Cities Skylines - Polskie forum gry
tworzenie budynkow do gry - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady)
+--- Wątek: tworzenie budynkow do gry (/temat-tworzenie-budynkow-do)



tworzenie budynkow do gry - garfield - 26-08-2018

Juz jakis czas nad tym mysle, sporo obiektow ktore chcialbym miec sa niedostepne na workshopie np bloki cala paczka ktora pasuje do siebie i sa po remoncie, albo szkoly takie ktore maja sale gimnastyczna (teraz musze "doczepiac" sale gimnastyczna w grze i wyglada to hmm tak sobie). Czytalem ze blender jest najlatwiejszy, ja nie mam o tym zielonego pojecia xD musze sie wszystkiego nauczyc, szczegolnie LOD i oswietlenie przeraza. Aaa i czy na modele dostepne na internecie trzeba licencje ?? W sumie wiekszosc trzeba i tak zrobic od nowa tekstury etc. Co ze skala ?


RE: tworzenie budynkow do gry - SZyMeX - 26-08-2018

Po powrocie planuje zrobić poradnik jak importować obiekty z SketchUp-a do Cities Skylines. Nie wiem czy blender łatwiejszy, nigdy z niego nie korzystałem, wiem natomiast że SketchUp w swoim warehousie ma setki obiektów które nie wymagają żadnej ingerencji i wystarczy je wrzucić do gry. Innym trzeba poprawić tekstury a jeszcze inne lekko przemodelować. Oczywiście takie obiekty nie będą posiadać tekstury nocnej i LOD które trzeba dorobić samemu. I o ile teksturę nocna wiem jak zrobić ale jest to na tyle czasochłonne (albo nie znam dobrego sposobu na to) że mi się po prostu nie chce (xD) tak LOD próbowałem zrobić i niezbyt chciało to działać. Przy tych rzeczach potrzebna jest duża znajomość Photoshopa i trochę cierpliwości której mi czasem brakuje Wink
Z tego co mi wiadomo o ile nie masz zamiaru ich sprzedawać a autor nie umieścił nigdzie notki zabraniającej dalszego udostępniania to nie potrzebna jest żadna licencja. Przynajmniej mnie jeszcze nikt za wrzucone obiekty nie ścigał Wink

Edit:
A jeszcze pytanie o skalę, ją można ustawić w 3ds max-ie chociaż i tak w grze zwykle trzeba ją trochę zmienić. Podczas wrzucania obiektu do gry masz opcję skali którą po prostu regulujesz wpisując kolejne cyfry. (Od 1 do.. w zasadzie nigdy nie miałem okazji wyjeżdżać poza 6 więc nie wiem Wink)


RE: tworzenie budynkow do gry - garfield - 26-08-2018

(26-08-2018, 11:32)SZyMeX napisał(a): Po powrocie planuje zrobić poradnik jak importować obiekty z SketchUp-a do Cities Skylines. Nie wiem czy blender łatwiejszy, nigdy z niego nie korzystałem, wiem natomiast że SketchUp w swoim warehousie ma setki obiektów które nie wymagają żadnej ingerencji i wystarczy je wrzucić do gry. Innym trzeba poprawić tekstury a jeszcze inne lekko przemodelować. Oczywiście takie obiekty nie będą posiadać tekstury nocnej i LOD które trzeba dorobić samemu. I o ile teksturę nocna wiem jak zrobić ale jest to na tyle czasochłonne (albo nie znam dobrego sposobu na to) że mi się po prostu nie chce (xD) tak LOD próbowałem zrobić i niezbyt chciało to działać. Przy tych rzeczach potrzebna jest duża znajomość Photoshopa i trochę cierpliwości której mi czasem brakuje Wink
Z tego co mi wiadomo o ile nie masz zamiaru ich sprzedawać a autor nie umieścił nigdzie notki zabraniającej dalszego udostępniania to nie potrzebna jest żadna licencja. Przynajmniej mnie jeszcze nikt za wrzucone obiekty nie ścigał Wink

dzieki Smile  na LOD to mi zalezy bo te automatycznie wygenerowane takie rozmazane sa Frown   ogladam wlasnie poradnik ronyx'a xD czarna magia chyba jak znajde troche czasu to sciagne sketchup i blender i sie pobawie zobacze sam co i jak, wyobraz sobie paczka blokow pasujacych do siebie jeden download ze steama i masz czala paczke z tymi samymi teksturami 2p 4p 6p 8p 10p , punktowce na steam sa i one zawsze sie wyrozniaja troche wiec nie sa potrzebne Smile