Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: Array Index is Out Of Range
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć, problem "standardowy" - okienko z treścią "Array Index is Out Of Range".

Error log nie powstał, za to output.log jest strasznie naćkany tymi błędami, ponieważ one występują ciągle. Zamknę okienko dialogowe, to araz otwiera się kolejne (i jak widać, też dopisuje się ten błąd w dzienniku) i żeby to przerwać, muszę jakimś cudem się wstrzelić spacją i jeszcze kilka okienek zamknąć, aż się przerwie. Ponowienie symulacji - z powrotem jak wyżej.
Dotarłem do pierwszej wiadomości w logu i jest tak:
Cytat:GfxDevice: creating device client; threaded=1
GfxDevice: creating device client; threaded=1
[LSM] Mem 105203 7099 14293
[LSM] All completed at 105204
Simulation error: Array index is out of range.
  at PassengerTrainAI.SimulationStep (UInt16 vehicleID, .Vehicle& vehicleData, .Frame& frameData, UInt16 leaderID, .Vehicle& leaderData, Int32 lodPhysics) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at VehicleAI.SimulationStep (UInt16 vehicleID, .Vehicle& vehicleData, UInt16 leaderID, .Vehicle& leaderData, Int32 lodPhysics) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at TrafficManager.Custom.AI.CustomTrainAI.CustomSimulationStep (UInt16 vehicleId, .Vehicle& vehicleData, Vector3 physicsLodRefPos) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at VehicleManager.SimulationStepImpl (Int32 subStep) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at SimulationManagerBase`2[Manager,Properties].SimulationStep (Int32 subStep) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at VehicleManager.ISimulationManager.SimulationStep (Int32 subStep) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at SimulationManager.SimulationStep () [0x00000] in <filename unknown>:0
  at SimulationManager.SimulationThread () [0x00000] in <filename unknown>:0  [Core]

(Filename: C:/buildslave/unity/build/artifacts/generated/common/runtime/DebugBindings.gen.cpp Line: 51)

Później jest naćkane są samą treścią, ale bez pierwszych 4 linijek.
Pierwszy raz tak się zdarzyło po prostu podczas gry, że sobie gram, gram, buduję i nagle ta seria okienek. I później już na stałe, od razu też przy załadowaniu.
Nie, nie mam modu MOM, który jest na wszystkich forach o to oskarżany, więc jest inna przyczyna, której nie jestem w stanie odnaleźć
Mody:
  • Advanced Stop Selection
  • Building Search
  • CSL Map View 4.4.2
  • CSL Music Mod
  • Decal Prop Fix
  • Disable Zone Check
  • Elevated Stop Enabler
  • Extra Landscaping Tools
  • Fine Road Anarchy 1.3.5
  • Fine Road Tool 1.3.7
  • Hide It!
  • PIT 2
  • Less Team
  • Loading Screen Mod
  • Mod Tools 3.2.3 [wył]
  • More Train Tracks
  • Move It 2.6.0
  • Network Extension 2
  • Network Tiling
  • One-way Train Tracks
  • Pedestrians Crossings by Spectra
  • Ploppable Asphalt
  • Prop & Tree Anarchy
  • Prop it up! 1.4.4
  • Prop Precision 1.0.1
  • Prop Snapping
  • Quay Anarchy
  • Remove Decoration Sprites [wył]
  • SingleTrainTrackAI
  • Surface Painter
  • TM:PE 10.20
  • Topographic Lines Toggle
  • Tram Station Track
  • Unlock All
  • Zoning Toolset
zwykle powodem jest asset z wadliwymi ustawieniami rico, albo niedawno dodales budynek rico ktory ma wadliwy plik rico settings albo sam zmieniales/ustawiales w grze wlasnie ustawienia rico, wiekszosc tego typu problemow jest zwiazana wlasnie z tym.
RICO też nie używam... W dodatku, RICO i PassengerAI?
tak blad zwiazany z wadliwymi ustawieniami rico powoduje calkowicie bezsensowne bledy, pozadym co to jest building search?, i sprawdz czy masz ostatnia wersje find road anarchy, jest chinska wersja ktora powoduje problemy
Też sie borykam z tym błędem i też wydaje mi się, że to zależy od któregoś moda. Chętnie podrzucę log albo sam zerknę, problem w tym, że za jestem zielony i nie wiem gdzie w nim szukać.

U mnie błąd pojawił się po zalogowaniu - po zamknięciu okienek pozwalał na dalszą grę, po paru zapisach gra cieła klatki po klikadziesiąt sekund jedna, praktycznie nie dało się nic zrobić po za usuwaniem linni autobusowych etc.
Poczytałem, że często komunikacja szwankuje i się nawrastwiają cimy. Usunąwszy wszystkie połączenia zapisałem ponownie ostatnie zapisy oraz kilka starszych ( 2 -3 dni ). Główny zapis nie zadziałał ale po powrocie do wcześniejszego i rozprowadzeniu komunikacji na nowo błąd zniknął i pozwolił na dalszą grę. Nie budowałem dokładnie tych samych rzeczy, zrezygnowałem z budynków komunikacji z warsztatu które zbudowałem w tym czasie w którym pojawiły się błedy. Niestety trwało to do dzisiaj, po raz kolejny mogę okna z błędami zamknąć, podejrzewam, że za chwile gra znowu zawiśnie.
Przestał działać jeden istotny obiekt - dworzec, nie mogę go usunąć z gry, usunąłem sam mod - cimy dalej jakby przez niego przechodzą ale go nie widać - nie wiem czy to nagle zaczęło sprawiać problemy - bo nie sprawiało po moich zabiegach.


Używam menadżera do zwiększenia pojemności autobusów niemniej on także działał bez zarzutu po pierwszych perturbacjach. Do budowania używam wyszukiwarki i stawiam "growable", nie używam rico i mam aktualne anarchie - mogłem ew przesadzić z Ploppable Asphalt itp powierzchniami. Włączonych mam kilka dodatków takżę znajdą się  m in trolleybusy i promy ale one też po usunięciu tras nie wskazywały podejrzeń.

Będę wdzięczny za pomoc, poprzednie miasto poddałem po aktualizacji.
Postuję pierwszy raz i od razu ze standardowym problemem, ale podejrzewam, że nie tylko ja się tutaj tak znalazłem. Smile


Link do loga
https://drive.google.com/file/d/1sZlON5S...sp=sharing
(22-06-2020, 16:57)Scott napisał(a): [ -> ]Też sie borykam z tym błędem i też wydaje mi się, że to zależy od któregoś moda. Chętnie podrzucę log albo sam zerknę, problem w tym, że za jestem zielony i nie wiem gdzie w nim szukać.

U mnie błąd pojawił się po zalogowaniu - po zamknięciu okienek pozwalał na dalszą grę, po paru zapisach gra cieła klatki po klikadziesiąt sekund jedna, praktycznie nie dało się nic zrobić po za usuwaniem linni autobusowych etc.
Poczytałem, że często komunikacja szwankuje i się nawrastwiają cimy. Usunąwszy wszystkie połączenia zapisałem ponownie ostatnie zapisy oraz kilka starszych ( 2 -3 dni ). Główny zapis nie zadziałał ale po powrocie do wcześniejszego i rozprowadzeniu komunikacji na nowo błąd zniknął i pozwolił na dalszą grę. Nie budowałem dokładnie tych samych rzeczy, zrezygnowałem z budynków komunikacji z warsztatu które zbudowałem w tym czasie w którym pojawiły się błedy. Niestety trwało to do dzisiaj, po raz kolejny mogę okna z błędami zamknąć, podejrzewam, że za chwile gra znowu zawiśnie.
Przestał działać jeden istotny obiekt - dworzec, nie mogę go usunąć z gry, usunąłem sam mod - cimy dalej jakby przez niego przechodzą ale go nie widać - nie wiem czy to nagle zaczęło sprawiać problemy - bo nie sprawiało po moich zabiegach.


Używam menadżera do zwiększenia pojemności autobusów niemniej on także działał bez zarzutu po pierwszych perturbacjach. Do budowania używam wyszukiwarki i stawiam "growable", nie używam rico i mam aktualne anarchie - mogłem ew przesadzić z Ploppable Asphalt itp powierzchniami. Włączonych mam kilka dodatków takżę znajdą się  m in trolleybusy i promy ale one też po usunięciu tras nie wskazywały podejrzeń.

