Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - Wersja do druku +- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl) +-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I) +--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady) +--- Wątek: Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat (/temat-Zaawansowany-amator-bierze) |
Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - maciov - 29-08-2017 Witajcie. Na wstępie chciałem się przywitać. Czytam to forum od pewnego czasu, ale dopiero teraz naszła mnie potrzeba utworzenia konta Wybaczcie, jeśli ostro tu namieszam. Nie mogę się zdecydować w jakim dziale zamieścić topic, a myślę, że może zawierać kilka tematów... Nazwa topica może trochę enigmatyczna. Jak będzie lepszy pomysł, to zmienię. W C:S gram praktycznie od samego początku, z grubsza wiem z czym ten chleb się je. Natomiast ze względu na 'brak' karty graficznej w laptopie praktycznie nie bawiłem się z workshopem (poza dawnym trafficiem++). Jednak w niedalekiej przyszłości będę miał lepszy sprzęt do grania, więc postanowiłem wrócić do gry z przytupem i zacząć wreszcie tworzyć miasta w sposób, jaki robią to wspominani przez was na forum youtuberzy Miałem nadzieję, że to, czego szukam, znajdę w sekcji o ciekawych modach, ale temat jest stary i nie aktualizowany, a jak wiemy, workshop się często zmienia. Dlatego myślę, że coraz więcej osób ma/będzie miało podobne problemy do mnie i z waszą pomocą chciałbym w jednym wątku wszystko to jakoś ogarnąć. W ciągu tygodnia zasubskrybowałem ponad 2000 elementów ze steama i już boję się włączać grę dopóki tego nie poczyszczę, żeby mi komp nie wystrzelił w powietrze Problem polega na tym, że mam dość dużo zapisanych budynków czy stacji, które do subskrybcji wymagały innych propsów. Stąd z 1 budynku robiło się niekiedy 10 elementów. Wiadomo, że im mniej subskrybcji, tym lepiej, dlatego mam garść pytań poniżej dla bardziej wtajemniczonych... Dodatkowo pomyślałem sobie, żeby poniżej stworzyć listę tematyczną dostępnych i aktualnych modów i ewentualnie posegregować je na 'must have' / transportowe / optymalizacyjne itd. + dodać jakieś notki na czym polegają (w myśl starego tematu). Wówczas każdy nowy gość będzie miał możliwość zweryfikowania które się bardziej opłaca. Pytania: Cytat:Jak to wygląda u was odnośnie 'pakietu' budynku (w sensie takiego, co wymaga pierdyliard ławeczek, drzewek itd)? Czy w ogóle omijacie takie pozycje w workshopie? Czy ściągacie tylko budynek bez tych pobocznych pierdół? Bo rozumiem, że jeśli subuję sam budynek, a pomijam np. kominy na dachu, to w grze będzie się pokazywał bez kominów czy będzie crashował grę? Cytat:Jak sytuacja ma się z drzewami? Przez powiązania z budynkami naliczyłem już ok. 100 drzew i krzaczków ściągniętych w workshopie. Czy mogę się kompletnie wylać na te pojedyncze i np. ściągnąć jakąś konkretną paczkę drzew (1 sub zamiast 100) i dzięki tree anarchy je dokładać, gdzie brakuje? Cytat:Czy waga budynku, pojazdu itp. na steamie ma znaczący wpływ na działanie gry? Ewentualnie na czym lepiej się skupić? Bo na chłopski rozum - samochodów w grze będziemy mieli więcej, niż budynków, więc chyba żeby używać ściągniętych, dopracowanych autek to już potrzeba potężnej maszyny? Albo jak posadzę aleję dopracowanych drzew to będzie mi muliło bardziej, niż dzielnica samych budynków? Może ktoś z was zna jakiegoś youtubera, który udostępnia gdzieś dokładną exportowaną listę modów/propów, których używa? (Jedynie u brodatego widziałem kilka, ale te znałem wcześniej.) To też by było pomocne Na koniec chyba najnudniejsza prośba ever... Wypiszę wam mody, które aktualnie subskrybuję i prośba do kogokolwiek, żeby pomógł mi zweryfikować czy faktycznie one są przydatne albo może wie, czy któryś mod zawiera funkcje innego. Przyznam się bez bicia, że przez ten tydzień najpierw subowałem jak