Cities Skylines II - Narzędzia służb publicznych - info od programistów #5 - Wersja do druku +- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl) +-- Dział: Cities Skylines II (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-II) +--- Dział: Cities Skylines II - Aktualności (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-II-Aktualnosci) +--- Wątek: Cities Skylines II - Narzędzia służb publicznych - info od programistów #5 (/temat-Cities-Skylines-II-Narzedzia) |
Cities Skylines II - Narzędzia służb publicznych - info od programistów #5 - Marov - 20-07-2023 Przed nami następny czwartkowy film z cyku "Wszystko co powinieneś wiedzieć o nowych narzędziach służb publicznych". Deweloperzy usłyszeli, że niektórzy z was mają ogromne problemy z budową idealnej dzielnicy i postanowili to zmienić! Tutaj znajdziesz więcej informacji o usługach miejskich, nowych narzędziach i ulepszeniach, aby móc zbudować idealne miasto ze szczęśliwymi mieszkańcami. Narzędzia służb publicznych | Informacje od programistów #5 | Cities: Skylines II. Zaprezentowany materiał filmowy w grze nie jest ostateczny i może ulec zmianie przed publikacją. Ponownie pozwoliłem sobie wykonać kilka najciekawszych ujęć z gry i opisem nowych i ciekawych funkcji. Jest o czy rozmawiać, ponieważ w poniedziałek otrzymaliśmy najdłuższy Dziennik Developerski, który podzielono na dwie części. Film od kuchni pracy programistów jest również rekordowo długi, niż poprzednie serie. Ma to pewnie związek z bardzo rozbudowanym systemem zarządzania służbami publicznymi. Zapowiada się, że twórcy zaoferują nam wiele ciekawych narzędzi. No to zaczynajmy Oczywiście zachęcamy do komentowania Urząd opieki społecznej pomaga nieszczęśliwym Cimom stanąć na nogi, a nawet przetrwać kolejny dzień . Poprawia samopoczucie okolicznym mieszkańcom i zmniejsza liczbę przestępstw. Wygląda na to, że ten budynek będzie oferował ubezpieczenia społeczne, dla którego najważniejsze jest dobro jego mieszkańców. Pierwszy krok w kierunku szkolnictwa wyższego dla nastolatków i dorosłych. Zapewnia trzeci poziom edukacji. Budynek Szkoły Wyższej można rozbudować o skrzydło przedłużające i bibliotekę. Służby publiczne zostały kompletnie przebudowane. Nie musisz budować kilku budynków tego samego typu w swoim mieście. Wystarczy, że zostawisz odpowiednio dużo miejsca na jego rozbudowę. Tak, Cities Skylines oferuje możliwość modernizacji tych budynków. Są to rozszerzenia operacyjne i budynki dodatkowe. Lepsze wyszukiwanie ścieżek sprawia, że służby są teraz bardziej efektywne, niż w pierwszej części. Miasto portowe nocą. Czyż wygląda niesamowicie? Spalarnia zbiera i spala nagromadzone śmieci, zamieniając je w energię. Zmniejsza ilość śmieci, ale niestety powoduje zanieczyszczenie powietrza. Budynek można rozbudować o skład śmieciarek, dodatkową spalarnię i magazyn. Klinika medyczna zapewnia podstawową opiekę zdrowotną na niewielkim obszarze. Umożliwia odbieranie pacjentów karetkami pogotowia. Budynek można rozbudować o zajezdnię pogotowia i dodatkowe skrzydło medyczne dla większej liczby pacjentów. Możesz odpowiedzieć na różne potrzeby miasta, poprzez zapewnienie Cimom właściwych usług publicznych. Spójrzcie ile wariantów rozbudowy zapewnia mała klinika. Jak na małą, gra oferuje spore możliwości. Twórcy zaktualizowali narzędzie do tworzenia dzielnic. Jest o wiele dokładniejsze niż w Cities Skylines I. Już nie będzie się trzeba męczyć małymi pędzelkami, aby wyznaczyć ładne granice dzielnic. Przyznacie, że było to czasami denerwujące, prawda?? Teraz wystarczy kliknąć, aby utworzyć nowy obszar dzielnicy i za pomocą narzędzia przeciągania linii wielokątnych stworzysz w prosty sposób okręg taki, jaki Ci się podoba Dzięki temu narzędziowi nie osiwieją Ci włosy. Twórcy przyznali rację, że tworzenie dzielnic w Cities Skylines I było nieefektywne. Postanowili wyjść na przeciw fanom gry. Jedną z ulubionych polityk dzielnicowych według twórców jest Gated Community (ogrodzona społeczność), która pozwoli Ci dyktować, kto faktycznie może poruszać się w granicach dzielnicy i czy chcesz, aby była spokojna. Poniżej zapoznasz się z pozostałymi zasadami. 1. Zakaz używania silników spalinowych; 2. Świadomość zużycia energii - zaleca się obywatelom zwracanie uwagi na korzystanie z urządzeń elektronicznych. Zużycie energii zmniejsza się o 5%; 3. Ogrodzona społeczność - wpuszczane są tylko osoby mieszkające i pracujące na terenie dzielnicy. Poprawia to samopoczucie mieszkańców i zmniejsza przestępczość. Nie dotyczy usług miejskich; 4. Zakaz ruchu pojazdów ciężarowych - ciężarówki i inne pojazdy mają zakaz wjazdu na teren dzielnicy. Zmniejsza to zanieczyszczenie powietrza oraz może ograniczyć korkowanie się miasta. Nie dotyczy autostrad.; 5. Recykling; 6. Opłaty za parkowanie na poboczu drogi - za parkowanie na poboczu pobierana jest opłata, którą można ustawić za pomocą suwaka; 7. Progi zwalniające. W Cities Skylines I bezpośredni wpływ na wartość gruntu miały usługi publiczne, a zwłaszcza parki i wszelkie obiekty rekreacyjne. W Cities Skylines II obywatele i firmy deklarując gotowość do przeniesienia się na dany obszar i płacenia tam czynszu, w zasadzie powodują wzrost wartości gruntu. Można pośrednio kontrolować wartość gruntu przez umieszczenie usług, które są potrzebne konkretnym agentom w danym momencie. To sprawi, że będą bardziej skłonni zamieszkać w tej okolicy, a nawet płacić wyższy czynsz. Utrzymanie dróg ma zdecydowanie większą rolę, niż dotychczas. I co ciekawe w końcu pojawili się kierowcy motocykli. Choć w dalszej części filmu motor jechał bez kierowcy Cities Skylines I nie zapewniało takich narzędzi do dbania o stan dróg. Służby drogowe nie miały takich uprawnień Stan dróg może teraz wpływać na płynność ruchu i zwiększać prawdopodobieństwo występowania wypadków drogowych. Spójrzcie jaka kraksa . Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić odpowiednią flotę służb drogowych. Służby drogowe dzielą się na dwa rodzaje modeli, co jest zależne od pory roku. Latem są to pojazdy utrzymujące drogi odpowiednio do warunków pogodowych jak słońce, czy deszcz. Z kolei zimą o stan dróg dbają pługi śnieżne. Opieka zdrowotna jest ważną częścią Cities Skylines II, aby utrzymać miasto w pełni zdrowe. Wpływa to na szczęście i dobre samopoczucie twoich Cimów. Co istotne, należy wybudować odpowiednią ilość budynków w takich miejscach twojego miasta, aby zapewnić usługi medyczne, które są w danym obszarze faktycznie potrzebne. Usługi opieki zdrowotnej utrzymują poziom zdrowia ludzi przez zapobieganie chorobom, leczenie chorych i rannych. Cimowie potrzebują funkcjonalnych usług pogrzebowych. W pewnym momencie życia, kres Cimów dobiega końca. Usługi pogrzebowe dbają o tych, którzy odeszli z tego świata. Cmentarz to miejsce spoczynku zmarłych, gdzie transportowani są przez karawany. Gra pozwoli rozbudować cmentarz o kaplicę, mauzoleum i kolumbarium. Krematorium kremuje ciała zmarłych obywateli. Prochy nie zajmują dużo miejsca. Można rozbudować o garaż dla pojazdów karawany, dodatkową spalarnię i lodówkę. Wydłużone przechowywanie w chłodni pozwala na przechowywanie większej liczby zmarłych przed kremacją. Szpital zapewnia opiekę zdrowotną na dużym obszarze oraz dba o chorych i rannych obywateli. Jego usługi utrzymują pacjentów na obszarze działania w dobrym zdrowiu. Umożliwia rozbudowę o helikoptery medyczne, centrum urazowe i oddział specjalny. Usługi zdrowotne i pogrzebowe zostały bardziej dopracowane i nie będą się już pojawiać klasyczne fale śmierci występujące w Cities Skylines I. Chyba, że dojdzie do katastrofy budowlanej i budynek ulegnie zawaleniu, wówczas spodziewaj się więcej służ pogrzebowych na drogach swojego miasta. Zarządzanie śmieciami również zostało bardziej dopracowane. Została wprowadzona funkcja recyklingu śmieci, które są przetwarzane w Centrum Recyklingu Śmieci na surowce i materiały wielokrotnego użytku, albo dalej spalane. To wpływa na zwiększenie dochodu twojego miasta. Centrum można rozbudować o skład śmieciarek, punkt zbiórki odpadów niebezpiecznych i dodatkowy magazyn. Materiały wielokrotnego użytku mogą być używane w strefie przemysłowej. Dodano również nową funkcję tworzenia obszaru dla składowiska. W zależności od rozwoju twojego miasta, ty decydujesz jak duże składowisko odpadów wyznaczysz. System edukacji w Cities Skylines II został teraz bardziej ulepszony. Wybudujesz następujące obiekty edukacyjne: 1. Szkoła podstawowa - miejsce edukacji dla dzieci. Zapewnia pierwszy poziom szkolnictwa. Można rozbudować o dodatkowe skrzydło, klinikę dziecięcą i plac zabaw. 2. Liceum - szkoła dla nastolatków. Zapewnia drugi poziom edukacji. Można rozbudować o dodatkowe skrzydło, boisko sportowe i bibliotekę. 3. Szkoła wyższa - pierwszy krok w kierunku szkolnictwa wyższego dla nastolatków i dorosłych. Zapewnia trzeci poziom edukacji. Można rozbudować o dodatkowe skrzydło i bibliotekę. 4. Uniwersytet - ogromny kompleks oferujący edukację obywatelom zorientowanym na naukę. Zapewnia czwarty poziom edukacji. Można rozbudować o skrzydło przedłużające, bibliotekę i park. 5. Uniwersytet politechniki - studia akademickie dla przyszłych techników. Zapewnia czwarty poziom edukacji i zwiększa efektywność biur i firm przemysłowych. Można ulepszyć o dodatkowe skrzydło i ulepszyć warsztat. Efekt: a) +10% wydajność przemysłowa w całym mieście, b) + 10% wydajność biurowa w całym mieście. 6. Uniwersytet medyczny może uczyć przyszłych lekarzy zawodów medycznych. Szkolnictwo akademickie zapewnia czwarty poziom edukacji i zwiększa efektywność budynków służby zdrowia. Można rozbudować o skrzydło przedłużające, zaplecze badawcze i klinikę. Efekt: a) -25% regeneracja niewydolności w całym mieście, b) + 10 wydajności szpitala w całym mieście, c) +5% zdrowia w promieniu 1km Cities Skylines II oferuje nowy poziom edukacji, który odpowiada różnym wymaganiom lub miejscom pracy w twoim mieście. Służby gaśniczo-ratownicze również przemodelowano. Wozy straży pożarnej zajmują się pożarami budynków, jak również zabezpieczeniem przed potencjalnym wybuchem pożaru samochodów uczestniczących w wypadkach. Służby gaśniczo-pożarowe będą również poszukiwać i ratować ludzi z zawalonych budynków. Helikopter straży pożarnej w akcji ugaszania pożaru w budynku. Urzędy pocztowe, usługi pocztowe, dostawy do centrów handlowych, dostęp do sieci komórkowej i bezprzewodowego Internetu łącza szerokopasmowego wchodzą w zakres usług komunikacyjnych. Cimy będą mogły nadawać listy na poczcie do bliskich im osób albo wysyłać nieprzychylne listy do redakcji, co wpłynie na poprawę ich samopoczucia. W serwerowni rzędy i banki surowej mocy obliczeniowej zapewnią ogromne zasoby do obsługi ruchu sieciowego. Możliwość rozbudowy o kable światłowodowe i zaawansowane komputery. Centrum transmisyjne dla mediów, telekomunikacji i sieci komórkowych dalekiego zasięgu założyło również lokalną siedzibę mediów. Przyczyni się do zwiększenia rozrywki w całym mieście, co przyciągnie licznych turystów. Wszystkie obiekty komunikacji wpłyną na polepszenie jakości życia, co pozytywnie też wpłynie na marże w przedsiębiorstwach i firmach obsługujących gospodarstwa domowe. Widoczny będzie efekt dostępności usługi pocztowej