Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Stare Miasto, Rynek itp.
#1
Witam.

Zastanawiam się jak zrobić coś na kształt starego miasta, rynku itp. Chodzi o pusty plac, po którym mogą chodzić piesi, typowy dla polskich miast. Widziałem gdzieś na YT, że jest mod umożliwiający malowanie np. betonem. Ktoś mógłby pomóc i wskazać mod potrafiący to zrobić? Chciałbym również dowiedzieć się czy poza betonem da się malować np. brukiem, płytkami chodnikowymi itd. Gdzie szukać takich "farb"? To są propy czy obiekty?
  Odpowiedz
#2
Mod to Surface Painter. Dzięki niemu możesz "malować" betonem, ziemią, polem oraz czymś w rodzaju żwiru.
Aby "malować", a raczej stawiać bruk i inne tekstury musisz ich szukać pod nazwą "decal". Zazwyczaj są to kwadraty o wymiarach np. 4x4 albo 8x8 które stawiasz po prostu na ziemi. Przyda ci się do tego mod Prop Line Tool który nieco ułatwi ci robotę Smile
  Odpowiedz
#3
Dzięki za szybką odpowiedź. Czyli rozumiem, że beton, bruk itd. będą od razu w grze po zainstalowaniu tego moda? Bo w pytaniu raczej chodziło mi oto gdzie szukać tego na Steamie.
  Odpowiedz
#4
Tak, ten mod pozwala na dosłownie malowanie terenu i te tekstury są w nim dostępne. Coś kojarzę że było jakieś rozszerzenie do tego moda ale mogę się mylić.
Jednak wszystkie takie bardziej złożone tekstury typu kostka brukowa, jakieś wzory itp. znajdziesz pod nazwą "Decal" i są to po prostu zwykłe propy.
  Odpowiedz
#5
A tak przy okazji - to tylko ja miałem ten problem używając tego moda do malowania, czy naprawdę ma taką brzydką cechę, że niszczy on oryginalną nawierzchnię, robiąc brzydkie odstępy między oryginalnym betonem a malowanym?
  Odpowiedz
#6
(27-06-2018, 21:02)kabexxx napisał(a): A tak przy okazji - to tylko ja miałem ten problem używając tego moda do malowania, czy naprawdę ma taką brzydką cechę, że niszczy on oryginalną nawierzchnię, robiąc brzydkie odstępy między oryginalnym betonem a malowanym?

To normalne, ja te odstepy maskuje takim betonem/chodnikiem w formie parku ktory mozna postawic wszedzie, lub uzywajac plopable pavement, lub innych podobnych tekstur w zaleznosci od potrzeby
  Odpowiedz
#7
Kurde, czyli niewiele da się zrobić...
Bo jednak pędzle nie są zbyt dokładne, natomiast jeśli końce trzeba by wykańczać i tak decalami i propami, to już można użyć od razu decali i propów na całość. Bardzo wielkie place i tak się "wykłada" fajniejszą nawierzchnią + zieleń, a na drogi nie potrzeba tyle dodatkowego betonu, żeby dodawane już decale i propy robiły mniejszość roboty.

Więc wychodzi na to, że to mogłoby być dobre raczej do pozostałych nawierzchni np. w formie pól.
  Odpowiedz
#8
(27-06-2018, 22:52)kabexxx napisał(a): Kurde, czyli niewiele da się zrobić...
Bo jednak pędzle nie są zbyt dokładne, natomiast jeśli końce trzeba by wykańczać i tak decalami i propami, to już można użyć od razu decali i propów na całość. Bardzo wielkie place i tak się "wykłada" fajniejszą nawierzchnią + zieleń, a na drogi nie potrzeba tyle dodatkowego betonu, żeby dodawane już decale i propy robiły mniejszość roboty.

Więc wychodzi na to, że to mogłoby być dobre raczej do pozostałych nawierzchni np. w formie pól.
nie do konca sie zgodze Wink     ja wszystkie wieksze obszary wybetonowane maluje, uzywajac pozostalych metod tylko na brzegach, zawsze to oszczedza i obiekty i propy :P
  Odpowiedz
#9
@garfield robię dokładnie tak samo Duży uśmiech Przy większych obszarach nie ma co korzystać z propów bo nie dość że marnujesz ich limit + kwestie optymalizacji to dodatkowo przy najmniejszej próbie poprowadzenia jakiejś drogi czy ulepszenia jej połowa tych propów się niszczy :E
  Odpowiedz
#10
(27-06-2018, 23:42)SZyMeX napisał(a): @garfield robię dokładnie tak samo Duży uśmiech Przy większych obszarach nie ma co korzystać z propów bo nie dość że marnujesz ich limit + kwestie optymalizacji to dodatkowo przy najmniejszej próbie poprowadzenia jakiejś drogi czy ulepszenia jej połowa tych propów się niszczy :E

@SZyMeX  nie wspominajac o migotaniu etc. Wink  a ja juz myslalem ze praktyczne podejscie to wynik dzwigania okreslonej ilosci lat na karku  Finna
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości