Cities Skylines - Polskie forum gry
Problem z przemysłem i handlem - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady)
+--- Wątek: Problem z przemysłem i handlem (/temat-Problem-z-przemys%C5%82em--4229)



Problem z przemysłem i handlem - Jacobecos - 22-10-2022

Witam

Moim problemem jest to że stopniowo w krótkim czasie w strefach przemysłowych zaczęły wyskakiwać komunikaty "Brak wystarczającej liczby kupujących produkty!". A potem stopniowo zaczęło brakować w strefach handlowych towarów. Myślę że to nie wina komunikacji, bo autostrady i miasta nie są zakorkowane, a wręcz przeciwnie,  jest mniej ruchu; tak mi się wydaję. Czy może to być wina modyfikacji TM:PE? Nie wgrywałem w tym czasie żadnych innych modyfikacji i nic nie zmieniałem w ustawieniach. Zauważyłem że pewnym razem świat wczytywał sie dosyć dziwnie, bo tak jakby zcrashował i musiałem restartować grę. Ogólnie światy ładują mi się około 15 minut. Miasto około 130 tys. mieszkańców.
Załączam screeny, zrobiłem jedno miejsce, ale tak jest wszędzie....

https://imgur.com/84Ryyp2
https://imgur.com/8CHtYLs


RE: Problem z przemysłem i handlem - krzychu124 - 23-10-2022

Cóż, wskazałeś budynek industrialny i budynek mieszkalny. Industrialne "sprzedają" towary do sklepów i mieszkańcy zaopatrują się w sklepy, co dość szybko prowadzi no wniosku... gdzie są sklepy w takim razie i jakiego rodzaju?

Czy to może być wina TM:PE? Jak najbardziej, ale nie samej modyfikacji, a sposobu w jakim poszczególne funkcje zostały użyte. Aktualnie w 100% przypadków (grubo ponad 100 zgłoszeń) to ustawienia użytkownika sprawiały problemy. Z perspektywy czasu widzę, że modyfikacja pozwala na zdecydowanie zbyt wiele, bo jedną głupią decyzją użytkownik jest w stanie popsuć sobie grę. Czy da się temu zapobiec? Nie, ponieważ modyfikacja przy obecnych możliwościach konfiguracji musiałaby chyba zacząć czytać w myślach użytkownika, a gdyby wyciąć lub ograniczyć funkcje które są obecnie dostępne to nikt by jej nie używał właśnie z powodu, że czegoś się nie da osiągnąć.

W skrócie, polecam polatać trochę po mapie i sprawdzić ustawienia połączeń pasów i strzałki. Połączenia pasów są ścisłe, więc jeśli droga ma 3 pasy do poruszania się w jednym kierunku i połączysz każdy pas z tylko jednym pasem następnego segmentu drogi, pojazdy będą "widzieć" tylko te połączone pasy czyli tak jakby pozostałych nigdy nie było (można wyobrazić sobie to jako 3 równoległe jednopasmowe drogi w takim przypadku). Podobnie ma się sprawa jeśli chodzi o zmianę pasa na skrzyżowaniu, domyślnie jest zabroniona, więc jedynym miejscem gdzie pojazdy mogą zmieniać pas są węzły łączące drogi między skrzyżowaniami, nagminnie blokowane przez użycie funkcji "pozostań na pasie", żeby "rozwiązać problem z pojazdami poruszającymi się tylko jednym pasem" co de facto sprawia, że pojazdy jeszcze częściej wybierają jeden pas, a ścieżki do pewnych części miasta są niemożliwe do utworzenia.

Jeśli jest problem ze odradzaniem pojazdów utrzymania miasta tj. śmieciarek itp. polecam Broken Nodes Detector i funkcję testowania problemu z odnajdywaniem ścieżek (ostatni przycisk w menu). Pozwala on wybrać budynek (jakikolwiek) i zacznie on monitorować liczbę nieudanych żądań poszukiwania ścieżki, następnie wylistowane zostaną budynki do których ścieżka nie istnieje. Potem wystarczy tylko przeskoczyć to tego budynku i postarać się wrócić kamerą wzdłuż najkrótszej drogi sprawdzając przy okazji strzałki pasów i połączenia na skrzyżowaniach. Drugim problemem mogą być odłączone budynki, lub punkt odradzania zbyt daleko od drogi (użycie moda do zmiany pozycji odradzania nie sprawi, że ta pozycja będzie bliżej wbrew temu co może się wydawać). Najczęstszym przypadkiem jest wklejanie dużych domków z rodzaju RICO i obrócenie go o 180st względem oryginalnej pozycji, co sprawia że domyślny punkt odradzania jest zbyt daleko od drogi, aby np: śmieciarki mogły poprawnie działać.


RE: Problem z przemysłem i handlem - Jacobecos - 25-10-2022

(23-10-2022, 02:38)krzychu124 napisał(a): 1^"Cóż, wskazałeś budynek industrialny i budynek mieszkalny. Industrialne "sprzedają" towary do sklepów i mieszkańcy zaopatrują się w sklepy, co dość szybko prowadzi no wniosku... gdzie są sklepy w takim razie i jakiego rodzaju?"

2^"W skrócie, polecam polatać trochę po mapie i sprawdzić ustawienia połączeń pasów i strzałki. (...)"

3^"Jeśli jest problem ze odradzaniem pojazdów utrzymania miasta tj. śmieciarek itp. (...)"



1^Wygląda to tak : https://imgur.com/vQIklFA
https://imgur.com/wnvqXsJ
https://imgur.com/6OHxnLP


2^Pousuwałem ustawienia głównych dróg, nawet uruchomiłem świat bez moda i nic nie dało. Dodam że jeszcze mam moda Harmony
3^Tego problemu nie zauważyłem