Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Problemy z uruchomieniem gry: The game crashed - brak pamięci RAM
#1
Najczęstszy powód crashowania gry - brak RAMu.

Jeżeli podczas wczytywania, gra się wyłączy oraz pojawi się takie okienko:

[Obrazek: lgea2aE.png]

Pierwszą rzeczą którą powinniśmy sprawdzić jest ilość wolnej pamięci RAM. Do tego przyda nam się plik error.log 
(znajdziemy go tutaj: \SteamApps\common\Cities_Skylines\* - gdzie * to folder zawierający logi gry. Jest on nazwany datą i godziną ich zapisania (czyli wystąpienia błędu) np: 2019-11-03_162306.)

Kiedy znajdziemy już powyższy plik, na jego samym początku szukamy następujących linijek: (przykład)

Kod:
53% memory in use.
8176 MB physical memory [3810 MB free].
25584 MB paging file [18299 MB free].

Jeżeli któraś z tych wartości będzie wyjątkowo niska to znaczy że po prostu brakuje nam RAMu. Co ważne, nie powinniśmy zwracać tutaj uwagi tylko na pozycję "memory in use". Dla przykładu w tym pliku:

Kod:
64% memory in use.
8147 MB physical memory [2921 MB free].
8147 MB paging file [1 MB free].


procentowo pamięci jeszcze trochę mamy, w tym przypadku problem leży w pliku stronnicowania (paging file). Jak widać wolny jest jedynie 1MB czyli zdecydowanie za mało. 

Brak pamięci możemy poznać jeszcze po pliku output_log.txt. Jeżeli na jego końcu znajdziemy takie linijki:

Kod:
ERROR: SymGetSymFromAddr64, GetLastError: 'Próbowano uzyskać dostęp do nieprawidłowego adresu.' (Address: 00007FF6DBFC4954)

to możemy być prawie pewni że mamy za mało pamięci.

A jak poradzić sobie ze zbyt małą ilością RAMu? Jest na to parę rozwiązań. 

Pierwsze to odsubksrybowanie pewnej ilości obiektów. Jak wiadomo im więcej modyfikacji i dodatków - tym większe zużycie pamięci fizycznej. 
Drugie: zmniejszenie jakości tekstur. Te również oddziałują na wykorzystanie RAMu, tak więc warto najpierw spróbować zmniejszyć ustawienia. 
Trzecie - zwiększyć rozmiar pliku stronnicowania. Czym on jest i jak to zrobić, to już rozpisywać się nie będę. Pełno poradników na ten temat znajdziecie w internecie. Ja mogę tylko dodać że jest to taki "wirtualny RAM" na jednym z naszych dysków. Przy grze w Cities Skylines bardzo istotny Wink
Czwarte - najbardziej radykalne rozwiązanie to.. dokupienie większej ilości RAMu Smile Przy Citieskach czasem nawet i 32GB to za mało Wink

Co w przypadku gdy to nie RAM jest problemem?

Na początek polecam zajrzeć do tego wątku: https://citiesskylines.pl/temat-Pliki-lo...lezc--3528 :)
Jeżeli dalej nie udało się naprawić błędu, pozostaje założenie odpowiedniego wątku, oraz oczywiście załączenie plików log Smile
  Odpowiedz
#2
Czy plik stronicowania jest konieczny do grania w CS?

Mam 16GB RAM i wyłączony całkowicie plik stronicowania, ale po ostatnim doładowaniu obiektów gra wywala mi się z powodu braku pamięci.
Wywala się, gdy zajmowany przez grę RAM dochodzi do 7-8 GB.

Cities.exe caused an Access Violation (0xc0000005)
  in module Cities.exe at 0033:52ba9722.

Error occurred at 2020-08-10_191340.
E:\PROGRAMY\STEAM\steamapps\common\Cities_Skylines\Cities.exe, run by albor.
72% memory in use.
16297 MB physical memory [4557 MB free].
16297 MB paging file [5 MB free].
134217728 MB user address space [134204968 MB free].
Read from location 00000010 caused an access violation.

Ostatnio dokupiłem trochę DLC, mam ich łącznie 8.
Wcześniej nie miałem takiego problemu - moje 16GB wystarczało, grywam z rzadka od ładnych kilku lat.
Póki co zamówiłem kolejne 16GB, rozszerzę sobie do 32, bo wolałbym nie katować dysku plikiem stronicowania.

