12-12-2020, 19:38
12-12-2020, 21:27
U mnie, na i5-10400f i przy małym mieście (jeszcze bez odpalenia symulacji -> brak mieszkańców itp) wygląda to tak:
Jakiś stopień wielowątkowości jest, ale z tego co na szybko udało mi się zorientować, to na pewno mogłoby być lepiej.
Jakiś stopień wielowątkowości jest, ale z tego co na szybko udało mi się zorientować, to na pewno mogłoby być lepiej.
13-12-2020, 00:48
Realnie jakieś 6-8 wątków z tym, że dwa są krytyczne (1 - renderowanie, 1 - symulacja)
Czyli w skrócie:
- 1 główny wątek
- UI,
- renderowanie - przygotowanie danych - dużo czasu CPU potrzebuje na obliczanie co będzie widoczne w kamerze i jak pogrupować obiekty no i na samo przesłanie tego wszystkiego(wygenerowanie żądań) + synchronizacja z wątkiem symulacji
- interakcje z peryferiami (mysz, klawiatura)
- mody,
- 1 symulacja: aktualizacja ogólnie wszystkiego co się rusza i nie rusza xD
- 1 woda
- 1 audio
- 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)
Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM).
Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark ).
Czyli w skrócie:
- 1 główny wątek
- UI,
- renderowanie - przygotowanie danych - dużo czasu CPU potrzebuje na obliczanie co będzie widoczne w kamerze i jak pogrupować obiekty no i na samo przesłanie tego wszystkiego(wygenerowanie żądań) + synchronizacja z wątkiem symulacji
- interakcje z peryferiami (mysz, klawiatura)
- mody,
- 1 symulacja: aktualizacja ogólnie wszystkiego co się rusza i nie rusza xD
- 1 woda
- 1 audio
- 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)
Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM).
Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark ).
13-12-2020, 09:42
nie wygląda to obiecująco
(13-12-2020, 00:48)krzychu124 napisał(a): [ -> ]- 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)możesz napisać co to są te ścieżki? jak to rozumieć ?
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)
Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM).
Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark ).
13-12-2020, 10:57
(12-12-2020, 21:27)SZyMeX napisał(a): [ -> ]U mnie, na i5-10400f i przy małym mieście (jeszcze bez odpalenia symulacji -> brak mieszkańców itp) wygląda to tak:możesz wrzucić jak to wygląda po odpaleniu symulacji?
Jakiś stopień wielowątkowości jest, ale z tego co na szybko udało mi się zorientować, to na pewno mogłoby być lepiej.
13-12-2020, 11:29
Po południu wrzucę. Zaznaczę jeszcze, że mam FPS boostera od .
13-12-2020, 12:08
(13-12-2020, 11:29)SZyMeX napisał(a): [ -> ]Po południu wrzucę. Zaznaczę jeszcze, że mam FPS boostera od.
napiszesz o tym coś więcej? co to jest, co daje, jakie ma skutki uboczne?
13-12-2020, 12:26
https://citiesskylines.pl/temat-FPS-Booster
Skutków ubocznych brak. Skok fps-ów w zależności od specyfikacji komputera i wielkości miasta, nawet o kilkadziesiąt klatek (w niektórych miejscach oczywiście)
Skutków ubocznych brak. Skok fps-ów w zależności od specyfikacji komputera i wielkości miasta, nawet o kilkadziesiąt klatek (w niektórych miejscach oczywiście)
14-12-2020, 00:36
(13-12-2020, 09:42)klinsmann napisał(a): [ -> ]nie wygląda to obiecująco
(13-12-2020, 00:48)krzychu124 napisał(a): [ -> ]- 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)możesz napisać co to są te ścieżki? jak to rozumieć ?
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)
Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM).
Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark ).
Wyszukiwanie ścieżek jest to proces który następuje dla każdego pojazdu i mieszkańca w grze.
W skrócie opowiada on za znalezienie drogi między punktem A, a punktem B, czyli na przykład wyszukuje ścieżkę rozpoczynając od domu mieszkańca do. powiedzmy jego pracy.
Może przebiegać ona różnymi środkami transportu. Część może być pieszo, część pociągiem, potem w autobus i pieszo z przystanku do budynku gdzie mieszkaniec pracuje.
Podobnie w innych przypadkach, między połączeniami zewnętrznymi po torach, wodzie czy powietrzu do twoich przystanków, portów czy lotnisk. W miastach >60-80tys mieszkańców w użyciu może być nawet ponad 50-80tys. ścieżek jednocześnie.
Ścieżki mieszkańców są zazwyczaj dość krótkie, bo zawierają tylko odcinki od/do przesiadki między komunikacją miejską a podróżą pieszo, tj. dom -> przystanek, dom -> zaparkowany samochód itd.
Ścieżki komunikacji miejskiej, np. autobusów czy pociągów są współdzielone i mieszkaniec wsiadając do autobusu tak na prawdę przełącza się na ścieżkę autobusu i czeka aż zatrzyma się na odpowiednim przystanku po czym po wyjściu z pojazdu musi zapytać o nową ścieżkę do następnego punktu