Korki na torach - Wersja do druku +- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl) +-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I) +--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady) +--- Wątek: Korki na torach (/temat-Korki-na-torach) |
Korki na torach - Silver400 - 20-04-2016 Cześć wszystkim : Miasto 185 tysięcy mieszkańców z planami na dwa razy więcej. O wygląd miasta nie dbam zupełnie ma być maksymalnie dużo mieszkańców i potężny przemysł. Obecnie natrafiłem na gigantyczny problem z pociągami, które generalnie nie chcą mi wyjeżdżać z mapy, zwłaszcza w jedną (wschód) stronę. Teoretycznie wyjazdy są trzy, ale większość ruchu idzie na ten jeden. W efekcie korkuje się wszystko. Niby mogę poprowadzić dodatkowe tory i ogólnie sieć rozwinąć ale w momencie kiedy po prostu z mapy nie wyjeżdzają, rozbudowa torów sprawi, że pociągi będą stać na wiekszej liczbie torów. Co mam zrobić? Mody, wiecej torów, mniej pociągów ? Przeczytałem na forum, że towarowa stacja kolejowa starcza na wiele fabryk, pytanie jak wiele? Pozdrawiam RE: Korki na torach - gerth - 21-04-2016 1. Trzeba odciąć wewnętrzną sieć kolejową cargo od połączeń zewnętrznych - inaczej ze stacji (zwłaszcza jeśli jest ich więcej) wyruszają tabuny niezawsze pełnych pociągów i się korkują na wylotach 2. Na wylocie, na początek możesz to zastosować na obciążonym kierunku, tworzysz centrum przeładunkowe = 2 stacje cargo. Jedna stacja ma połączenie ze stacjami cargo w mieście, druga obok ma połączenie z torem zewnętrznym (wylotem). Przemysł wywozi towar do stacji "exportowej wewnętrznej", tam następuje wyładunek, przewóz do stacji zewnętrznej, załadunek i wywóz. Stacje muszą być blisko siebie, najlepiej utworzyć "jednokierunkowe kwadratowe rondo (ale nie za małe - zobaczysz dlaczego)" - wtedy ciężarówy jadą od jednej do drugiej stacji. 3. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wg mnie postawienie stacji cargo w rejonie dużych skupisk hanldowych - wtedy przemysł pcha towar do sklepów pociągami a busiki startują tylko na "ostatnią milę" - bardzo zmniejsza korki. Ponieważ "od zawsze" co mogę pcham koleją stosuję takie rozwiązanie i sprawdza się doskonale, polecam. 4. Ruch osobowy powiniem mieć o ile to tylko możliwe osobny tor a przy korkach dobrze jest zastosować podobny manewr. W tym przypadku jednak można budować nieco inaczej Wewnętrzna osobowa miejska sieć kolejowa nie musi być odcięta - wystarczy na "głównych stacjach" stosować dworce z gry (lub inne tego typu), to są dworce "międzymiastowe", natomiast reszta (większość) stacji osobowych zbudować wykorzystując stacje typu suburban - zatrzymują się tu tylko pociągi z wytyczonych miejskich linii kolejowych, międzymiastowe nie. http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=417602425 Rozwiązanie ma tę zaletę że pociągi "międzymiastowe" prują przez miasto zatrzymując się tylko na paru głównych stacjach a pociągi miejskie oprócz stawania na stacjach tylko miejskich (suburban z linku powyżej) mogą też zatrzymywać się na głównych, "międzymiastowych". Być może w Workszopie są też stacje suburban dla cargo - nie wiem, nie stosowałem. 5. Co do ilości to trzeba trochę eksperymentować plus zależy od rozplanowanie ale w granicach 2000-3000 przemysłowych kratek na jedną stację cargo. (ile masz kratek możesz sprawdzić patrząc na budynki unikatowe - wieza Eiffla - tam jest napisane ile masz kratek przemysłowych). Oczywiście podaje to orientacyjnie, można stawiać stację i co ok 1000 kratek ale to dodatkowe koszty, po drugie zwiększa się ryzyko ruchu półpustych pociągów i widok "lasu stacji cargo" - a cenny teren przemysłowy lepiej wykorzystać inaczej. 6. Jak masz dostęp do morza warto postawić porty-huby przeładunkowe 7. Możesz eksperymentować też nieco inaczej: część stacji cargo ma dostęp do jednego wylotu z miasta, część tylko do drugiego = nie robiłem tak z wylotami ale z portami-hubami już tak. 8. Pkt 7 ma jednak wady - rozrywasz sieć cargo a u mnie część ruchu odbywa się kursami wewnątrzprzemysłowymi np stacja Rudniki Cargo zlokalizowana w rejonie skupiska przemysłu drzewnego wozi drewno do stacji Orunia Cargo gdzie drewno jest przetwarzane na towary i dopiero dalej wysyłane na eksport. W rezultacie eksportujemy głównie towary przetworzone a nie surowce, to nie Rosja. Stąd, zwłaszcza na początek doradzałbym Ci jedną sieć "towarową" - i spróbuj z 1, 2, 3 stacjami cargo "handlowymi" - dobry patent na rozprowadzenie towaru - przemysł nie marudzi że nie ma gdzie sprzedać, handel nie marudzi że brakuje mu towarów na sprzedaż. RE: Korki na torach - Silver400 - 21-04-2016 Super ! Bardzo dziękuje za rady. Kompletnie nie wpadłem na pomysł odcięcia tych dwóch linii i stacje przeładunkową. Linie Cargo i osobową mam już mniej więcej oddzielnie wypada jedna czy dwie krzyżówki w najciaśniejszych miejscach, na razie to jakoś działa. Co do portów to owszem mam 5-6 z każdej większej dzielnicy i na ten moment działa to świetnie. Myślę, że jeszcze dziś zacznę wprowadzać zmiany i dam znać na forum czy zakończyło się to sukcesem Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc |