Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: Dziennik Developerski #11: Symulacja mieszkańców i ich ścieżka życia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[Obrazek: RdGyVId.jpg]

Cześć, witajcie ponownie w kolejnym dzienniku developerskim Cities: Skylines II! Tym razem przyjrzymy się bliżej ludziom zamieszkującym Twoje miasta, ich życiu i wyborom, których dokonują gdy dorosną, a także temu, jak Twoje działania kierują ich życie w różnych kierunkach.

Obywatele pełnią rolę jednego z głównych agentów symulowanych w grze. Są to mieszkańcy domów w strefach mieszkalnych, pracownicy w strefach przemysłowych, handlowych i biurowych oraz klienci w strefach komercyjnych. Obywatele cierpią, jeśli usługi nie działają prawidłowo, ale także czerpią korzyści i rozkwitają, jeśli uda ci się dobrze zarządzać swoim miastem i odpowiadać na ich różnorodne potrzeby.

Obywatele zawsze coś robią, wybierając spośród wielu różnorodnych działań. Należą do nich rzeczy przyziemne, takie jak pójście do pracy lub szkoły, zakupy, spanie lub nauka. Ale wykonują także rzadsze czynności, takie jak popełnienie przestępstwa, ucieczka z miejsca zbrodni, szukanie pomocy medycznej i wyprowadzka. Wiele z tych działań ma efekty symulacyjne, takie jak podróżowanie do różnych miejsc powodujących ruch na drogach, zakupy powodujące zmiany w symulacji ekonomicznej (choć niewielkie w przypadku poszczególnych gospodarstw domowych) czy uzyskanie leczenia, które zajmuje miejsca dla pacjentów w placówce medycznej.

Mieszkańcy mogą posiadać zwierzęta. Właściciele zwierząt są wybierani losowo z puli mieszkańców i chociaż zwierzęta te mają wyłącznie charakter kosmetyczny i nie wpływają na zadowolenie obywateli, zużycie przez nich zasobów, gromadzenie się śmieci lub zanieczyszczenie hałasem, to dodają odrobinę smaczku Twojemu miastu.

[Obrazek: a6s3g5h.jpg]
W całym mieście możesz spotkać mieszkańców i ich czworonożnych przyjaciół.

Każdy obywatel ma swoją własną Ścieżkę Życia, która opisuje najważniejsze wydarzenia z ich życia. Albo przeprowadzają się do miasta, albo tam się rodzą. Dorastają, chodzą do szkoły, znajdują pracę. Wolny czas spędzają w domu, w parkach i innych atrakcjach lub robią zakupy w miejskich obiektach komercyjnych. Mogą zachorować lub stracić pracę, a jeśli będą szczęśliwi, pozostaną w mieście, aż w końcu się zestarzeją i umrą ze starości. Wszystko to możesz mieć na oku.

Zanim zagłębisz się w szczegóły tego dziennika rozwoju, obejrzyj poniższy film z najważniejszymi momentami.


SZCZĘŚCIE
Szczęście Mieszkańca to ogólna wartość reprezentująca zadowolenie obywateli z ich życia. Jest to połączenie ich dobrostanu i zdrowia, wpływające na zachowanie obywateli i ich zdolność do pracy. Jest zawsze widoczny dla gracza w panelu informacyjnym danego obywatela, a najechanie kursorem myszy na łączny poziom szczęścia rodziny w panelu informacyjnym gospodarstwa domowego pokazuje szczegółowe informacje o wszystkich rzeczach, które składają się na tę wartość.

DOBRE SAMOPOCZUCIE
Dobre samopoczucie świadczy o stanie psychicznym obywateli i poczuciu bezpieczeństwa. Zaspokojenie ich podstawowych potrzeb, takich jak niezawodny dostęp do prądu i czystej wody oraz odpowiednia oczyszczalnia ścieków, aby ich toalety nie były przepełnione, znacznie przyczyni się do zbudowania solidnej podstawy dla ich dobrego samopoczucia. Na tym fundamencie opiera się dbałość o piętrzące się śmieci i planowanie obszarów mieszkalnych w celu uniknięcia zanieczyszczenia powietrza, gleby i hałasu, a dobry zasięg usług miejskich zapewnia bierny wzrost dobrostanu obywateli. Co więcej, będziesz chciał mieć pewność, że Twoi obywatele czują się bezpiecznie, ponieważ życie na obszarach o wysokim prawdopodobieństwie przestępczości stresuje ich i pogarsza ich samopoczucie. 

