Cities skylines a procesory wielowątkowe - Wersja do druku +- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl) +-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I) +--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady) +--- Wątek: Cities skylines a procesory wielowątkowe (/temat-Cities-skylines-a-procesory) |
Cities skylines a procesory wielowątkowe - klinsmann - 12-12-2020 cześć, ma ktoś z Was nowszy procesor czy to Intela czy AMD, ile Waszym zdaniem gra potrafi wykorzystać wątków/rdzeni procesora? RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - SZyMeX - 12-12-2020 U mnie, na i5-10400f i przy małym mieście (jeszcze bez odpalenia symulacji -> brak mieszkańców itp) wygląda to tak: Jakiś stopień wielowątkowości jest, ale z tego co na szybko udało mi się zorientować, to na pewno mogłoby być lepiej. RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - krzychu124 - 13-12-2020 Realnie jakieś 6-8 wątków z tym, że dwa są krytyczne (1 - renderowanie, 1 - symulacja) Czyli w skrócie: - 1 główny wątek - UI, - renderowanie - przygotowanie danych - dużo czasu CPU potrzebuje na obliczanie co będzie widoczne w kamerze i jak pogrupować obiekty no i na samo przesłanie tego wszystkiego(wygenerowanie żądań) + synchronizacja z wątkiem symulacji - interakcje z peryferiami (mysz, klawiatura) - mody, - 1 symulacja: aktualizacja ogólnie wszystkiego co się rusza i nie rusza xD - 1 woda - 1 audio - 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8) - i mnóstwo innych mało znaczących (generowanych na żądanie) (w sumie jakieś 70-80 XD) Jeśli chodzi o wyszukiwanie ścieżek to przy bardzo dużych miastach (testowe 655k z WS) i pełnym obciążeniu tych 4 wątków, mój system (leciwy laptopowy i7 4c/8t) ledwo daje radę robić cokolwiek innego poza grą (95-99% CPU/GPU/16GB RAM). Testowałem 6 i 8 wątków wyszukiwania ścieżek, tyle, że przy mniejszych miastach nie ma takiego zapotrzebowania, a na większych i tak CPU nie ma mocy przerobowych przy 8 wątkach i symulacja zaczyna poważnie lagować(zatrzymuje się lub reaguje z opóźnieniem na ruch kamery(tak... kamera jest wpięta w wątek symulacji z którą się synchronizuje) wraz z całym systemem (lepsze to niż jakikolwiek benchmark ). RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - klinsmann - 13-12-2020 nie wygląda to obiecująco (13-12-2020, 00:48)krzychu124 napisał(a): - 1 do 4 wyszukiwanie ścieżek (zastanawiam się nad zdjęciem tego limitu, albo chociaż podniesieniem do 8)możesz napisać co to są te ścieżki? jak to rozumieć ? RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - klinsmann - 13-12-2020 (12-12-2020, 21:27)SZyMeX napisał(a): U mnie, na i5-10400f i przy małym mieście (jeszcze bez odpalenia symulacji -> brak mieszkańców itp) wygląda to tak:możesz wrzucić jak to wygląda po odpaleniu symulacji? RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - SZyMeX - 13-12-2020 Po południu wrzucę. Zaznaczę jeszcze, że mam FPS boostera od @krzychu124. RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - klinsmann - 13-12-2020 (13-12-2020, 11:29)SZyMeX napisał(a): Po południu wrzucę. Zaznaczę jeszcze, że mam FPS boostera od @krzychu124. napiszesz o tym coś więcej? co to jest, co daje, jakie ma skutki uboczne? RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - SZyMeX - 13-12-2020 https://citiesskylines.pl/temat-FPS-Booster Skutków ubocznych brak. Skok fps-ów w zależności od specyfikacji komputera i wielkości miasta, nawet o kilkadziesiąt klatek (w niektórych miejscach oczywiście) RE: Cities skylines a procesory wielowątkowe - krzychu124 - 14-12-2020 (13-12-2020, 09:42)klinsmann napisał(a): nie wygląda to obiecująco Wyszukiwanie ścieżek jest to proces który następuje dla każdego pojazdu i mieszkańca w grze. W skrócie opowiada on za znalezienie drogi między punktem A, a punktem B, czyli na przykład wyszukuje ścieżkę rozpoczynając od domu mieszkańca do. powiedzmy jego pracy. Może przebiegać ona różnymi środkami transportu. Część może być pieszo, część pociągiem, potem w autobus i pieszo z przystanku do budynku gdzie mieszkaniec pracuje. Podobnie w innych przypadkach, między połączeniami zewnętrznymi po torach, wodzie czy powietrzu do twoich przystanków, portów czy lotnisk. W miastach >60-80tys mieszkańców w użyciu może być nawet ponad 50-80tys. ścieżek jednocześnie. Ścieżki mieszkańców są zazwyczaj dość krótkie, bo zawierają tylko odcinki od/do przesiadki między komunikacją miejską a podróżą pieszo, tj. dom -> przystanek, dom -> zaparkowany samochód itd. Ścieżki komunikacji miejskiej, np. autobusów czy pociągów są współdzielone i mieszkaniec wsiadając do autobusu tak na prawdę przełącza się na ścieżkę autobusu i czeka aż zatrzyma się na odpowiednim przystanku po czym po wyjściu z pojazdu musi zapytać o nową ścieżkę do następnego punktu |