Cities Skylines - Polskie forum gry
Cities skylines a procesory wielowątkowe - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady)
+--- Wątek: Cities skylines a procesory wielowątkowe (/temat-Cities-skylines-a-procesory)



Cities skylines a procesory wielowątkowe - klinsmann - 12-12-2020

cześć,
ma ktoś z Was nowszy procesor czy to Intela czy AMD, ile Waszym zdaniem gra potrafi wykorzystać wątków/rdzeni procesora?


RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - SZyMeX - 12-12-2020

U mnie, na i5-10400f i przy małym mieście (jeszcze bez odpalenia symulacji -> brak mieszkańców itp) wygląda to tak:
[Obrazek: OlCrA1M.jpg]

Jakiś stopień wielowątkowości jest, ale z tego co na szybko udało mi się zorientować, to na pewno mogłoby być lepiej.


RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - krzychu124 - 13-12-2020

Realnie jakieś 6-8 wątków z tym, że dwa są krytyczne (1 - renderowanie, 1 - symulacja)

Czyli w skrócie:
- 1 główny wątek
  - UI, 
  - renderowanie - przygotowanie danych - dużo czasu CPU potrzebuje na obliczanie co będzie widoczne w kamerze i jak pogrupować obiekty no i na samo przesłanie tego wszystkiego(wygenerowanie żądań) + synchronizacja z wątkiem symulacji
  - interakcje z peryferiami (mysz, klawiatura)
  - mody,
- 1 symulacja: aktualizacja ogólnie wszystkiego co się rusza i nie rusza xD
- 1 woda
- 1 audio
- 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)

Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM). 

Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark Finna ).


RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - klinsmann - 13-12-2020

nie wygląda to obiecująco

(13-12-2020, 00:48)krzychu124 napisał(a): - 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)

Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM). 

Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark Finna ).
możesz napisać co to są te ścieżki? jak to rozumieć ?


RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - klinsmann - 13-12-2020

(12-12-2020, 21:27)SZyMeX napisał(a): U mnie, na i5-10400f i przy małym mieście (jeszcze bez odpalenia symulacji -> brak mieszkańców itp) wygląda to tak:
[Obrazek: OlCrA1M.jpg]

Jakiś stopień wielowątkowości jest, ale z tego co na szybko udało mi się zorientować, to na pewno mogłoby być lepiej.
możesz wrzucić jak to wygląda po odpaleniu symulacji?


RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - SZyMeX - 13-12-2020

Po południu wrzucę. Zaznaczę jeszcze, że mam FPS boostera od @krzychu124.


RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - klinsmann - 13-12-2020

(13-12-2020, 11:29)SZyMeX napisał(a): Po południu wrzucę. Zaznaczę jeszcze, że mam FPS boostera od @krzychu124.

napiszesz o tym coś więcej? co to jest, co daje, jakie ma skutki uboczne?


RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - SZyMeX - 13-12-2020

https://citiesskylines.pl/temat-FPS-Booster

Skutków ubocznych brak. Skok fps-ów w zależności od specyfikacji komputera i wielkości miasta, nawet o kilkadziesiąt klatek Wink (w niektórych miejscach oczywiście)


RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - krzychu124 - 14-12-2020

(13-12-2020, 09:42)klinsmann napisał(a): nie wygląda to obiecująco

(13-12-2020, 00:48)krzychu124 napisał(a): - 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)
- i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD)

Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM). 

Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark Finna ).
możesz napisać co to są te ścieżki? jak to rozumieć ?

Wyszukiwanie ścieżek jest to proces który następuje dla każdego pojazdu i mieszkańca w grze.
W skrócie opowiada on za znalezienie drogi między punktem A, a punktem B, czyli na przykład wyszukuje ścieżkę rozpoczynając od domu mieszkańca do. powiedzmy jego pracy.
Może przebiegać ona różnymi środkami transportu. Część może być pieszo, część pociągiem, potem w autobus i pieszo z przystanku do budynku gdzie mieszkaniec pracuje.

Podobnie w innych przypadkach, między połączeniami  zewnętrznymi po torach, wodzie czy powietrzu do twoich przystanków, portów czy lotnisk. W miastach >60-80tys mieszkańców w użyciu może być nawet ponad 50-80tys. ścieżek jednocześnie.

Ścieżki mieszkańców są zazwyczaj dość krótkie, bo zawierają tylko odcinki od/do przesiadki między komunikacją miejską a podróżą pieszo, tj. dom -> przystanek, dom -> zaparkowany samochód itd.

Ścieżki komunikacji miejskiej, np. autobusów czy pociągów są współdzielone i mieszkaniec wsiadając do autobusu tak na prawdę przełącza się na ścieżkę autobusu i czeka aż zatrzyma się na odpowiednim przystanku po czym po wyjściu z pojazdu musi zapytać o nową ścieżkę do następnego punktu