Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: Crash podczas wczytywania mapy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!

Ostatnimi czasy mam problem z Citiskami. Przed wymianą dysku na SSD musiałem męczyć się z wczytywaniem mapy nawet przez 25 minut. Po wymianie dysku - jak za sprawą różdżki czas wczytywania skrócił się do zaledwie ok 4 minut. Pozwoliłem więc sobie na więcej dodatków.

I od pewnego czasu miałem częste crashe podczas gry. Albo podczas wczytywania gry, albo podczas wybierania jakichś elementów np przy użyciu lupki z moda FindIt!. Usunąłem "kilka' ostatnich assetów i myślałem, że wszystko wróciło do normy. Gra się uruchomiła, pograłem, zapisałem. A teraz nawet nie chce się wczytać - za każdym razem w końcowej fazie wczytywania (już po wczytaniu wszystkich assetów) wywala mnie do pulpitu, czasem nawet wylogowuje z Windows.

W załącznikach pliki error.txt i output_log.txt

Czy ktoś potrafi to rozszyfrować, jaka może być przyczyna wywalania z gry?


Jeśli potrzeba jeszcze jakichś informacji - to piszcie, postaram się odpowiedzieć.
Nareszcie ktoś wysłał logi od razu w pierwszym poście Duży uśmiech

W tym wypadku skończyła ci się po prostu pamięć RAM. Jeżeli nie masz możliwości powiększenia fizycznej pamięci poprzez dokupienie kości RAMu pozostaje ci zwiększenie pliku stronnicowania (pagefile) albo odsubskrybowanie parunastu/dziesięciu obiektów. Możesz też spróbować zainstalować Loading Screen Mod oraz Less Steam. Generalnie citieski "zżerają" ogrom RAMu, ja mam 16GB ale muszę powiedzieć że to i tak było mało, najlepiej mieć 32 GB Wink Oczywiście zależy to od ilości obiektów, w każdym razie 8GB to niestety trochę mało jak na tą grę.
(20-05-2019, 19:30)SZyMeX napisał(a): [ -> ]Nareszcie ktoś wysłał logi od razu w pierwszym poście Duży uśmiech

W tym wypadku skończyła ci się po prostu pamięć RAM. Jeżeli nie masz możliwości powiększenia fizycznej pamięci poprzez dokupienie kości RAMu pozostaje ci zwiększenie pliku stronnicowania (pagefile) albo odsubskrybowanie parunastu/dziesięciu obiektów. Możesz też spróbować zainstalować Loading Screen Mod oraz Less Steam. Generalnie citieski "zżerają" ogrom RAMu, ja mam 16GB ale muszę powiedzieć że to i tak było mało, najlepiej mieć 32 GB Wink Oczywiście zależy to od ilości obiektów, w każdym razie 8GB to niestety trochę mało jak na tą grę.

Loading Screen Mod oraz Less Steam oczywiście mam ;Winko do ilości RAM-u - do tej pory nie było z tym problemu. Gra przestała wspólpracować "z dnia na dzień". Wcześniej działała nawet przy większej ilości dodatków.

Zwiększę plik pagefile i zobaczymy co będzie dalej.
Dzięki za pomoc Wink

Póki co zmiana pagefile pomogła. Gra wczytuje się nieco dłużej niż przedtem, ale przynajmniej nie crashuje, mimo dużej ilości assetów.
(22-05-2019, 21:54)lukaszartyszuk napisał(a): [ -> ]Dzięki za pomoc Wink

Póki co zmiana pagefile pomogła. Gra wczytuje się nieco dłużej niż przedtem, ale przynajmniej nie crashuje, mimo dużej ilości assetów.

niestety kazdy update dodaje czasami calkowicie zbednych elementow. Ostatni patch (darmowy) to 100-150MB do ramu, to moze byc powod jesli byles blisko limitu, dodatkowo niektore assety ktore masz mogly dostac aktualizacje ktora zwiekszyla ich rozmiar. Choc nie jest to rozwiazanie idealne ale zwieksz page file, dodatkowo loading screen mod w wersji test umozliwia "usuniecie" wybranych elementow z bazowej gry, za posrednictwem wlasnego pliku skip. Jesli plopujesz swoje miasto to mozesz spr. vanilliowa gra plus dlc to jakies 7gb zajetego ramu wiec mozna sporo "ugrac" na tym polu. Metoda nie przyspieszy ladowania gry, wstepnie wszystko laduje sie do pamieci (stad potrzebny spory page file) przy starcie save'a te obiekty sa zrzucane, usuwane z pamieci.