Będę wdzięczny za pomoc, poprzednie miasto poddałem po aktualizacji.
Postuję pierwszy raz i od razu ze standardowym problemem, ale podejrzewam, że nie tylko ja się tutaj tak znalazłem. Smile


Link do loga
https://drive.google.com/file/d/1sZlON5S...sp=sharing
Jest trochę błędów, ale w pierwszej kolejności odsubskrybuj BuildingAnarchy, i spróbuj ponownie.
(22-06-2020, 20:25)krzychu124 napisał(a): [ -> ]
(22-06-2020, 16:57)Scott napisał(a): [ -> ]Też sie borykam z tym błędem i też wydaje mi się, że to zależy od któregoś moda. Chętnie podrzucę log albo sam zerknę, problem w tym, że za jestem zielony i nie wiem gdzie w nim szukać.

U mnie błąd pojawił się po zalogowaniu - po zamknięciu okienek pozwalał na dalszą grę, po paru zapisach gra cieła klatki po klikadziesiąt sekund jedna, praktycznie nie dało się nic zrobić po za usuwaniem linni autobusowych etc.
Poczytałem, że często komunikacja szwankuje i się nawrastwiają cimy. Usunąwszy wszystkie połączenia zapisałem ponownie ostatnie zapisy oraz kilka starszych ( 2 -3 dni ). Główny zapis nie zadziałał ale po powrocie do wcześniejszego i rozprowadzeniu komunikacji na nowo błąd zniknął i pozwolił na dalszą grę. Nie budowałem dokładnie tych samych rzeczy, zrezygnowałem z budynków komunikacji z warsztatu które zbudowałem w tym czasie w którym pojawiły się błedy. Niestety trwało to do dzisiaj, po raz kolejny mogę okna z błędami zamknąć, podejrzewam, że za chwile gra znowu zawiśnie.
Przestał działać jeden istotny obiekt - dworzec, nie mogę go usunąć z gry, usunąłem sam mod - cimy dalej jakby przez niego przechodzą ale go nie widać - nie wiem czy to nagle zaczęło sprawiać problemy - bo nie sprawiało po moich zabiegach.


Używam menadżera do zwiększenia pojemności autobusów niemniej on także działał bez zarzutu po pierwszych perturbacjach. Do budowania używam wyszukiwarki i stawiam "growable", nie używam rico i mam aktualne anarchie - mogłem ew przesadzić z Ploppable Asphalt itp powierzchniami. Włączonych mam kilka dodatków takżę znajdą się  m in trolleybusy i promy ale one też po usunięciu tras nie wskazywały podejrzeń.

Będę wdzięczny za pomoc, poprzednie miasto poddałem po aktualizacji.
Postuję pierwszy raz i od razu ze standardowym problemem, ale podejrzewam, że nie tylko ja się tutaj tak znalazłem. Smile


Link do loga
https://drive.google.com/file/d/1sZlON5S...sp=sharing
Jest trochę błędów, ale w pierwszej kolejności odsubskrybuj BuildingAnarchy, i spróbuj ponownie.

Podziałało , dziękuję ! Niemniej obawiam się ,że teraz część obiektów, które umieściłem używając anarchii będzie zgłaszać problemy - a będzie tego sporo Duży uśmiech Czy jest alternatywa do oddalania budynków od dróg ? Najczęściej tym modem się posiłkowałem.

