Cities Skylines - Polskie forum gry
Parklife Cities: Skylines: Parklife - Pamiętniki Dev #1: Wprowadzenie do obszarów parkowych - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Cities Skylines - Aktualności i DLC (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-Aktualnosci)
+--- Wątek: Parklife Cities: Skylines: Parklife - Pamiętniki Dev #1: Wprowadzenie do obszarów parkowych (/temat-Cities-Skylines-Parklife--2989)



Cities: Skylines: Parklife - Pamiętniki Dev #1: Wprowadzenie do obszarów parkowych - Marov - 01-05-2018

Wprowadzenie do obszarów parkowych.


Witam wszystkich! Następny dodatek, który ogłoszono 18 kwietnia 2018r., będzie nosił nazwę Cities: Skylines Parklife. Jesteśmy tym ogromnie podekscytowani, ponieważ tym razem zabierzemy nasze simy na niesamowity spacer po różnorodnych parkach.

Ale czy czasem Cities: Skylines nie posiada już parków? Ale nie takie. Nowym płatnym dodatkiem jest funkcja obszarów parkowych, które nie tylko zwiększają szczęście naszych mieszkańców, rozrywkę i wartość terenu, ale także zapewniają dodatkowe źródło dochodów oraz pozwalają wyrównać powierzchnię parku i przekształcić je w bardziej złożone miejsca tętniące życiem i aktywnością! Wreszcie można wykorzystać obszary, które mają znaczenie dla twoich miast, bez konieczności tworzenia nowych stref. Parki wciąż się rozwijają, jednocześnie odblokowując dodatkowe atrakcje turystyczne, tak by bardziej rozszerzyć ich ofertę.


Tworzenie obszarów parkowych.


Malowanie obszarów parkowych odbywa się przy pomocy pędzla, tak jak obecnie tworzy się dzielnice. Narzędzie do malowania parków znajduje się w menu tworzenia dzielnic. Elastyczna szczotka pozwala swobodnie decydować o kształcie, wielkości i położeniu naszego parku.


[Obrazek: Cities%202018-04-11%2013-27-50-70.png]
Za pomocą pędzla w łatwy sposób sprawimy, aby znalezione obiekty np.: ruiny zamku stały się częścią parku.


Rodzaje parków.


Dodatek Parklife obejmuje cztery różne rodzaje obszarów parkowych, każde z własnym stylem, rekwizytami i budynkami: parkami miejskimi, rezerwatami przyrody, ogrodami zoologicznymi i parkami rozrywki.

Park miejski jest naszym wielofunkcyjnym parkiem, dobrze nadającym się do wypełnienia małych obszarów w mieście, ale także do stworzenia dużego i imponującego parku. Park ten zwiększa satysfakcję i przyciąga turystów. Nowe budynki obejmują wszystko, od małej kawiarni, po toalety publiczne i panele informacyjne włącznie, a nawet trampolinę! Jupi!


[Obrazek: Cities%202018-04-11%2012-46-07-92.png]
Mały widok na park miejski.


Co sądzisz o założeniu rezerwatu przyrody przechodzącego przez stromą górę, która wcześniej nie nadawała się do zabudowania? Teraz jest to możliwe. Wystarczy, że namalujesz swój park i umieścisz bramy wejściowe pod rezerwat przyrody, które znajdziesz w menu „parki i place” oraz pozwolisz ponieść się fantazji. Budynki tego typu obejmują takie obiekty jak: namioty, ogniska, wieże widokowe i inne. Co ważne, można je dowolnie łączyć według własnych preferencji.


[Obrazek: Cities%202018-04-11%2012-52-15-50.png]
Voila! Zapierający dech w piersiach widok na miasto i opłaty za wstęp zasilą miejski budżet.


No tak, a tutaj mamy idealne miejsce na otwarcie ogrodu zoologicznego! Każdy rodzaj parku różni się nie tylko wizualnie, ale także kosztem i wielkością. Duże i zajmujące sporą przestrzeń budynki zaadoptują wiele nowych zwierząt, które później staną się atrakcją turystyczną dla odwiedzających zoo. Dodaliśmy także nowe ścieżki dopasowane do każdego rodzaju parku, aby łączenie ich z budynkami było łatwe i przyjemne.


[Obrazek: Cities%202018-04-11%2013-02-22-64.png]
Wybieg dla słoni zostanie odblokowany dopiero na trzecim poziomie ogrodu zoologicznego.


