Cities Skylines - Polskie forum gry
Update Cities Skylines: Hubs & Transport - Pamiętnik Dev #2 Dekoracje i ulepszenia - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Cities Skylines - Aktualności i DLC (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-Aktualnosci)
+--- Wątek: Update Cities Skylines: Hubs & Transport - Pamiętnik Dev #2 Dekoracje i ulepszenia (/temat-Cities-Skylines-Hubs--4292)



Cities Skylines: Hubs & Transport - Pamiętnik Dev #2 Dekoracje i ulepszenia - SZyMeX - 21-03-2023

[Obrazek: tuLThSH.png]

Gotowi na jeszcze więcej nowości? W tym dzienniku skupimy się na drugiej części darmowego update-u Hubs & Transport, który dostępny będzie już jutro! Ostatnio przejrzeliśmy nowe opcje transportu publicznego zarówno dla podstawowej wersji gry jak i dodatków After Dark, Snowfall, Natural Distasters i Mass Transit, natomiast teraz zajmiemy się tylko podstawką oraz Natural Disasters. Zacznijmy więc otwierać worek prezentów!

Dla każdego kto posiada Natural Disasters przygotowaliśmy nowy zestaw pojemnych lądowisk dla helikopterów. Nie ważne, czy grasz z włączonymi katastrofami czy bez nich, helikoptery oferują szybką podróż do trudno dostępnych rejonów miasta i mapy. Dzięki Hubs & Transport będziesz miał dostęp do bardziej pojemnych remiz strażackich, posterunków policji, czy usług medycznych, a także nowej Lotniczej Bazy Reagowania na Katastrofy, a wszystko to z zdecydowanie większą ilością śmigłowców gotowych na odpowiedzenie potrzebom Waszych miast.


[Obrazek: xKWv3o1.jpg]
Nowe helipady dostępne są w menu odpowiadającym ich służbom.

Nowe dekoracje

Następne w kolejności są serie nowych dekoracji dla Waszych miast, które mogliście już zobaczyć na screenshotach z poprzedniego dziennika. Nowe parkingi były popularną prośbą a więc przygotowaliśmy 3 nowe dekoracyjne zestawy specjalnie dla Was! Zarówno mały jak i duży parking może być postawiony jeden obok drugiego aby stworzyć duży teren postojowy, ale możesz również zaoszczędzić nieco miejsca stawiając parking wielopoziomowy, dostępny w dwóch wariantach. Wszystkie będą dostępne dla każdego kto posiada podstawową wersję gry i zostaną dodane automatycznie w jutrzejszej aktualizacji. 

[Obrazek: ADKvbZC.jpg]
Upiększ swoje miasto nowymi dekoracyjnymi parkingami.

Menu krajobrazu posiada teraz 7 nowych obiektów które nie wymagają żadnego DLC - tak długo jak tylko posiadasz podstawową wersję gry, dostaniesz również i te dodatki. Nowy podmiejski płot oferuje dekoracyjną opcję dla twoich dzielnic lub parków, podczas gdy nowe nabrzeża sprowadzą więcej życia nad wodę - drzewa oczywiście mogą być zmienione na twoje ulubione wersje tak samo jak ma to miejsce na drogach. A skoro mówimy już o drzwach, MrMaison zrobił to znowu i dodał 5 nowych drzew do oficjalnej kolekcji z kilkoma okazami charakterystycznymi dla Afryki, aby celebrować Cites: Skylines World Tour.

[Obrazek: yYoLD6u.jpg]
Daj swojemu miastu unikalny wygląd z nowymi opcjami dekoracyjnymi.

A jako wisienka na torcie, mamy dla Was specjalny park aby upamiętnić 8 urodziny Cities: Skylines: Urodzinowa Plaza. Dekoracyjny plac oferuje miejsce, gdzie mieszkańcy mogą się gromadzić i świętować Cities: Skylines, dostarczając rozrywki okolicznym obszarom. No i oczywiście posiada ogromny tort urodzinowy, który starczy dla każdego z nich.

[Obrazek: aZKEuVH.jpg]
Czy istnieje lepsza opcja na świętowanie niż wielki tort urodzinowy?

Nowe opcje i ulepszenia

Darmowy update to również dobra okazja aby dodać kilka ułatwiających życie opcji i ulepszeń do istniejącej zawartości. Pierwszą z nich jest dodanie nowych filtrów w trzech zakładkach: Drogi, Terminale Transportu Publicznego oraz Content Creator Packi w menu Budynków Unikatowych. W menu Dróg możesz przefiltrować je poprzez jedno lub dwukierunkowe, posiadane dekoracji, lub tylko te, które posiadają pasy transportu publicznego - wspaniały sposób aby odnaleźć nowe drogi dodane w Hubs & Transport! Podobnie, terminale transportu publicznego dostały filtr dla każdego z rodzajów transportu, który może być zaznaczony lub odznaczony. Szukasz hubu łączącego metro i tramwaj? Wybierz więc ikonę tramwaju i metra a wszystko co zobaczysz to terminale oferujące obie te opcje! I wreszcie zakładka CCP w menu Budynków Unikatowych posiada opcję wyboru każdego z tych zestawów, więc możesz skoczyć bezpośrednio do budynków których akurat poszukujesz.

[Obrazek: zwSN6zH.png]
Filtry pomagają zwęzić pole poszukiwań podczas przeglądania obiektów.

Jednakże, filtry nie są jedynymi nowymi opcjami pozwalającymi znaleźć wam dokładnie ten obiekt, którego szukacie. Dodaliśmy bowiem również opcję wyszukiwania do wszystkich kategorii. Po prostu naciśnijcie lupkę aby ją otworzyć i wpisać cokolwiek. Przeszukiwanie dotyczy całego menu, więc dla przykładu po wpisaniu "rower" w kategorii dróg wyświetlą wam się wszystkie drogi z "rower" w ich nazwach, nie ważne czy są małe, średnie czy duże. Nie ma potrzeby przeszukiwania każdej z zakładek aby znaleźć to, czego akurat poszukujecie! Inne miejsce, które możecie przeszukać to ładowanie zapisu, więc gdy macie DUŻO różnych save-ów, znalezienie tego właściwego stanie się o wiele łatwiejsze!

[Obrazek: LsPRPAE.png]
Wyszukiwanie asset-ów po ich nazwach w poszczególnych kategoriach aby znaleźć dokładnie to, czego poszukujecie.

Roads & Vehicles całkiem mocno rozszerzyło wybór pojazdów transportu publicznego a Hubs & Transport idzie jeszcze o krok dalej. Z tego powodu postanowiliśmy zrebalansować koszty utrzymania pojazdów w celu uwzględnienia nowych opcji pojemności. Zamiast płaskiego utrzymania na pojazd, koszt pojazdów transportowych posiada poziom bazowy oraz mnożnik ze względu na pojemność pasażerów. Oznacza to, że pojazd przewożący mniejszą liczbę osób będzie tańszy niż ten posiadający dużą pojemność, a wybór wysoko-pojemnego pojazdu na obleganą linię jest tańsze niż posiadanie wielu, ale mało pojemnych pojazdów. Podsumowując, oznacza to, że optymalizacja transportu pod kątem tygodniowej liczby pasażerów nie tylko sprawia, że Wasze linie są bardziej efektywne, ale również tańsze do uruchomienia.

Ulepszyliśmy również mechanikę rozchodzenia się pożarów znaną z Natural Disasters. Jeżeli kiedykolwiek pożar wymknął ci się spod kontroli, te zmiany dają ci większą szansę na odpowiedź i ograniczają jego rozprzestrzenianie się. Zmiany obejmują poniższe ulepszenia:
  • Pożary lasów mają znacząco mniejszą szansę na rozprzestrzenienie się
  • Pożary lasów mają mniejszą intensywność
  • Helikoptery gaśnicze przewożą dwa razy większą ilość wody
  • Helikoptery gaśnicze mogą szybciej gasić pożary
[Obrazek: eoDdrkL.jpg]
Pożary lasów w dalszym ciągu mogą być niszczycielskie, jeżeli w twoim mieście brakuje helikopterów.

A teraz ku ostatniemu przedmiotowi w naszym worku! W 1.16.0 dodaliśmy opcję wyboru specyficznego wariantu wyglądu dla większości budynków ploppable. Wraz z Hubs & Transport, rozszerzamy tę opcję o budynki "growable". Ta opcja jest automatycznie dostępna na budynkach, które używają randomowych wariantów, bez znaczenia czy są to budynki oficjalne czy z workshopu, i pozwala wybrać pomiędzy nimi. 

[Obrazek: bLhxQhg.jpg]
Nowa opcja wyboru wariantów

To wszystko zostawia nas z jeszcze tylko jedną rzeczą do omówienia. Patch notes-ami, które są do znalezienia pod tym linkiem: https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/patch-notes-for-patch-1-16-1-f2.1572954/
Dzięki waszym starannym raportom mamy długą listę ponad 65 poprawek różnych błędów wraz z usprawnieniami, oraz, co oczywiste, listę całej nowej zawartości. Mamy nadzieję, że spodobają Wam się te nowe dodatki i ulepszenia!