Co do listy to zdaje sobie sprawę,że jest trochę obiektów które nie działają ale nie mam ich postawionych w grze ( za wyjątkiem nieszczęsnego dworca którego nie wiem jak się pozbyć skoro nie mam go zasubskrybowanego ani nie mogę go usunąć w grze) , brakuje tony rzeczy ale to też nigdy nie przeszkadzało, chyba że jednak nagromadzenie nie służy.
Od jakiegoś tygodnia również mam ten sam problem, z tym że u mnie pojawił się po aktualizacji Node Controller. Zaktualizowałem wszystkie mody, część przestarzałych zastąpiłem ich nowszymi odpowiednikami, usunąłem zagubione propy, ale problem nadal pozostaje. Poniżej wkleję plik log:
https://ufile.io/y7g0rl1q
Znalazłem również takie coś, ale niestety nie rozumiem. Być może pomoże to innym osobą, a tym samym i mi:
https://www.youtube.com/watch?v=8DQQLXFN...=InfoGamer
Hmm, ciężko mi coś stwierdzić, bo nigdzie nie doszukałem się informacji na temat tego błędu:
Kod:
Simulation error: Array index is out of range.
at LightEffect.PopulateGroupData (int,InstanceID,UnityEngine.Vector3,UnityEngine.Vector3,int&,int&,UnityEngine.Vector3,RenderGroup/MeshData,UnityEngine.Vector3&,UnityEngine.Vector3&,single&,single&) <0x00c32>
at PropInstance.PopulateGroupData (PropInfo,int,InstanceID,UnityEngine.Vector3,single,single,UnityEngine.Color,int&,int&,UnityEngine.Vector3,RenderGroup/MeshData,UnityEngine.Vector3&,UnityEngine.Vector3&,single&,single&) <0x00800>
at (wrapper dynamic-method) NetLane.DMD<DMD<PopulateGroupData_Patch0>?1488227968..PopulateGroupData_Patch0> (NetLane&,uint16,uint,NetInfo/Lane,bool,NetNode/Flags,NetNode/Flags,single,single,bool,bool,int,int&,int&,UnityEngine.Vector3,RenderGroup/MeshData,UnityEngine.Vector3&,UnityEngine.Vector3&,single&,single&,bool&) <0x00f6b>
at NetSegment.PopulateGroupData (uint16,int,int,int,int&,int&,UnityEngine.Vector3,RenderGroup/MeshData,UnityEngine.Vector3&,UnityEngine.Vector3&,single&,single&,bool&) <0x00ca0>
at (wrapper dynamic-method) NetManager.DMD<DMD<PopulateGroupData_Patch1>?1788455808..PopulateGroupData_Patch1> (NetManager,int,int,int,int&,int&,UnityEngine.Vector3,RenderGroup/MeshData,UnityEngine.Vector3&,UnityEngine.Vector3&,single&,single&,bool&) <0x002c0>
at RenderManager.Managers_PopulateGroupData (int,int,int,int&,int&,UnityEngine.Vector3,RenderGroup/MeshData,UnityEngine.Vector3&,UnityEngine.Vector3&,single&,single&,bool&) <0x000b1>
at RenderGroup.UpdateMeshData (RenderGroup/MeshLayer,UnityEngine.Vector3&,UnityEngine.Vector3&) <0x00391>
at RenderGroup.UpdateMeshData () <0x00155>
at RenderManager.SimulationStepImpl (int) <0x00103>
at SimulationManagerBase`2.SimulationStep (int) <0x0004c>
at RenderManager.ISimulationManager.SimulationStep (int) <0x00024>
at SimulationManager.SimulationStep () <0x00693>
at SimulationManager.SimulationThread () <0x0018a>

Jedyne co mogę podpowiedzieć, to spróbuj usunąć ten Node Controller i zobaczyć czy to coś da. Oprócz tego sprawdź czy na pewno masz wszystkie "wymagane produkty" do tego moda, czyli: Hide Crosswalks V3.0 [EXPERIMENTAL], TM:PE v11.5.0 LABS (Traffic Manager: President Edition), Harmony 2.0.1 (Mod Dependency)
Jeżeli nic nie pomoże to może zdziała coś więcej Smile

A, no i nie patrz w ogóle na ten filmik, bo on dotyczy Unity jako silnika samego w sobie, a nie konkretnie Cities Skylines i problemów najprawdopodobniej z modami. Sam i tak nic nie będziesz mógł zmienić w kodzie.
SZyMeX wszystki wymagane do Node Controller posiadam. Idąc za Twoją radą wyłączyłem tego moda co robiłem już wcześniej. Rzeczywiście błąd się już nie pojawia, natomiast wywala mi kolejny "Object reference not set to an instance of an object {System.NullReferenceException}". Wiem, że mogę go zignorować i grać dalej, ale chciałbym mimo wszystko dotrzeć do przyczyny problemu. Być może się mylę, ale coś mi podpowiada, że może to być RICO Revisited 2.3.3. Sprawdzę to jeszcze i dam znać. Jeśli możesz to rzuć okiem na tego loga: https://ufile.io/au8q0zrz
.
Stron: 1 2