Cities Skylines - Polskie forum gry
Sunset Harbor Cities Skylines: Sunset Harbor - Pamiętnik Dev #1 Przemysł rybny - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Cities Skylines - Aktualności i DLC (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-Aktualnosci)
+--- Wątek: Sunset Harbor Cities Skylines: Sunset Harbor - Pamiętnik Dev #1 Przemysł rybny (/temat-Cities-Skylines-Sunset--3609)



Cities Skylines: Sunset Harbor - Pamiętnik Dev #1 Przemysł rybny - SZyMeX - 20-03-2020

[Obrazek: msWfnFV.png]

Witajcie budowniczowie miast! Czas rozpocząć kolejną serię uwielbianych przez was dzienników developerskich Cities Skylines!
 
Jak już zapewne wiecie, Sunset Harbor, kolejne rozszerzenie do gry Cities: Skylines, zostało ogłoszone 19 marca. W nadchodzących dniach zamierzamy bardziej szczegółowo przyjrzeć się wszystkim fajnym funkcjom, nad którymi pracowaliśmy. Ale najpierw zacznijmy od omówienia nowego dodatku i rodzajów nowych funkcji, jakie wprowadza. Jeśli jeszcze nie widzieliście zwiastuna, możecie zobaczyć go poniżej.


Cities: Skylines Sunset Harbor DLC to rozszerzenie, które zamiast ulepszać tylko jeden aspekt gry, oferuje wiele funkcji, które dotyczą kilku różnych rzeczy. Zaczynamy tę serię Dzienników Deweloperskich od wprowadzania jednej z kluczowych cech tego dodatku - bardzo wyczekiwanego przemysłu rybnego, który z pewnością ożywi linię brzegową waszych miast! W przyszłych dziennikach deweloperskich zajmiemy się ulepszonymi i rozszerzonymi opcjami transportu zbiorowego, a także rozszerzonym systemem zarządzania odpadami, usługami w zakresie uzdatniania wody śródlądowej oraz usługami opieki zdrowotnej w miastach. Co więcej, wprowadzamy nowy, niesamowity unikalny budynek, nowe fajne mapy, przepisy i różne ulepszenia, ponieważ wszyscy wiemy, że bez nich nie możesz mieć dobrego rozszerzenia! To DLC po prostu przeniesie twoje miasta na wyższy poziom.

Nasze nowe mapy zostały zaprojektowane z myślą o nowych funkcjach Sunset Harbour. Oferują wyzwania w postaci zarządzania oczyszczaniem ścieków, zapewniają dobre możliwości dla działalności rybackiej i prezentują niezapomniane krajobrazy, na których można budować miasta. Płatna część tego DLC pozwala rozwinąć gospodarkę odpadami dzięki systemowi przesyłania odpadów, zaoferuje waszym obywatelom nowe opcje transportu zbiorowego za pomocą trolejbusów, śmigłowców pasażerskich i autobusów międzymiastowych oraz pozwoli im skorzystać z nowych węzłów transportowych. Darmowa część tego DLC obejmuje gruntownie przebudowany system metra. Możesz teraz regulować wysokość torów metra, co oznacza, że tory i stacje mogą znajdować się pod ziemią, na poziomie ulicy, a nawet nad ziemią na podwyższonych platformach! Bezpłatna aktualizacja obejmuje również nowe placówki opieki zdrowotnej. Po ich zbudowaniu możesz zauważyć, że w mieście rodzi się więcej dzieci, a niektórzy obywatele żyją nieco dłużej niż inni.
Teraz, gdy ogólne wprowadzenie jest już za nami, nadszedł czas, aby podwinąć rękawy i zanurzyć się w rybne „kalambury”. Właściwie spróbujmy ograniczyć je do minimum.

Co nowego u ryb?

Przemysł rybny, dodając życia i znaczenia rozległym liniom brzegowym, jest nowym dodatkiem do Cities: Skylines. Jest to rodzaj branży odrębny od DLC Industries i żaden łańcuch produkcyjny nie wymaga drugiego do funkcjonowania. W Sunset Harbor przejmujesz kontrolę nad branżą rybacką w mieście i możesz nią zarządzać, od prostego planowania trasy połowowej, aż do końcowej produkcji komercyjnej. Budujesz porty łodzi rybackich, planujesz trasy połowowe dla różnych typów łodzi i pielęgnujesz gospodarstwa rybne na linii brzegowej (najlepiej z dala od zanieczyszczonych wód). Pozyskane z nich ryby są następnie dostarczane na targ rybny w mieście lub do fabryki ryb, gdzie ryby są przetwarzane w puszkowane produkty i dostarczane do sklepów spożywczych w celu zwiększenia zysku.
 
[Obrazek: DUfsd4h.png]
Możesz znaleźć nowe funkcje przemysłu rybnego w tym samym menu budowy co Odpady, na własnej karcie Przemysł rybny. Widok informacji przemysłu rybackiego został również dodany do (już długiej) listy widoków informacji. Można go użyć do ustalenia, jakie rodzaje ryb żyją w wodach otaczających miasto. Widok informacji pokazuje rodzaje ryb, zanieczyszczenie wody i istniejące trasy połowowe w różnych kolorach, a także podświetla budynki przemysłu rybnego. Widok informacji o połączeniach zewnętrznych podkreśla teraz także zasoby ryb, ale pamiętaj, że ryby można tylko eksportować!

[Obrazek: saaOHhx.jpg]
Widok informacji przemysłu rybnego zawiera cenne informacje na temat zanieczyszczenia wody, rodzajów ryb, szlaków połowowych i budynków rybackich.

Czas iść na ryby!

Po osiągnięciu kamienia milowego 3 przemysł rybacki odblokowuje się i możesz zarzucić pierwsze sieci! Na początku możesz zbudować niewyspecjalizowany port łodzi rybackich i zdefiniować trasy połowowe dla łodzi, które się w nim znajdują. Przystań rybacka ma wbudowaną drogę, podobną do tych w innych budynkach portowych, oraz dwa wbudowane węzły (nodes) tras połowowych: jeden dla łodzi wychodzących i jeden dla łodzi przybywających. Z tych punktów możesz utworzyć trasę za pomocą specjalnego narzędzia „szlaków połowowych”. Narysuj trasę według własnego 
uznania i połącz ją z drugim węzłem w tym samym porcie, aby ją zamknąć. Kształt i długość trasy zależy wyłącznie od Ciebie, a wiele tras wędkarskich może się pokrywać!

[Obrazek: 3YzqX7l.jpg]
Świat jest moją ostrygą.

Z ukończoną trasą połowową i funkcjonującym portem, łodzie rybackie są wysyłane do automatycznego połowu ryb. Łodzie mogą łowić dowolne ryby, ale tempo połowu jest jedynie umiarkowane, a pojemność magazynowa niska (utrzymuje przemysł rybny w ruchu, ale nie pobudza gospodarki miasta). Prędkość łodzi zależy od jej bieżącej akcji: gdy łapie ryby, porusza się wolniej. Kiedy osiąga pełną pojemność i wraca do portu, porusza się szybciej. Złowione ryby mogą być eksportowane lub transportowane za pomocą Fish Trucks na targ rybny i sprzedawane bezpośrednio konsumentom.
Wraz ze wzrostem łącznej wydajności ze wszystkich portów łodzi rybackich w mieście, dostępne są kolejne rodzaje Portu Rybackiego. Dzięki starannemu planowaniu tras połowowych proces ten można znacznie przyspieszyć. Odblokowane później porty łodzi rybackich mają własne łodzie rybackie, z których każda przeznaczona jest dla określonego rodzaju ryb. Współczynnik połowu i pojemność tych wyspecjalizowanych łodzi są wysokie, ale łowią one ryby tylko podczas żeglugi w obszarze, który zawiera typowe dla nich ryby. Jeśli trasa łodzi rybackiej przebiega przez obszary, które zawierają tylko ryby innego rodzaju, niczego ona nie złapie. Efektywność trasy połowowej można sprawdzić, wybierając port i otwierając panel budynku.

[Obrazek: TRBNidJ.jpg]
Łodzie rybackie łowiące świeże ryby na targ o zachodzie słońca.

