Cities Skylines - Polskie forum gry
Dziennik Developerski #1: Narzędzia drogowe - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines II (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-II)
+--- Dział: Cities Skylines II - Aktualności (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-II-Aktualnosci)
+--- Wątek: Dziennik Developerski #1: Narzędzia drogowe (/temat-Dziennik-Developerski)



Dziennik Developerski #1: Narzędzia drogowe - SZyMeX - 19-06-2023

Cześć wszystkim! Witamy w ekscytującym świecie dzienników deweloperskich Cities: Skylines II! W ciągu najbliższych kilku miesięcy przeprowadzimy was przez wszystko, co gra ma do zaoferowania, począwszy od znanych funkcji, które zostały rozszerzone, po zupełnie nowe elementy w serii. Przyjrzyjmy się rozwojowi gry, jej ulepszeniom w porównaniu z Cities: Skylines oraz nowym i ekscytującym funkcjom dodanym aby budowanie wymarzonego miasta było lepsze niż kiedykolwiek!

Poniżej znajdziecie film przedstawiający najważniejsze funkcje z krótkim przeglądem różnych narzędzi drogowych. Obejrzyjcie go, aby zobaczyć je w akcji, zanim zagłębicie się w szczegóły przedstawione w poniższym dzienniku.


Drogi są kręgosłupem każdego miasta, więc naturalnie rozpoczynamy cykl dzienników developerskich od przyjrzenia się, w jaki sposób narzędzia drogowe zostały rozszerzone w Cities: Skylines II. Naszym celem było zapewnienie znajomego doświadczenia powracającym graczom, upewnienie się, że narzędzia są łatwe do nauczenia się dla nowych graczy i rozszerzenie opcji o pożądane funkcje, takie jak ronda, drogi typu „wykop i nasyp” oraz parkingi.

[Obrazek: S9wb1aY.jpg]
Jak dużo nowych funkcji możesz tu wypatrzeć?


NARZĘDZIA DROGOWE - PRZEGLĄD

Budowanie dróg w Cities: Skylines II jest bardziej elastyczne niż w "jedynce" i pozwala na bardziej kreatywne wykorzystanie narzędzi, które pomogą Ci zrealizować wizję idealnego układu dróg. Znajdziesz wiele zarówno nowych, jak i powracających opcji z kątami i ulepszonymi narzędziami do zakrętów, które pomogą Ci stworzyć sieć dróg swoich marzeń.

Nową funkcją jest tryb Grid, który umożliwia tworzenie płynnych bloków miejskich za pomocą zaledwie trzech kliknięć! Najpierw umieść początkowy narożnik siatki dróg, następnie przesuwając myszką i klikając po raz drugi określ jej szerokość, a w końcu trzecim kliknięciem ustaw długość siatki drogowej. Układ siatki staje się widoczny podczas dostosowywania długości siatki w końcowym etapie.

[Obrazek: ycnIPua.jpg]
Tworzenie bloków ulic jest zarówno proste jak i szybkie

Nowe narzędzie Zamień jest podobne do starego narzędzia Ulepsz, ale umożliwia bardziej swobodne modyfikowanie istniejących dróg i ich dostosowywanie poprzez dodawanie trawy, drzew, szerszych chodników lub ekranów dźwiękochłonnych!

Tryb równoległy umożliwia automatyczne budowanie równolegle dwóch dróg, takich jak autostrady, w stałej i dostosowywanej odległości. W trybie równoległym wszystkie inne tryby narzędzi drogowych są nadal dostępne, więc tworzenie pięknych, gładkich łuków na autostradzie jest nie tylko możliwe, ale też łatwe.

[Obrazek: mip4r2G.jpg]
Tworzenie równoległych dróg jest teraz tak samo proste jak tych pojedynczych.

Narzędzia drogowe obejmują wiele różnych opcji przyciągania i kompleksowy system przewodników, co ułatwia tworzenie pożądanego układu dróg, nawet w trudnym terenie. Przewodniki drogowe zawierają informacje o kącie wzniesienia, wyświetlając liczbową wartość nachylenia zbocza od punktu początkowego odcinka drogi do żądanego punktu końcowego.

[Obrazek: Su8jsyv.gif]
Nowe narzędzie przyciągania sprawi, że budowa dróg będzie prostsza niż kiedykolwiek wcześniej

Każdy etap budowy drogi można łatwo anulować, naciskając prawy przycisk myszy, a już wybudowane drogi można usunąć za pomocą narzędzia Wyburz.


OPCJE BUDOWY DRÓG

Budowanie dróg zostało zaprojektowane tak, aby było szybsze i bardziej elastyczne, umożliwiając budowanie dróg w poprzek tych już istniejących, tworząc skrzyżowania w miejscach, w których będą się one krzyżować. Umożliwia to również łatwiejsze i szybsze umieszczanie dużych skrzyżowań na istniejących układach drogowych. Więcej o nich później!

[Obrazek: 4SAWel2.jpg]
Skrzyżowania tworzą się automatycznie gdy drogi się przecinają

Opcje umieszczania dróg zostały rozszerzone o konstrukcję typu „wykop i nasyp” dla dróg przekopywanych przez teren oraz dróg na podwyższeniu biegnących nad innymi ulicami. Drogi wkopywane są budowane przy użyciu opcji wysokości drogi, gdzie pierwsze wartości ujemne tworzą drogi w wykopie, zanim droga zamieni się w tunel. Wzniesione drogi z drugiej strony wymagają wystarczającego prześwitu pod nimi; wykorzystanie wysokości drogi do ich podniesienia umożliwia budowanie ich w poprzek dróg biegnących równolegle do nich. Budowa wyniesionych dróg jest tak prosta, jak budowa mostu lub wiaduktu.

[Obrazek: fiYZBXQ.jpg]
Układaj drogi jedna nad drugą aby zaoszczędzić miejsce lub podczas dodawania autostrady do istniejącej części miasta a także przecinaj teren za pomocą narzędzia "wykop i nasyp".

Budowanie dróg w Cities: Skylines II jest również bardziej elastyczne. Łączenie różnych rozmiarów dróg może stworzyć interesujące opcje skrzyżowań, na przykład podzielenie małej dwukierunkowej drogi na rampy wjazdowe i wyjazdowe z autostrady jest teraz szybkie i łatwe. Jednak jedną z najbardziej ekscytujących nowych funkcji w systemie drogowym jest możliwość tworzenia ramp wjazdowych i wyjazdowych z autostrad z odpowiednimi pasami przyspieszania i zwalniania, które łączą się z samą autostradą. Osiąga się to najpierw przez zbudowanie danej części autostrady typem drogi, która ma jeden dodatkowy pas, a następnie połączenie tylko tego dodatkowego pasa z autostradą jednopasmową, tworząc rampę.

[Obrazek: QwRfdTj.jpg]
Z łatwością rozdzielaj drogi i łącz poszczególne pasy aby stworzyć realistycznie wyglądające autostrady.


DROGI I SKRZYŻOWANIA

Drogi są podzielone na znane kategorie: małe drogi, średnie drogi, duże drogi i oczywiście autostrady. Każda kategoria zawiera wiele różnych opcji, od dróg dwukierunkowych po drogi jednokierunkowe i warianty asymetryczne. Oprócz powyższych wersji każdej drogi, istnieją różne mosty w różnych stylach. Nie ma trawiastych ani zadrzewionych wersji dróg, ponieważ są one między innymi dodawane za pomocą narzędzia Zastąp.

[Obrazek: VuM7muR.jpg]
Buduj swoje miasto używając różnych opcji dróg i ich dostosowywania.

Drogi można dostosowywać, dodając do nich pasy dla autobusów i tory tramwajowe za pomocą dodatkowych narzędzi do budowania sieci. Możesz także tworzyć dedykowane drogi, po których będą kursować tylko autobusy i pojazdy serwisowe, a tory tramwajowe można budować oddzielnie, całkowicie omijając ruch drogowy.

[Obrazek: xf0falF.jpg]
Ulepszaj swoje istniejące drogi pasami autobusowymi lub torami tramwajowymi aby zapewnić transport publiczny swoim mieszkańcom.

Obszary, po których można spacerować, można tworzyć za pomocą deptaka wraz ze ścieżką dla pieszych i mostami. Deptak zabrania wszelkiego innego ruchu kołowego, z wyjątkiem pojazdów serwisowych i samochodów dostawczych przywożących zasoby do lokalnych firm.

[Obrazek: tx2FUiU.jpg]
Skoncentruj się na pieszych za pomocą deptaków lub ścieżek z wieloma opcjami mostów dla pieszych

W Cities: Skylines II system skrzyżowań został przebudowany, aby używał prostsze zasady umieszczania. Gra zawiera kolekcję gotowych skrzyżowań, które można umieścić na pustych obszarach lub nad istniejącymi drogami, automatycznie łącząc skrzyżowanie z istniejącą siecią dróg. Gotowe skrzyżowania obejmują złożone skrzyżowania autostrad, a także gotowe elementy przejściowe, które można umieścić między autostradami a zwykłymi drogami.

[Obrazek: UEHVeEQ.jpg]
Umieść gotowe skrzyżowanie lub zbuduj własne

Całkowicie nową funkcją w budowaniu dróg są ronda, które są budowane na istniejących skrzyżowaniach, po prostu poprzez wybranie preferowanego rozmiaru i umieszczenie go na skrzyżowaniu. Istnieje wiele opcji różnych rozmiarów, od małych rond podmiejskich po duże ronda mieszczące wiele pasów ruchu. Umieszczone rondo przejmuje układ pasów dróg łączących, dopasowując pasy do wszystkich zjazdów. Podczas wjazdu i wyjazdu ze skrzyżowania pojazdy przestrzegają zasad ruchu okrężnego.

[Obrazek: 0oRy8qF.jpg]
Ronda występują w 4 różnych rozmiarach


PARKINGI

Pojazdy muszą gdzieś parkować, gdy nie jeżdżą nimi obywatele, a w Cities: Skylines II jest to obsługiwane przez wyznaczone parkingi i struktury parkingowe. Oprócz tradycyjnego parkowania przydrożnego, możesz zapewnić mieszkańcom parkingi i miejsca parkingowe. Gdy obywatele planują poruszanie się po mieście, na podejmowanie przez nich decyzji ma wpływ dostępność miejsc parkingowych w sposób podobny do środków transportu publicznego.

Obywatele mają różne preferencje dotyczące zarządzania czasem, poziomu komfortu i wykorzystania pieniędzy; niektórzy chcą znaleźć miejsce parkingowe jak najbliżej bez względu na koszty, podczas gdy inni chcą spędzić więcej czasu pieszo z odległego, ale niedrogiego miejsca parkingowego lub przystanku komunikacji miejskiej. Zakładka informacji drogowej pokazuje dostępność miejsc parkingowych w mieście oraz poziom ich wykorzystania, umożliwiając podejmowanie decyzji na podstawie tych informacji. Być może Twoje miasto potrzebuje więcej parkingów, a może potrzebne są dodatkowe środki transportu publicznego.

[Obrazek: cJByHxc.jpg]
Parkingi i garaże zapewniają Twoim obywatelom miejsca do parkowania



UTRZYMANIE DRÓG

Inne rozbudowane opcje budowy dróg obejmują Zakład Utrzymania Dróg, który wysyła pojazdy w celu utrzymania dróg w dobrym stanie, zwalczania zużycia i zmniejszania prawdopodobieństwa wypadków drogowych. Zimą rozmieszczane są pługi śnieżne w celu oczyszczenia dróg ze śniegu.

Widok informacyjny dróg pokazuje dane o stanie dróg, kolorując je od zielonego (dobry stan) do czerwonego (zły stan). Zła jakość dróg lub nadmiar śniegu może spowolnić ruch i spowodować korki. Warunki drogowe również wpływają na prawdopodobieństwo wypadków drogowych, które wstrzymują ruch i powodują zatory do czasu ich zabezpieczenia i usunięcia. Utrzymanie dróg zajmuje się następstwami wypadków drogowych, usuwając szczątki i umożliwiając bezpieczną kontynuację ruchu po zabezpieczeniu miejsca wypadku przez policję.

[Obrazek: oLohUib.jpg]
Pojazdy serwisowe i pługi śnieżne utrzymują twoje drogi w nieskazitelnym stanie


DODATKOWE OPCJE DROGOWE

Możesz także umieszczać i usuwać sygnalizację świetlną, przejścia dla pieszych, dodawać znaki stopu i sterować pasami do skrętu, kierując ruchem. Zbyt wielu pieszych przechodzi przez ruchliwe skrzyżowanie? Usuń przejścia dla pieszych i zbuduj kładkę dla pieszych omijającą ruch pojazdów!

Dekoracje poboczy nie są już oddzielnymi typami dróg, ale narzędziami, które dodają lub usuwają elementy dekoracyjne z dróg, które mają zarówno efekt wizualny, jak i mechaniczny. Na autostradach można dodać ekrany dźwiękochłonne , aby zmniejszyć hałas powodowany przez szybki ruch. Szerokie chodniki stworzą więcej miejsca dla pieszych, ale usuną przydrożne parkingi. Drzewa można dodawać do chodników, aby kontrolować hałas w obszarach mieszkalnych - lub po prostu upiększać pobocza dróg! Elementy drogi można łatwo usunąć, klikając prawym przyciskiem myszy po najechaniu kursorem na dodatkowy element drogi.

[Obrazek: 8wnr1PR.jpg]
Kontroluj, jakie opcje powinny mieć Twoje drogi

I na tym kończy się pierwszy dziennik developerski poświęcony nowym i ulepszonym narzędziom drogowym. Nie możemy się doczekać, aby usłyszeć wasze wrażenia i zobaczyć układy miast i skrzyżowania, które zbudujecie za pomocą nowych narzędzi! Których elementów dróg nie możecie się doczekać? Dajcie nam znać poniżej. I nie zapomnijcie zajrzeć w przyszłym tygodniu, kiedy będziemy omawiać jak mieszkańcy i pojazdy poruszają się po Waszych miastach Smile

[Obrazek: NOO5vDh.jpg]