Parki rozrywki są przede wszystkim miejscem do spędzenia niesamowitej zabawy! Podążaj za swoimi mieszkańcami do hali zderzaków samochodowych lub udaj się na emocjonujący lot latającym kołem. Jasne kolory rozświetlą całe miasto, więc upewnij się, że nikt nie mieszka w pobliżu – podekscytowane okrzyki korzystających z parku mogą obudzić już śpiących mieszkańców. I poczekaj aż zajdzie słońce. Ach ten przepiękny widok.


[Obrazek: Cities%202018-04-11%2012-58-10-04.png]
Słońce może zajść, ale park rozrywki działa do białego rana.


Panel informacyjny i podgląd.


Aby uzyskać szybki podgląd do wszystkich swoich aktualnych parków, wystarczy kliknąć na zakładkę „rekreacja i wypoczynek”. Stamtąd można szybko przełączyć się na indywidualny widok naszego parku, poznać więcej szczegółów i zobaczyć jak funkcjonuje nasz park. Czyż nie jest to proste?


[Obrazek: Cities%202018-04-11%2013-57-17-46.png]
Witamy w Washington Oil Meadows!


Bramy, jaka jest rola bram?


Aby móc korzystać z parków, należy zbudować główną bramę. Ustawiając bramę, definiujemy rodzaj parku, co pozwala go ulepszyć, jednocześnie uwzględnić liczbę odwiedzających, ceny biletów, a także zapewnić dostęp do infrastruktury naszego miasta – chodzi o drogi. Obszar parku może funkcjonować bez głównej bramy, ale wtedy wszystkie budynki będą potrzebowały regularnego i bezpośredniego dostępu do drogi (oprócz tego tracimy dochody ze sprzedaży biletów, liczbę odwiedzających gości i nie możemy zmodernizować parku). Dlatego istnieją dwa różne rozmiary głównych bram, które można wybrać dla każdego rodzaju parku. Dzięki temu można wyposażyć zarówno mniejsze, jak i większe parki w odpowiednią bramę. Cokolwiek wybierzemy, nawet bez konkretnego celu, otrzymamy niewielką premię poziomu szczęścia i wartości ziemi! Czas więc zaparkować!

Inne budynki parkowe w wyznaczonym obszarze parku wymagają połączenia ze ścieżką - dlatego dodaliśmy nowe typy chodników. Należy pamiętać, że nawet budynki inne niż specyficzne dla parku mogą pozostać w parku i nadal będą wymagać połączenia drogowego do działania w obrębie parku.


[Obrazek: Cities%202018-04-11%2013-19-17-05.png]
W parku z główną bramą odbywają się pokazy sztucznych ogni!


Atrakcyjność parków.


Dekorowanie obszarów parkowych obiektami, budynkami, rodzajami parków, czy poziomem rozwoju parków wpływają na ich atrakcyjność. Park z budynkami i dekoracjami są bardziej atrakcyjne dla mieszkańców niż te, w których panuje nuda. Im piękniejszy jest park, tym więcej odwiedzających przyciąnie. Bardzo proste.


Zalety posiadania parku.


Każdy typ parku ma do wyboru wiele specjalnych budynków i obiektów zaprojektowanych specjalnie do tego celu, ale ich mieszanie jest również możliwe i ostatecznie daje pełną kontrolę nad stylem naszego parku. Odblokuj nowe budynki poprzez angażującą rozgrywkę i zwróć uwagę, w jaki sposób budynki i rekwizyty w obszarze parku przyczyniają się do powstawania różnych statystyk i przyciągania liczby odwiedzających gości.
Budynki i obiekty można umieścić w dowolnym miejscu w naszym mieście, ale tylko w parku wpływają na jego atrakcyjność i rozwój - a także zwiększają jego poziom. Ustalanie cen biletu daje nowy sposób na zbieranie pieniędzy w naszym mieście, a nowe regulacje miejskie i zupełnie nowy zestaw budynków pozwolą nam stworzyć nowe możliwości i zbudować miasto marzeń!


Poziomy parków: w jaki sposób ewoluują?


