ludzika (z trybem FPS lub bez) i obserwować co robi.