Najczęstszy powód crashowania gry - brak RAMu.
Jeżeli podczas wczytywania, gra się wyłączy oraz pojawi się takie okienko:
Pierwszą rzeczą którą powinniśmy sprawdzić jest ilość wolnej pamięci RAM. Do tego przyda nam się plik error.log
(znajdziemy go tutaj: \SteamApps\common\Cities_Skylines\* - gdzie * to folder zawierający logi gry. Jest on nazwany datą i godziną ich zapisania (czyli wystąpienia błędu) np: 2019-11-03_162306.)
Kiedy znajdziemy już powyższy plik, na jego samym początku szukamy następujących linijek: (przykład)
Jeżeli któraś z tych wartości będzie wyjątkowo niska to znaczy że po prostu brakuje nam RAMu. Co ważne, nie powinniśmy zwracać tutaj uwagi tylko na pozycję "memory in use". Dla przykładu w tym pliku:
procentowo pamięci jeszcze trochę mamy, w tym przypadku problem leży w pliku stronnicowania (paging file). Jak widać wolny jest jedynie 1MB czyli zdecydowanie za mało.
Brak pamięci możemy poznać jeszcze po pliku output_log.txt. Jeżeli na jego końcu znajdziemy takie linijki:
to możemy być prawie pewni że mamy za mało pamięci.
A jak poradzić sobie ze zbyt małą ilością RAMu? Jest na to parę rozwiązań.
Pierwsze to odsubksrybowanie pewnej ilości obiektów. Jak wiadomo im więcej modyfikacji i dodatków - tym większe zużycie pamięci fizycznej.
Drugie: zmniejszenie jakości tekstur. Te również oddziałują na wykorzystanie RAMu, tak więc warto najpierw spróbować zmniejszyć ustawienia.
Trzecie - zwiększyć rozmiar pliku stronnicowania. Czym on jest i jak to zrobić, to już rozpisywać się nie będę. Pełno poradników na ten temat znajdziecie w internecie. Ja mogę tylko dodać że jest to taki "wirtualny RAM" na jednym z naszych dysków. Przy grze w Cities Skylines bardzo istotny
Czwarte - najbardziej radykalne rozwiązanie to.. dokupienie większej ilości RAMu Przy Citieskach czasem nawet i 32GB to za mało
Co w przypadku gdy to nie RAM jest problemem?
Na początek polecam zajrzeć do tego wątku: https://citiesskylines.pl/temat-Pliki-lo...lezc--3528 :)
Jeżeli dalej nie udało się naprawić błędu, pozostaje założenie odpowiedniego wątku, oraz oczywiście załączenie plików log
Jeżeli podczas wczytywania, gra się wyłączy oraz pojawi się takie okienko:
Pierwszą rzeczą którą powinniśmy sprawdzić jest ilość wolnej pamięci RAM. Do tego przyda nam się plik error.log
(znajdziemy go tutaj: \SteamApps\common\Cities_Skylines\* - gdzie * to folder zawierający logi gry. Jest on nazwany datą i godziną ich zapisania (czyli wystąpienia błędu) np: 2019-11-03_162306.)
Kiedy znajdziemy już powyższy plik, na jego samym początku szukamy następujących linijek: (przykład)
Kod:
53% memory in use.
8176 MB physical memory [3810 MB free].
25584 MB paging file [18299 MB free].
Jeżeli któraś z tych wartości będzie wyjątkowo niska to znaczy że po prostu brakuje nam RAMu. Co ważne, nie powinniśmy zwracać tutaj uwagi tylko na pozycję "memory in use". Dla przykładu w tym pliku:
Kod:
64% memory in use.
8147 MB physical memory [2921 MB free].
8147 MB paging file [1 MB free].
procentowo pamięci jeszcze trochę mamy, w tym przypadku problem leży w pliku stronnicowania (paging file). Jak widać wolny jest jedynie 1MB czyli zdecydowanie za mało.
Brak pamięci możemy poznać jeszcze po pliku output_log.txt. Jeżeli na jego końcu znajdziemy takie linijki:
Kod:
ERROR: SymGetSymFromAddr64, GetLastError: 'Próbowano uzyskać dostęp do nieprawidłowego adresu.' (Address: 00007FF6DBFC4954)
to możemy być prawie pewni że mamy za mało pamięci.
A jak poradzić sobie ze zbyt małą ilością RAMu? Jest na to parę rozwiązań.
Pierwsze to odsubksrybowanie pewnej ilości obiektów. Jak wiadomo im więcej modyfikacji i dodatków - tym większe zużycie pamięci fizycznej.
Drugie: zmniejszenie jakości tekstur. Te również oddziałują na wykorzystanie RAMu, tak więc warto najpierw spróbować zmniejszyć ustawienia.
Trzecie - zwiększyć rozmiar pliku stronnicowania. Czym on jest i jak to zrobić, to już rozpisywać się nie będę. Pełno poradników na ten temat znajdziecie w internecie. Ja mogę tylko dodać że jest to taki "wirtualny RAM" na jednym z naszych dysków. Przy grze w Cities Skylines bardzo istotny
Czwarte - najbardziej radykalne rozwiązanie to.. dokupienie większej ilości RAMu Przy Citieskach czasem nawet i 32GB to za mało
Co w przypadku gdy to nie RAM jest problemem?
Na początek polecam zajrzeć do tego wątku: https://citiesskylines.pl/temat-Pliki-lo...lezc--3528 :)
Jeżeli dalej nie udało się naprawić błędu, pozostaje założenie odpowiedniego wątku, oraz oczywiście załączenie plików log