Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - Wersja do druku +- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl) +-- Dział: Cities Skylines II (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-II) +--- Dział: Cities Skylines II - Aktualności (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-II-Aktualnosci) +--- Wątek: Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo (/temat-Dziennik-Developerski--4334) Strony:
1
2
|
Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - SZyMeX - 03-07-2023 Cześć wszystkim! Witamy z powrotem w kolejnym dzienniku deweloperskim Cities: Skylines II. Dzisiaj przyjrzymy się dostępnym opcjom transportu publicznego i towarowego, gdy zbudujesz już swoje wymarzone miasto!
Integralną częścią wewnętrznego działania miasta jest funkcjonujący system transportu publicznego. W raczkującym mieście mieszkańcy mogą być transportowani autobusami i taksówkami, a wraz z jego rozwojem możesz inwestować w inne środki transportu, takie jak sieci tramwajowe i metro. Pociągi pasażerskie mogą również obsługiwać ruch lokalny, jeśli chcesz poświęcić miejsce na budowę dużych stacji kolejowych.
Autobusy, pociągi, statki i samoloty przewożą pasażerów między miastami, przyciągając nowych mieszkańców i turystów do Twojego miasta. Autobusy korzystają z połączeń drogowych, podczas gdy pociągi muszą być połączone między miastem a istniejącą infrastrukturą kolejową na mapie. Statki są szczególnie przydatne na mapach z dużymi otwartymi wodami połączonymi z krawędzią mapy, podczas gdy samoloty łączą miasto z resztą świata przez lotnisko.
Transport obejmuje również przewóz towarów, w ramach którego firmy zamawiają zasoby za pośrednictwem samochodów dostawczych i dostawczych. Aby wspierać lokalny przemysł i firmy handlowe, możesz tworzyć linie towarowe za pomocą pociągów, statków i samolotów, które w połączeniu z ciężarówkami napędzają koła przemysłu. Zanim zagłębisz się we wszystkie szczegóły, obejrzyj krótki przegląd w poniższym filmie.
RODZAJE TRANSPORTU PUBLICZNEGO
Autobusy odblokowują się jako pierwsze i we wczesnej fazie gry tworzą podstawę miejskiej sieci transportu publicznego. Są sprawdzoną metodą, tanią i elastyczną, mimo że w dużym stopniu zależą od warunków ruchu w mieście. Autobusy wymagają okresowej konserwacji zajezdni autobusowej i są dostępne w dwóch wariantach: autobusy tradycyjne na paliwo i przyjazne dla środowiska autobusy elektryczne. Aby korzystać z autobusów elektrycznych w Twoim mieście, musisz ulepszyć zajezdnię autobusową, aby móc je utrzymywać.
Oprócz obsługi lokalnej ludności, autobusy mogą również przewozić pasażerów z połączeń zewnętrznych, a po zbudowaniu zajezdni autobusowej możesz tworzyć międzymiastowe linie autobusowe. Autobusy międzymiastowe mogą zatrzymywać się na dworcu autobusowym lub wysadzać i odbierać pasażerów z jednego lub większej ilości regularnych przystanków autobusowych. Umieść znak przystanku autobusowego lub wiatę na drodze, aby określić, gdzie autobusy powinny zabierać i wysadzać pasażerów Taksówki są podstawą większości miast i dotyczy to również Cities: Skylines II. Taksówki działają na podobnej zasadzie jak pojazdy osobiste, są w stanie przewieźć pasażerów tam, gdzie muszą się udać, a we wczesnej fazie gry taksówki przywożą do miasta również nowych mieszkańców, którzy nie mają własnego pojazdu osobistego. Taksówki są niezwykle elastyczną opcją transportu publicznego, ponieważ nie wymagają linii do działania. Mają jednak małą przepustowość, przyczyniają się do zatorów komunikacyjnych w mieście, a także są przez nie zatrzymywane. Dodaj zajezdnię taksówek do swojego miasta, aby zapewnić obywatelom usługi taksówkowe Taksówki wymagają konserwacji w Zajezdni Taksówek, ale przed jej ulepszeniem mogą odbierać pasażerów tylko z dedykowanych Postojów Taksówek. Dzięki unowocześnieniu centrum dyspozytorskiego nie ma ograniczeń w pobieraniu opłat w mieście. Usługę taksówkową można rozszerzyć, zastępując niektóre taksówki taksówkami elektrycznymi, zmniejszając hałas i zanieczyszczenie powietrza powodowane przez usługę. Odbywa się to poprzez ulepszenie zajezdni taksówek, aby obsługiwała również elektryczne pojazdy. Pociągi przewożą duże ilości pasażerów i ładunków, a podczas gdy wielkość ich infrastruktury sprawia, że lepiej nadają się do transportu międzymiastowego, to nadal mogą być wykorzystywane również lokalnie. Aby utworzyć linie kolejowe, musisz najpierw zbudować Lokomotywownię, która wysyła i utrzymuje twoje pociągi oraz połączyć ją z torami. Pociągi w naturalny sposób wymagają torów, a budowa infrastruktury kolejowej wiąże się z wysokimi kosztami początkowymi, ale ze względu na ich możliwości transportowe z nawiązką rekompensują początkowy koszt w miarę upływu czasu. Lokomotywownia zaopatruje Twoje miasto zarówno w pociągi pasażerskie, jak i towarowe. Infrastruktura kolejowa umożliwia tworzenie pojedynczych torów dwukierunkowych oraz podwójnych, a także torów jednokierunkowych, torów na podwyższeniu, mostów, tuneli oraz torów typu „wykop i nasyp”, które biegną niżej niż poziom gruntu. Pociągi i inne środki transportu szynowego mogą jeździć do przodu i do tyłu (dwukierunkowo), dzięki czemu mogą wykorzystywać zwrotnice utworzone przez połączenie torów dwukierunkowych i podwójnych. Stacje zawierają również wbudowane tory, które automatycznie tworzą zwrotnice po podłączeniu do nich torów, niezależnie od ich typu. Dworce kolejowe można rozbudować o dodatkowe perony i połączyć z innymi środkami transportu publicznego Tramwaj jest stosunkowo elastyczną opcją lekkiej kolei przy rozbudowie sieci transportu publicznego w rozwijającym się mieście. Tory tramwajowe mogą wykorzystywać już wybudowane drogi, dodając do nich torowisko za pomocą narzędzia zastępowania, lub mogą być budowane osobno, biegnąc po terenie, a tym samym całkowicie omijając inny ruch. Linie tramwajowe biegną po drogach lub dedykowanej sieci. Do utworzenia sieci tramwajowej wymagana jest Zajezdnia Tramwajowa, która wysyła i utrzymuje tabor tramwajowy. Początkowy koszt sieci tramwajowej jest wyższy niż budowa floty autobusowej, ale plusem jest to, że tramwaje są ciche i nie zanieczyszczają powietrza. Tramwaje można budować w taki sam sposób, jak drogi i tory kolejowe: składają się z torów jednokierunkowych i podwójnych oraz mogą być budowane jako tory podwyższone, mosty, tory w wykopie lub nasypie oraz tunele. Metro jest szybką opcją lokalnego transportu publicznego o dużej przepustowości. Początkowo inwestycja w infrastrukturę szybkiego tranzytu jest kosztowna, ale ze względu na jego szybkość jest to popularny środek transportu dla wielu obywateli, którzy cenią swój czas podczas obliczania trasy. Chociaż metro można budować na powierzchni, a nawet na podwyższonych torach, jego największą zaletą jest to, jak mało miejsca zajmuje, gdy jest budowane pod ziemią. Samo wejście do stacji metra jest dość zwarte, ładnie wpasowują się między inne budynki, nie zajmując dużo miejsca. Podziemna stacja metra nie zajmuje dużo miejsca i łatwo mieści się między budynkami. Podobnie jak w przypadku pociągów, metro wymaga zajezdni/lokomotywowni metra, aby dostarczać pociągi na linie. Metro korzysta z ekskluzywnych torów, a pasażerowie mogą wsiadać do pociągów ze stacji metra i naziemnych. I podobnie jak w przypadku innych rodzajów kolei, możesz budować podwójne tory metra i tory jednokierunkowe z opcjami torów w wykopie bądź nasypie, a także mostów i tuneli. Transport wodny obejmuje zarówno opcje pasażerskie, jak i towarowe. Statki mogą przewozić dużą liczbę pasażerów zarówno w obrębie miasta, jak i do połączeń zewnętrznych. Transport wodny międzymiastowy wymaga dostępu do krawędzi