Cities Skylines - Polskie forum gry
Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady)
+--- Wątek: Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! (/temat-Jak-stworzyc-realna-prawie)

Strony: 1 2


Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - Szczecinianin - 14-01-2021

Witam,

Mam pytanko czy w Cities Skylies dałoby radę stworzy tego typu pętle autobusową dla kilku linii (np sześciu)?


https://radioszczecin.pl/serwis_informacyjny/pliki/2019/2019-07-11_156282578310.jpg

lub taką:

https://bi.im-g.pl/im/29/6f/19/z26671401Q,Petla-Kollataja-przygotowana-pod-nowa-organizacje-.jpg


gdyż chciałbym stworzyć klika linii odjeżdżających np z Dworca Głównego dajmy na to takie jak te:
 55. Dworzec Główny - Cmentarz Główny
 61. Karlikowo - Dworzec Główny
 75. Dworzec Główny - Brętowo
 87. Bieńczyce - Dworzec Główny
524. Dworzec Główny - Karlikowo



RE: Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - SZyMeX - 14-01-2021

Oczywiście że tak, jednak bez modów się nie obejdzie Wink 
Do pierwszej pętli polecam Network Extensions 2, z którego można wykorzystać wąską, jednokierunkową drogę. Kilka takich obok siebie i mamy odpowiednie perony. Oprócz tego wręcz konieczny jest MoveIt, jakaś drogowa anarchia, TM:PE do zarządzania ruchem na pętli (i nie tylko), Node Controller i w sumie pewnie jeszcze parę innych.. 
Drugą pętlę, czyli taka bez wyraźnych peronów jeżeli się nie mylę, to można wykorzystać inną drogę, bez krawężników, również z NE2. Wtedy zaś przydadzą się mody surface painter oraz jakieś brudne co by ten teren wypełnić.. oprócz tego decale jakiejś płytki i.... dużo, dużo innych  Finna

Ehh, chyba nie możliwym jest wymienienie tak wszystkiego, co potrzeba. Zacznij od tych modów które podałem na początku, bez nich nawet nie ruszysz z takimi bardziej zagmatwanymi drogowymi sprawami. A reszta to już bardziej "upiększacze" i detailing, więc to po prostu sam w trakcie gry stwierdzisz co akurat jest ci potrzebne Smile


RE: Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - kabexxx - 14-01-2021

Ja bym tam skorzystał z pakietu niewidzialnych dróg i użył nawierzchni na całej powierzchni pętli w formie propów, decali czy ścieżek.


RE: Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - SZyMeX - 14-01-2021

Też dobry pomysł Smile


RE: Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - Szczecinianin - 14-01-2021

(14-01-2021, 11:20)SZyMeX napisał(a): Oczywiście że tak, jednak bez modów się nie obejdzie Wink 
Do pierwszej pętli polecam Network Extensions 2, z którego można wykorzystać wąską, jednokierunkową drogę. Kilka takich obok siebie i mamy odpowiednie perony. Oprócz tego wręcz konieczny jest MoveIt, jakaś drogowa anarchia, TM:PE do zarządzania ruchem na pętli (i nie tylko), Node Controller i w sumie pewnie jeszcze parę innych.. 
Drugą pętlę, czyli taka bez wyraźnych peronów jeżeli się nie mylę, to można wykorzystać inną drogę, bez krawężników, również z NE2. Wtedy zaś przydadzą się mody surface painter oraz jakieś brudne co by ten teren wypełnić.. oprócz tego decale jakiejś płytki i.... dużo, dużo innych  Finna

Ehh, chyba nie możliwym jest wymienienie tak wszystkiego, co potrzeba. Zacznij od tych modów które podałem na początku, bez nich nawet nie ruszysz z takimi bardziej zagmatwanymi drogowymi sprawami. A reszta to już bardziej "upiększacze" i detailing, więc to po prostu sam w trakcie gry stwierdzisz co akurat jest ci potrzebne Smile


Tak przypuszczałem, że bez tego tego typu ulepszeń się nie obejdzie. Ilość tego dla początkującego gracza przeraża.


ps


Tak na marginesie jeżeli chodzi o pętlę "Kołłątaja" to z profilu perony wyglądają tak:


[Obrazek: z25813572V,Petla-Kollataja-w-poniedzialk...rzegub.jpg]


RE: Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - SZyMeX - 14-01-2021

No sposobów na zrobienie jest pełno, ale jedno jest pewne. Bez modów się nie obejdzie. Chociaż nie ma też co ukrywać, jak się z nimi zapoznasz to tak kolosalnie zmieniają rozgrywkę, że nie zechcesz już powrotu do "vanilli" Smile


RE: Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - Szczecinianin - 16-01-2021

No dobra, a jeszcze mam takie jedno pytanko tzn jak stworzyć zajezdnie autobusową (taką z placem, warsztatami itp) taką z prawdziwego zdarzenia oraz czy np do linii tramwajowych/trolejbusowych (z zajezdniami)? Bo z tego co widzę w dostępnych opcjach mam tylko autobusy, metro i kolej, statki i samoloty.


RE: Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - SZyMeX - 16-01-2021

Tramwaje to DLC Snowfall. Trolejbusy - Sunset Harbor.
Co do zajezdni, tutaj musisz zdać się na jakiś budynek, czy to z workshopu czy nawet domyślny, a wokół niego dobudować następnie plac, postawić propy autobusów (workshop) i ogólnie jakoś tą przestrzeń zaaranżować.

Przykład z mojego miasta:
[Obrazek: 2r8UWWt.jpg]

Może nie jest to wybity projekt, ale najgorzej też nie wygląda. Na pewno ciekawiej niż podstawowe budynki. A "upiększać" można oczywiście dalej i dalej.. Wink


RE: Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - Szczecinianin - 20-01-2021

Mam jeszcze jedno pytanie czy zwykłe przystanki (tak jak pętle) można nazwać tzn np "Kołłątaja" lub "Police Rynek"?


RE: Jak stworzyć realną (prawie) pętle autobusową! - SZyMeX - 20-01-2021

Nie jestem pewien w 100%, ale chyba taką możliwość daje mod Improved Public Transport 2