Cities Skylines - Polskie forum gry
Cities Skylines II - analiza trailera - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines II (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-II)
+--- Dział: Cities Skylines II - Aktualności (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-II-Aktualnosci)
+--- Wątek: Cities Skylines II - analiza trailera (/temat-Cities-Skylines-II-analiza)



Cities Skylines II - analiza trailera - SZyMeX - 06-03-2023

Póki co Paradox zaoferował nam jeden trailer dotyczący drugiej części Cities Skylines. I mimo, że zapewne wszyscy obejrzeliśmy go już niejednokrotnie, a sam określony jest jako nieprzedstawiający prawdziwej rozgrywki, to czy możemy z niego wywnioskować coś więcej?
Zapraszam do analizy!

Na początek jednak raz jeszcze sam trailer - gdyby ktoś dalej go nie widział:


1. Unreal Engine?

Pierwszą, niesamowitą (jeżeli się potwierdzi) informację możemy wypatrzyć już w pierwszych sekundach trailera! O czym mowa?

[Obrazek: TGj9bXQ.jpg]


A konkretniej o tym małym budyneczku:

[Obrazek: AcYtg7z.jpg]

Jak się bowiem okazuje, jest to obiekt stworzony specjalnie pod demo, przedstawiające co potrafi silnik Unreal Engine 4. Film z jego udziałem możecie zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=60TAkqu4ORE.
Co więcej, dokładnie ten sam obiekt dostępny jest w marketplace Unreal Engine, w dodatku dostępny zarówno pod wersję 4 jak i 5 (w tym 5.1) tego silnika.

[Obrazek: Z89Tqoj.jpg]

Patrząc na całość trailera, wydaje się to całkiem możliwe, że właśnie pod tym silnikiem będzie działała najnowsza część Cities Skylines. Co to dla nas oznacza? Tego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Niesamowita grafika, świetne efekty, lepsze oświetlenie i pełno innych możliwości! Trzymajmy kciuki za ten aspekt.

2. Lepsze zarządzanie ruchem drogowym

Kolejnym ciekawym momentem zwiastuna jest zbliżenie na rondo. Możemy tam zobaczyć pełno detali: ogródki restauracyjne, stojaki na rowery, elementy małej architektury. Ale przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na sam fakt ładnie wykonanego, i oznakowanego, ronda. Czy oznacza to, że możemy spodziewać się usprawnień w tworzeniu dróg? Lepszego zarządzania ruchem? A może w podstawowej wersji gry zostaną zaimplementowane rozwiązania znane chociażby z modów TM:PE jak i Node Controller?

[Obrazek: xov3ROc.jpg]

3. Warunki pogodowe i zmienne pory roku

Kolejnym elementem przykuwającym uwagę - oraz będącym praktycznie pewnym wskazaniem na to co czeka nas w CS II - są warunki pogodowe.
Zobaczyć możemy całą gammę - od deszczu, przez śnieg aż po kolejno zmieniające się pory roku. Szczególnie to ostatnie jest czymś, na co wielu graczy czekało od dawna. Z 99% pewnością możemy stwierdzić, że w Cities Skylines II w końcu to otrzymamy!

[Obrazek: D0yZusc.jpg][Obrazek: SFt9uWp.png]

[Obrazek: HxBzHHz.jpg]

4. Chirper z nami zostaje?

Mimo, że nigdzie nie jest wspomniany, to możemy przypuszczać, że nasz ulubiony wirtualny kolega zostanie z nami na dłużej Wink
[Obrazek: 9DGL9Ta.jpg]

5. Realne miasta?

Kolejną ciekawostką jest fakt, że w całym trailerze możemy znaleźć kilka elementów odnoszących się do jednego, konkretnego regionu - Wisconsin. Z czego można to wnioskować?

[Obrazek: E39MLvP.jpg]

Tablice kierunkowe, które możemy zauważyć na początku zwiastuna są w bardzo dużym zakresie zbliżone do tych, jakie w rzeczywistości można spotkać w stanie Wisconsin w USA - a konkretniej w tym przypadku w mieście Milwaukee. To właśnie tutaj krzyżują się drogi I-43 oraz I-94, a także jest to dokładnie ten sam węzeł co w grze - 310. Czy jest to tylko przypadek, czy może kolejna wskazówka? Ale spójrzmy dalej:

[Obrazek: be6eY2f.png]

W kolejnym fragmencie możemy zauważyć znak wskazujący na "Madison Sq" (Madison Square). A miasto Madison również znajduje się w stanie Wisconsin i jest w nim drugie co do wielkości.

Czy twórcy w ten sposób chcą nam przekazać, że w nowej części będziemy mogli "zaopiekować" się rzeczywistym miastem? Może powstaną specjalne scenariusze, dotyczące prawdziwych miejsc? A może będziemy mieć możliwość łatwego importu, chociażby samej realnej siatki ulic? Ogólnie cały zwiastun opiera się mocno na krajobrazie USA, co może wskazywać, że to właśnie tam zostanie umiejscowiona podstawowa rozgrywka.