mapy drogami morskimi i połączenia portów z tymi drogami morskimi. Port pasażerski jest doskonałym dodatkiem do każdego nadmorskiego miasta Transport lotniczy to szybka opcja połączeń międzymiastowych zarówno dla pasażerów, jak i towarów. Samoloty przewożą stosunkowo niewielką liczbę pasażerów i ładunków w porównaniu ze statkami i pociągami, ale to, co tracą na pojemności, nadrabiają szybkością. Lotniska wymagają dużej ilości miejsca do zbudowania, międzynarodowe lotnisko jest wielkości małego miasteczka! W zależności od tego, ile linii transportu lotniczego powstanie, mogą one również generować duży ruch między miastem a lotniskiem. Umieszczając lotnisko, możesz zobaczyć rzutowane strefy lądowania i startu na końcach budynku, co daje przybliżone miejsce zastosowania ograniczeń wysokości budynków w strefach. Lotniska ograniczają wysokość budynków w strefach lądowań i startów, aby uniknąć kolizji Linie transportu lotniczego nie wymagają żadnej dodatkowej infrastruktury poza samymi lotniskami. Lotniska są połączone z zewnętrznymi połączeniami za pomocą narzędzia linii, a samoloty zaczynają podróżować po liniach zaraz po ich utworzeniu. RODZAJE ŁADUNKÓW Oprócz samochodów dostawczych i furgonetek, pociągi towarowe są podstawą transportu towarów na lądzie. Po wybudowaniu Kolejowego Terminalu Towarowego firmy mogą wykorzystywać go jako punkt składowania przychodzących i wychodzących ładunków. Nawet bez linii ładunkowych firmy zamawiające zasoby mogą korzystać z magazynów stacji, aby wywozić i odbierać zasoby i towary, a obiekt działa jak centrum dystrybucji. Aby rozpocząć odbieranie pociągów towarowych, musisz skonfigurować linię pociągów towarowych, podobnie jak działają linie pociągów pasażerskich. Pociągi następnie przewożą zasoby z połączeń zewnętrznych do terminala, gdzie są przechowywane, dopóki lokalne ciężarówki dostawcze nie odbiorą ich w celu dystrybucji w mieście. Podobnie firmy wysyłają swoje towary do terminala, ponieważ taniej i szybciej jest wysyłać towary pociągami niż przewozić je ciężarówkami do Połączenia Zewnętrznego. Terminal pociągów towarowych może nie tylko wydajnie przewozić zasoby, ale może je również przechowywać i rozprowadzać do budynków przemysłowych w Twoim mieście. Ze względu duże ilości surowców transportowanych do i z terminala, może generować on duży ruch ciężarówek. Dlatego kluczowe znaczenie ma priorytetowe traktowanie połączeń drogowych z terminalem, aby uniknąć korków. Statki towarowe mogą przewozić ogromne ilości ładunku (1000 ton!). Są wolniejsze niż pociągi, ale nie są powstrzymywane przez duży ruch na drogach. Porty towarowe mogą również przechowywać zasoby i towary do dalszej dystrybucji, podobnie jak terminale kolejowe. Porty towarowe również generują duży ruch drogowy, ponieważ pojazdy dostawcze rozładowują statki i przewożą zasoby do miasta. Jednakże port towarowy można wzbogacić o połączenie kolejowe, dzięki czemu pociągi będą mogły przewozić ładunki bezpośrednio do i z portu. Port towarowy można rozbudować o połączenie kolejowe, aby połączyć go z innymi częściami miasta Lotniczy transport towarowy staje się dostępny, gdy lotnisko zostanie rozbudowane o terminal towarowy, który dodaje dodatkowy terminal przeznaczony wyłącznie do transportu towarowego, z którego samoloty towarowe mogą odbierać i wyładowywać swój ładunek. W porównaniu z pociągami towarowymi i statkami samoloty towarowe mają stosunkowo małą pojemność, ale są najszybszą dostępną opcją i nie mają wpływu na ruch w mieście ani nie są uzależnione od dostępnych dróg wodnych. Ulepsz swoje lotnisko i podłącz Terminal Cargo do połączeń zewnętrznych NOWA ROZGRYWKA Z LINIAMI TRANSPORTOWYMI W Cities: Skylines tylko autobusy, taksówki i tramwaje miały zajezdnie. Pociągi i pociągi metra pojawiały się bezpośrednio ze stacji po utworzeniu linii. W Cities: Skylines II każdy naziemny rodzaj transportu publicznego ma zajezdnię lub plac, gdzie pojazdy są spawnowane i gdzie odbywa się ich konserwacja. Każda zajezdnia może obsłużyć określoną liczbę pojazdów, którą można rozszerzyć za pomocą odpowiednich ulepszeń budynków. Funkcjonalność narzędzia Linia została ustandaryzowana, aby zapewnić prostszą rozgrywkę między różnymi opcjami transportu, w tym transportem pasażerskim i towarowym. Podstawy rozgrywki w transporcie: Zajezdnia -> Przystanki i stacje -> Tory i drogi -> Linie Aby utworzyć linie transportowe dla pojazdów lądowych, należy najpierw zbudować odpowiednią zajezdnię, a następnie zbudować stacje i ułożyć tory. Autobusy tradycyjnie korzystają z wcześniej istniejących sieci drogowych, na których znajdują się przystanki, ale można również tworzyć drogi wyłącznie dla pojazdów transportu publicznego, takich jak autobusy, a także pasy priorytetowe na istniejących drogach. Po umieszczeniu przystanków i stacji oraz połączeniu ich z drogami i torami można utworzyć linie transportowe między poszczególnymi przystankami i stacjami. Przystanki są podświetlane podczas umieszczania linii transportowej, co ułatwia ich znajdowanie i wybieranie W Cities: Skylines II narzędzie Linia jest bardziej elastyczne podczas tworzenia linii dla pojazdów drogowych. Podczas tworzenia linii autobusowej możesz ustawić punkty trasy, które kontrolują trasę pokonywaną przez autobus od przystanku do przystanku, pozwalając na ominięcie ruchliwych dróg lub skrzyżowań. Te same przystanki i stacje mogą obsługiwać wiele linii, ale zwiększona liczba pojazdów może prowadzić do pewnych zatorów. Punkty trasy można umieszczać podczas tworzenia linii lub później, aby zmienić trasę transportu publicznego. Podobnie jak w przypadku stacji kolejowych, porty muszą być połączone z torami wodnymi za pomocą narzędzia Dróg Morskich. Następnie możesz tworzyć Linie Statków podróżujące między miastem a Połączeniami Zewnętrznymi lub między portami w Twoim mieście. Lotniska są bezpośrednio łączone z Połączeniami Zewnętrznymi narzędziem Linii Lotniczych, bez potrzeby stosowania dodatkowych sieci. Połącz swoje lotnisko z jednym lub wieloma połączeniami zewnętrznymi, w zależności od potrzeb twojego miasta W Cities: Skylines każda opcja transportu była odblokowywana poprzez osiągnięcie różnych kamieni milowych populacji. Skutkowało to podobnie zbudowanymi miastami, ponieważ każda opcja była zawsze odblokowywana w tym samym czasie, niezależnie od tego, czy gracz musiał z nich korzystać, czy nie. W Cities: Skylines II, z wyjątkiem autobusów i taksówek, które odblokowują się wraz z postępami w kamieniach milowych, każdy rodzaj transportu jest odblokowywany za pomocą punktów rozwoju w drzewie rozwoju transportu — więcej o punktach rozwoju w późniejszym dzienniku developerskim. Możesz wybrać, jakich środków transportu potrzebuje Twoje miasto i odblokować je, aby służyły Twojej wizji najwspanialszego miasta na Ziemi! PRZEGLĄD TRANSPORTU Widok informacji o transporcie gromadzi wszystkie istotne informacje zarówno o ruchu pasażerskim, jak i towarowym, które podzielone są na dwie kategorie. Dane dotyczące przewozów pasażerskich obejmują liczbę linii funkcjonujących w mieście oraz liczbę przewiezionych turystów i ogólną liczbę przewiezionych pasażerów w ciągu miesiąca w podziale na rodzaj transportu. Liczba linii towarowych jest podana w sekcji dotyczącej cargo w panelu informacyjnym. Panel zawiera również ilość przewiezionych ładunków w tonach, miesięcznie oraz w podziale na rodzaj transportu. Ponadto widok informacji o transporcie podkreśla wszystkie linie kursujące w mieście, a także oznacza wszystkie pojazdy transportowe za pomocą wyraźnie widocznych ikon, co pozwala uzyskać pełny obraz tego, gdzie i ile pojazdów aktualnie się porusza. Możesz dostosować to, co