Mieszkańcy cenią sobie takie udogodnienia jak funkcjonująca poczta i szybkie łącze internetowe, a także mieszkanie o odpowiedniej wielkości, które odpowiada potrzebom ich gospodarstwa domowego. Rodziny zazwyczaj szukają większych domów na obszarach o mniejszej gęstości zabudowy i małych apartamentowcach, podczas gdy osoby samotne i studenci nadal mogą prosperować w kompaktowych mieszkaniach, takich jak te dostępne w wysokich wieżowcach mieszkalnych i blokach mieszkalnych o niskim czynszu. Obywatele są w głębi serca konsumentami, a posiadanie możliwości zakupu i konsumpcji Towarów pozytywnie wpływa na ich dobre samopoczucie.

[Obrazek: IUycqoa.jpg]
Widok informacji o szczęściu zapewnia szybki przegląd tego, co sprawia, że Twoi obywatele są szczęśliwi lub nieszczęśliwi, a także podkreśla obszary, które można poprawić. 

ZDROWIE
Zdrowie fizyczne Twoich obywateli można sprawdzić w widoku informacyjnym Opieka Zdrowotna, który przedstawia stan zdrowia budynków mieszkalnych jako całe i średnie zdrowie miasta. Jeśli obywatel jest chory lub ranny, jest to widoczne na jego panelu informacyjnym. Na zdrowie wpływa dostępność opieki zdrowotnej w formie pasywnego zastrzyku zdrowia uzyskiwanego dzięki mieszkaniu w pobliżu placówki medycznej i korzystaniu z leczenia w placówkach medycznych w przypadku choroby lub urazu spowodowanego wypadkiem, przy czym oba te czynniki poważnie zmniejszają zdrowie obywatela.

[Obrazek: tzP0PyF.jpg]
Miej oko na zdrowie swoich obywateli, korzystając z widoku informacji Opieka zdrowotna i pośmiertna

Życie na obszarach dotkniętych zanieczyszczeniem powietrza i gleby ma negatywny wpływ na zdrowie obywateli. Im silniejsze zanieczyszczenie, tym poważniejszy efekt. Jeśli miasto nie będzie miało wystarczającej ilości oczyszczalni ścieków , spowoduje to, że ścieki będą przyczyniać się do pogarszania się zdrowia obywateli. Chociaż gromadzenie się śmieci negatywnie wpływa na dobre samopoczucie obywateli, wpływa również na ich zdrowie, dlatego zapewnienie miastu odpowiedniej gospodarki odpadami jest ważne dla jakości życia obywateli, a jeśli miasto nie stanie na wysokości zadania, obywatele poinformują Cię o tym na swoich kontach Ćwierkacza (Chirper).

Obywatele mogą zachorować nawet jeśli nie są one bezpośrednio dotknięte żadną z wyżej wymienionych przyczyn. Prawdopodobieństwo zachorowania zależy od stanu zdrowia obywatela: wyższe zdrowie zmniejsza ryzyko zachorowania na przeziębienie. Jednakże, gdy obywatel zachoruje, jego zdrowie znacznie się zmniejsza. Chorzy obywatele udają się do najbliższej placówki medycznej, aby uzyskać leczenie, ale jeśli ich stan jest zbyt zły, aby podróżować samodzielnie, wysyłana jest po nich karetka.

[Obrazek: WBwP01L.jpg]
Przychodnie lekarskie i szpitale wyślą ambulanse, aby zabrać chorych lub rannych obywateli.

Obywatele będą również potrzebować pomocy medycznej, jeśli odniosą obrażenia w wypadkach drogowych. W takiej sytuacji na miejsce zdarzenia drogowego wysyłana jest karetka pogotowia, która zabiera poszkodowanych i dostarcza do placówki medycznej. Podobnie jak w przypadku choroby, obywatele otrzymują pomoc medyczną w szpitalu lub przychodni lekarskiej.

