Przemyslenia na temat gry - Wersja do druku +- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl) +-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I) +--- Dział: Swobodna rozmowa (https://citiesskylines.pl/dzial-Swobodna-rozmowa) +--- Wątek: Przemyslenia na temat gry (/temat-Przemyslenia-na-temat) |
Przemyslenia na temat gry - Marcin65 - 04-02-2016 Trafiłem na to forum jeszcze przed premierą gry. Nawet miałem się opiekowac pewnym wątkiem niestety zdrowie co za tym idzie wizata w szpitalu oraz sprawy zyciowe,czyli przeprowadzka i inne spowodowały ze dopiero teraz mogłem wrócic na forum. Nie miałem okazji nawet nic napisac z wytłumaczeniem dlaczego znikam..takie zycie czasami. Nie ma tego złego jednak co by nie wyszło na dobre bo mogłem spojrzec na ta gre chłodnym okiem bez bałwochwalczego zachwytu. Byłem przeszczęsliwy ze taka gra wychodzi,ze pojawi sie cos co zatrze niesmak po gniocie jakim okazał sie Simcity 2013. Przejdę jednak do rzeczy Nie wiem od czego zacząc czy od złych rzeczy czy dobrych Nie będę wymianiał i wymieniał bo kazdy wię jak wygląda "waniliowa" wersja gry,napisze więc tak Wanilia bije ba głowe wszystkie inne symulatory.Moim zdaniem Teraz skupie sie na tym co mnie drazni a włąsciwie nawet doprowadza do furii Pytam o to dlaczego twórcy gry nie przetestowali tego ze dodatków moze byc nie więcej jak 2,9 do 3,1 giga Osiągając tą liczbę gra poprostu nie ma zamiaru ruszyc Dlaczego od razu nie wprowadzono mozliwosci odblokowania 25 czy 81 płytek Patrząc na inne mody mozna zadac wiele pytan z serii "dlaczego" Mozna zapytac o to patrząc na mody takie jak umozliwiające zmiane drzewek przy drogach czy oswietlenia,ułatwiające ruch na drogach miasta czy chocby na mod Building Themes umozliwiający budowanie dzielnic w okreslonym stylu architektonicznym Inna kwesta Nie posiadam słabego sprzętu Procesor I7 4820K GTX 770 Nvidia 16 giga RAM Moge grać "waniliowo" i nie ma kłopotu Natomiast przy zainstalowanych modach których nie mam za wiele bo raptem 1,6 giga Temperatura procesora rosnie nie mówiac o karcie graficznej To samo dzieje sie przy "wanilii" ale w mniejszym stopniu Wychodzenie z gry do menu czy pulpitu niezaleznie od uzywania modów konczy sie wywaleniem na pulpit Jest tez problem z autozapisem ktory jest tak himeryczny ze nie wiadomo jak do niego podchodzic chyba ze podejdziemy do niego jak pies do jeża czyli uda sie lub nie Gram sobie z 30 minut jest auto zapis i gra sie zawiesza Alt-Tab staram sie za pmoca menadzera zadan zamknąc gre i nie da rady poniewa na moitorze jest wskaznik z gry a nie z windowsa i nie działa w trybie pulpitu Mysle sobie poczekam moze ten zapis dlugo trwa Po 30 minutach przestałem czekac-restart Innym razem grałem z 4 godziny i nie bylo zadnych problemów Na tej samej mapie z tymi samymi modami Drogi. Nie wiem jakim cudem moderzy potrafią zrobic symulacje gdzie pojazdy poruszają sie wiloma pasami,zmieniając je gdzie moderzy zamiast twórców gry wprowadzają mozliwosc zmiany pasów czy sygnalizacji a gdzie byli twórcy gry? Dlaczego nie ma w wanilli pomp wodnych ktore nie musza byc umieszczone przy zbiorniku wodnym bądz oczyszczalni nie umiejscowionej przy rzece czy oceanie,przeciez to bez sensu Twórcy gry o wielu sprawach nie pomysleli a juz o optymalizacji jak pisałem akapit wyzej nie mysleli chyba w zaden sposob. Musiałem sprawdzic swoją teorię i udałem się do znajomego ktory