Cities Skylines - Polskie forum gry
Pomoc z rondem i autostrada - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady)
+--- Wątek: Pomoc z rondem i autostrada (/temat-Pomoc-z-rondem-i-autostrada)



Pomoc z rondem i autostrada - Yashid - 01-04-2020

Mam pytanie jak najlepiej poustawiać pasy na takim rondzie z traffic managerem,jest to rondo ktore ma 3 wloty ulic 3 pasmowych dwukierunkowych i jeden wlot jako osobny wjazdowy na rondo z autostrady i zjazdowy z ronda na autostrade,rondo samo w sobie jest 4 pasmowe autostradowe ale dopuszczam rowniez zmodernizowanie go w ulice szesciopasmowa jednokierunkowa,na kazdym wlocie na rondo ruch jest duzy,powiedzmy ze zalezy mi na ustawieniu jak najbardziej optymalnego rozwiazania z pasami na tym rondzie bo nie chce burzyć rzeczy w tej okolicy i również mam pytanie jak poradzic sobie ze zmiana pasow na autostradzie poniewaz wszyscy jada jednym pasem i tworza mi sie korki a autostarda jest 4pasmowa
[Obrazek: wy92Ifd.jpg][Obrazek: Ag9Ka0L.jpg]


RE: Pomoc z rondem i autostrada - SZyMeX - 01-04-2020

Tak naprawdę poszerzenie tego ronda to 6 pasów albo nic nie da, albo pogorszy sytuację. No bo na logikę, po co ktoś kto wjeżdża załóżmy "z dołu" (patrząc na drugi screen) i jadący w lewo, miałby wjeżdżać na szósty, ostatni pas po to by potem przecinać kolejne co najmniej 3 by z tego ronda bezpiecznie wyjechać?

Ja na twoim miejscu zrobiłbym tam 3 pasy, u próbował stworzyć coś w stylu ronda turbinowego. Nie chce mi się za bardzo odpalać teraz citiesków ale znalazłem fajne zdjęcie, na podstawie którego rozrysowałem ci kierunki ruchu. Oczywiście nie mówię że masz zrobić 1:1 to samo u siebie, ale chcę pokazać zasadność i sens takiego ronda turbinowego:


[Obrazek: AAwAC5b.jpg]

Jak możesz zauważyć, z trzy pasmowej drogi można wjechać na każdy z trzech pasów ronda. Co jednak jest ważne, z prawego pasa można skręcić tylko w prawo (czerwona linia), ze środkowego jechać tylko prosto (żółta linia), a z lewego (praktycznie) tylko w lewo (zielona linia). Dla chętnych można jednak nawet i zawrócić albo pokręcić się w kółko, jeżeli będzie się jechało odpowiednio niebieskim torem jazdy bądź czarnym... Ale umówmy się, o ile ktoś jeszcze będzie mógł chcieć zawrócić to myślę że nie jest to opcja która jest zbyt często używana, tym bardziej jeżeli mówimy o czarnej czyli kręceniu się w kółko (o ile oczywiście nie jest się "rycerzem ortalionu" i nie pomyka się bokiem po takim rondzie swoją bm-ką.. Wink). Tak więc powiedzmy że opcję niebieską i czarną możemy odrzucić. Jak możesz więc zauważyć, wykorzystywany jest każdy pas zarówno na wjeździe na rondo jak i na nim samym. Ruch jest płynny bo pasy nie krzyżują się w obrębie ronda (nie mówię o tym jak ktoś na nie wjeżdża ale to chyba oczywiste). Nie ma więc sytuacji którą przytoczyłem wyżej - ktoś wjeżdża na ostatni - 6 - pas, a potem przecina trzy kolejne by z ronda zjechać.
Co prawda na trzypasmowym rondzie tego nie próbowałem, ale dwupasmowe rondo turbinowe odpowiednio połączone w TM:PE daje niesamowite efekty, duuuużo lepsze niż "zwykłe" rondo. Czy to jedno, dwu czy nawet czteropasmowe. Spróbuj wykonać coś podobnego u siebie.