Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
W komputerze brakuje pamięci (?)
#1
Witam, to mój pierwszy post na forum i przepraszam jeśli zadaję pytanie na które padało już kilkakrotnie rozwiązanie. Przeglądałem samo forum jak i dział gdzie piszą o najczęstyszch problemach, tym nie mniej nie byłem przekonany że znalazłem konkretnie swój problem więc proszę o wyrozumiałość. 

Posiadam sklepową edycję Deluxe, Gra wcześniej działała przy pierwszym mieście które dorobiłem do 16500 mieszkańców i na którym miałem trochę modów z nowymi budynkami, parkami i inne i gra działała bez problemu. Po jakimś czasie zrobiłem przerwę i ściągnąłem całkiem sporo modów. Słyszałem że gra wymaga sporo RAM-u przy większej ilości modów i powiększaniu miasta, dlatego w miedzyczasie dokonałem zarówno reinstalacji gry i modów a grę zainstalowałęm po zwiększeniu ilośći Ramu z 4 do 12 GB RAM myśląc że to zapewni swobodę grania przy najmniej na początku. 

W praktyce gra przestała mi się ładować, mianowicie menu odpala się normalnie, natomiast problem pojawia się kiedy chcę wczytać nową mapę. Ta wczytuje się w połowie, potem ładowanie zwalnia, dochodzi do 3/4 i zawiesza się, po kilku minutach nic się nie dzieje i gra sama z siebie wywala do Windowsa, zawsze z tym samym komunikatem  [Obrazek: g6Mwv1g.jpg] . .
 Procesor to AMD Athlon ™ II x4 645 i 3.10 Ghz, 12 GB RAM oraz karta graficzna AMD Firepro W 7000. Ilość RAM wydaje się wystarczająca a nie nowy procesor i karta wydaje się być chyba znośną jak na tą grę, z małą ilośćią modów działała dobrze. W międzyczasie wywaliłem z kilkanaście modów które gra opisywała jako ''posiadające zbyt wielką liczbę trójkątów'' tym nie mniej to nie pomogło i dalej nie mogę wczytać żadnej mapy. 

Nie mam pojęcia co naprawdę zawinia stąd będę wdzięczny za każdą poradę co może być nie tak. 
Pozdrawiam.
SZyMeX napisał 28-08-2017, 20:35:
Poprawiono zbyt małą czcionkę
  Odpowiedz
#2
U mnie też ten komunikat się dosyć często pojawia z tym że podczas zapisywania gry. Tylko ja mam 85 tys miasto, 1900 obiektów i 60 modów.
Bardzo dziwne że pojawia ci się to jeszcze podczas ładowania gry. Spróbuj na początek tego:

Jak skrócić ładowanie gry

Napisz również ile masz modów i obiektów oraz daj screena z menedżera zadań>więcej szczegółów>procesy

Tak jak piszesz 12GB RAMu powinno w zupełności wystarczyć na początek, a na pewno do rozpoczęcia nowej gry.
  Odpowiedz
#3
U mnie na SSD takie rzeczy się nie działy, ale jak postawiłem grę na kompie dziewczyny na zwykłym HDD, to też czekałem wuj wie ile czasu na start gry.
Może to głupia teoria, ale wyglądało to tak, jakby gra na nowym kompie musiała znowu przemielić wszystkie subskrypcje przed startem (?)
  Odpowiedz
#4
Może w pewnym stopniu tak, ale raczej po prostu chodzi o dysk. Na takim SSD będzie się ładować duuuuzo szybciej niż na HDD Wink
  Odpowiedz
#5
Zawsze polecam jeszcze sprawdzić w opcjach zasilania jaki tryb jest ustawiony. Jak ja mam włączony oszczędzanie energii, a nie wysoka wydajność to zdarza mi się, że gra wywala mi z komunikatem, że za mało pamięci.
  Odpowiedz
#6
Dzięki za te odpowiedzi. Na razie z braku czasu i chęci w tygodniu zajrzałem dopiero teraz i postaram się w weekend zająć powyższymi sugestiami. 

Nie wiem ile potrafią użytkownicy wstawić modów. Problem u mnie był taki że przy pierwszym mieście wstawiłem w sumie może ze 100 modyfikacji i potem przerwałem rozgrywkę i wciągnąłem się w szukanie modów wszelakich. Skończyło się na... 1650 plikach ważących 1.8 GB zanim wróciłem do gry. Czy tak absurdalny jednorazowy skok ilości plików mógł ukatrupić grę od samego nasycenia opcjami?

Zanim tu zajrzałem zmniejszyłem poprzez cofanie subskrycji do statusu ''obserwuję'' ilość plików do ponad 1400 usuwając na próbę głównie drapacze chmur. Gra się w końcu po bodajże 2 minutach doładowała na jednej z czystych map ale poza tym zaobserwowałem te zjawiska zaraz po uruchomieniu:

1. Info o tych źle działających plikach           
2. Nie wiem dlaczego ale po uruchomieniu gry nie pojawił się plik RICO, raczej powszechnie znana tutaj modyfikacja. Po uruchomieniu nowej mapy nie pojawiła się ta opcja w sugerowanym przez zdjęcie podglądowe miejscu      .

Tak jak pisałem, postaram się w weekend zastosować do tych sugestii tym nie mniej czy na podstawie treści o ilości modów i zdjęć z błędami i brakiem RICO które dodałem ktoś może pozna jakiś znajomy problem który sam kiedyś rozwiązał?

Pozdrawiam i z góry dzięki.
  Odpowiedz
#7
Co do RICO spróbuj usunąć plik LocalRICOsettings czy coś w tym stylu (nie pamiętam dokładnie) z głównego folderu z grą. A z "broken assets-ami" też mam problem ale w sumie się nim za bardzo nie przejmuję bo wszystko i tak działa jak należy Smile
  Odpowiedz
#8
No u mnie tak to wygląda:

save: miasto 122 tyś. ; asssetów jak widać poniżej (1 938 386 020 bajtów); modów 58

   

Zainstaluj Loading Mod Screen, on ładnie wyłapuje błędne assety.

p.s. zwracam się ponownie (uwaga ogólna, niepersonalizowana) o odróźnianie kwestii modów i assetów (obiektów).
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości