Cities: Skylines - Dziennik Dev 5: Połączenia ze światem zewnętrznym - Wersja do druku +- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl) +-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I) +--- Dział: Cities Skylines - Aktualności i DLC (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-Aktualnosci) +--- Wątek: Cities: Skylines - Dziennik Dev 5: Połączenia ze światem zewnętrznym (/temat-Cities-Skylines-Dziennik--27) |
Cities: Skylines - Dziennik Dev 5: Połączenia ze światem zewnętrznym - Bartek - 18-11-2014 UWAGA! Ważna informacja od deweloperów. Wszystkie poniższe screeny pochodzą z wersji alpha i nie są ostatecznym odzwierciedleniem grafiki gry. Statek pasażerski opuszcza port Każde miasto musi być połączone ze światem zewnętrznym . Głównym powodem jest to, aby przemysł mógł pracować wydajniej , ale również dzięki temu turyści podróżują do miasta . Istnieje wiele możliwości w jaki sposób uzyskać najlepsze z połączeń , więc czytaj dalej , aby dowiedzieć się na temat importu i eksportu towarów oraz jak zwiększyć atrakcyjność miasta, wabiąc turystów w celu wydania swoich ciężko zarobionych pieniędzy w dzielnicach komercyjnych. Turystyka Turyści przybywają różnymi środkami transportu, ale podczas rozpoczęcia rozgrywki, docierają do miasta jedynie autostradą. Obecni są zawsze, jednak ich liczba zależy od atrakcyjności naszej miejscowości. Atrakcyjność z kolei zależy od wartości gruntów w mieście oraz obecności atrakcyjnych miejsc jak zabytki. Wartości gruntów podnosimy dzięki stawianiu parków i placów, co także powoduje wzrost budynków w naszych strefach o kolejne poziomy zamożności. Zabytki są bardzo ekscytujące! Zaliczamy do nich także parki, place i budynki specjalne (nagrody). Przykładowo, jeśli Twoje miasto produkuje 1000 jednostek towaru, otrzymujesz dostęp do "Stadionu wielu rzeczy". Po osiagnięciu wyznaczonego progu, stadion jest dostępny w menu i można go umieścić w naszym mieście. Powoduje on nie tylko szczęście mieszkańców i osób mieszkających w pobliżu ale także przyciąga turystów i napędza gospodarkę. Należy jednak pamiętać aby zapewnić dobry dojazd oraz dostępność do transportu publicznego każdej z atrakcji. Turyści przybywają do miasta aby oglądać zabytki i odwiedzać sklepy. To oczywiście napędza gospodarkę i zwiększa wpływy do budżetu z podatków, ponieważ są one płacone na każdą jednostkę sprzedaży. Turyści mogą dotrzeć statkiem, samolotem, pociągiem lub swoim własnym samochodem. Bardzo ważne jest, aby zapewnić im dostęp do transportu publicznego, szczególnie dla tych, którzy nie korzystają ze swoich samochodów. Dobry dostęp do autobusów i metra pozwoli zatrzymac turystów dłużej w mieście a budowa miejsc atrakcyjnych dla nich przyciagnie większe tłumy do miasta. Duże ilości turystów mogą powodowac także korki, dlatego tak ważny jest transport publiczny w miare rozwoju turystycznego naszego miasta. Zabytki Zabytki podnoszą szczęście i zadowolenie mieszkańców oraz atrakcyjność danego miasta. Ale to nie wszystko! Są one pogrupowane w "drzewka umiejętności", którę przygotowują do osiągnięcia ostatecznego celu: Cudów. Różne zabytki nadają się do różnych stylów, dlatego można wybrać jednen z nich i ewentualnie dążyc do osiągniecia konkretnego "Cudu". Cuda to masywne budynki, które mogą zaspokoić jedną konkretną potrzebę miasta, ale o tym w innym dzienniku! Centrum Expo powoduje zadowolenie wśród okolicznych mieszkańców. Import i eksport Najbardziej optymalnie działające miasto, przynoszące największe dochody z podatków, produkuje wszystko na miejscu. Jednak aby osiagnąć taki poziom potrzeba wiele czasu w grze, dlatego większość z nich potrzebuje pomocy ze świata zewnętrznego. Istnieje możliwość przywozu lub wywozu towarów i zasobów naturalnych. Wszystkie budynki przemysłowe potrzebują ich w celu produkcji a następnie sprzedają swoje towary strefom