Cities Skylines - Polskie forum gry
problem z rozwojem miasta po osiągnieciu 570 tysięcy mieszkanców - Wersja do druku

+- Cities Skylines - Polskie forum gry (https://citiesskylines.pl)
+-- Dział: Cities Skylines I (https://citiesskylines.pl/dzial-Cities-Skylines-I)
+--- Dział: Pytania i Porady (https://citiesskylines.pl/dzial-Pytania-i-Porady)
+--- Wątek: problem z rozwojem miasta po osiągnieciu 570 tysięcy mieszkanców (/temat-problem-z-rozwojem-miasta)



problem z rozwojem miasta po osiągnieciu 570 tysięcy mieszkanców - tomek206 - 01-08-2021

Mam taki problem , buduje swoje miasto od ponad miesiąca , osiągnąłem populacje miasta na poziomie około 570 tysięcy i gdy chciałem zbudować linie metra , pomimo że na stacji jest np 500 osób , to wsiadało 30 , myślałem że to wina modów więc zburzyłem całą linie i zbudowałem stacje kolejowe i też nie działa . Postanowiłem tez zbudować nową dzielnice a większość domów ma 0/0 gospodarstw , domyślam się że cities skyline ma takie zabezpiecznia (nie wiem po co) i czy można jakość to obejść . Dodam że udało mi się kiedyś osiągnąć populacje na poziomie 800 tysięcy i dopiero wtedy miałem taki problem jak wyżej wymieniony .


RE: problem z rozwojem miasta po osiągnieciu 570 tysięcy mieszkanców - krzychu124 - 02-08-2021

Zasubskrybuje CSL Show More Limits lub WatchIt i sprawdź limity. 

PathUnit - bez niego nie powstaną nowe ścieżki, zaczną się problemy z utrzymaniem miasta przy życiu (problemy ze odradzaniem karetek, karawanów, śmieciarek, ogólnie wszystkich pojazdów)

CitizenUnit - używane do przechowywania informacji i transportu mieszkańców. 1 CitizenUnit może maks. pomieścić 5 mieszkańców/turystów. Np.: każdy samochód osobowy przy odradzaniu rezerwuje 1 CitizenUnit aby móc transportować 5 pasażerów. Każdy autobus by przewozić 40 pasażerów potrzebuje zarezerwować 8 CitizenUnits. 

Podobnie to wygląda jeśli chodzi o budynki, tj. każdy budynek ma limit domowników/pracowników/studentów/odwiedzających (końcowa wartość może wynikać np.: połączenia miejsca pracy z odwiedzinami) czyli jeśli budynek ma pojemność na 100 pracowników i 1000 odwiedzających, każda instancja (wystąpienie na mapie) tego budynku będzie wymagało zarezerwowania 220 CitizenUnit. Jeśli pojemność nie jest podzielna bez reszty przez 5, wolne miejsca się "zmarnują" (nie są używane) - dwuosobowy pojazd nadaj wymaga 1 CitizenUnit, a sześcioosobowy 2 CitizenUnit (bo 5+1). 

Gra ma do dyspozycji 524 288 CitizenUnit co teoretycznie daje możliwość przechowywania ~2.6M mieszkańców, ale prawdopodobnie połowa z nich będzie się marnowała i stąd limit mieszkańców jest ciut ponad 1M. 

Ciekawostka - można sobie popsuć grę subskrybując i stawiając budynki z powiększoną pojemnością pracowników/turystów/mieszkańców, jak i pojazdów. Liczy się ich pojemność a nie aktualne zapełnienie w danej chwili.
"Odrodzony" budynek/pojazd "trzyma" rezerwację jednostek do póki nie zostanie zburzony czy w przypadku pojazdów despawnowany(zniknie)