Po wyleczeniu choroby lub urazu zdrowie obywatela zaczyna się poprawiać. Jednak w przypadku choroby lub urazu obywatel ma również szansę umrzeć. Prawdopodobieństwo jest ogólnie stosunkowo niskie, ale jest powiązane z aktualnym poziomem zdrowia obywatela; im niższe zdrowie, tym większe ryzyko śmierci w wyniku ich stanu.


GRUPY WIEKOWE
Obywatele przechodzą przez cztery różne etapy życia, a każda grupa wiekowa różni się wizualnie od pozostałych. W swoich miastach znajdziesz dzieci, młodzież, dorosłych i seniorów, a rodziny (tj. gospodarstwa domowe) mogą składać się z wielu pokoleń, od dzieci po dziadków.

W miarę jak obywatele się starzeją, zmieniają się możliwości edukacji i zmienia się ich stan zdrowia. Dzieci i nastolatkowie zyskują poprawę zdrowia, podczas gdy zdrowie seniorów powoli maleje. Wiek determinuje także jego zdolność do pracy i każdy obywatel może zdecydować się na pracę po osiągnięciu wieku „nastolatków”, choć niektórzy wolą kontynuować naukę przed znalezieniem pracy.

[Obrazek: 3NfdY8o.jpg]
Twoje miasto jest domem dla wielu różnych obywateli.

PREFERENCJE
Każda grupa wiekowa, od nastolatków po seniorów, ma preferencje dotyczące sposobu podróżowania po mieście i rodzaju towarów, które ich interesują podczas zakupów dla gospodarstwa domowego.

Podczas podróży nastolatki wolą tańszy środek transportu i porównują go z odległością, jaką są skłonni pokonać pieszo do celu. Jeśli podróżują samochodem, wolą parkować daleko na bezpłatnym miejscu niż bliżej celu, płacąc opłatę parkingową.

Dorośli cenią czas, dlatego znajdują najszybszy sposób dotarcia tam, gdzie chcą, i są gotowi zapłacić każdą niezbędną opłatę, pod warunkiem, że dotrze ona na miejsce szybko – niezależnie od tego, czy będą to opłaty parkingowe, opłaty za bilety komunikacji miejskiej czy koszty paliwa do celów osobistych. pojazd.

Seniorzy stawiają przede wszystkim na wygodę. Dla nich nie liczy się to, czy będzie tanio, czy drogo, szybko czy wolno, byle dojechać jak najbliżej celu i jak najbardziej komfortowo. Bezpośrednia droga do drzwi wejściowych jest zawsze najlepszą opcją!

Podobnie grupy wiekowe również mają preferencje, jeśli chodzi o zakupy dla swojego gospodarstwa domowego. Wiele dostępnych towarów jest kupowanych stosunkowo równomiernie przez wszystkie typy gospodarstw domowych, ale towary takie jak elektronika są częściej kupowane przez gospodarstwa domowe z nastolatkami niż gospodarstwa domowe z seniorami. Z drugiej strony seniorzy częściej konsumują dobra finansowe w porównaniu do gospodarstw domowych z dziećmi lub nastolatkami.


ŚCIEŻKA ŻYCIA OBYWATELA I ĆWIERKACZ
Ścieżka życia obywateli jest usiana różnymi wydarzeniami, takimi jak ukończenie szkoły, znalezienie współmałżonka, znalezienie nowej pracy i przeprowadzka do nowego domu lub wyprowadzenie się z miasta. Możesz śledzić te wydarzenia za pośrednictwem Dziennika Lifepath, obserwując tam danego obywatela. Odbywa się to poprzez wybranie obywatela i kliknięcie przycisku Obserwuj, dodając go do listy Obserwowanych Obywateli znajdującej się po prawej stronie ekranu, tuż pod Chirperem.

Dziennik Lifepath rejestruje wszystko co dotyczy dodanych obywateli od momentu ich zaobserwowania. Wpis do dziennika zawiera ich imię i nazwisko, adres domowy, aktualny zawód, szczęście i inne informacje, a także kanał Chirper gdzie opowiadają całemu światu o tym, co dzieje się w ich codziennym życiu. Wnikliwy gracz potrafi dostrzec powiązania pomiędzy otoczeniem obywatela, takim jak możliwości edukacji, możliwości zatrudnienia i warunki życia, a zmianami w jego życiu, wykonywaną pracą i dokonywanymi przez niego wyborami.