jest wyświetlane w widoku informacyjnym, aby łatwo znaleźć lokalizację określonej opcji transportu Panel Przeglądu transportu zawiera szczegółowe informacje o wszystkich liniach transportowych, podzielonych na dwie główne kategorie: transport pasażerski i towarowy, które są dodatkowo podzielone na rodzaje transportu. Panel daje szybki przegląd najważniejszych szczegółów każdej linii na pierwszy rzut oka. Nazwy linii można zmieniać, aktywować i dezaktywować, a także zmieniać ich kolor identyfikacyjny w panelu przeglądu. Szczegóły każdej linii są dostępne po kliknięciu przycisku Szczegóły Linii. Spowoduje to otwarcie panelu Linia, w którym można wprowadzić więcej korekt. Panel przeglądu jest bardzo przydatny, zwłaszcza podczas sprawdzania procentowego wykorzystania linii przy jednoczesnej optymalizacji różnych rodzajów transportu. Przegląd transportu znajduje się w dolnym menu i zapewnia wygodny przegląd linii pasażerskich i towarowych. Panel Linia zawiera informacje o liniach, takie jak ich długość, liczba przystanków i aktualnych pasażerów, a także procent wykorzystania linii. Nazwę linii można również zmienić w panelu, a modele pojazdów można zmieniać na poszczególnych liniach, jeśli tylko dostępne są alternatywne opcje. Panel Linia zawiera szczegółowe informacje o konkretnej linii transportowej W panelu Linia możesz również dostosować funkcjonalność linii transportowej. W przypadku linii komunikacji miejskiej opcje obejmują cenę biletu, liczbę pojazdów kursujących na linii oraz godziny kursowania linii (dzień, noc lub dzień i noc). W przypadku linii cargo możesz dostosować liczbę pojazdów oraz godziny kursowania. Cena biletu wpływa na kalkulacje obywateli dotyczące znajdowania trasy. Obywatele rozważają czas, wygodę podróżowania i pieniądze, wybierając opcje podróży, i chociaż czas i wygoda są ważnymi aspektami w tych obliczeniach, pieniądze mogą ich rozbijać między transportem publicznym a korzystaniem z prywatnego pojazdu. Dostosowanie liczby pojazdów na linii to dobry sposób na reagowanie na zmieniające się wzorce ruchu w miarę rozwoju miasta. Jeśli linia stanie się bardzo popularna, tj. jej procent wykorzystania zbliży się do 100%, zwiększenie liczby pojazdów może zmniejszyć presję i skrócić czas oczekiwania pasażerów na przystankach i stacjach, co z kolei wpłynie również na ich obliczenia pathfindingu! Dostosowanie liczby pojazdów w poszczególnych liniach zapewnia również optymalne wykorzystanie floty zajezdni i wystarczającą liczbę pojazdów do objazdu. To wszystko, co mamy dla Was na dzisiaj. Mamy nadzieję, że ten dziennik rozwoju dał wam pojęcie, w jaki sposób możecie zintegrować transport publiczny i towarowy w swoich miastach w Cities: Skylines II. Jaka jest wasza ulubiona opcja transportu publicznego? Czy nie możecie się doczekać większej kontroli nad swoimi liniami towarowymi? Dajcie nam znać w komentarzach. Koniecznie zajrzyjcie tu w przyszłym tygodniu, gdzie będziemy omawiać najważniejsze elementy w mieście: Strefy i charakterystyczne budynki. RE: Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - kabexxx - 03-07-2023 Zaktualizować zajezdnię? Rozumiem większość błędów i omyłek, ale serio, od kiedy upgrade to aktualizacja? RE: Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - SZyMeX - 03-07-2023 Upgrade jak najbardziej może znaczyć aktualizację, wystarczy zajrzeć do słownika Chociaż w tym kontekście rzeczywiście bardziej pasowałoby ulepszenie lub rozbudowa - już poprawione! RE: Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - kabexxx - 03-07-2023 Nie oznacza aktualizacji, to błędne, choć bardzo stare, "tłumaczenie". Ale wyjaśnię: Aktualizacja oznacza zwiększenie aktualności - up to date, więc tylko "update". "Upgrade" oznacza zmodernizowanie, ulepszenie, podniesienie jakości. Czasami, przez brednie marketingowe, się używa "aktualizacja", ale to oznacza wprowadzenie aktualizacji programu, która go właśnie modernizuje/ulepsza. I możesz sobie uważać lepiej, możesz mi nie wierzyć, ale logiki nie przeskoczysz "aktualizacja stacji kolejowej" to zwyczajnie wyrażenie nonsensowne. Niezależnie od tego, jakie bzdury niektóre słowniki internetowe pl-en pokazują - w znaczeniu słownika języka polskiego "aktualizacja" nie ma nic wspólnego z ulepszeniem, a dodanie torów kolejowych do stacji jest właśnie modernizacją/ulepszeniem, nie jest aktualizacją, stacji kolejowej nie da się aktualizować. RE: Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - SZyMeX - 03-07-2023 Upgrade jako aktualizacja może mieć znaczenie chociażby w kontekście uaktualniania systemu. Zmiana z W10 na W11 jest nazywana upgradem: Cytat:Many other upgrades are possible as well.Po polsku powiesz zmodernizowanie systemu? Ulepszenie systemu? Czy właśnie aktualizacja? Wyluzuj trochę, gdzie nie zajrzysz to wszystkiego się czepiasz, szukasz tylko negatywów. Dzienniki tłumaczę w pośpiechu raz z powodu ogromnej ilości rzeczy na głowie (np. ciągle trwające egzaminy na studiach), dwa aby jak najszybciej po opublikowaniu oryginalnych również i te trafiły do odbiorców. Wspomagam się więc przy tym tłumaczem bo o dziwo ogólnie radzi sobie w miarę dobrze, chodź czasem gubi składnie zdań bądź właśnie "źle"/nie do kontekstu tłumaczy niektóre słowa. Wszystko to więc staram się poprawić aby całość miała ręce i nogi i żeby w ogóle dało się to czytać, a dodatkowo zrozumieć też techniczne tematy w tych dziennikach poruszane. Jak widać zdarzy się jednak, że czasem czegoś nie wyłapię i poprawię to z opóźnieniem. Ot ludzki błąd. Jak dla mnie koniec tematu. RE: Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - kabexxx - 03-07-2023 Spoko, nie mam problemu do drobnych błędów, całkowicie rozumiem sytuację, ale "upgrade" to po prostu bezsens... No dokładnie tak, zmodernizowanie/ulepszenie. Przecież mowa o infrastrukturze, te słowa idealnie pasują. RE: Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - SZyMeX - 03-07-2023 Nigdy nie spotkałem się z takim określeniem Każdy mówi o "aktualizacji" windowsa (mając na myśli przejście z jednej wersji na drugą, nie update-y wewnątrz danej wersji). No ale serio, koniec tematu. Dzięki za zwrócenie uwagi, nie dopatrzyłem - poprawiłem. Forum dotyczy Cities Skylines a nie lingwistyki RE: Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - matthew94s - 04-07-2023 Trochę wybrakowana wersja Cities Skylines I :P. Ciężko uwierzyć, że obecny etap rozwoju gry uniemożliwia wprowadzenie kolei jednoszynowej (lub monorail), trolejbusów, promów oraz kolejki linowej. Fajnie, że model funkcjonowania systemu transportu publicznego i towarowego uległ rozwinięciu, także w odniesieniu do transportu międzymiastowego, ale nie widzę PR-owego powodu dla kasowania części zawartości. Pewnie zawartość ta trafi do nas wraz z kolejnym dodatkiem Mass Transit, ale przecież zawsze jest wystarczająca ilość nowych opcji jakie mogą się pojawić w grze. Zamiast kasować z podstawki m.in. balony, które i być może jako środek transportu nie był aż tak znaczący czy realistyczny to mogli sobie takie ruch odpuścić i zostawić zawartość Cities Skylines I i wprowadzić w kolejnych dodatkach jakieś regionalne odpowiedniki transportu np. opcje tworzenia prywatnych firm transportowych (popularne marszrutki czy jakieś takie małe pojazdy jak skutery w Indiach), system hulajnóg i rowerów publicznych, czy carsheringu, szybka kolei miejska czy międzymiastowa (Maglev, TGV), czy ulepszenia obecnych systemów poprzez autobusy elektryczne, czy przegubowe, autonomiczne pojazdy lub tramwaje dwusystemowe (np. w Chemnitz). RE: Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - SZyMeX - 04-07-2023 Generalnie zgoda, szkoda utraconych opcji transportu - szczególnie nie rozumiem braku rowerów w podstawce. Wiem, że w Ameryce jako codzienny środek transportu zbyt popularne nie są ale europejski motyw też będzie przecież dostępny. Tylko jedna uwaga - promy pewnie będą zawarte w ogólnym transporcie morskim, mamy bowiem informację, że w obrębie miasta też będzie można tworzyć połączenia: Cytat:(...) Statki mogą przewozić dużą liczbę pasażerów zarówno w obrębie miasta, jak i do połączeń zewnętrznych. (...) Do wyboru pewnie po prostu odpowiedni model statku + jakieś mniejsze porty/przystanie. Chociaż to akurat tylko mój domysł. RE: Dziennik Developerski #3: Transport publiczny i Cargo - krzychu124 - 05-07-2023 (04-07-2023, 17:22)matthew94s napisał(a): Trochę wybrakowana wersja Cities Skylines I :P. Ciężko uwierzyć, że obecny etap rozwoju gry uniemożliwia wprowadzenie kolei jednoszynowej (lub monorail), trolejbusów, promów oraz kolejki linowej. Fajnie, że model funkcjonowania systemu transportu publicznego i towarowego uległ rozwinięciu, także w odniesieniu do transportu międzymiastowego, ale nie widzę PR-owego powodu dla kasowania części zawartości. Pewnie zawartość ta trafi do nas wraz z kolejnym dodatkiem Mass Transit, ale przecież zawsze jest wystarczająca ilość nowych opcji jakie mogą się pojawić w grze. Zamiast kasować z podstawki m.in. balony, które i być może jako środek transportu nie był aż tak znaczący czy realistyczny to mogli sobie takie ruch odpuścić i zostawić zawartość Cities Skylines I i wprowadzić w kolejnych dodatkach jakieś regionalne odpowiedniki transportu np. opcje tworzenia prywatnych firm transportowych (popularne marszrutki czy jakieś takie małe pojazdy jak skutery w Indiach), system hulajnóg i rowerów publicznych, czy carsheringu, szybka kolei miejska czy międzymiastowa (Maglev, TGV), czy ulepszenia obecnych systemów poprzez autobusy elektryczne, czy przegubowe, autonomiczne pojazdy lub tramwaje dwusystemowe (np. w Chemnitz). Czytając komentarze w internecie, mam wrażenie, że nie wszyscy mają świadomość czym jest/będzie Cities Skylines II. Osobiście, po obejrzeniu dzienników deweloperskich AI czy chociażby o narzędziach budowania dróg i opierając się na doświadczeniu jakie mam z tworzenia modyfikacji, jestem prawie pewien, że w CS II nie ma ani jednej linijki kodu z "jedynki". Poważnie, "jedynki" nie da się tak "przerobić/ulepszyć", więc gra musiała zostać napisana od zera, a co za tym idzie, prawdopodobnie wszystko zaprojektowane od nowa. Jeśli wybrali jedną z nowszych wersji silnika Unity to właściwie wszystkie dotychczasowe assety (budynki, propy) są do kosza, bo byłyby zbyt niskiej jakości w porównaniu z tym co może zaoferować obecna wersja silnika Unity i jak sobie z tym radzi. Z resztą wystarczy spojrzeć na pojazdy, ilość detali budynków. Jeśli gra została zaprojektowana z myślą o najnowszym sprzęcie i wielowątkowości (przewija się wzmianka o braku limitów i lepszym wykorzystaniu procesora) to właściwie jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby użycie Unity DOTS (Data-Oriented Technology Stack) czyli Entity Component System (system zarządzania encjami), Burst compiler (translator kodu C# do natywnego) i C# Jobs (system obsługi zadań, umożliwiający ich równoległe wykonywanie przez wiele wątków CPU). Jeśli poszli tą drogą, a mam nadzieję, że tak, to moderzy (w tym ja), będziemy musieli się nauczyć modowania (projektowania i programowania) od nowa, nie wspominając już o kompletnie nowym kodzie który wypadałoby wcześniej poznać i z grubsza zrozumieć Data Oriented Design - skupia się na operacjach na danych, a nie na strukturze tych danych jak to ma miejsce przy podejściu "obiektowym". Wymaga to kompletnie innego podejścia do rozwiązywania problemów, właściwie to wywraca go do góry nogami, a co za tym idzie sam kod musi być kompletnie inaczej zaprojektowany. |