No witam witam!
Jak już pewnie wiele osób zauważyło poprzedni projekt Szczecina został zamknięty. ( dla przypomnienia znaleźć możecie go tutaj: link )
Skala poprzedniego projektu a w sumie skala mapy była źle dobrana. Wszystkie odległości były zbyt duże względem prawdziwych ulic.
Straciłem także przez to na objętości miasta przez co musiałem pominąć wiele ciekawych miejsc.
Nauczyłem się także na błędach. No i najważniejsze, że przeniosłem się na drugi komputer.
Tak więc wszystko dobrze się poskładało i tak powstaje nowy projekt. Odrobinę większy ale przez to bardziej realistyczny.
W warsztacie pojawiła się także ulepszona wersja moda pozwalająca na używanie podkładów. Sam podkład również zmieniłem (w sumie zrobiłem na nowo)
Nie ma tutaj już grafiki z google. Obraz o wielkości 16000px ładował się w grze jako podkład kilka do nawet kilkunastu minut (odpalony pierwszy raz)
Obecnie pracuję na podkładzie zrobionym ze screenów z Targeo. Nie ma w nim grafik a jest prosta mapa zrobiona na kilku kolorach. Dodatkowo wycięte zostały większe połacie koloru tak aby mapa ważyła jeszcze mniej i w sumie żeby się łatwiej na niej pracowało.
Link do tego jak zrobić taki podkład podsyłam tutaj.
Nie musicie stosować się do całego film wystarczy, że nauczycie się pozbywać zbędnych rzeczy z podkładu przy pomocy kilku kliknięć.
Do tego celu użyjecie pokazanego darmowego programu paint.net
Samo kopiowanie screenów z takiego targeo też jest dosyć przyjemne ponieważ programy graficzne jak np Photoshop automatycznie wyłapują krawędzie kolejnych obrazów dopasowując je do siebie z miejsca. Można zaoszczędzić ogrom czasu i taki podkład wykonać nawet w godzinę/dwie.
Jeśli macie więcej pytań dotyczących podkładów itp walcie śmiało.
Przypominam także, że postęp z prac możecie zobaczyć także na Twitchu na moim kanale (wystarczy kliknąć w obrazek w moim podpisie)
Niebawem także ruszam ze streamem na YT a dla tych, którzy nie będą mogli oglądać na żywo przewidziane będą powtórki (muszę tylko ogarnąć do tego program odpowiedni)
No to zaczynamy drugi projekt Szczecina!
W tej serii popiszę także o modach, assetach itp, których używam. Być może przyda się to komuś do miasta lub innego projektu
Jako, że wszystko zaczynałem od nowa musiałem także stworzyć całkowicie nową mapę pod nową skalę podkładu. Szczecin ma dosyć rozległe rozlewiska więc tworzenie obszarów zieleni w CS będzie dosyć interesujące.
Tak się prezentuje włączony podkład. Obecnie używam modu KLIK, który został poprawiony do obecnej wersji gry. Wg mnie jest to najlepszy mod do używania podkładów. W ten sposób (jak poniżej) zrobiony podkład ładuje się w tym samym momencie co naciśnięcie klawisza. Jego skala też opiewa w granicach 8000px a nie jak poprzednio 16000px. Nie obciąża to także gry dzięki czemu nie ma żadnego spadku wydajności
Cały projekt zaczynam od budowy od lewego dolnego rogu. Koniec ze skakaniem po mapie (niestety). Dlaczego tak? Ponieważ łatwiej jest formować teren i nie trzeba później dużo poprawiać. Używają moda do nieskończonej ilości propów w grze nie jest możliwe przenoszenie i edytowanie propów po ich postawieniu. Tak więc budować trzeba najpierw bazę a jak jestem pewny, że to dobry moment to kasuję i stawiam propa "nieliczonego".
Stwierdziłem także, że budowanie w postaci fali od rogu do rogu da także lepszy efekt całości. Nie będzie pustych pól pomiędzy, które będą zapełniane na siłę albo po prostu pomijane.
