Cities Skylines - Polskie forum gry
FPS Booster - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Dodatki i Modyfikacje (https://citiesskylines.pl/dzial-Dodatki-i-Modyfikacje)
+---- Dział: Modyfikacje (https://citiesskylines.pl/dzial-Modyfikacje)
+---- Wątek: FPS Booster (/temat-FPS-Booster)



FPS Booster - SZyMeX - 06-12-2020

[Obrazek: B685C3097F0B5A7B4FDA03A97AED1F79DFF2D4F6]

FPS Booster - prawdopodobnie jedna z najbardziej wyczekiwanych modyfikacji do Cities Skylines. Nazwa mówi sama za siebie - głównym celem moda jest podwyższenie ilości klatek na sekundę podczas rozgrywki.

Jak to działa? W skrócie (pełny opis na Stemie): W każdej klatce gra odświeża ponad 10 000 komponentów UI, z czego większość zupełnie tego nie potrzebuje. FPS Booster zapobiega bezużytecznym update-om, co zmniejsza wykorzystanie CPU i sprawia, że gra zyskuje na płynności.

Co ważne, mod nie wpływa na zapis save-a. Można go w dowolnej chwili wyłączyć. Warto jednak zaznaczyć, że aby tego dokonać, oprócz wyłączenia FPS Boostera, należy również wyłączyć/odsubskrybować Patch Loader. Bez tej czynności modyfikacja nie przestanie w pełni działać.

Aktualnie brak jest informacji o niekompatybilnych modyfikacjach, czy znanych problemach z działaniem.

Wpływ na osiągi:
Po przeprowadzeniu szybkiego testu, jak gra będzie sprawować się na moim zapisie (u każdego, w zależności od specyfikacji, ilości modów, obiektów, wielkości miasta itp. efekt może być inny!), wygląda to następująco:
  • Poza miastem - skok do nawet 70 fps-ów
  • W mieście (mniej zaludnione obszary) - skok do 30-40 fps-ów
  • W pobliżu dużych skupisk ludzi (dworce, targi) - lekki skok (kilka fps) do +- 20fps, z zaznaczeniem na minus.
Po tych "testach" okazało się, że największym problemem aktualnie są.. mieszkańcy. Tam, gdzie jest ich setki, a może i nawet tysiące, skok klatek jest ledwo co zauważalny. W przypadku dworca, wyburzyłem wokół niego wszystko co się dało, myśląc, że jest to wina jakiegoś gorzej zoptymalizowanego obiektu. Jednak po zburzeniu również samego dworca, i ujawnieniu się całej gromady pasażerów, nic się nie zmieniło. Wtedy właśnie okazało się co jest problemem. Dla potwierdzenia udałem się w okolice targu, gdzie problem był ten sam. Zaraz po przesunięciu kamery nieco za targowisko/dworzec klatki momentalnie rosły. Niemniej jednak, poprawa jest na prawdę bardzo zauważalna, a na mniej zmodowanych save-ach czy też mniejszych miastach może być jeszcze większa Smile

Dajcie znać, jak sprawa wygląda u was.

P.S @krzychu124 odwaliłeś kawał dobrej roboty Smile

Download (oprócz przycisku z lewej): https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2105755179&fbclid=IwAR3f5wqA4YJpgUei4UYzN2SDGtCVxrAHrt4eooHwxoQWA3zg2EvdfLTR5Yo


RE: FPS Booster - krzychu124 - 07-12-2020

Jeśli chodzi o ludzi... Symulacja ma kilka poziomów dokładności w zależności od odległości od kamery. Najprawdopodobniej jeśli skierujesz kamerę na duże skupisko ludzi gra stara się symululować ich z maksymalną dokładnością, dotyczy to ludzi, jak również pojadów.
Symulacja w prawdzie jest wykonywana na osobnym wątku niż renderowanie(aka. główny wątek) to niestety właśnie wątek renderowania musi się zsynchronizować z symulacją, przez co blokują się oba powodując spadek fps.
Jeśli różnica w fps jest widzoczna po zatrzymaniu gry (lekki wzrost) to ni mniej ni więcej synchronizacja wątków jest tutaj winowajcą. Wątki wyszukiwania ścieżek (max 4) również się synchronizują z symulacją.
Dodatkowo kod odpowiedzialny za unikanie kolizji (ludzi) jest dość wolny, szczególnie w grupach o dużym zagęszczeniu ludzi, co również może powodować spowolnienie samej symulacji(czasem nawet zatrzymanie - przystanki) jak i zmiejszenie FPS(synchronizacja).


