Cities Skylines - Polskie forum gry
Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady)
+--- Wątek: Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu (/temat-Crashowanie-sie-gry-podczas)

Strony: 1 2


Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - kound - 22-06-2020

Tak jak w tytule, gra mi się crashuje podejrzewam, że to coś z ramem. Zauważyłem, że jak gra wywala, pamieć ram ma 100% obciążenia. CS pokazuje, że pobiera 7GB pamięci - 100% obciązanie, a nie mam żadnej inne aplikacji by zżerała pamieć. Wygląda to na to, że system myśli, że zainstalowane jest tylko 7gb pamięci. Dodam, że teraz używam mniejszej ilości modów i assetsów niż kiedyś (parę miesięcy temu) a wtedy nie wywalało, wszystko ładnie śmigało. 
edit:
teraz patrze w logach i jesli dobrze widze, pokazuje obciazenie 78% ramu
edit2:
nie mam jak dodać całego output_log waży za dużo, żeby dodać w załączniku oraz za duzo na pastebina

pc
+ gtx 1070ti 8GB
+ ram 16GB
+ ryzen 5 2600
+ b650m bazooka v2

error log
https://pastebin.com/fJJ7SDrb


RE: Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - Jorogumo - 22-06-2020

1. Aktualka steama. (o ile nie masz najnowszej wersji.
2. Odpal bez modów i sprawdź, jeśli działa to znaczy że któryś mod krzaczy Ci grę. (to w sumie najczęstsza przyczyna)


RE: Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - SZyMeX - 22-06-2020

@Jorogumo Ani Steam ani mody w tym przypadku nie mają nic do rzeczy.
Z logu wyraźnie wynika że po prostu brakuje RAMu. W tym przypadku Paging file:
Kod:
78% memory in use.
15836 MB physical memory [3474 MB free].
22021 MB paging file [5 MB free].

Poradników w necie odnośnie powiększenia tego pliku jest pełno więc tutaj nie będę już pisał Wink


RE: Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - kound - 22-06-2020

(22-06-2020, 14:32)SZyMeX napisał(a): Z logu wyraźnie wynika że po prostu brakuje RAMu. W tym przypadku Paging file:
Kod:
78% memory in use.
15836 MB physical memory [3474 MB free].
22021 MB paging file [5 MB free].

Poradników w necie odnośnie powiększenia tego pliku jest pełno więc tutaj nie będę już pisał Wink



Jak może brakować ramu jak mam 16gb, a jak testowałem miałem pobrane tylko 160 obiektów z workshopu i tak wywalało

Możesz napisać jak bo ostatnio próbowałem powiększać ten plik to nic nie dało.



RE: Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - krzychu124 - 22-06-2020

To bardzo proste, silnik nigdy nie ładuje wszystkiego do RAM'u, bo kompletnie nie ma takiej potrzeby, i jak widać 22GB pliku strony to nadal za mało. To że masz 160 obiektów z worshopu też kompletnie nic nie mówi, zasubskrybuj LoadingScreenMod, aktywuj generowanie raportu ładowania i sam sprawdź ile tego jest (w dziesiątkach tysięcy).
To że czegoś nie umieściłeś na mapie (np: budynku) nie oznacza, że ten obiekt nie będzie załadowany do pamięci (obiekty są upakowane i skompresowane w paczkach, nie ma opcji wyciągnięcia pojedynczego obiektu). Samych paczek z assetami gry jest około 8GB, ale w zależności od wybranego motywu mapy, inne paczki są ładowane (dlatego tak bardzo ciężko było zmienić motyw mapy swego czasu w istniejącym zapisie gry)
Jeśli postawiłeś dany obiekt na mapie, najpewniej trafi on bezpośrednio do RAM'u, bo będzie potrzebny do renderowania, jeśli nie to na 99% zostanie wrzucony do pliku strony. Natomiast jeśli brak RAM'u to na 100% trafi on do pliku strony zamulając całą grę.


RE: Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - kound - 22-06-2020

(22-06-2020, 15:02)krzychu124 napisał(a): To bardzo proste, silnik nigdy nie ładuje wszystkiego do RAM'u, bo kompletnie nie ma takiej potrzeby, i jak widać 22GB pliku strony to nadal za mało. To że masz 160 obiektów z worshopu też kompletnie nic nie mówi, zasubskrybuj LoadingScreenMod, aktywuj generowanie raportu ładowania i sam sprawdź ile tego jest (w dziesiątkach tysięcy).
To że czegoś nie umieściłeś na mapie (np: budynku) nie oznacza, że ten obiekt nie będzie załadowany do pamięci (obiekty są upakowane i skompresowane w paczkach, nie ma opcji wyciągnięcia pojedynczego obiektu). Samych paczek z assetami gry jest około 8GB, ale w zależności od wybranego motywu mapy, inne paczki są ładowane (dlatego tak bardzo ciężko było zmienić motyw mapy swego czasu w istniejącym zapisie gry)
Jeśli postawiłeś dany obiekt na mapie, najpewniej trafi on bezpośrednio do RAM'u, bo będzie potrzebny do renderowania, jeśli nie to na 99% zostanie wrzucony do pliku strony. Natomiast jeśli brak RAM'u to na 100% trafi on do pliku strony zamulając całą grę.
Sprawdzałem loadingscreen modem i na save, który wywala pokazuje brak faili


RE: Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - krzychu124 - 22-06-2020

Ok, chodziło mi raczej o to, że jeśli jest ciekawy co tyle pamięci zjada to tam dostaniesz odpowiedź (na dole jednego z raportów jest rozpisane zużycie pamięci).
Z pliku błędu który podesłałeś jasno wynika, że nie ma wystarczającej ilości pamięci wirtualnej i tego nie przeskoczysz choćbyś nie wiem jak próbował.

Nie można zapomnieć, że niektóre mody procesują tekstury i obiekty podczas ładowania (podmieniając tekstury czy obiekty na "swoje") co zwiększa zużycie pamięci, następnie wraca do "normalnego" stanu po kilku minutach od załadowania, ale nadal, jeśli jest potrzeba pamięci(tu wirtualnej), a nie ma skąd wziąć to przywita Cię okienkiem Crash. :C


RE: Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - kound - 22-06-2020

(22-06-2020, 15:19)krzychu124 napisał(a): Ok, chodziło mi raczej o to, że jeśli jest ciekawy co tyle pamięci zjada to tam dostaniesz odpowiedź (na dole jednego z raportów jest rozpisane zużycie pamięci).
Z pliku błędu który podesłałeś jasno wynika, że nie ma wystarczającej ilości pamięci wirtualnej i tego nie przeskoczysz choćbyś nie wiem jak próbował.

Nie można zapomnieć, że niektóre mody procesują tekstury i obiekty podczas ładowania (podmieniając tekstury czy obiekty na "swoje") co zwiększa zużycie pamięci, następnie wraca do "normalnego" stanu po kilku minutach od załadowania, ale nadal, jeśli jest potrzeba pamięci(tu wirtualnej), a nie ma skąd wziąć to przywita Cię okienkiem Crash. :C

Lecz parę miesięcy miałem ten sam pc co teraz, a CS działało normalnie,a teraz crashuje :<


RE: Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - SZyMeX - 22-06-2020

Widocznie w międzyczasie pobrałeś kilka obiektów i/lub modyfikacji przez co masz większe zużycie RAMu. Tak "na szybko" to polecam zmniejszenie jakości tekstur, zawsze trochę pamięci się zwolni. Oprócz tego oczywiście stosowanie Loading Screen Moda do każdego wczytywania save-a i powiększenie pliku stronnicowania (paging file)


RE: Crashowanie się gry podczas ładowanie save albo parę minut po wczytaniu - kound - 22-06-2020

(22-06-2020, 16:01)SZyMeX napisał(a): Widocznie w międzyczasie pobrałeś kilka obiektów i/lub modyfikacji przez co masz większe zużycie RAMu. Tak "na szybko" to polecam zmniejszenie jakości tekstur, zawsze trochę pamięci się zwolni. Oprócz tego oczywiście stosowanie Loading Screen Moda do każdego wczytywania save-a i powiększenie pliku stronnicowania (paging file)

ty mi powiedz jak jak mam powiększyć ten plik stronnicowania. Co dokładnie mam ustawić