Cities Skylines - Polskie forum gry
Wydajność - co bardziej obciąża grę. - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady)
+--- Wątek: Wydajność - co bardziej obciąża grę. (/temat-Wydajnosc-co-bardziej)



Wydajność - co bardziej obciąża grę. - Adr3r - 29-08-2018

Witam. Mam problem z wydajnością spowodowany zapewne ilością obiektów. Jednak coś nie mogę się do tego przekonać. Dla porównania save z miastem o populacji 100 000 na obiektach domyślnych ładuje mi się w 15-20 min. Ze względu na to, że podstawowe obiekty nie satysfakcjonowały mnie postanowiłem pościągać "trochę" obiektów z warsztatu Steam. Głównie ściągałem bloki i wieżowce z wielkiej płyty oraz biurowce, a także pojazdy: samochody, autobusy, tramwaje itd. Wszystko byłoby ok, za dużo obiektów, muszę coś usunąć i po problemie, ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Przy tym save, w modzie TMPE, zabroniłem samochodom znikać przy parkowaniu, ponieważ chciałem pewnego urealnienia. Obecnie miasto dobiło do 60k mieszkańców, mam parę osiedli z wielkiej płyty, całą mapę odblokowaną (81 Tiles) i całą masę parkingów pełnych samochodów (dużo rodzai). W tym stanie gra ładuje się między 40 a 60 min. I tutaj zasadnicze pytanie, może ktoś już kiedyś się nad tym zastanawiał:

Co może bardziej obciążać grę? Nowe budynki oraz różne rodzaje samochodów czy po prostu to, że setki a nawet tysiące samochodów stoi na parkingach i ulicach, zamiast znikać? Przyznam, że wolałbym zrezygnować jednak z blokady na znikanie pojazdów, a zostawić budynki.

Czy same zaparkowane samochody mogą aż tak obciążać grę?


RE: Wydajność - co bardziej obciąża grę. - garfield - 29-08-2018

(29-08-2018, 23:15)Adr3r napisał(a): Witam. Mam problem z wydajnością spowodowany zapewne ilością obiektów. Jednak coś nie mogę się do tego przekonać. Dla porównania save z miastem o populacji 100 000 na obiektach domyślnych ładuje mi się w 15-20 min. Ze względu na to, że podstawowe obiekty nie satysfakcjonowały mnie postanowiłem pościągać "trochę" obiektów z warsztatu Steam. Głównie ściągałem bloki i wieżowce z wielkiej płyty oraz biurowce, a także pojazdy: samochody, autobusy, tramwaje itd. Wszystko byłoby ok, za dużo obiektów, muszę coś usunąć i po problemie, ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Przy tym save, w modzie TMPE, zabroniłem samochodom znikać przy parkowaniu, ponieważ chciałem pewnego urealnienia. Obecnie miasto dobiło do 60k mieszkańców, mam parę osiedli z wielkiej płyty, całą mapę odblokowaną (81 Tiles) i całą masę parkingów pełnych samochodów (dużo rodzai). W tym stanie gra ładuje się między 40 a 60 min. I tutaj zasadnicze pytanie, może ktoś już kiedyś się nad tym zastanawiał:

Co może bardziej obciążać grę? Nowe budynki oraz różne rodzaje samochodów czy po prostu to, że setki a nawet tysiące samochodów stoi na parkingach i ulicach, zamiast znikać? Przyznam, że wolałbym zrezygnować jednak z blokady na znikanie pojazdów, a zostawić budynki.

Czy same zaparkowane samochody mogą aż tak obciążać grę?

po pierwsze - zainstaluj loading screen mod . TMPE to mod ktory chyba najbardziej obciaza symulacje, nie potrafie z niego zrezygnowac ale bardzo spowalnia plynnosc gry. Odblokuj znikanie pojazdow - napewno ma olbrzymi wplyw na plynnosc gry


RE: Wydajność - co bardziej obciąża grę. - Adr3r - 30-08-2018

Dzięki za odpowiedź. Mam w/w moda. Pokombinuję z ustawieniami TMPE. Jak grałem ze znikaniem to było w porządku, ale wtedy nie używałem innych budynków, więc nie mogłem być pewny tego, że to wina opcji TMPE.


RE: Wydajność - co bardziej obciąża grę. - SZyMeX - 30-08-2018

Oprócz loading screen moda pobierz również less steam. Zaoszczędzisz dzięki nim dużo czasu na ładowaniu gry.