Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: Cities skylines a procesory wielowątkowe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
cześć,
ma ktoś z Was nowszy procesor czy to Intela czy AMD, ile Waszym zdaniem gra potrafi wykorzystać wątków/rdzeni procesora?
U mnie, na i5-10400f i przy małym mieście (jeszcze bez odpalenia symulacji -> brak mieszkańców itp) wygląda to tak:
[Obrazek: OlCrA1M.jpg]

Jakiś stopień wielowątkowości jest, ale z tego co na szybko udało mi się zorientować, to na pewno mogłoby być lepiej.
Realnie jakieś 6-8 wątków z tym, że dwa są krytyczne (1 - renderowanie, 1 - symulacja)

Czyli w skrócie:
- 1 główny wątek
  - UI, 
  - renderowanie - przygotowanie danych - dużo czasu CPU potrzebuje na obliczanie co będzie widoczne w kamerze i jak pogrupować obiekty no i na samo przesłanie tego wszystkiego(wygenerowanie żądań) + synchronizacja z wątkiem symulacji
  - interakcje z peryferiami (mysz, klawiatura)
  - mody,
- 1 symulacja: aktualizacja ogólnie wszystkiego co się rusza i nie rusza xD
- 1 woda
- 1 audio
- 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)

Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM). 

Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark Finna ).
nie wygląda to obiecująco

(13-12-2020, 00:48)krzychu124 napisał(a): [ -> ]- 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)

Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM). 

Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark Finna ).
możesz napisać co to są te ścieżki? jak to rozumieć ?
(12-12-2020, 21:27)SZyMeX napisał(a): [ -> ]U mnie, na i5-10400f i przy małym mieście (jeszcze bez odpalenia symulacji -> brak mieszkańców itp) wygląda to tak:
[Obrazek: OlCrA1M.jpg]

Jakiś stopień wielowątkowości jest, ale z tego co na szybko udało mi się zorientować, to na pewno mogłoby być lepiej.
możesz wrzucić jak to wygląda po odpaleniu symulacji?
Po południu wrzucę. Zaznaczę jeszcze, że mam FPS boostera od .
(13-12-2020, 11:29)SZyMeX napisał(a): [ -> ]Po południu wrzucę. Zaznaczę jeszcze, że mam FPS boostera od .

napiszesz o tym coś więcej? co to jest, co daje, jakie ma skutki uboczne?
https://citiesskylines.pl/temat-FPS-Booster

Skutków ubocznych brak. Skok fps-ów w zależności od specyfikacji komputera i wielkości miasta, nawet o kilkadziesiąt klatek Wink (w niektórych miejscach oczywiście)
(13-12-2020, 09:42)klinsmann napisał(a): [ -> ]nie wygląda to obiecująco

(13-12-2020, 00:48)krzychu124 napisał(a): [ -> ]- 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)

Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM). 

Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark Finna ).
możesz napisać co to są te ścieżki? jak to rozumieć ?

Wyszukiwanie ścieżek jest to proces który następuje dla każdego pojazdu i mieszkańca w grze.
W skrócie opowiada on za znalezienie drogi między punktem A, a punktem B, czyli na przykład wyszukuje ścieżkę rozpoczynając od domu mieszkańca do. powiedzmy jego pracy.
Może przebiegać ona różnymi środkami transportu. Część może być pieszo, część pociągiem, potem w autobus i pieszo z przystanku do budynku gdzie mieszkaniec pracuje.

Podobnie w innych przypadkach, między połączeniami  zewnętrznymi po torach, wodzie czy powietrzu do twoich przystanków, portów czy lotnisk. W miastach >60-80tys mieszkańców w użyciu może być nawet ponad 50-80tys. ścieżek jednocześnie.

Ścieżki mieszkańców są zazwyczaj dość krótkie, bo zawierają tylko odcinki od/do przesiadki między komunikacją miejską a podróżą pieszo, tj. dom -> przystanek, dom -> zaparkowany samochód itd.

Ścieżki komunikacji miejskiej, np. autobusów czy pociągów są współdzielone i mieszkaniec wsiadając do autobusu tak na prawdę przełącza się na ścieżkę autobusu i czeka aż zatrzyma się na odpowiednim przystanku po czym po wyjściu z pojazdu musi zapytać o nową ścieżkę do następnego punktu