dysponuje lepszym procesorem od mojego Lepsza kartą od mojej grafoiczną z 6 giga RAM to jest GTX 980 Ti Sytuacja przedstawiala sie tak samo z tym ze on mógł przynajmniej zabudowac nawet wszystkie płytki Następował jednak wzrost temperatury procesora i kartygraficznej Zdazyło sie wywalenie do pulpitu i gra takze nie uruchamiała sie po przekroczeniu 3 giga dodatków Teraz wyjdzie dodatek ze sniegiem Kupie oczywiscie bo jestem fanem tej gry Cena jednak przy wszelkich mankamentach jakie ma ta gra doprowadza mnie do zlosci Jestem fanem gier Granie w gry sprawia mi suzo radosci,jednak zaczynam dostrzegac pewien trend który mozna powiedziec zaczął się w zeszłym roku a moze dwa lata temu Porównam go do kupna samochodu Kupujesz samochód i jest super fajny ,pięknie wygląda Jednak po czasie okazuje sie ze błotniki odpadają,temperatura silnika rosnie,klimatyzacja działa ale nie do konca bo tylko grzeje zawieszenie stuka i mozesz jedzic owszem,samochod spelnia wszelkie mozliwe standarty bezpieczenstwa wg prawa jednakze zeby nim jezdzic i byc w pełni zadowolonym musisz sorzystac z propozycjoi moderów lub czekac na darmowy serwis producenta To samo spotkało mnie z Wiedzinem 3,to samo było z nieszczęsnym Simcity i z innymi grami Co ciekawe olkazuje sie ze niekiedy "samochód" był wyposażony w jakies udogodnienia i rozszerzenia komforu pracy oraz jego elegancji ale prodycent pozbawił go tego ządając dodatkowej opłaty----aczkowliet to moge jeszcze zrozumiec (chodzi mi o DLC) Reasumując Skylines jest dla mnie dobrą grą,a nawet w jakims stopniu znakomitą Gdyby jednaknieograniczenia jakie ze sobą niesie Gdyby producenci nie scedowali wszystkich niedociągieć na moderów ( nie mowie o domkach) to byłby cud miód i orzeszki Mam 50 lat i nie mam do konca zaufania do korzystania z modów Za kazdym paczem czesc z nich nie działa,inne powodują crash gry Nie rozumiem czy to specjalny zabieg producentów czy poprostu lenistwo czy nie wiedza Powiem tak Gram w Skylines i jestem przeszczęsliwy i ogarnia mnie furia w tym samym momencie Nie ulega jednak watpliwosci ze nadal jest najlepszym symulatorem na rynku Ale to tylko moje zdanie Najgorsze jest to ze sinusoida grania w Skylines spada Mam ochote pgrac i nagle sobie przypominam crashe,czas wczytania,to nie działa tamto na pół gwizdka,tu to tam owo i poprostu sie odechciea Potem włączam i albo gram długo i szczęsliwie albo po crashu włączam film i wsciekły zapominam o Skylines na tydzien Mam nadzieje ze dodatek ze sniegiem doda jakąś łatkę ktora usprawni działanie Chyba tez zrezygnuje z modów i opre sie na "waniliowej" wersji gry bo inaczej chyba znienawidze ta grę RE: Przemyslenia na temat gry - martinez76 - 04-02-2016 zgadzam się z Tobą w 100% mam podobne zdanie jak Ty główna przyczyny to MODy - one powodują niestabilna prace programu ale jednoczesnie MODy poprawiaja gre w sposob znakomity dlaczego producenci nie moga tych samych rzeczy zrobić programowo? a moze po prostu nie chca RE: Przemyslenia na temat gry - Pawel - 04-02-2016 Cześć, cieszę się, że wróciłeś. Oczywiście nadal ten "wątek" należy do Ciebie, chyba, że sam zrezygnujesz. Mamy już sporo prac, więc można powoli zacząć wprowadzać Twój pomysł. W odpowiedzi na Twoje pytania typu "dlaczego moderzy mogli, a twórcy nie" np odblokowanie wszystkich płytek. Jeszcze przed premierą była oficjalna informacja, że umożliwią moderom odblokowanie płytek, sami