potłuczony, a dopiero później czytałem opisy. Wydaje mi się, że wszystkie 'przeterminowane' pousuwałem, ale np. w transportowych jest tyle tego, że sam niekiedy ledwo pamiętam który dotyczył czego A może przy okazji ktoś z forumowiczów znajdzie coś, czego nie widział [techniczne] Less Steam Loading Screen Mod Mesh Info Dynamic Resolution Prefab Hook [transportowe] Advanced Road Anarchy Crossings Fine Road Anarchy Fine Road Tool Improved Public Transport 2 Metro Overhaul Mod MOM patch More Network Stuff Multi-Track Station Enabler Network Extensions 2 NoPillars One-Way Train Tracks Precision Engineering Roads United: Core+ Sharp Junction Angles SingleTrainTrackAI Spawn Points Fix Traffic Manager: President Edition Train and Train Stations Converter Unlimited Outside Connections (beta) Network Skins [budynkowe] Building Themes BT: UK Detached #1 BT: UK Detached #2 Control Building Level Up European Building Unlocker Plop the Growables Ploppable RICO Zoning toolset Force Level Up Farming Theme [wizualne] Auto Line Color Adaptive Prop Visibility Distance Cargo Info Extra Landscaping Tools Quay Anarchy Service Vehicle Selector 2 Sub-Buildings Tabs Surface Painter Topographic Lines Toogle Transparency LODs fix Transport Line Rendering Fix Unlimited Trees Mod No More Purple Pollution (tan grass) No More Purple Pollution (silty water) [grywalność] 81 Tiles All 25 Areas Purchasable Automatic Bulldoze v2 Automatic Emptying Configurable Population Modifiers Larger Footprints Mod Achievement Enabler Power Balance Realistic Population and Consumption Rush Hour (beta) [propsowe] Advanced Toolbar Building Eyedropper Tool Decal Prop Fix Extended InfoPanel Growables Thumbnail Improved Asset Icons More Beautification Move It Move It Extra Filters Prop & Tree Anarchy Prop Line Tool (alpha) Prop Precision Prop Snapping Prop Unlimiter (alpha) PropRotating Params Search Box Mod Touch This 1.1 Tree Snapping Z góry przepraszam za ścianę tekstu, ale nazbierało mi się zagwostek z kilku miesięcy i dzięki za ewentualne odpowiedzi RE: Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - SZyMeX - 29-08-2017 No nieźle się rozpisałeś :E W każdym razie teraz odpowiem ci na pytania a na mody gdy już będę na kompie. 1. Jeżeli subujesz jakiś budynek i ma on w "pakiecie" jakieś ławki, kominy, balkony czy co kolwiek to spokojnie możesz pobrać samą bryłę bez tych dodatków. Licz się tylko z tym że budynek będzie gorzej wyglądał Ja raczej pobieram te wszystkie ale jeżeli jakiś budynek potrzebuje 20 takich dodatków to sobie daruje. 2. Drzew tak samo możesz nie pobierać i dokładnie tak jak mówisz poustawiać przez prop anarchy. Ale z pobieraniem paczek drzew już tak fajnie nie będzie. Jeżeli pobierzesz jakąś paczkę z np. 20 drzewami to to nic nie zmieni. Gra i tak załaduje 20 drzew tak jak byś pobrał je oddzielnie. 3. Wszystko zależy nie od wagi na steam (chociaż po części może też) a od ilości "trójkątów" w danym modelu. Im ich więcej tym cięższy dla kompa jest. Dużo twórców już teraz podaje ilości. Nie da się raczej określić górnej granicy bo wiadomo, taki mały samochód będzie miał np. 1000 a wieżowiec 10000 Warto też czytać komentarze na steam jeżeli mamy wątpliwości co do obiektu. Ludzie często piszą czy jest "FPS-o żerny" RE: Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - Mario - 29-08-2017 Witamy na forumach Cytat:Czy waga budynku, pojazdu itp. na steamie ma znaczący wpływ na działanie gry? Ewentualnie na czym lepiej się skupić? Bo na chłopski rozum - samochodów w grze będziemy mieli więcej, niż budynków, więc chyba żeby używać ściągniętych, dopracowanych autek to już potrzeba potężnej maszyny? Albo jak posadzę aleję dopracowanych drzew to będzie mi muliło bardziej, niż dzielnica samych budynków? Mod nazywa się Mesh info Możesz w nim zobaczyć, które assety nie nadają się do używania ze względu na mega słabą optymalizację. Kolor zielony to bardzo dobra optymalizacja, kolor żółty trochę słabsza ale nadająca się jeszcze do użytku. Kolor czerwony oznacza totalnie skopaną optymalizację i taki asset znacząco wpływa na optymalizację gry. Warto przejrzeć w ten sposób swoje zasoby assetów. Mi bardzo ten mod odciążył C:S. Cytat:Może ktoś z was zna jakiegoś youtubera, który udostępnia gdzieś dokładną exportowaną listę modów/propów, których używa? (Jedynie u brodatego widziałem kilka, ale te znałem wcześniej.) To też by było pomocne Crumbs McGee PHTN Falcon Skibitth TazerHere creativeDEX Ostatnio zauważyłem podczas grywania w C:S, że nie "ilość" assetów ma znaczenie a ich "jakość". Z nie wielką ilością "ale porządnych i podstawowych można bez problemu zbudować przyjemne/realne miasto RE: Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - SZyMeX - 29-08-2017 Jestem naprawdę ciekaw jak ci gra pójdzie przy tylu modach :P Na pewno możesz usunąć all 25 areas, 81 tiles daje tyle samo a nawet więcej Reszta jest chyba okej RE: Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - Egoista - 30-08-2017 Pierwszy raz widzę tak ogromną gamę modów , biedny musi ten twój komputer gdy grasz w Cs . dla mnie w tej liście jest sporo modów nie potrzebnych , które tylko się nakładają z innymi . według mnie te mody możesz spokojnie usunąć . Crossings Sharp Junction Angles Unlimited Trees Mod No More Purple Pollution (tan grass) No More Purple Pollution (silty water) Configurable Population Modifiers Power Balance Realistic Population and Consumption Rush Hour (beta) Building Eyedropper Tool Growables Thumbnail Prop Unlimiter (alpha) RE: Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - KOKOSEK - 30-08-2017 (30-08-2017, 09:52)Egoista napisał(a): Pierwszy raz widzę tak ogromną gamę modów , biedny musi ten twój komputer gdy grasz w Cs .Osobiscie eyedropper to dla mnie must have. RE: Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - maciov - 30-08-2017 Cytat:O to chodziło! Piękne dziękiCytat:Może ktoś z was zna jakiegoś youtubera, który udostępnia gdzieś dokładną exportowaną listę modów/propów, których używa? (Jedynie u brodatego widziałem kilka, ale te znałem wcześniej.) To też by było pomocne ~~~~ Egoista, kilka pytań do Ciebie odnośnie Twojej listy: 1. Crossings jest zawarte w którymś innym modzie typu traffic manager? 2. Unlimited Trees - nie sadzisz drzew? czy nawet bez tego moda nie da się osiągnąć tej magicznej, granicznej ilości? 3. Czemu uważasz, że pozycje: Realistic Population, Rush Hour są do wywalenia? Może nie będę miał ogromnych biznesowych dystryktów, ale przynajmniej dla wioski ~5k mieszkańców nie muszę robić przeskalowanego przemysłu RE: Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - SZyMeX - 30-08-2017 Pozwolę sobię odpowiedzieć na dwa pytania 1. Z tego co wiem to nie. W każdym razie na pewno nie w Traffic Manager 2. Jeżeli chcesz robić lasy na mapie to mod "must have". Ja na poprzednim save bez problemu doszedłem do momentu gdy nie mogłem sadzić więcej drzew. Oczywiście jeżeli robisz jakąś mniej lesistą mapę to mod do wywalenia. W takim wypadku bez sensu pakować jeszcze więcej modów, a przy twojej ilości myślę że już w ogóle trzeba oszczędzać RE: Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - Egoista - 31-08-2017 Jam mam takie zdanie , im mniej modów , tym lepiej dla nas i dla gry . A przy tym sprzęt jest mniej obciążony . Ja akurat lubię, jak mam żywe miasto czy wioskę . Przynajmniej coś się dzieje . Ale jeśli ktoś chce mega realizm , to te 80 - 100 modów musi mieć . Nie zapominając o obiektach . Tylko nie wiem czy każdego stać na taki sprzęt aby to udźwignął. Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka RE: Zaawansowany amator bierze Workshop na warsztat - kamil_m97 - 31-08-2017 Co do youtuberów, to jeszcze (Keralis) udostępnia listę assetów i modów. |