[Obrazek: ilMUGff.jpg]
Bądź na bieżąco ze swoimi ulubionymi obywatelami, korzystając z Dziennika Lifepath.

I tak, masz rację. Chirper, uroczy ptak z Cities: Skylines, powraca w chwalebny sposób w Cities: Skylines II! Jego funkcjonalność została rozszerzona i bardziej zintegrowana z podstawową rozgrywką, dzięki czemu obywatele wyrażają swoje szczęście i frustrację w związku z różnymi wydarzeniami dziejącymi się w mieście. Ćwierkające wpisy odnoszą się do rzeczywistych wydarzeń, a patrząc na „lajki” można zobaczyć, jak ważny jest dany temat dla nadawcy ćwierka i innych obywateli. Obywatele mogą informować Cię o braku usług miejskich i gratulować, gdy ich różnorodne potrzeby w zakresie usług i wypoczynku zostaną zaspokojone.

[Obrazek: LB172KI.jpg]
Zarówno obywatele, jak i służby miejskie korzystają z Chirpera, aby dzielić się swoimi opiniami i ważnymi informacjami.

Obywatele "ćwierkają" także o wydarzeniach z ich własnego życia, takich jak przeprowadzka z inną osobą lub zerwanie, znalezienie nowej pracy itd. i jak wspomniano, integrują się z Ścieżka Życia obywatela, dającą przegląd życia obserwowanych obywateli.


EDUKACJA
W Cities: Skylines II występuje pięć poziomów edukacji: niewykształcony, słabo wykształcony, wykształcony, dobrze wykształcony i wysoko wykształcony. Każda szkoła zapewnia obywatelom jeden poziom edukacji. Dzieci są niewykształcone do czasu ukończenia szkoły podstawowej co podnosi ich poziom wykształcenia do „Słabo wykształceni”. Jeśli to możliwe, dzieci zawsze będą chodzić do szkoły, dlatego należy zadbać o zapewnienie wystarczającej liczby miejsc dzieciom w Twoim mieście. Tylko nastolatkowie mogą uczęszczać do szkoły średniej , gdzie mogą podnieść swój poziom wykształcenia do „Wykształconego”. Zarówno nastolatkowie, jak i dorośli mogą studiować w college'u , podczas gdy dorośli mogą uczęszczać na uniwersytety dostępne w mieście. Ukończenie studiów nagradza obywateli statusem „Dobrze wykształconych”, a pomyślne ukończenie studiów uniwersyteckich zapewnia im poziom „Wysoko wykształcony”.

[Obrazek: sTGMsHx.jpg]
Rodziny wolą mieszkać w pobliżu szkół podstawowych, aby ich dzieci nie miały daleko do szkoły.

Nastolatkowie i dorośli mogą wybrać szkołę lub znaleźć pracę. Aby podjąć tę decyzję, obliczają potencjalny dochód, jeśli zdecydują się pójść do pracy, i porównują go z dochodem, jaki uzyskają z pracy na poziomie wyższym po ukończeniu szkoły i sprawdzają, która z nich będzie dla nich bardziej opłacalna. Niektórzy obywatele wolą pracować niż uczyć się i nawet jeśli w dłuższej perspektywie potencjalne przyszłe dochody będą lepsze, nadal wybiorą pracę zamiast studiowania.


ZATRUDNIENIE
Firmy zlokalizowane w strefach handlowych, przemysłowych i biurowych oraz w większości usług miejskich posiadają miejsca pracy do obsadzenia przez obywateli. Są one podzielone na poziomy złożoności , które odzwierciedlają Poziomy Edukacji mieszkańców. Miejsca pracy w służbach miejskich pozostają takie same przez cały okres istnienia budynku, ale wraz ze wzrostem poziomu budynku strefowego zmienia się złożoność i skład dostępnych stanowisk pracy. Firma o wyższym poziomie złożoności wymaga pracowników o wyższym poziomie wykształcenia niż firma o niższym poziomie złożoności.

[Obrazek: ArXQIm7.jpg]
Widok informacji o dostępności miejsca pracy zawiera zestawienie siły roboczej oraz lokalizację miejsc pracy w mieście.

