Cities Skylines - Polskie forum gry

Pełna wersja: Budynki publiczne.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam problem z budynkami publicznymi. Pojazdy nie chca z nich wyjeżdżać ciagle pokazuje się 0 pojazdów i na chwile 1, a potem znowu 0. Mam grę na epic games.
Taka sytuacja ma miejsce gdy pojazd chce wyjechać do jakiegoś budynku, ale nie może znaleźć do niego ścieżki (trasy) więc po prostu znika. Niestety ciężko w tym przypadku pomóc, musisz przejrzeć miasto czy nie masz w nim miejsc odciętych od dróg albo danego budynku usług publicznych.
(23-09-2022, 12:03)SZyMeX napisał(a): [ -> ]Taka sytuacja ma miejsce gdy pojazd chce wyjechać do jakiegoś budynku, ale nie może znaleźć do niego ścieżki (trasy) więc po prostu znika. Niestety ciężko w tym przypadku pomóc, musisz przejrzeć miasto czy nie masz w nim miejsc odciętych od dróg albo danego budynku usług publicznych.
Wszystkie drogi sa połczone w tym problem...
To że są połączone to niewiele znaczy - znaczenie ma w jaki sposób są połączone. Problem jest notorycznie zgłaszany w ramach pomocy w komentarzach pod modem TM:PE czy Discordzie, jakoby modyfikacja coś psuła. Jak do tej pory, zawsze winne są ustawienia jakie użytkownik wprowadził z pomocą modyfikacji. Wystarczy jeden błąd w użyciu łącznika pasów w TM:PE czy strzałek pasów (nie wszystkie pasy połączone lub połączone tak że nie blokuje możliwości zjazdu ze skrzyżowania) i pojazdy nigdy nie znajdą ścieżki. Innymi słowy modyfikacja działa zbyt dobrze i nie jest odporna, na niekiedy bezsensowną konfigurację.

Polecam Broken Node Detector, ostatnio zaimplementowałem proste narzędzie do sprawdzania gdzie właściwie pojazd próbuje się dostać i nie może. Wystarczy wybrać "Broken path detector" i kliknąć na wybrany budynek i chwilę poczekać (symulacja musi być uruchomiona). Jeśli są jakieś problemy, zostaną wylistowane budynki (ich ID) wraz z przyciskiem do przeskoczenia kamery w miejsce gdzie się znajduje problematyczny budynek.
Potem wystarczy w TM:PE włączyć nakładki łącznika pasów, ograniczeń ruchu pojazdów (w opcjach moda) i z otwartym menu TM:PE przelecieć wzdłuż potencjalnie najkrótszej drogi między budynkami i sprawdzić dokładnie czy pasy są połączone poprawnie i czy nie ma gdzieś ograniczenia ruchu dla pojazdów z którymi występuje problem, bądź strzałek pasów ruchu uniemożliwiających skręt.

W ramach przypomnienia: jeśli droga ma 3 pasy i połączysz jeden pas tylko z jednym pasem na kolejnym segmencie to pojazdy przestaną "widzieć" niepołączone pasy (tworząc połączenie 1:1), co jak wspomniałem, bardzo łatwo można przeoczyć odcinając tym samym dostęp do połowy miasta kilkoma kliknięciami.
Dlatego trzeba się zdecydować, czy konsekwentnie budować drogą "citieskową", czy budować w pełni realistycznie. Bo tak się robi też w realnym życiu - budynki przy alejach i drogach przelotowych prawie nigdy nie mają bezpośredniego dostępu z właśnie jej, tylko z dróg pobocznych.