i Internetu. a) +7% niezawodna obsługa centrum handlowego, b) +6% bogactwo rozrywki, c) +5% zapewnienie ubezpieczenia zdrowotnego, d) +3% przestronne domy, e) +1% obfitość wolnego czasu, f) -1% słabe usługi edukacyjne, g) -1% wysokie zanieczyszczenie powietrza, h) +1% dostęp do usług internetowych Jeśli twoje miasto nie ma zapewnionych odpowiednich służb, wówczas połączenia zewnętrzne miast zapewnią te usługi. Jedynym minusem jest to, że gracz poniesie nieco większe koszty z tego tytułu, niż gdyby posiadał służby w swoim mieście. Drzewko rozwoju podstawowych usług drogowych zapewni rozbudowę infrastruktury sieci drogowej. Za punkty rozwoju odblokujesz: 1. ronda, 2. zaawansowane usługi drogowe, 3. autostrady, 4. duże drogi, 5. skrzyżowania, 6. wielki most, 7. parkingi, 8. budynek parkingu podziemnego, 9. automatyczny budynek parkingowy. Kategoria administracji jest zupełnie nową funkcją. Ratusz jest ośrodkiem dla różnych gałęzi samorządu terytorialnego. Sprawniejsza biurokracja obniża oprocentowanie kredytu, a także jego cenę za produkty importowane. Za punkty rozwoju odblokujesz: 1. podstawowe usługi policji i administracji, 2. urząd opieki społecznej, 3. ratusz - rozbudujesz o wydział urbanistyki i sąd miejski, 4. bank centralny, 5. główną komendę policji - duży budynek komisariatu z zapleczem administracyjnym, socjalnym, dużym garażem i więzieniem. Można zmodernizować o powiększenie garażu, cel w więzieniu, czy lądowiska dla helikopterów policyjnych, 6. więzienie, 7. centralne biuro śledcze. I takim pięknym widoczkiem na miasto kończymy temat usług publicznych. RE: Cities Skylines II - Narzędzia służb publicznych - info od programistów #5 - matthew94s - 20-07-2023 Przyznam się, że ostatnie materiały dotyczące stref oraz usług wywołały u mnie pozytywną reakcję i chciałbym się tym podzielić, aby nie wypaść, że tylko hejtuje czy ewentualnie jestem osobą najbardziej sceptycznie nastawioną do nowej części xD. Fajnie, że ulepszyli te mechaniki i w ogóle mam wrażenie, że wygląda to zdecydowanie lepiej niż w pierwszej części gry. W ogóle wygląda też to wszystko na bardziej elastyczną i oddającą rzeczywistość. RE: Cities Skylines II - Narzędzia służb publicznych - info od programistów #5 - SZyMeX - 20-07-2023 Warto zwrócić też uwagę na to, że prace nad grą cały czas są prowadzone. Ot chociażby w powyższym filmie "nawiedzone" motocykle zyskały kierowców Zmian pewnie będzie jeszcze trochę, więc z oceną "drobnych" rzeczy czy grafiki warto się wstrzymać. Podstawa - czyli mechaniki, symulacja, funkcje - tu wiele już się nie zmieni do premiery, a to co pokazali dotychczas moim zdaniem zdecydowanie na plus RE: Cities Skylines II - Narzędzia służb publicznych - info od programistów #5 - Marov - 20-07-2023 (20-07-2023, 20:37)matthew94s napisał(a): Przyznam się, że ostatnie materiały dotyczące stref oraz usług wywołały u mnie pozytywną reakcję i chciałbym się tym podzielić, aby nie wypaść, że tylko hejtuje czy ewentualnie jestem osobą najbardziej sceptycznie nastawioną do nowej części xD. Fajnie, że ulepszyli te mechaniki i w ogóle mam wrażenie, że wygląda to zdecydowanie lepiej niż w pierwszej części gry. W ogóle wygląda też to wszystko na bardziej elastyczną i oddającą rzeczywistość.Zdecydowanie podzielam twoje stanowisko. Z każdym kolejnym dziennikiem widać większy progres gry pod wieloma aspektami. Choćby wspomniani przez Szymona w komentarzu pod twoim motocykliści. Mechaniki są bardziej dopracowane, co ogólnie pozytywnie wpływa na odbiór gry. Myślę, że to wszystko, to takie dawkowanie informacji z powolnie raczkującą grą było zamierzone przez Colossal Order. Taki tam zabieg marketingowy i uważam, że się im udał. Z pewnością jeszcze nas zaskoczą, bez wątpienia . |