Realnie jakieś 6-8 wątków z tym, że dwa są krytyczne (1 - renderowanie, 1 - symulacja)
Czyli w skrócie:
- 1 główny wątek
- UI,
- renderowanie - przygotowanie danych - dużo czasu CPU potrzebuje na obliczanie co będzie widoczne w kamerze i jak pogrupować obiekty no i na samo przesłanie tego wszystkiego(wygenerowanie żądań) + synchronizacja z wątkiem symulacji
- interakcje z peryferiami (mysz, klawiatura)
- mody,
- 1 symulacja: aktualizacja ogólnie wszystkiego co się rusza i nie rusza xD
- 1 woda
- 1 audio
- 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)
Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM).
Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery
(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem
(lepsze to niż jakikolwiek benchmark ).