komercyjnym. Zasoby naturalne mogą być produkowane w Twoim mieście, ale tylko branża specjalistyczna może je dostarczyć przemysłowi, więc na początku gry będzie to raczej niemożliwe. Aby je dostarczyć, nalezy mieć podłączenie do autostrady. To działa także podobnie w stosunku do np elektrowni na ropę. Elektrownia preferuje wykorzystanie ropy, którą produkujemy na miejscu, więc jeśli mamy rozwinięty przemysł naftowy w mieście, elektrownia będzie zamawiać ją od lokalnych dostawców, jeśli nie, zasób może być importowany. Najlepiej mieć go jednak w swoim mieście, choć powoduje ogromne zanieczyszczenie środowiska naturalnego. Wybór należy do Ciebie! Statek opuszcza port handlowy Mapy mają wiele połączen autostradowych, ale zaczynając grę na pierwszej płytce zawsze jest dostęp do autostrady. Przez jedne, autostrada przebiega niemal środkiem, na innych istnieją tylko niewielkie węzły, do których można podłączyć miasto. Wraz ze wzrostem nie musimy utrzymywać zaplanowanego wcześniej układu autostradowego. Można go przebudowywać i dostosowywać do swoich potrzeb! Tam są niemal nieograniczone mozliwości. Możemy budować estakady w celu uniknięcia kolizji z torami kolejowymi i innymi drogami, budować węzły, zjazdy i obwodnice. Miej na uwadze, gdzie lokujesz strefę przemysłową, ponieważ ona zawsze generuje duży ruch, dlatego ich lokalizacja przy autostradzie to dobry pomysł. Eksport działa najefektywniej poprzez wykorzystanie towarowych stacji kolejowych oraz portów handlowych. Jeśli jeszcze nie umieściliśmy ich w mieście, będą wykorzystywane ciężarówki do wymiany handlowej między miastem a światem zewnętrznym. Dzięki stacji cargo lub portowi, będą one się przemieszczać już tylko pomiędzy nimi a strefą przemysłową, dlatego możemy kontrolować ich kierunek na drogach. Budynki komercyjne w naszym mieście zawsze mają priorytet wśród lokalnych dostawców, jedynie w przypadku nadwyżki produkcji będą one sprzedawane do świata zewnętrznego. Karoliina Korppoo Główny projektant Cities:Skylines. PS. Zmieniliśmy wygląd interfejsu! Co o tym sądzicie? Jesteśmy z niego dumni. Źródło przetłumaczone ze strony http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... onnections przez Bartek. Udostępnianie jest niemożliwe, jedynie za zgodą administratora. Re: Cities: Skylines - Dziennik Dev 5: Połączenia ze światem zewnętrznym - Marov - 18-11-2014 Tym razem grafika jest taka jaką sobie wyobrażałem. Bez porównania o wiele lepiej niż poprzednio. Jestem zadowolony Re: Cities: Skylines - Dziennik Dev 5: Połączenia ze światem zewnętrznym - Bartek - 18-11-2014 Ja również mam takie odczucia i mi się podoba Ciekawi mnie o co chodzi z tymi cudami, mam nadzieję, że będzie osobny dziennik poświęcony turystyce i obiektom specjalnym, bo wygląda to interesująco. Zwróciliście uwagę, że pojawiła się trakcja kolejowa? Tzn słupy były podczas ostatniego dziennika, ale teraz pojawiła się także sieć Re: Cities: Skylines - Dziennik Dev 5: Połączenia ze światem zewnętrznym - lamvip - 18-11-2014 Fajny, ciemny interface - podoba mi się Co do reszty, w sumie za wiele nowości to oni nie przedstawili, ale przecież nie mogą od razu wszystkiego powiedzieć, bo by nie było radochy z odkrywania. A grafikę to już specjalnie taką lipną dają, by było miłe zaskoczenie przy wydaniu gotowej gry Fajnie jakby też tego tweetowego ptaszka można było przenosić, bo tak na środku on siedzi Re: Cities: Skylines - Dziennik Dev 5: Połączenia ze światem zewnętrznym - Kamil_N - 18-11-2014 Z ilością "nowych" zdjęć to oni w tym dzienniku nie poszaleli. Wszystko to to tak jakby odkupienie za błędy popełnione 2 tygodnie temu . Na szczęście się poprawili. Re: Cities: Skylines - Dziennik Dev 5: Połączenia ze światem zewnętrznym - Bartek - 19-11-2014 Wprawne oko dostrzeże też plac zabaw na ostatnim screenie a więc zaczynają odsłaniać nieco parków i obiektów rekreacyjnych |