Aby umożliwić wam, drodzy gracze, tworzenie pięknych miast, udostępniamy narzędzie do malowania parków w momencie rozwoju kamienia milowego dla małych miast. Po ustawieniu pierwszego obszaru parkowania wszystkie bramy i obiekty zostaną odblokowane. Ustawienie bramy daje nam poziom pierwszy parku. Każdy typ parku ma maksymalnie pięć poziomów. Obszary parkowe zaczynają funkcjonować od poziomu pierwszego i wciąż ewoluują, do momentu, gdy zostaną spełnione wszystkie wymagania.

Aby dalej rozwijać parki i uczynić je jeszcze bardziej imponującymi, należy skoncentrować się na podnoszeniu poziomów. Osiąga się to poprzez zwiększenie wartości rozrywkowej obszaru parkowego, dzięki nowym budynkom parkowym, obiektom, skałom, drzewom i roślinnością. I co najważniejsze dla mnie, to goście mogą cieszyć się cudami naszego pięknego parku.


[Obrazek: Park_Leveling_Up.png]
Gratulacje! Osiągnąłeś następny poziom.


Więc co to daje?


Wszystkie parki potrzebują wystarczającej liczby odwiedzających i pewnej wartości rozrywkowej, aby awansować do następnego poziomu. Każdy budynek zwiększa wartość rozrywkową o określoną kwotę, więc zachęcamy do ustawienia dowolnego budynku. Warto jednak zauważyć, że umieszczenie więcej niż dwóch podobnych budynków na tym samym obszarze parku sprawia, że tracą na atrakcyjności i walorach rozrywkowych.
Dlatego dekorowanie budynków obiektami dekoracyjnymi jest nie tylko opłacalne (brak kosztów eksploatacji !!), ale także pozytywnie wpływa na wartość rozrywkową. Tak, to prawda! Za każdym razem, gdy ustawisz kamień, obiekt dekoracyjny, drzewa i roślinność, wartość rozrywki twojego parku wzrosną. Bonus nie jest limitowany!


[Obrazek: cities-2018-04-24-14-38-39-18-png.361990]
Ustawienie placu zabaw z obiektami, skałami i drzewami nie tylko wygląda dobrze, ale także zwiększa atrakcyjność parku.


Poziomy parków są również wyświetlane w widoku mapy i w oknie widoku ogólnego. Aby zabawa była bardziej wymagająca, osiągnięcie każdego kolejnego poziomu będzie znacznie trudniejsze. Każdy awans jak poprzedni, będzie wymagać jeszcze większej liczby odwiedzających gości i rozrywki.

Zwróć uwagę, że mod "odblokuj wszystko" działa również na parki i odblokowuje je, co należy odblokować na samym początku.


Niezwykłe efekty osiągania awansu


Parki o wyższym poziomie awansu zapewniają budynkom cudowne bonusy. Na przykład parki rozrywki zwiększają premie wszystkich budynków umieszczonych w parku, takich jak Rollercoaster, Ferris Wheel i Dom Horrorów! Poziom parku określa także wartość rozrywki w parku, a także zwiększa ogólną atrakcyjność naszego miasta. Za każdym razem, gdy odblokujemy nowe budynki parkowe, powinniśmy znaleźć wystarczającą motywację, aby idealnie zaprojektować nasz park. Nie trzeba o tym wspominać, ale: korzyści z rozwoju parków są ogromne! Nowe budynki, wyższe ceny biletów, wszystko to, co najlepsze dla naszego miasta.

Teraz wystarczy zadać odpowiednie pytanie - Jaki jest park twoich marzeń?


Z pozdrowieniami,


Zespół projektujący Cities: Skylines!


Autor: co_emmi [źródło]
Tłumaczenie by Marov


RE: Cities: Skylines: Parklife - Pamiętniki Dev #1: Wprowadzenie do obszarów parkowych - matthew94s - 01-05-2018

Ten dodatek nie ma się ukazać 24 maja? Ogólnie nie wiem jak wy, ale jest to ciekawy pomysł. Przede wszystkim ten dodatek concerts powinien właśnie stanowić jakby jedną z tych dodatkowych możliwości oprócz parków rozrywki, rezerwatów przyrody itd. Według mnie jest to pewne uzupełnienie tego dodatku, który był pospolitym rzuceniem się na kasę, bez większej refleksji ze strony Paradoxu. Jak będzie na promocji z chęcią zakupię, bo sam chciałem w mieście wybudować zoo, poza tym jak grałem jeszcze w Cities XL to stworzyłem park rozrywki. Dla mnie osobiście niespodziewany dodatek, który oceniam na duży plus, bo w końcu odnosi się także do terenów podmiejskich (rezerwaty przyrody). Z drugiej strony czekam na jakiś dodatek, który w końcu zrobi coś ze strefami przemysłowymi, bo fabryki na 4 lub 6 pracowników to kpina, a same specjalizacje są strasznie ubogie, nie wspominając już o rolnictwie, który ma się nijak do tego z innych City Builder-ów.


RE: Cities: Skylines: Parklife - Pamiętniki Dev #1: Wprowadzenie do obszarów parkowych - Marov - 12-05-2018

(01-05-2018, 23:37)matthew94s napisał(a): Ten dodatek nie ma się ukazać 24 maja? Ogólnie nie wiem jak wy, ale jest to ciekawy pomysł. Przede wszystkim ten dodatek concerts powinien właśnie stanowić jakby jedną z tych dodatkowych możliwości oprócz parków rozrywki, rezerwatów przyrody itd. Według mnie jest to pewne uzupełnienie tego dodatku, który był pospolitym rzuceniem się na kasę, bez większej refleksji ze strony Paradoxu. Jak będzie na promocji z chęcią zakupię, bo sam chciałem w mieście wybudować zoo, poza tym jak grałem jeszcze w Cities XL to stworzyłem park rozrywki. Dla mnie osobiście niespodziewany dodatek, który oceniam na duży plus, bo w końcu odnosi się także do terenów podmiejskich (rezerwaty przyrody). Z drugiej strony czekam na jakiś dodatek, który w końcu zrobi coś ze strefami przemysłowymi, bo fabryki na 4 lub 6 pracowników to kpina, a same specjalizacje są strasznie ubogie, nie wspominając już o rolnictwie, który ma się nijak do tego z innych City Builder-ów.

Tak ma się ukazać 24 maja, z tym że 18 kwietnia wyszła na światło dzienne informacja o Parklife. Obecnie na steamie jest 10% promocja na ten dodatek. I jeszcze długo muszą popracować nad tą grą. Jest sporo pracy. Poza tym wydaje mi się, że ten nowy dodatek jest pierwszym takim konkretnym, który coś więcej zmieni i wpłynie na jej rozrywkę. Szkoda, iż nie pokusili się na to, by również plaże znalazły się w tym dodatku. Brakuje mi animacji związanej z wodą i jej całkowitym wykorzystaniem! Brakuje tutaj ożywienia. I jest to strasznie mdłe.


RE: Cities: Skylines: Parklife - Pamiętniki Dev #1: Wprowadzenie do obszarów parkowych - kabexxx - 12-05-2018

Plaz już nie będą robić, bo wyciagali pieniądze za ten dodatek z turystyką i rekreacją. I nieważne, ze slabo wyszlo. W ogóle nie rozumiem, czemu piasek jest pod poziomem wody, a nie nad.


RE: Cities: Skylines: Parklife - Pamiętniki Dev #1: Wprowadzenie do obszarów parkowych - SZyMeX - 12-05-2018

Przecież piasek to zwykle narzędzie do malowania terenu. Możesz go walnąć nawet na środku lądu Wink
Aczkolwiek rzeczywiście, brakuje urozmaicenia plaż, tworzenia kąpielisk itp.


RE: Cities: Skylines: Parklife - Pamiętniki Dev #1: Wprowadzenie do obszarów parkowych - kabexxx - 12-05-2018

Chyba nie. Z tego co kojarzę, piasku nie ma w żadnym narzędziu i się automatycznie pojawia przy obniżeniu terenu kiedy go zalewa woda, a kiedy podwyższasz teren i woda znika, to piasek też...
W narzędziach do malowania terenu jest tylko trawa, jakaś dziwna trawa, beton i zniszczona ziemia.


RE: Cities: Skylines: Parklife - Pamiętniki Dev #1: Wprowadzenie do obszarów parkowych - SZyMeX - 12-05-2018

Piasek jest w narzędziach do transformacji terenu. (możliwe że dodaje go jakiś mod) Zresztą to o czym mówisz to chyba nawet nie jest piasek, tylko jakaś inna textura. (Theme Mixer, i tam sobie zmieniasz. Tak z pamięci to to co pozostaje po wodzie to ruined diffuse texture czy jakoś tak a piasek to po prostu sand)