RE: FPS Booster - matthew94s - 07-12-2020

Czy jak już mam zasubskrybowanego FPS Booster-a to można odsubować Mini FPS Booster? Czy obie modyfikacje współpracują ze sobą?


RE: FPS Booster - krzychu124 - 08-12-2020

FPS Booster ma w sobie wszystkie łatki z wersji Mini z tą różnicą, że są zaaplikowane natywnie - tak jakby tam zawsze były, a co za tym idzie, ta zmiana również ma pozytywny wpływ na wydajność(niewielki, ale ziarnko do ziarnka...). 

Generalnie nic się nie stanie jeśli będziesz miał oba zasubskrybowane, po prostu patch z wersji Mini zmodyfikuje kod, który FPS Booster już zdążył poprawić tuż po uruchomieniu gry - na podwójne przyspieszenie nie ma co liczyć  Finna


RE: FPS Booster - SZyMeX - 08-12-2020

(08-12-2020, 01:10)krzychu124 napisał(a): na podwójne przyspieszenie nie ma co liczyć  Finna

A szkoda Wink
Tak czytam sobie komentarze na steamie i myślę, że warto byłoby dodać jakąś notkę o tym mini fps boosterze, żeby zbędnych pytań nie było


RE: FPS Booster - krzychu124 - 09-12-2020

(08-12-2020, 11:21)SZyMeX napisał(a):
(08-12-2020, 01:10)krzychu124 napisał(a): na podwójne przyspieszenie nie ma co liczyć  Finna

A szkoda Wink
Tak czytam sobie komentarze na steamie i myślę, że warto byłoby dodać jakąś notkę o tym mini fps boosterze, żeby zbędnych pytań nie było

Tak.. żeby jeszcze czytali opis... dopiero wtedy jak coś nie działa  Finna


RE: FPS Booster - SZyMeX - 09-12-2020

Też prawda ;p
Zawsze można do wymaganych dodatków dodać ability to read  Finna Wink


RE: FPS Booster - klinsmann - 13-12-2020

wow, super pomysł, chętnie przetestuje.

do aktywacji wystarczy pobrać mod + mod zależny, czy coś jeszcze w opcjach trzeba doklikać?


RE: FPS Booster - SZyMeX - 13-12-2020

FPS booster + patch loader, włączyć obydwa w menedżerze treści i powinno działać. Dla pewności możesz jeszcze w opcjach moda sprawdzić czy wszystko jest na zielono. Dalej masz opcje do "oszczędzania" karty graficznej - np. ogranicznik FPS w menu do 10-ciu itp. (żeby nie pracowała na 100% cały czas, nawet podczas przerwy).


RE: FPS Booster - krzychu124 - 02-04-2021

1 kwiecień  Finna

Aktualizacja FPS Booster v.0.6.0 + Patch Loader v.2.0 - dużo zmian.

- wsparcie dla systemu MacOS,
- poprawki błędów,
- dodanie możliwości skonfigurowania limitu FPS schematów,
- możliwość wyłączenia animowanego napisu statusu,
- ulepszone cache'owanie czcionek - zwiększenie FPS w trybie UI - w porównaniu z poprzednią wersją,
- ulepszenie komponentu wyboru pojazdu linii transportu publicznego - zwiększenie FPS - duża ilość linii transportu publicznego powodowała proporcjonalne zmniejszenie ilości klatek na sekundę,
- zmiany w ładowaniu i patchowaniu zestawów(modów),
- podpowiedzi w przypadku wystąpienia błędu krytycznego podczas uruchamiania gry.

Kompatybilność wersji:

FPS Booster v0.6.x+ -> Patch Loader mod v.2.x+
FPS Booster v.0.5.9 i niższe -> PatchLoader v.1.2