tego nie zrobią, ponieważ zwiększy to wymagania gry. Myślę, że blokada na ilość modów to zły pomysł, bo ktoś może mieć lepszy komputer i uruchomić ponad 3 GB modów. Też nie należy winić producentów gry za źle napisane modyfikacje. Nie mają oni możliwości sprawdzenia i poprawienia każdego obiektu lub moda, jest ich w sumie ponad 70 tysięcy. Czasem jeden obiekt może rozwalić całą grę. To samo z save, ja gram sporadycznie na modach i nigdy nie miałem z tym problemów. Nigdy nie miałem błędu w grze. Teraz powoli wprowadzam mody do gry, bo zaopatrzyłem się w komputer z 8 GB pamięci. Ja uważam, że podstawa jest świetnie zoptymalizowana, porównajcie sobie do simciy. Nie porównujcie go ilości ludności, bo w simcity wprowadzili współczynnik, ale na ilość budynków. PRzy okazji wspomnę, że pracuję nad modyfikacją na forum, która pomoże nam między innymi w ocenie każdej modyfikacji, z biegiem czasu będziemy wiedzieć, których obiektów lepiej nie używać, bo są źle zoptymalizowane. Na zakończenie. Zamiast tworzyć silnik gry przydatny moderom, wydawcy mogli sie skupić aby dołożyc kilka nowych obiektów, ale czy to by nas tak do końca zaspokoiło? Ta modyfikacja dotycząca zmian pasa ruchu bardzo podwyższa wymagania gry, dlatego twórcy oficjalnie tego nie wprowadzili RE: Przemyslenia na temat gry - Marcin65 - 04-02-2016 To ja zapytam inaczej Twórcy robili gre gdzie jest 3 pasmowa autostrada Niestety zamieszkujący wirtualne miasto simy są skazani jezdzic jednym pasem Modyfikacja wrowadzająca zmiane pasów tez nie za wiele daje po za tym ze samochody czasmi zmieniają pas zueplnie bez sensu ale przynajmnje cos sie dzieje i czasami zamiast jednym pasem jezdzą dwoma bo trzeci nadal jest pusty Zastanawia mnie po co robic cos co nie działa poprostu Mod daje jakies pewne wizualne wrazenia i ma wiele inncyh rzeczy ktore ulepszaja gre ale i tak ruch samochodowy jest poprostu skopany w tej grze nie wspominając o tym ze zeby korzystac w miare normalmnie z koleji trzeba tworzyc własciwie dwie oddzielne linie "miejska i miedzynarodową" a juz jak człowiek sie pomyli i połaczy obie to się zakorkuje wszystko na amen Oczywiscie wszystko to wszyscy wiemy nie ma co pisac Teraz jednak dochodzi do tego kwestia modów ktora tez jest niedopracowana Skoro posiadaie modów kojarzy mi sie z tym ze gra się wysypie mam coraz mniejszą ochotę korzystac z modów Nie korzystac z modów to grac normalnie i wkurzac sie na błedy gry I o to w tym wszystkim chodzi. Swoją drogą widzę sporo moderów ktrzy zajmowali sie modami do SimCity 4 i zastanawiam sie ze dobra firma sledząca społecznosc graczy citybuilderów powinna miec obeznanie kto jest kim i szczerze mowiac powinni niektórych swoich pracownikó wysłac na zasiłek a zatrudnic tych co poprawiają ich skopane dzieło Skopane w cudzysłowiu bo jak pisałem "wanilia" jest ok RE: Przemyslenia na temat gry - gerth - 05-02-2016 Witaj z powrotem na forum! ;-) Trochę się zgodzę, trochę nie. Przede wszystkim nie zgadzam się z tym że "po jakimś czasie samochód zaczyna się przegrzewać" więc jest zły. Jeśli do Ferrari podczepisz naczepę od TIRa to niestety. Nie zgodzę się też że coś jest wycięte i DLC to uzupełnienia podstawy za dopłatą. To raczej ekstrasy, natomiast rzeczy bardziej podstawowe (np tunele) dodają do gry za darmo. Podstawka zapewnia świetną zabawę! Sugeruję przed rozpoczęciem nowej zabawy ze Snowfall "wyczyścić" grę z wszystkich