Mam Lenovo Y50-70 na win8.1
Intel Core i7 4710HQ (4 cores, 8 threads)
RAM 2x 8GB (kolejne 2x 8GB w drodze z Chin)

Kod:
Sprawa się rypła. Na płycie wirtualnie są 4 sloty pamięci, ale fizycznie są tylko 2. Nic nie rozszerzę, bo mam już maxa. :(

GeForce GTX 860M 4GB

Albor
  Odpowiedz
#3
Zajmuje raczej 11-12GB, patrząc po wskazaniach logu. A plik stronnicowania, cóż, potrzebny czy nie, w tym wypadku jasno widać że to właśnie na nim brakuje pamięci. Spróbuj go "włączyć", nawet na niedużą ilość pamięci, ale by sprawdzić po prostu czy to coś da. Ewentualnie ustaw go na automatyczny tryb.

W tym wątku @krzychu124 poruszał kwestię pliku stronnicowania i wykorzystania RAMu: https://citiesskylines.pl/temat-Crashowa...2#pid17492

Jeżeli nie masz Loading Screen Moda, to też go zasubskrybuj, nie dość że zmniejszy on zużycie RAMu przez grę, to jeszcze pozwoli ci podejrzeć ile masz dublujących się czy niepotrzebnych obiektów itp itd Smile
  Odpowiedz
#4
Plik stronicowania jest konieczny do działania gry (nie rozumiem skąd opór w ogóle)
Już w samym menu głównym u mnie (mam wszystkie DLC) zjada ok. 2GB RAM i jakieś 2.5GB pamięci wirtualnej.

Po załadowaniu zapisu z praktycznie pustą mapą (domki można policzyć na palcach jednej ręki) gra zużywa 7GB RAM i 9GB pamięci wirtualnej, a prawdopodobnie byłoby znacznie więcej ale zauważyłem, że miałem ustawione tekstury na niskie (zapomniałem zmienić po testach)... 
Aktualnie nie mam żadnych assetów zasubskrybowanych i tylko kilka modów (które najprawdopodobniej razem zabierają tylko ułamek z całości)

W głównym folderze gry jest 7GB różnego typu zasobów, które są dodatkowo skompresowane.
  Odpowiedz
#5
I sprawa się rypła.
Cytat:Póki co zamówiłem kolejne 16GB, rozszerzę sobie do 32, bo wolałbym nie katować dysku plikiem stronicowania

W moim laptopie oprogramowanie wirtualnie pokazuje obecność 4 slotów pamięci, ale fizycznie są tylko 2.
Kupiłem kostki 2x8GB i nie mam ich gdzie włożyć.
Okazuje się, że już mam RAM na maxa, a teraz mam nadmiarowe kostki (2 x 8GB PC3-12800 = DDR3 1600Mhz)
  Odpowiedz
#6
Po prostu zwiększ plik stronicowania, wtedy powinno ruszyć. Ja mam też 16GB RAMu, i z dobre 3500 obiektów i 71 modów. Miasto możesz sobie podejrzeć w odpowiednim dziale, i jak widać wszystko działa Smile
  Odpowiedz
#7
Z tym plikiem stronicowania jest też sprawa istotna, czy to dysk SSD czy HDD?

I czy masz Loading Screen Mod oraz Mini FPS Booster? Optymalizują one zużycie pamięci.
  Odpowiedz
#8
Oczywiście lepiej mieć SSD i na nim system (plus Cities Skylines jeśli starczy miejsca), ale na HDD od biedy też pójdzie. A o LSM Juz wspominałem, jeżeli @Albor13 go nie masz no to to jest podstawa w zaoszczędzeniu pamięci i przyspieszaniu ładowania się gry. Must Have.
  Odpowiedz
#9
Ważne jest to, żeby plik stronicowania nie był pofragmentowany. Bo co z tego, że stworzysz plik nawet i na kilka GB, jeśli będzie podzielony na malutkie sektory porozrzucane po dysku. Najpierw trzeba zrobić defragmentację i sprawdzić, czy jest sens po niej, czy trzeba coś wyrzucić, zrobić defragmentację jeszcze raz i wtedy wyjdzie.

No chyba że ma się SSD, wtedy wywalone, bo te pamięci wspierają swobodny dostęp.
  Odpowiedz
#10
Spoko,  mam, włączyłem. Inaczej bym nie pogral. Pomysł rozszerzenia RAM spalił, bo już mam maxa 16GB.
Dotąd udawało mi się bez pliku wymiany,  ale po ostatnim dokupieniu DLC green cities i industries, sam RAM okazał się za mały.
Pozostało mi wymienić dysk na ssd.
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości