Witam,
Poszukuję moda lub opcji na regulowanie dystansu rysowania obiektów w grze.
Chodzi o to, że przy widoku z pierwszej osoby gra renderuje rozległy obszar terenu i bardzo wiele obiektów, w tym te znajdujące się bardzo daleko, nieraz na drugim końcu mapy. W związku z tym występują okropne skoki FPS.
W starszych grach ten problem był rozwiązywany użyciem mgły, która zakrywała obiekty znajdujące się dalej niż zadana odległość od obserwatora.
Czy w Cities Skylines możemy sobie z tym poradzić?
Możesz użyć ModTools i zmniejszyć odległość farClipPlane od kamery (Ctrl+E -> MainCamera -> Camera Controller)
Dzięki, dokładnie o to chodziło! Oprócz tego znalazłem nową wersję moda FPS Booster i teraz mam tak płynną rozgrywkę, że czuję się jakbym kupił nowego kompa
Bez moda się nie objedzie niestety. Mozna też napisać krótki skrypt i opalać sobie w konsoli ModTools, ale to nadal maualnie trzeba by było uruchamiać :/
(11-04-2021, 23:43)krzychu124 napisał(a): [ -> ]Bez moda się nie objedzie niestety. Mozna też napisać krótki skrypt i opalać sobie w konsoli ModTools, ale to nadal maualnie trzeba by było uruchamiać :/
Mam dwie lewe ręce w kwestii modowania, niemniej chętnie bym się skusił na takiego moda
Hmm, napisz, co potrzeba(co aktualnie zmieniasz i chciałbyć, żeby było automatycznie) to coś pokombinuję jak znajdę chwilę czasu
Zastanawiam się jak to zrobić, żeby nie trzeba było tego przebudowywać jeśli zajdzie potrzeba np.: zmiany jakiejś wartości... Przydałoby się coś takiego co potrawi na przykład... automatycznie wstawić wartość w jakieś pole (z ModTools wyciągnąć "ścieżkę do pola") czytając (polecenia) z pliku.
(12-04-2021, 19:27)krzychu124 napisał(a): [ -> ]Hmm, napisz, co potrzeba(co aktualnie zmieniasz i chciałbyć, żeby było automatycznie) to coś pokombinuję jak znajdę chwilę czasu
Zastanawiam się jak to zrobić, żeby nie trzeba było tego przebudowywać jeśli zajdzie potrzeba np.: zmiany jakiejś wartości... Przydałoby się coś takiego co potrawi na przykład... automatycznie wstawić wartość w jakieś pole (z ModTools wyciągnąć "ścieżkę do pola") czytając (polecenia) z pliku.
Mam tutaj na myśli moda, w którym tworzymy sobie jakiś wybrany preset (ustawienia Global i Ambient Light, Pogoda, dany color correction LUT). Zapisujemy, że dany preset ustawień wczytuje się po załadowaniu gry (lub też żeby był przypisany do danego miasta). Taka funkcja powinna chyba być w Ultimate Eyecandy, ale nie działa zbyt dobrze. Dokładnie o to samo chodzi w przypadku tej wartości FarClipPlane. Żeby można było ją raz ustawić i nie musieć zmieniać za każdym razem. W obecnej sytuacji, po wczytaniu save'a muszę zmieniać te wszystkie opcje ręcznie na takie jakich potrzebuję. I zapisanie gry z danymi ustawieniami nic nie daje, bo resetują się i tak za każdym razem. Czyli w sumie chodzi tu tylko o wygodę (żeby nie powiedzieć lenistwo) użytkownika