Waszer spostrzeżenia na temat rozbudowy. - Wersja do druku +- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl) +-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I) +--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady) +--- Wątek: Waszer spostrzeżenia na temat rozbudowy. (/temat-Waszer-spostrzezenia) |
Waszer spostrzeżenia na temat rozbudowy. - krakow2000 - 27-03-2015 Jakie waszym zdaniem najlepsze są sposoby budowania tz. czy lepiej budować małe skupiska (małe osiedla) wydzielone obszary czy może lepiej duże skupiska. Mieszacie czy osobno komercja i mieszkania. Skupiacie się na gęstej zabudowie niż mniejszej gęstości. Wiem, że spora część tych rzeczy zależy od preferencji gracza ale na pewno takie sugestie z jakimś argumentem pomogą "nowym" w rozpoczęciu gry. Ja na początku jak zaczynałem grę robiłem duuuuże skupiska np 9 - 10 pasów 8 kwadratów (droga - 8 kwadratów na budowę - droga - kwadraty - droga) zwykle 6 pasmowymi często 1 kierunkowymi nie mieszając mieszkań i komercji. Niestety w późniejszym etapie gry niesamowite korki się tworzą. Potem podobnie jak powyżej tylko mieszałem mieszkania i komercję lecz ten sam rezultat. Teraz jak przeszedłem na mniejsze (droga - 4 kwadraty - droga - 4 kwadraty "2 pasy czyli te najmniejsze drogi") łącząc je (przecinając) 6 pasmowymi robiąc małe osiedla z kilkoma sklepikami (np wjazd z jednej strony, wyjazd z drugiej) sprawdza się to lepiej i mniej się korkuje. Chociaż ciągle wszystko gęstą zabudową bo niezwykle podobają mi się wysokie budynki które gracze umieszczają i nie mogę się im oprzeć :P No ale może ktoś ma inne jakieś doświadczenia bo to iż przemysł najlepiej budować trochu dalej niż całą resztę to wiadomo i powinno się to robić. Re: Waszer spostrzeżenia na temat rozbudowy. - Swistak170 - 27-03-2015 krakow2000 napisał(a):Jakie waszym zdaniem najlepsze są sposoby budowania tz. czy lepiej budować małe skupiska (małe osiedla) wydzielone obszary czy może lepiej duże skupiska. Mieszacie czy osobno komercja i mieszkania. Skupiacie się na gęstej zabudowie niż mniejszej gęstości. To jest bardzo trudna do rozwiązania kwestia. Strefy handlowe, tworzą hałas, więc dobrze byłoby je odizolować od stref mieszkalnych. Jednak nie można oddalić ich od siebie za bardzo, bo wszyscy klienci będą jechać autami i sposób na korki gotowy. Ja w swoim mieście buduje duże strefy mieszkalne (czasem wymieszane z biurami) a zaraz obok strefę handlowa oddzielona od mieszkalnej jakimś rządkiem biur, żeby niwelować hałas. Do pracy blisko, na zakupy też, a do fabryki metrem. 0 korków. Jednak miasto się rozrosło (obecnie 130k), na drugą stronę rzeki, na drugą stronę autostrady.Teraz ten balans zaczyna się psuć, bo ludzie jadą przez rzekę na zakupy, na drugą stronę autostrady do pracy, w momencie gdy mają takie usługi pod nosem. Nie bardzo, wiem co o tym sądzić i jak to będzie wyglądało w przyszłości. Ogólnie ciężko znaleźć złoty środek. A może ktoś z was już go odkrył? Re: Waszer spostrzeżenia na temat rozbudowy. - gerth - 27-03-2015 Polecałbym przebudowę autostrady - ja tak zrobiłem i miasto zyskało (jak dla mnie) wizualnie - nie rozcina go już autostrada, ta jest na obrzeżach mapy (Autostradowa obwodnica miasta, za autostradą jedynie wysypiska, lotnisko, przemysł, ewentualnie małe osiedla (wioski)), do tego kilka zjazdów (powiedziałbym że potrzeba przeciętnie 1 zjazd na 2-3 pola gry czyli przy 9 polach 4 zjazdy). Korki wg mnie najlepiej rozładowuje KOMUNIKACJA MIEJSKA. Miasto buduje możliwie realnie więc strefy handlowe są przy głównych drogach lub klastry (kwartał handlowy o wielkości około 12-15 x 15-20 kratek) przy/na osiedlach choć optymalnie byłoby pewnie przy przemyśle. Co do gęstości zabudowy to gram na mapach z morzem (np Piaszczyste plaże) - przy plażach (ale nie na plażach) mam luksusowe osiedla niskiej zabudowy (budowane na początku gdy nie można innych), i te mniej luksusowe też (z wodociągami rurami ściekowymi a czasami i póżniejszym portem) później już buduje głównie gęsta zabudowę. Staram się nie przebudowywać za dużo - tak jak w realu, miasto nie ma kasy na rozwalenie całego miasta i zrobienie siatki na nowo. Osobiście...oglądam sobie mapy miast choćby na google maps żeby zobaczyć jak wyglądają siatki dróg w miastach, staram się tworzyć naturalne siatki (zobaczcie sobie jak wyglądają, często są dość dziwne, łamane, esy-floresy fale Dunaju itp). Nie kopiuje dróg z mapy ale staram się oddać klimat, stąd czasami nawet jakieś wąskie gardła (typu przejazd kolejowy). Główna siatka dróg (2-kier 6-pasmówki) to drogi łukowate, rzadko proste (jedynie na terenach fabrycznych), osiedla czasami tworzę częściowo kwadratowymi kwartałami ulic ale zawsze z jakąś "skazą" żeby wyglądało to naturalnie (europejsko). No i w centrum miasta - koniecznie - duża starówka, mam już zebrane ok 50 budynków i sobie tworzę starówkę. A propos jakby ktoś znalazł mod na duży plac (rynek - kompletnie pusty lub z kościołem lub podobnym) to będę wdzięczny. No i gdzieś tak od 30-40 tys mieszkańców trzeba rozejrzeć się za komunikacją (lub wcześniej jeśli trupy zalegają) Nieczęsto też stosuje drogi 1-kierunkowe i ronda, wg mnie nie one są najważniejsze a właśnie komunikacja miejska. Re: Waszer spostrzeżenia na temat rozbudowy. - Tibotomek - 28-03-2015 Małe wioski, połączone autostradami z jednym wielkim miastem wygląda super. Jest to przedstawione u Avalkiza w filmiku "miasto na 100.000 ludzi". |