Firmy działające w strefie mogą również zmieniać liczbę potrzebnych pracowników. Jeśli firma zauważy, że radzi sobie dobrze, może zwiększyć zatrudnienie. Jeśli z drugiej strony radzą sobie słabo, mogą zmniejszyć siłę roboczą i zaoszczędzić na kosztach wynagrodzeń, aby zachować rentowność i przetrwać. W przypadku różnych typów przedsiębiorstw przemysłowe firmy produkcyjne mają zwykle niższe wymagania w zakresie wykształcenia pracowników, niezależnie od poziomu budynku, podczas gdy w firmach komercyjnych i biurowych poziom złożoności przesuwa się bardziej w stronę pracowników z wyższym wykształceniem w miarę ich awansu.

EFEKTYWNOŚĆ PRACY
Poziom wykształcenia pracowników reprezentuje ich zdolność do pracy w różnych zawodach i stanowiskach. Pracownicy z wyższym wykształceniem są także bardziej efektywni w swojej pracy, przez co mają większy wpływ na efektywność przedsiębiorstwa i jego wielkość produkcji. Kiedy w firmie brakuje pracowników, stanowiska z wyższym wykształceniem w większym stopniu wpływają na wydajność i produkcję.

Pracownicy mogą wykonywać dowolną pracę na swoim poziomie wykształcenia lub niższym. Nawet jeśli pracownik z wyższym wykształceniem zajmie stanowisko niższego szczebla, jego wpływ na efektywność firmy liczony jest na podstawie poziomu stanowiska, a nie indywidualnego poziomu wykształcenia, ponieważ nie jest on w stanie wykorzystać wszystkich swoich talentów na tym stanowisku. Jeśli firma nie będzie posiadała pracowników o odpowiednio wysokim poziomie wykształcenia, nie będzie w stanie obsadzić wszystkich dostępnych stanowisk pracy. Powoduje to zmniejszenie wydajności i produkcji.

Zadowolenie obywateli także wpływa na efektywność przedsiębiorstwa, a co za tym idzie na jego produkcję i rentowność. Szczęśliwi pracownicy są cennym towarem dla firmy, dlatego ważne jest dbanie o dobro i zdrowie obywateli, aby firmy mogły się rozwijać! Jeśli pracownik zachoruje lub odniesie obrażenia, nie może pracować, co oznacza, że firma traci część swojej efektywności. Gdy pracownik wyzdrowieje, wraca do życia zawodowego i w dalszym ciągu przyczynia się do efektywności firmy.


ZACHOWANIA KRYMINALNE
Obywatele mogą stać się przestępcami. Prawdopodobieństwo tego jest stosunkowo niskie, ale ryzyko wzrasta, jeśli dobrostan obywatela jest niski. Gdy tak się stanie, obywatel popełni przestępstwo aby uzyskać dochód, wybierając najpierw cel swojej działalności przestępczej. Celem jest budynek, w którym ma miejsce napad i jest on wybierany poprzez porównanie budynków w mieście i ich wartości prawdopodobieństwa popełnienia przestępstwa. Ostatecznym wyborem jest losowy wybór z grupy budynków o najwyższych wartościach prawdopodobieństwa przestępstwa. Mieszkańcy budynku będącego celem przestępcy odczują chwilową utratę dobrego samopoczucia.

[Obrazek: DzOCj2N.jpg]
Przestępcy uciekną z miejsca zdarzenia, aby uniknąć złapania przez policję.

Przestępca uda się do budynku, popełni tam przestępstwo (co zajmuje trochę czasu), a następnie wyjdzie. Kiedy dochodzi do przestępstwa, włącza się alarm i powiadamia komisariat policji, ale zanim radiowóz zostanie wysłany na miejsce zbrodni, następuje niewielkie opóźnienie. Jeśli radiowóz dotrze na miejsce przed odejściem przestępcy, przestępca zostaje aresztowany. Jeśli przestępca odejdzie przed przyjazdem policji, wymyka się spod prawa i może kontynuować swoje przestępcze czyny jeszcze następnego dnia!

Kiedy przestępca zostaje aresztowany policja zabiera ich do aresztu mieszczącego się na terenie Komisariatów i Komendy Policji. Tam część aresztowanych przestępców zostaje skazana na odbycie kary w więzieniu w mieście, jeśli jest ono dostępne i nie jest przepełnione, albo w jednym z połączeń zewnętrznych, jeśli nie ma innej możliwości. Obywatele, którzy nie zostali skazani na karę więzienia są zwalniani, a ich status karny zostaje zresetowany, tak samo jak przestępcy, którzy odbyli karę więzienia. Po uwolnieniu wracają do społeczeństwa jako zwykli obywatele. W zależności od wieku obywatele mogą umrzeć ze starości podczas odbywania kary pozbawienia wolności.


WYPOCZYNEK I TURYŚCI
Mieszkańcy kochają swój wolny czas i chcą go spędzać w mieście odwiedzając parki i inne atrakcje, chodząc na zakupy i ciesząc się rozrywką w różnych restauracjach i barach. Ta potrzeba wypoczynku wpływa na ich dobre samopoczucie, a kiedy ich czas wolny maleje, szukają możliwości jego zwiększenia. Nie wszystkie opcje są jednak tworzone jednakowo, co oznacza, że uzyskanie czasu wolnego w różnych miejscach zajmuje różną ilość czasu. Obywatele wybierają lokalizację na podstawie ilości i tego, jak szybko mogą zyskać wypoczynek podczas pobytu w niej, a także porównując koszty znalezienia ścieżki w różnych lokalizacjach. Więcej o znajdowaniu ścieżek w dzienniku rozwoju Ruch AI.

TURYŚCI I ATRAKCYJNOŚĆ MIASTA
Turyści to obywatele, którzy odwiedzają miasto na krótko. Podczas pobytu w mieście zatrzymują się w lokalnym hotelu i codziennie dokonują wyboru, czy chcą odwiedzić jedną z atrakcji miasta i dzielnic handlowych, czy też zostać się w hotelu. Wartość Atrakcyjności miasta określa, ilu turystów jest przyciąganych do miasta, a wartość tę można zwiększyć budując parki i różne inne atrakcje, takie jak zabytki i inne punkty charakterystyczne.

Turyści dokonują podobnych obliczeń na temat swoich celów związanych z wypoczynkiem, jak obywatele, porównując wartość rekreacyjną lokalizacji z odległością od hotelu i decydują, która z nich jest dla nich najlepszą opcją na spędzenie czasu wolnego.

[Obrazek: UZITZ85.jpg]
Słoneczne i ciepłe dni zachęcają mieszkańców do korzystania z zajęć na świeżym powietrzu.

RODZAJE WYPOCZYNKU
Wypoczywać można w różnych miejscach. Rekreacja miejska obejmuje możliwości rekreacji wewnątrz i na zewnątrz w postaci atrakcji turystycznych i zabytków, parków, placów i różnych obiektów sportowych, takich jak kort tenisowy, boisko do piłki nożnej lub basen publiczny.

Rekreacja komercyjna obejmuje strefy komercyjne, w których mieszkańcy i turyści mogą robić zakupy oraz spędzać czas w centrach handlowych i wszelkiego rodzaju przytulnych butikach.

Mieszkańcy mogą także spędzać czas wolny, odwiedzając lokalne bary lub jedząc wymyślne posiłki w lokalnych restauracjach. Te miejsca wypoczynku różnią się od innych tym, że obywatele i turyści płacą za zyski z wypoczynku, kupując napoje i posiłki w danym miejscu, łącząc swoje zapotrzebowanie na towary z potrzebą wypoczynku.

[Obrazek: HHyRsnF.jpg]
W deszczowe i zimne dni Twoi obywatele wolą zajęcia w pomieszczeniach, takie jak odwiedzanie lokalnego baru.

Twoi obywatele mogą również zdecydować się na podróż do jednego z zewnętrznych połączeń rekreacyjnych, stając się w zasadzie turystami w innym mieście. Całe gospodarstwo wskakuje do samochodu lub korzysta z komunikacji miejskiej i wyjeżdża na kilka dni z miasta.

Wreszcie pogoda wpływa na zachowania obywateli i turystów przy wyborze lokalizacji rekreacyjnych. Dobra, słoneczna i ciepła pogoda zachęca ich do szukania wypoczynku w miejscach rekreacji na świeżym powietrzu, takich jak parki i place, podczas gdy deszczowa, śnieżna i zimna pogoda powoduje, że obywatele i turyści szukają wypoczynku w pomieszczeniach w formie zakupów i rozrywki.


KONDYCJA OBYWATELI
Niektóre zdarzenia mogą powodować różne Kondycje dla obywateli, które widoczne są na panelu informacyjnym obywatela. Chociaż nie ma bezpośredniego sposobu na usunięcie Kondycji z obywateli, gracz może zbadać przyczyny i poprzez zarządzanie miastem pomóc w ogólnej sytuacji. Na przykład, jeśli obywatele zachorują, może to być oznaką cofania się ścieków w rurach, rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń na obszary mieszkalne lub niewystarczającej opieki zdrowotnej w mieście, powodującej pogorszenie stanu zdrowia, co prowadzi do zwiększonego prawdopodobieństwa zachorowania. W zależności od przyczyny możesz poprawić sytuację, rozszerzając usługi miejskie, takie jak możliwości oczyszczania ścieków, lub budując przychodnię lekarską lub szpital, aby zająć się stanem chorobowym i usunąć negatywne skutki z obszaru, upewniając się, że mieszkańcy pozostać zdrowym.

KONDYCJE:
  • Chory. Chorzy obywatele nie mogą pracować. Dopóki pozostają chorzy, istnieje zwiększone ryzyko śmierci. Aby wyzdrowieć ze stanu chorobowego, konieczne jest leczenie.
  • Kontuzjowany. Ranni obywatele nie mogą pracować. Obywatele odnoszą obrażenia w wyniku wypadków drogowych, pożarów i zawaleń budynków oraz klęsk żywiołowych. Aby powrócić do zdrowia po urazie, konieczne jest leczenie.
  • Bezdomny. Obywatele, którzy nie są w stanie zapłacić czynszu w miejscu zamieszkania i nie mają środków na przeprowadzkę do innego domu lub poza miasto, stają się bezdomni. Nie mają stałego miejsca zamieszkania i mieszkają w różnych parkach miejskich.
  • Osłabiony. Obywatele, którzy nie czują się dobrze, mają niską wartość Dobrego Samopoczucia. Zmniejsza się ich wartość szczęścia i negatywnie wpływa to na ich wkład w pracę. Ponadto istnieje ryzyko, że staną się przestępcami, jeśli ich dobrostan nie wzrośnie.
  • Słaby. Słabi obywatele mają niską wartość zdrowia. Zmniejsza to ich szczęście i negatywnie wpływa na ich wkład w pracę. Obywatele o niskim zdrowiu są narażeni na wysokie ryzyko zachorowania, a kiedy słaby obywatel zachoruje, jego wartość zdrowia spada do bardzo niskiego, co naraża ich na zwiększone ryzyko śmierci, jeśli nie otrzymają pomocy medycznej.
  • Zaniepokojony. Obywatele Uwięzieni lub znajdujący się w Niebezpieczeństwie są zaniepokojeni. Obywatele znajdują się w Niebezpieczeństwie, gdy przebywają w płonącym budynku, a Uwięzieni obywatele znajdują się w zawalającym się budynku i są pogrzebani pod gruzami. Czasami obywatele przebywający w płonącym budynku również mogą zostać uwięzieni i nie mogą uciec.
  • Ewakuowany. Ewakuowani obywatele znajdują się w schronisku. Obywatele mogą udać się do schroniska samodzielnie lub mogą zostać zabrani autobusem ewakuacyjnym, który przewiezie ich do schroniska.
Jak sam możesz powiedzieć, obywatele w Cities: Skylines II są bardziej złożeni niż w poprzedniczce i mamy nadzieję, że nowe funkcje przypadną Ci do gustu. Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest zwiększenie wydajności dzięki szczęśliwym i zdrowym obywatelom, czy też chcesz śledzić rozwój swoich ulubionych obywateli w ich życiu w Twoim mieście, ten dziennik rozwoju powinien pomóc Ci osiągnąć Twoje cele. W przyszłym tygodniu wrócimy z kolejnym dziennikiem rozwoju, aby przyjrzeć się innym aspektom gry, zaglądając za kulisy dźwięku i muzyki w Cities: Skylines II.

[Obrazek: e03oM7L.jpg]