7. Pozostałe możliwości

W całym trailerze widzimy też kilka mniejszych detali, które mogą - ale nie muszą - wskazywać na nadchodzące nowości. Roboty drogowe oraz powstające z czasem konstrukcje mogą wskazywać na bardziej rozbudowany ten aspekt gry. Może dostępny będzie tryb, w którym nie będzie możliwości postawienia czegoś w sekundę, a każde remonty będą musiały być poprzedzone analizą możliwych utrudnień? Różnorodne porty mogą oznaczać pochylenie się nad tym aspektem budowy miast.
Na uwagę zwraca również fakt umieszczenia w filmie kilku znanych obiektów, takich jak chociażby One World Trade Center czy most George-a Washingotona. Czy będą to nowe obiekty unikatowe? Część budynków przypomina również te, kojarzone z pierwszej wersji Cities Skylines, może doczekają się pewnego odświeżenia i pojawią się również w nadchodzącym wydaniu?

EDIT:
Zaraz po zwiastunie wyciekła również lista achievement-ów, jakie będziemy mogli odblokować w nowej wersji gry. Całość znajduje się pod tym linkiem: https://www.trueachievements.com/n53097/cities-skylines-ii-xbox-achievements?fbclid=IwAR1CHITKbKXo0YWTVZRvBUbUnhZxpoIzVi1G2rUeoZ8E3oWKCnhAL48akEg, jednak szczególną uwagę zwraca jeden z nich:

[Obrazek: 49XXr5C.png]

150 kratek! Komentarz pozostawiam wam Wink

Oprócz tego możemy zauważyć, że w podstawowej wersji gry dostępne będzie coś w stylu "Natural Disasters" - osiągnięcia dotyczą chociażby doświadczenia tornado, pożaru lasu, gradobicia, czy też inwazji szczurów.. :O
Osiągnięcia zdają się potwierdzać również występowanie wszystkich 4 pór roku.

Podsumowanie:

Koniec końców, druga część Cities Skylines już teraz zapowiada się niesamowicie i pozostaje liczyć, że już niedługo dowiemy się więcej szczegółów o tym wyczekiwanym tytule. Dajcie znać, co z powyższej listy uważacie za prawdopodobne, czego sami chcielibyście doświadczyć w CS II, a także, czy wypatrzyliście może więcej ciekawostek w tym krótkim zwiastunie?

Do następnego budowniczowie!


RE: Cities Skylines II - analiza trailera - matthew94s - 07-03-2023

"This city has a story"

Mamy na początku trailera ciekawe zbliżenie z komentarzem zacytowanym wyżej. Jak się przyjrzymy to widzimy budynki stare budynki pomalowane graffiti i stare samochody. Patrząc na te budynki kojarzą mi się one z końcówką XIX w i początkiem XX w. przez co liczę, że może zostanie wprowadzony skromny element (podobny do Sim City 4) określania wiodącej tematyki budynków opartej na historycznych stylach i osiągania z czasem dostępu do nowszych trendów w architekturze. Poza tym samo sformułowanie "this city has a story" daje nadzieję na zmodyfikowanie rozrywki (utrudnienie jej) o aspekty społeczne. Być może będą w końcu powstawać konkretne dzielnice zdominowane przez ludzi wykluczonych społecznie, a być może jakieś kryzysy ekonomiczne, walka z przestępczością, walka z bezrobociem rozsadzającym miasto. Fajnie jakby w końcu dali do gry jakiś element rozwiązywania problemów, a nie suche budowanie większego miasta i rozładowywania korków, ewentualnie odbudowy po katastrofach naturalnych.

Dzięki za analizę, gdyż połowy tych rzeczy nie dostrzegłem Wink.


RE: Cities Skylines II - analiza trailera - matthew94s - 08-03-2023

Na twitterze pojawiło się parę ciekawy odpowiedzi na zadane przez społeczność gry pytania. Wybaczcie, że zrzuty ekranu nie są równe Finna






[Obrazek: ns8OqLH.png][Obrazek: tb4aSZE.png][Obrazek: UDNy95w.png]


RE: Cities Skylines II - analiza trailera - kabexxx - 12-03-2023

No wiadomo, że większość jest zmodyfikowana na potrzeby trailera. To, że będzie na Unity, jest to wiadome od początku. Unreal Engine nie nadaje się do gier symulacyjnych, podczas gdy Unity się nadaje idealnie.

Pamiętajcie, że fizyki się nie oszuka - C:S to nie są tylko odpalane animacje, to gra symulująca wszystko i nie będzie w stanie ona różnić się drastycznie od obecnej części.
Nie będą możliwe napisy wszędzie ani bardzo customowy content w podstawce, bo by już na starcie musieli dać w wymaganiach chyba 64GB RAM-u xD
Natomiast takie piękne skrzyżowania i ronda nie będą możliwe - domyślny szablon i AI nie będzie w stanie ich robić bez błędów, nawet doświadczonym graczom z modami jest ciężko.

To jest na bank po prostu częściowo zmodyfikowana gra na potrzeby trailera, tak jak KAŻDE STUDIO ROBI PRZY WYDAWANIU DOSŁOWNIE KAŻDEJ GRY.