FPS Booster - Wersja do druku +- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl) +-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I) +--- Dział: Dodatki i Modyfikacje (https://citiesskylines.pl/dzial-Dodatki-i-Modyfikacje) +---- Dział: Modyfikacje (https://citiesskylines.pl/dzial-Modyfikacje) +---- Wątek: FPS Booster (/temat-FPS-Booster) |
FPS Booster - SZyMeX - 06-12-2020 FPS Booster - prawdopodobnie jedna z najbardziej wyczekiwanych modyfikacji do Cities Skylines. Nazwa mówi sama za siebie - głównym celem moda jest podwyższenie ilości klatek na sekundę podczas rozgrywki. Jak to działa? W skrócie (pełny opis na Stemie): W każdej klatce gra odświeża ponad 10 000 komponentów UI, z czego większość zupełnie tego nie potrzebuje. FPS Booster zapobiega bezużytecznym update-om, co zmniejsza wykorzystanie CPU i sprawia, że gra zyskuje na płynności.
Co ważne, mod nie wpływa na zapis save-a. Można go w dowolnej chwili wyłączyć. Warto jednak zaznaczyć, że aby tego dokonać, oprócz wyłączenia FPS Boostera, należy również wyłączyć/odsubskrybować Patch Loader. Bez tej czynności modyfikacja nie przestanie w pełni działać. Aktualnie brak jest informacji o niekompatybilnych modyfikacjach, czy znanych problemach z działaniem. Wpływ na osiągi: Po przeprowadzeniu szybkiego testu, jak gra będzie sprawować się na moim zapisie (u każdego, w zależności od specyfikacji, ilości modów, obiektów, wielkości miasta itp. efekt może być inny!), wygląda to następująco:
Dajcie znać, jak sprawa wygląda u was. P.S @krzychu124 odwaliłeś kawał dobrej roboty
Download (oprócz przycisku z lewej): https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2105755179&fbclid=IwAR3f5wqA4YJpgUei4UYzN2SDGtCVxrAHrt4eooHwxoQWA3zg2EvdfLTR5Yo RE: FPS Booster - krzychu124 - 07-12-2020 Jeśli chodzi o ludzi... Symulacja ma kilka poziomów dokładności w zależności od odległości od kamery. Najprawdopodobniej jeśli skierujesz kamerę na duże skupisko ludzi gra stara się symululować ich z maksymalną dokładnością, dotyczy to ludzi, jak również pojadów. Symulacja w prawdzie jest wykonywana na osobnym wątku niż renderowanie(aka. główny wątek) to niestety właśnie wątek renderowania musi się zsynchronizować z symulacją, przez co blokują się oba powodując spadek fps. Jeśli różnica w fps jest widzoczna po zatrzymaniu gry (lekki wzrost) to ni mniej ni więcej synchronizacja wątków jest tutaj winowajcą. Wątki wyszukiwania ścieżek (max 4) również się synchronizują z symulacją. Dodatkowo kod odpowiedzialny za unikanie kolizji (ludzi) jest dość wolny, szczególnie w grupach o dużym zagęszczeniu ludzi, co również może powodować spowolnienie samej symulacji(czasem nawet zatrzymanie - przystanki) jak i zmiejszenie FPS(synchronizacja). RE: FPS Booster - matthew94s - 07-12-2020 Czy jak już mam zasubskrybowanego FPS Booster-a to można odsubować Mini FPS Booster? Czy obie modyfikacje współpracują ze sobą? RE: FPS Booster - krzychu124 - 08-12-2020 FPS Booster ma w sobie wszystkie łatki z wersji Mini z tą różnicą, że są zaaplikowane natywnie - tak jakby tam zawsze były, a co za tym idzie, ta zmiana również ma pozytywny wpływ na wydajność(niewielki, ale ziarnko do ziarnka...). Generalnie nic się nie stanie jeśli będziesz miał oba zasubskrybowane, po prostu patch z wersji Mini zmodyfikuje kod, który FPS Booster już zdążył poprawić tuż po uruchomieniu gry - na podwójne przyspieszenie nie ma co liczyć RE: FPS Booster - SZyMeX - 08-12-2020 (08-12-2020, 01:10)krzychu124 napisał(a): na podwójne przyspieszenie nie ma co liczyć A szkoda Tak czytam sobie komentarze na steamie i myślę, że warto byłoby dodać jakąś notkę o tym mini fps boosterze, żeby zbędnych pytań nie było RE: FPS Booster - krzychu124 - 09-12-2020 (08-12-2020, 11:21)SZyMeX napisał(a):(08-12-2020, 01:10)krzychu124 napisał(a): na podwójne przyspieszenie nie ma co liczyć Tak.. żeby jeszcze czytali opis... dopiero wtedy jak coś nie działa RE: FPS Booster - SZyMeX - 09-12-2020 Też prawda ;p Zawsze można do wymaganych dodatków dodać ability to read RE: FPS Booster - klinsmann - 13-12-2020 wow, super pomysł, chętnie przetestuje. do aktywacji wystarczy pobrać mod + mod zależny, czy coś jeszcze w opcjach trzeba doklikać? RE: FPS Booster - SZyMeX - 13-12-2020 FPS booster + patch loader, włączyć obydwa w menedżerze treści i powinno działać. Dla pewności możesz jeszcze w opcjach moda sprawdzić czy wszystko jest na zielono. Dalej masz opcje do "oszczędzania" karty graficznej - np. ogranicznik FPS w menu do 10-ciu itp. (żeby nie pracowała na 100% cały czas, nawet podczas przerwy). RE: FPS Booster - krzychu124 - 02-04-2021 1 kwiecień Aktualizacja FPS Booster v.0.6.0 + Patch Loader v.2.0 - dużo zmian. - wsparcie dla systemu MacOS, - poprawki błędów, - dodanie możliwości skonfigurowania limitu FPS schematów, - możliwość wyłączenia animowanego napisu statusu, - ulepszone cache'owanie czcionek - zwiększenie FPS w trybie UI - w porównaniu z poprzednią wersją, - ulepszenie komponentu wyboru pojazdu linii transportu publicznego - zwiększenie FPS - duża ilość linii transportu publicznego powodowała proporcjonalne zmniejszenie ilości klatek na sekundę, - zmiany w ładowaniu i patchowaniu zestawów(modów), - podpowiedzi w przypadku wystąpienia błędu krytycznego podczas uruchamiania gry. Kompatybilność wersji: FPS Booster v0.6.x+ -> Patch Loader mod v.2.x+ FPS Booster v.0.5.9 i niższe -> PatchLoader v.1.2 |