modów i ponowne ich wrzucanie, teraz już wiesz które są najbardziej potrzebne i dopracowane a które niekoniecznie, sam tak zamierzam zrobić bo od jakiegoś czasu mogę odpalić Skylines tylko w wersji angielskiej - w zasadzie już się przyzwyczaiłem ale nieco denerwuje mnie to że coś się tam wykrzacza - traktuję to trochę jak "znak rozpoznawczy" ich wydawcy - Paradoxu (Europa Universalis, HoI itp łatane i poprawiane latami) choć może to wina modów a nie autorów gry? Z kolei cyrki z zapisami, wywalaniem to trochę jak powrót do dzieciństwa - gdy człowiek modlił się nad ZX Spectrum i kaseciakiem żeby gra się wgrała (błąd wywalało często dopiero na koniec wczytywania gry - po 5 minutach. I zabawa zaczynała się od nowa.) Zrobienie takiej gry w 10 osób to szacun ale miejmy nadzieję że na "dwójkę" będą mieli większy budżet i więcej osób bo choć gra jest znakomita to widać trochę "cięcia" kosztów o czym poniżej: O ile korzystanie z jednego pasa drogi nie traktuje specjalnie jako bug (nie mam problemów z korkami więc mnie to nie denerwuje - nawet poniekąd mnie to cieszy bo trzeba rozwijać komunikację i transport) o tyle trochę szkoda że np karetki stoją grzecznie w korku. Tutaj pewna dziwna sprawa - w ich poprzedniej grze - Cities in Motion 2 straż pożarna czy pogotowie bez problemu ma priorytet i grzeje na czerwonym przez skrzyżowania. Dlaczego więc w Cities Skylines tego zabrakło? Uproszczenia żeby było taniej, cięcia by wymagania sprzętowe nie zabiły graczy czy jeszcze coś innego? Może to celowe działanie żeby walczyć z korkami bo inaczej karetki nie dojadą i rosną koszty. Przy okazji "jeszcze większy" realizm - w wielkich miastach jak Warszawa pojazdy uprzywilejowane mają coraz większe problemy by przedrzeć się przez korki. Po drugie: W Cities in Motion 2 są piękne kamienice natomiast After Dark i styl europejski w wydaniu Colossal to rozczarowanie, jest po prostu brzydki, pierzeje są kloniaste i nieciekawe, dobrze że są mody z pięknymi kamienicami. I znów - dlaczego w CIM2 mogli wyrysować ładne kamienice a w Cities Skylines już nie? Zabrakło czasu, pieniędzy? Przydałoby się jedno - to o czym pisze Paweł - czy to Colossal oficjalnie czy półoficjalnie mogliby zatrudnić kogoś kto by walidował mody (sprawdzał czy nie wykrzaczają gry) i/lub pomagał moderom w ich poprawianiu, przynajmniej tych najbardziej przydatnych i popularnych a następnie nadawali takim modom znak "pełnej zgodności".. Tylko czy nie byłoby to trochę żerowania na cudzej pracy? ps. Cena za Snowfall to jak za darmo - za tramwaje w Cities Skylines byłbym gotów zapłacić z 500zł (wiem, nie jestem normalny, ale gram w sumie ledwie w 4-5 gier a do tego jedyne czego mi brakło w CS to tramwajów), w tym przypadku gotów byłbym nawet płacić za mody. RE: Przemyslenia na temat gry - FALKOR V8 - 05-02-2016 Gerth - nie jesteś normalny RE: Przemyslenia na temat gry - gerth - 06-02-2016 @FALKOR V8: No wiem ale na tramwaje a najlepiej DLC CIM3 w Cities Skylines czekam od samego początku - zwłaszcza od premiery gdy zobaczyłem jak świetnego city-buildera stworzyli. Niestety ani metro ani kolej nie nadaje się na stworzenie linii quasi tramwajowych, niemal nie wyobrażam sobie miast europejskich bez tramwajów. Snowfall wychodzi w dobrym momencie, w marcu powinienem mieć trochę wolnego czasu to może zbuduję coś ciekawego i się pochwalę np 300 tysięczne miasto bez autostrad i korków. |