Pierwsza Farma Rybna odblokowuje się na piątym kamieniu milowym, pozwalając ci na połów większej ilości ryb. Kolejne budynki Farmy Rybnej są powiązane z całkowitą wydajnością ryb z farm rybnych w mieście, podobnie jak w przypadku portów rybackich. Farmy rybne są alternatywnym sposobem zbierania ryb, a umożliwiają także hodowanie wodorostów morskich i glonów. Farmy rybne są bardziej wydajnym sposobem na uzyskanie wysokich plonów ryb i roślin morskich, ale ich stacjonarny charakter czyni je szczególnie podatnymi na zanieczyszczenie wody. Farmy rybne dobrze sprawdzają się jednak w małych jeziorach, gdzie stworzenie efektywnych tras połowowych nie jest możliwe. Farmy rybne działają w cyklach wzrostu, co można zobaczyć wybierając dane gospodarstwo. Podczas cyklu miernik wypełnia się. Po zapełnieniu budynek jest gotowy do wysłania swoich zbiorów do Fabryki Ryb lub Targu Rybnego. Jeśli nie ma ani fabryki, ani rynku, ryby są eksportowane z miasta.

Jak wcześniej wspomniano, zanieczyszczenie wody wpływa na wydajność farm ryb w zanieczyszczonym obszarze. W przypadku łodzi wskaźnik połowu zmniejsza się wraz ze wzrostem zanieczyszczenia wody, aż w końcu te całkowicie przestają łowić ryby. Musisz albo usunąć zanieczyszczenia z wody, albo wytyczyć nowe trasy połowowe, które omijają zanieczyszczone wody. W przypadku hodowli ryb, hodowla zatrzymuje się natychmiast, jeśli występuje jakiekolwiek zanieczyszczenie.

[Obrazek: 6XQ46fC.jpg]
Do zapamiętania: Farmy rybne i zanieczyszczenia nie współgrają ze sobą.

Ile za rybę?

A więc skąd wiemy, jakie rodzaje ryb występują w jakich warunkach? Krótko mówiąc, rodzaj ryby zależy od głębokości i przepływu wody. Sunset Harbour oferuje 4 rodzaje ryb, z których wszystkie preferują różne warunki. Sardele kwitną w spokojnych, płytkich wodach, łosoś woli płytką wodę z przepływem, skorupiaki wymagają spokojnej i głębokiej wody, a tuńczyk potrzebuje głębokiej, płynącej wody. Oznacza to, że jedna mapa może nie zawsze mieć wymagane warunki dla wszystkich rodzajów ryb. 

Porty łodzi rybackich i hodowle ryb mają ograniczoną pojemność do przechowywania ryb, więc aby uzyskać zysk, ryba musi zostać przetransportowana ciężarówkami do fabryki ryb, w której surowiec spożywczy jest przetwarzany na towary, lub na rybny rynek, na którym surowiec jest sprzedawany bezpośrednio obywatelom. Bezpośrednia rekompensata pieniężna z połowów pochodzi z fabryk rybnych i rynków rybnych, gdy ich produkty są sprzedawane użytkownikom końcowym lub eksportowane. Ale rekompensata pieniężna nie jest jedyną korzyścią, jaką oferują te budynki: targ rybny zapewnia otaczającym obywatelom korzyści zdrowotne i rozrywkowe. W panelu budżetu możesz sprawdzić, jak działa branża rybacka, ile kosztuje i jaki generuje zysk. Miłego łowienia!

Sunset Harbour trafi do sklepów 26 marca i jesteśmy podekscytowani tym rozszerzeniem! Aby pomóc w oczekaniu, spodziewajcie się kolejnych Dzienników deweloperskich publikowanych tutaj każdego dnia. Mamy nadzieję, że zobaczymy się w następnym, gdzie pokażemy ci rodzaje nowych opcji transportu publicznego, które mamy do zaoferowania!

Z poważaniem,
Wasz zespół developerów Colossal Order

Tłumaczenie dla Cities Skylines Polska:
SZyMeX


RE: Cities Skylines: Sunset Harbor - Pamiętnik Dev #1 Przemysł rybny - tymrazemten - 23-03-2020

Świetne tłumaczenie. Brzmi to fajnie, ale jak będzie w praktyce? Zobaczymy. Jest miejsce do popisu dla modderów.