I tak powstaje małe miasteczko/wieś Kołbaskowo. Mieści się ono bezpośrednio przy drodze wylotowej z polski na Berlin. Kiedyś przejście graniczne.
Do dziś mieści się tutaj bazar/ lopomarket itp. Miejsce gdzie Niemcy przyjeżdżają po polskie krasnale ogrodowe
Tu powstało pytanie jak odwzorować bazar? A no fajne mody są dostępne na bazar owocowy (po prostu fruit stand albo market) no i bazar gdzieś z okolic Egiptu itp. Są dywany, są donice. Czyli wszystko to co lubią na takich bazarach sprzedawać. Sam bazar będzie jeszcze do poprawy ponieważ w rzeczywistości jest tam więcej budek i straganów. Teraz w grze wygląda trochę za pusto.
Przy drodze łączącej drogę krajową z autostradą jest też baza firmy spedycyjnej... Jeśli się uda i czas pozwoli to podmienię tekstury na budynkach i naczepach aby był Szczeciński akcent : nie zabraknie go także na bazarze "Zigaretten" "market halle" itp itd
Może i mało ale to i tak kilka godzin grania. Dużo problemów stworzyło mi modzenie z paczką ramp autostradowych. Dowiedziałem się, że można bez problemu pozbyć się z nich tych wstrętnych lamp z gry po prostu wybierając opcję w jedynym z modów "brak lamp" i ulepszyć drogę powracając później do poprzedniej. I tak lampy znikają. To wszystko dokładnie pokazywałem na streamie i pewnie nie raz jeszcze będę robił
Czekać, pisać, śmiać się, krytykować. Bierzcie i piszcie tutaj wszyscy! :
Niech polskie forum rozrusza trochę internety i pokaże, że u nas też są świetni urbaniści
PS. przełamuję bariery wstydu i będę streamował z włączoną kamerą. Ale nie golę brody więc nie mówić na mnie dziad!
Jak już pewnie wiele osób zauważyło poprzedni projekt Szczecina został zamknięty. ( dla przypomnienia znaleźć możecie go tutaj: link )
Skala poprzedniego projektu a w sumie skala mapy była źle dobrana. Wszystkie odległości były zbyt duże względem prawdziwych ulic.
Straciłem także przez to na objętości miasta przez co musiałem pominąć wiele ciekawych miejsc.
Nauczyłem się także na błędach. No i najważniejsze, że przeniosłem się na drugi komputer.
Tak więc wszystko dobrze się poskładało i tak powstaje nowy projekt. Odrobinę większy ale przez to bardziej realistyczny.
W warsztacie pojawiła się także ulepszona wersja moda pozwalająca na używanie podkładów. Sam podkład również zmieniłem (w sumie zrobiłem na nowo)
Nie ma tutaj już grafiki z google. Obraz o wielkości 16000px ładował się w grze jako podkład kilka do nawet kilkunastu minut (odpalony pierwszy raz)
Obecnie pracuję na podkładzie zrobionym ze screenów z Targeo. Nie ma w nim grafik a jest prosta mapa zrobiona na kilku kolorach. Dodatkowo wycięte zostały większe połacie koloru tak aby mapa ważyła jeszcze mniej i w sumie żeby się łatwiej na niej pracowało.
Link do tego jak zrobić taki podkład podsyłam tutaj.
Nie musicie stosować się do całego film wystarczy, że nauczycie się pozbywać zbędnych rzeczy z podkładu przy pomocy kilku kliknięć.
Do tego celu użyjecie pokazanego darmowego programu paint.net
Samo kopiowanie screenów z takiego targeo też jest dosyć przyjemne ponieważ programy graficzne jak np Photoshop automatycznie wyłapują krawędzie kolejnych obrazów dopasowując je do siebie z miejsca. Można zaoszczędzić ogrom czasu i taki podkład wykonać nawet w godzinę/dwie.
