Modderski Dziennik Developerski #1: Paradox Mods - wprowadzenie - Wersja do druku +- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl) +-- Dział: Cities Skylines II (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-II) +--- Dział: Cities Skylines II - Aktualności (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-II-Aktualnosci) +--- Wątek: Modderski Dziennik Developerski #1: Paradox Mods - wprowadzenie (/temat-Modderski-Dziennik-Developerski) |
Modderski Dziennik Developerski #1: Paradox Mods - wprowadzenie - SZyMeX - 19-03-2024 Wprowadzenie Tak! Nadszedł w końcu czas, aby odsłonić nowy interfejs modowania i jego usługi pomocnicze. Jak wielu z Was wie, Paradox od lat prowadzi własny backend modów, noszący pomysłową nazwę Paradox Mods. Prawdę mówiąc, pierwszą grą, do której udostępnialiśmy modyfikacje, była wersja Cities: Skylines I na konsolę Xbox. Aby zapewnić graczom na wszystkich platformach te same możliwości, zarówno na PC, jak i na konsolach, zespół Cities: Skylines II zdecydował się użyć Paradox Mods, aby oficjalnie hostować mody do gry. Teraz wnikliwy czytelnik może się zastanawiać, co to oznacza dla graczy i ich interakcji z modami. A więc czytaj uważnie! Doświadczenie gracza Jak widzieliśmy w innych tytułach, przede wszystkim w Surviving Mars, udostępnienie modów z poziomu samej gry oznacza, że znacznie więcej graczy wchodzi z nimi w interakcję i więcej osób odkrywa frajdę, jaką daje modowanie gry. W Cities: Skylines II interfejs do modów Paradox znajdziesz w menu głównym gry. Spójrz: Interfejs Paradox Mods pozwoli ci odkrywać, wyszukiwać i po prostu przeglądać modyfikacje z poziomu gry. Dodatkowo nasi pracownicy wyróżnią dla Ciebie szczególnie interesujące, popularne lub unikalne mody. Podobnie jak w przypadku innych gier korzystających z Paradox Mods, interfejs umożliwia tworzenie zestawów "playsetów" i zarządzanie nimi. Jeśli grałeś w inne tytuły Paradox, koncepcja może być znajoma, ale jeśli jest dla ciebie nowa, "zestawy do gry" to w zasadzie „listy odtwarzania modów, które tworzą łatwe do przełączania doświadczenia”. Jeśli umieścisz mod mający zależność w zestawie, zostaniesz automatycznie zapytany, czy chcesz dodać wszystkie zależności (tak, rozwiązujemy całe drzewo zależności). innymi słowy - są to po prostu znane nam wszystkim "kolekcje" na Steam - dop. Oczywiście interfejs gry nie jest jedynym sposobem zarządzania modami: playsety można również tworzyć na stronie internetowej Paradox Mods. Tam możesz dodawać, usuwać i przełączać mody, a wszystko to zostanie automatycznie zsynchronizowane z Twoją grą. Podobnie zestawy zabaw są przechowywane w naszym systemie i będą replikowane na wszystkich urządzeniach, na których grasz w grę. I co za tym idzie: Nie, Twoje starannie skonstruowane zestawy do zabawy nie znikną, jeśli Twój komputer wypuści ze środka magiczny dym. Dyskusje na temat modów są również dostępne bezpośrednio w grze, ale te same dyskusje toczą się także na naszych forach, jeśli wolisz pisać z poziomu interfejsu internetowego. Można także znaleźć linki do innych platform (SoMe) związanych z modem, jeśli zostaną one wskazane przez twórcę. Oczywiście istnieją inne sposoby zdobywania modów niż z Paradox Mods; na przykład tworząc je samodzielnie. Oczywiście gra pozwoli ci dodawać do swoich zestawów lokalne mody z dowolnego źródła – pamiętaj, że nie zostaną one zsynchronizowane z chmurą i rzeczywiście zostaną utracone w przypadku katastrofalnej awarii twojego systemu. Doświadczenie twórcy Aby móc grać rzeczywistymi modami, muszą istnieć sposoby przesyłania modów do gry. Tutaj znajdziesz instrukcje dotyczące przesyłania map i modyfikacji kodu, a także o tym, jak je w ogóle stworzyć, o czym już jutro opowiedzą nasi przyjaciole z Colossal Order! Możemy wspomnieć, że jako twórca modów możesz dodać do swojego moda metadane, takie jak opis, zrzuty ekranu, zależności, informacje o wydaniu, obsługiwana wersja gry itp. Informacje te można również zmienić w dowolnym momencie za pośrednictwem strony internetowej Paradox Mods. Jeśli chcesz, możesz także dodać sekcję dyskusyjną do swojego moda. Na tym kończymy nasz mały zwiastun od zespołu Paradox Mods i nie możemy się już doczekać, aby udostępnić wam tę wiadomość, gdy tylko będziemy mogli. Wszyscy czekamy na Wasze opinie, ponieważ – nie oszukujmy się – mamy misję stworzenia czegoś wartościowego na wszystkich platformach, bez względu na ich wady. Jutro powraca Colossal Order, w którym szczegółowo omówiono edytor w grze, w którym tworzysz modyfikacje, które z kolei zapełnią bibliotekę modów Paradox! Paradox Mods zostanie wydany 25 marca wraz z pakietem zasobów Beach Properties! |