Cities Skylines - Polskie forum gry
Pojazd Solaris Trollino 18 MPK Lublin - trolejbus i autobus - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Dodatki i Modyfikacje (https://citiesskylines.pl/dzial-Dodatki-i-Modyfikacje)
+---- Dział: Drogi, Pojazdy, Obiekty i Mapy (https://citiesskylines.pl/dzial-Drogi-Pojazdy-Obiekty)
+---- Wątek: Pojazd Solaris Trollino 18 MPK Lublin - trolejbus i autobus (/temat-Solaris-Trollino-18-MPK)



Solaris Trollino 18 MPK Lublin - trolejbus i autobus - Piciak - 25-05-2020

Za namową admina FP'a na facebooku zakładam temat związany z moim dłubaniem w blenderze.  Od razu zaznaczę, że to post "zbiorczy" ponieważ wrzuciłem kilka wersji Trollino 18:

  1. Trolejbusową, która wymaga DLC
  2. Autobusową, która jest skierowana do osób takich jak ja, czyli tych którzy nie uznają odrębnych przystanków dla trolejbusów a chcą mieć trajtki w mieście bez burzenia układu komunikacyjnego. Ta wersja dzieli się też na dwie inne: ze złożonymi szelkami lub rozłożonymi.
Model stworzony na bazie Trollino 12 od DANZ D3S DESIGN, ale przeszedł drobny lifting - zaokrąglony przód, dodałem wycieraczki, zmieniłem tylny chwytak, zmieniłem miejsce mocowania pałąków, one też zmieniły kształt. Malowanie jest zgodnie ze schematem stosowanym w Lublinie, ale odbiegają od propozycji jaką dostało Miasto od Solarisa. Z uporem maniaka proponują białe nadkola zamiast przeciągnięcia czerwonego koloru przez nie. Dlaczego? Nie wiem, brzydko to wygląda dlatego u mnie czerwony leci przez nadkole. PS.  Jak będzie trzeba, to mogę rozdzielić wątek na osobne tematy.

Solaris Trollino 18 MPK Lublin
[Obrazek: E256C3527318FFF0E4F7A84F760555AF6D1AB4C7]


Jest to pierwszy przegub w warsztacie, ale nie uniknął problemów związanych z "funkcjonowaniem" trolejbusów w grze. Mianowicie odbieraki "głupieją" na zakrętach o kącie większym niż 90 stopni - wychodzą poza zarys trajtka, ponieważ są bardzo daleko od środka pojazdu. Próbowałem zamienić człony pojazdy (w taki sposób, że przód jest przyczepą a tył silnikiem), ale wtedy przód lata po mapie, także zostałem przy obecnym rozwiązaniu - odbieraki są przesunięte nad przyczepę.  Jeżeli miałbym coś zasugerować twórcom to powinni dać możliwość dodania do przyczep odbieraków.

Ładowność: 140

Solaris Trollino 18 MPK Lublin - wersja autobusowa
[Obrazek: 7AFB4932FF7331B3DD020C3C02BFFD2B665635FF]

Wersja skierowana do osób, które nie chcą się bawić w tworzenie osobnych linii trolejbusowych. Fakt, dziwnie to wyglądą ale co kto woli Wink

Ładowność: 140

Solaris Trollino 18 - wersja autobusowa ze złożonymi odbierakami
[Obrazek: 18A24ED2B1D3A639C40FF0161D12B53FB0CEC829]

A to wersja, którą obecnie użytkuje w swoim mieście w grze. Tak poruszają się trajtki, kiedy nad ulicą nie ma trakcji.

Ładowność: 140


A na zakończenie parę zdjęć in-game (proszę nie oceniac LUT oraz motywu mapy, ponieważ dopiero teraz udało mi się wgrać Relight i inne luty, motywy itd):
[Obrazek: 01BDC4A177D7F33490CBF7B10770E7D989AD8FCA]

[Obrazek: 07F1EE87F72C77E6077DDDA1F08ADAF6CD0DF3D8]

[Obrazek: 9B65BF3977A87804B37CF9C0315F712021B3D161]

[Obrazek: C8D1D58F711974EE9D4AE3049B5D9A765CF088A1]

[Obrazek: 61DACA6159187778B247C10850A71035840E01DA]


RE: Solaris Trollino 18 MPK Lublin - trolejbus i autobus - SZyMeX - 25-05-2020

Witamy na forum Smile Modele super się prezentują.
Swoją drogą, wiadomo już coś na temat przegubowych trolejbusów i działania odbieraków?


RE: Solaris Trollino 18 MPK Lublin - trolejbus i autobus - Piciak - 25-05-2020

(25-05-2020, 12:55)SZyMeX napisał(a): Witamy na forum Smile Modele super się prezentują.
Swoją drogą, wiadomo już coś na temat przegubowych trolejbusów i działania odbieraków?
Szczerze to teraz nie wiem. Problem jest znany, ale rozwiązanie nie jest łatwe dla modderów (tak mówią na steamie) Problem lezy w tym, że dla odbieraków punktem odniesienia jest asset do którego dodajemy szelki (czyli w przypadku przegubu - przód). Niestety nie można dodać ich do przyczepy, bo to nie mają możliwości wyboru submesha w postaci odbieraków - a do by załatwiło sprawę, bo wtedy punktem odniesienia byłby tył pojazdu. 

Ja i tak trochę zlikwidowałem ten problem tym, że przesunąłem szelki "do przodu" względem tyłu przez co odległość między nimi a punktem odniesienia jest mniejsza. Testowałem to i na zakrętach o kącie 90 i mniejszym jest okej. Tzn widać, że szelki próbują uciec z pojazdu ale nie aż tak bardzo.