Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
SZyMeX-owe obiekty
#21
Teksturę głównych ścian z jakiegoś zdjęcia a resztę z neta :P Mało profesjonalne ale jak widać starczyło.
A z bazy tekstur na pewno kiedyś skorzystam Duży uśmiech
  Odpowiedz
#22
Jakieś postępy, a raczej dalsze eksperymentowanie i poznawanie tego programu są Wink
Rzuciłem się na głęboką wodę i pierwszą przygodę z Blenderem zacząłem od Pesy Jazz Duo. Na pierwszy ogień wziąłem jeden ze środkowych członów, na przód wczoraj zabrakło mi chęci :P
Czy jakoś to wygląda? No może z przymrużeniem oka można tam dostrzec coś co miałoby wyglądać jak tramwaj Wink

[Obrazek: unVtDD2.jpg][Obrazek: VSVJks3.png]

Natrafiłem jednak na jeden problem, i wiem że generalnie to nie jest to forum od takich rzeczy ale może ktoś da szybką poradę. Mianowicie, jak zresztą pewnie widać już na powyższych screenach, jedna z linii jest dość mocno pogrubiona. Jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że pod jedną ścianą/face-em znajdują się.. trzy kolejne Tounge Nie mam pojęcia kiedy to się stało i jak, ale czy jest szybki sposób na ich hmm, połączenie w jedno? Czy trzeba tą część usunąć i zrobić od nowa? Z góry dzięki za porady Smile

[Obrazek: XvriM5w.jpg][Obrazek: ycCvE7s.png][Obrazek: u8D8awX.jpg][Obrazek: A4QnYSQ.jpg]

EDIT: No dobra, powiedzmy że sobie poradziłem, zapewne w bardzo zły/prozaiczny z technicznego punktu widzenia sposób, no ale jednak Wink
Zmieniam zatem trochę treść pytania, czy wszystkie ściany/krawędzie muszą być ze sobą połączone (tak jak z prawej) czy mogą być w niektórych miejscach "osobno" (tak jak z lewej)?
[Obrazek: J9l2nuI.jpg]
 Podziękowali: garfield
  Odpowiedz
#23
Poligony nie muszą być ze sobą połączone. W moich poprzednich tramwajach większość bryły miała nie połączone ze sobą vertexy (co powodowało później problemy z dodawaniam smooth shadingu).
Nawet w Moderusie mam luźno położone na bryle poligony tylko po to by łatwiej mi się nakładało detale.
Jednak warto wywalić nie potrzebne fejsy by odciążyć trochę model.
Również polecę ci włączyć opcję, którą znajdziesz w prawym górnym rogu, obok motylka, ikonka przypominająca kształtem usta.
Jest to opcja która automatycznie łączy nałożone na siebie vertexy, nie będziesz miał dublujących się vertexów, krawędzi, fejsów. Chyba ta opcja była wcześniej gdzieś ukryta w blenderze.

A i używaj też magnesika, chyba jedno z bardziej użytecznych narzędzi w blenderze. bo widzę, że nawet nie przestawiony na vertexy Smile
 Podziękowali: SZyMeX
  Odpowiedz
#24
Dzięki, bardzo przydatne opcje Smile
  Odpowiedz
#25
Hmm, gdzieś mi po drodze jeden post zaginął, a byłem pewien że go napisałem :P No cóż, w każdym razie,

Zabrałem się za kolejny człon Pesy i.. chyba wyszedł całkiem nieźle :P Z grubsza jest już gotowy, jednak muszę do niego dodać pantograf, a z tym to ohoho... ile to będzie roboty Duży uśmiech No chyba że "pożyczę" go z jakiegoś innego obiektu Wink



Póki co wygląda to tak:
[Obrazek: S7ttowS.jpg]

Udało mi się również poprawić poprzedni człon, 
[Obrazek: OUDbsUc.jpg]

Zabrałem się także za przód ale go nie pokażę póki co :P Mogę się założyć że da się go zrobić 5x lepiej i 5x szybciej niż ja się z tym męczę no ale coś tam sobie eksperymentuje :P 

Wszelkie porady mile widziane Duży uśmiech
  Odpowiedz
#26
No dobra, dzisiaj trochę pospamie ale mam nadzieję że nie będziecie mieli mi tego za złe :P
Udało mi się zrobić coś na kształt frontu tej Pesy. Na upartego jest okej chociaż no.. sam nie wiem. Oceniam tylko względy estetyczne bo technicznie to nie mam pojęcia czy takie coś się nada. Jakby ktoś z naszych Twórców mógłby rzucić okiem i powiedzieć czy coś jest nie tak byłbym bardzo wdzięczny Smile

Wraz z frontem dodałem też wycieraczkę, lusterka i kamery, starając się przy tym korzystać z jak najmniejszej ilości face-ów, ale by jednak jakiś tam kształt zachować. Pozostało dodać lampy i przód będzie gotowy.

[Obrazek: hyh9LRA.jpg]
 Podziękowali: SzaraWydra , garfield
  Odpowiedz
#27
Moim zdaniem wygląda dobrze.

Poprawił bym to przejście między bokiem a czołem wagonu.
Wydaje mi się że jazz ma bardziej obłe to przejście.
Patrząc po rzucie na rysunku mam wrażenie że przód jazza zwęża się ku środkowi.
Na tym etapie będzie ciężko to poprawić.
Możesz spróbować postawić kostkę jako osobny obiekt, dopasować do wagonu i na niej zrobić ukos. Potem na wagonie, krawędź po krawędzi dopasowujesz bok do jej kształtu. Chyba najlepiej wtedy zaznaczać pionowe kolumny krawędzi po dwóch stronach wagonu i zablokowaną na daną oś skalą operujesz tymi krawędziami. Potem jak już krawędzie nie są w linii prostej, operujesz vertexami. trochę to będzie chałupnicze.
Jest jeszcze prostszy sposób. Modyfikatorem, który rzutuje jeden obiekt na drugi, nazwy nie pamiętam.
Chociaż może on czasem dziwnie działać.

Zdjęcia poglądowe twoim przyjacielem, zwróć uwagę gdzie się ten ukos do środka zaczyna. I jak ostry on jest.
  Odpowiedz
#28
Te zdjęcie poglądowe jest trochę przekłamane. W rzeczywistości przód Jazza nie zwęża się aż tak, a tylko trochę. Być może i tak nieco bardziej niż u mnie ale nie jest to taka różnica jak w porównaniu do tego obrazka. Dlatego też myślę że tak to już zostawię.
Aktualnie i tak wygląda to też nieco inaczej, trochę go jeszcze odchudziłem:
[Obrazek: 7lYp7vZ.jpg]

Jednak teraz przyszedł ten najtrudniejszy moment czyli oteksturowanie. Nie mam zielonego pojęcia jak się za to zabrać i jak to działa, a większość poradników jakie znalazłem jest "na około"..
  Odpowiedz
#29
Pierwsze podejście do malowania Duży uśmiech
Cóż, idealne to to nie jest.. szczególnie siatka, ale o ile kiedyś styczność z edycją gotowych tekstur (zmiana malowania itp) to miałem, tak mapowanie tego typu obiektu robię po raz pierwszy. Oczywiście jeszcze parę rzeczy jest do poprawek, inne do zrobienia, ale powiedzmy że nawet trochę można tam dostrzec naszego gdańskiego Jazza Smile

[Obrazek: DT7pmhH.png]

EDIT: Środek również wstępnie pomalowany Smile Tutaj brakuje jeszcze pantografu (którego dalej nie wiem jak zrobię :P), wózka i pewnie zmienię jeszcze teksturę przegubu (ten pewnie też zostanie trochę inaczej wymodelowany ale chcę zobaczyć najpierw w citieskach jak to wygląda). Tutaj siatka wyszła już dużo lepiej (sam też ją trochę ręcznie poprawiałem, czego nie robiłem w przypadku pierwszego członu)

[Obrazek: j7y8bou.png]

EDIT 2: Ostatni człon również doczekał się pierwszej, bardzo ogólnej tekstury Smile Muszę popracować jeszcze nad drzwiami, oknami, i paroma innymi szczegółami (jakieś lampki, naklejki itp) ale podstawa pod to już jest Smile

[Obrazek: s4gG5GQ.png]

EDIT 3: Co by nie nabijać sobie postów wrzucam kolejnego edita. Cóż, pięknie to to nie wygląda ale tragedii też nie ma, jutro mam nadzieję że zobaczę już jak to wygląda w grze.

[Obrazek: jLzZtjj.jpg][Obrazek: 9CBlqa3.jpg][Obrazek: TZmCras.jpg]

Wszelkie porady i konstruktywna krytyka mile widziane Wink
  Odpowiedz
#30
https://www.gait.pl/wp-content/uploads/2...051-22.jpg

porównaj sobie dach Wink

masz masę zbędnych poligonów na szybie i zderzaku.

Po za tym widze że dałeś radę z teksturą, profesjonalnie to wygląda. Ja nawet tak ładnie tekstur nie rozkładam na pliku.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości