Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: Tworzenie przegubowych pojazdów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć, zaczynam swoją przygodę z blenderem i chyba rzucam się na głęboką wodę ale chciałbym wykonać model Pesy Jazz Duo jakie jeżdżą u mnie w mieście. Jednak w trakcie modelowania (albo raczej zabawy przypadkowymi opcjami i przeglądania 10 poradników na raz Wink) przyszedł mi do głowy jeden... problem. A mianowicie jak tak w zasadzie wykonać w Citieskach przegub? A właściwie to cztery przeguby? :P Coś słyszałem o "doczepach", ale czy to działa tak samo w przypadku tramwajów i wielu przegubów? Czyli robię każdy człon z osobna a następnie je jakoś łącze? Pytania pewnie prozaiczne dla wielu z ale ja jestem w tym temacie dość zielony i nie wiem do końca jak się za takie coś zabrać. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki czy nawet odsyłacze do innych poradników, każda pomoc się przyda Smile

Pytanie skierować chciałem najpierw przez pw do  ale jednak będę pisał wszystko tutaj. Raz że trochę rozruszam ten dział Wink Dwa że może ktoś kiedyś też będzie miał podobne problemy to znajdzie (mam nadzieję) na nie rozwiązanie Smile

A tak wygląda blender totalnego początkującego Duży uśmiech 
[Obrazek: N6Jocsc.png]
Robisz każdy człon jako osobny wagon z przegubami (zewnętrzne mają domodelowany jeden przegub, wewnętrzne mają dwa przeguby albo zero).
Są dwie szkoły, albo robisz przeguby prostopadłościenne (jeden o podstawie prostokąta, drugi o podstawie trapezu) albo jako półwalce. Chodzi o to, że one muszą wchodzić jeden w drugi żeby ładnie to wyglądało podczas skrętu.
Jeszcze jest opcja żeby przegub był jako osobny wagon (czyli przy 3 członowym tramwaju masz wtedy do wgrania 5 wagonów) ale nie widziałem, żeby ktoś sobie tak życie komplikował, nie wiem też jak będzie się to łamało na zakręcie.