Jeśli macie więcej pytań dotyczących podkładów itp walcie śmiało.
Przypominam także, że postęp z prac możecie zobaczyć także na Twitchu na moim kanale (wystarczy kliknąć w obrazek w moim podpisie)
Niebawem także ruszam ze streamem na YT a dla tych, którzy nie będą mogli oglądać na żywo przewidziane będą powtórki (muszę tylko ogarnąć do tego program odpowiedni)
No to zaczynamy drugi projekt Szczecina!
W tej serii popiszę także o modach, assetach itp, których używam. Być może przyda się to komuś do miasta lub innego projektu
Jako, że wszystko zaczynałem od nowa musiałem także stworzyć całkowicie nową mapę pod nową skalę podkładu. Szczecin ma dosyć rozległe rozlewiska więc tworzenie obszarów zieleni w CS będzie dosyć interesujące.
Tak się prezentuje włączony podkład. Obecnie używam modu KLIK, który został poprawiony do obecnej wersji gry. Wg mnie jest to najlepszy mod do używania podkładów. W ten sposób (jak poniżej) zrobiony podkład ładuje się w tym samym momencie co naciśnięcie klawisza. Jego skala też opiewa w granicach 8000px a nie jak poprzednio 16000px. Nie obciąża to także gry dzięki czemu nie ma żadnego spadku wydajności
Cały projekt zaczynam od budowy od lewego dolnego rogu. Koniec ze skakaniem po mapie (niestety). Dlaczego tak? Ponieważ łatwiej jest formować teren i nie trzeba później dużo poprawiać. Używają moda do nieskończonej ilości propów w grze nie jest możliwe przenoszenie i edytowanie propów po ich postawieniu. Tak więc budować trzeba najpierw bazę a jak jestem pewny, że to dobry moment to kasuję i stawiam propa "nieliczonego".
Stwierdziłem także, że budowanie w postaci fali od rogu do rogu da także lepszy efekt całości. Nie będzie pustych pól pomiędzy, które będą zapełniane na siłę albo po prostu pomijane.
I tak powstaje małe miasteczko/wieś Kołbaskowo. Mieści się ono bezpośrednio przy drodze wylotowej z polski na Berlin. Kiedyś przejście graniczne.
Do dziś mieści się tutaj bazar/ lopomarket itp. Miejsce gdzie Niemcy przyjeżdżają po polskie krasnale ogrodowe
Tu powstało pytanie jak odwzorować bazar? A no fajne mody są dostępne na bazar owocowy (po prostu fruit stand albo market) no i bazar gdzieś z okolic Egiptu itp. Są dywany, są donice. Czyli wszystko to co lubią na takich bazarach sprzedawać. Sam bazar będzie jeszcze do poprawy ponieważ w rzeczywistości jest tam więcej budek i straganów. Teraz w grze wygląda trochę za pusto.
Przy drodze łączącej drogę krajową z autostradą jest też baza firmy spedycyjnej... Jeśli się uda i czas pozwoli to podmienię tekstury na budynkach i naczepach aby był Szczeciński akcent : nie zabraknie go także na bazarze "Zigaretten" "market halle" itp itd
Może i mało ale to i tak kilka godzin grania. Dużo problemów stworzyło mi modzenie z paczką ramp autostradowych. Dowiedziałem się, że można bez problemu pozbyć się z nich tych wstrętnych lamp z gry po prostu wybierając opcję w jedynym z modów "brak lamp" i ulepszyć drogę powracając później do poprzedniej. I tak lampy znikają. To wszystko dokładnie pokazywałem na streamie i pewnie nie raz jeszcze będę robił
Czekać, pisać, śmiać się, krytykować. Bierzcie i piszcie tutaj wszyscy! :
Niech polskie forum rozrusza trochę internety i pokaże, że u nas też są świetni urbaniści
PS. przełamuję bariery wstydu i będę streamował z włączoną kamerą. Ale nie golę brody więc nie mówić na mnie dziad!