Za Kulisami #4: Firmy i Billboardy
Cześć, witajcie! Nadszedł nowy dzień, a to oznacza nowy dziennik rozwoju Cities: Skylines II. Dziś przyjrzymy się firmom i billboardom występującym w grze. Starając się stworzyć bardziej realistyczną grę o budowaniu miast, zapewniliśmy firmom i ich billboardom znaczące ulepszenie w stosunku do oryginalnej gry Cities: Skylines. Firmy odgrywają teraz rolę w mechanice gry, a billboardy reprezentują firmy znajdujące się w budynkach.
Cities: Skylines II przedstawia firmy jako podmiot działający. Wprowadzą się do miasta, jeśli będzie wystarczający popyt, i wpłyną na dostępność pracy oraz rodzaj potrzebnego wykształcenia. Firmy przyczyniają się do bogactwa miasta i mogą importować i eksportować towary spoza miasta. Funkcje te mogą znacząco wpłynąć na sposób budowania transportu publicznego w mieście i połączeń zewnętrznych z sąsiednimi miastami. Rodzaje gałęzi przemysłu obecne w mieście również wpływają na rodzaje przedsiębiorstw, które się w nim wprowadzają. Różne branże przemysłu będą przyciągać firmy, które mogą wykorzystywać materiały z tych branż.
Przejdźmy więc od razu do rzeczy i zacznijmy przyglądać się różnym sposobom, w jakie objawia się to w rozgrywce.
FIRMY
Billboardy mają teraz funkcję i znaczenie wykraczające poza statyczną reklamę na budynkach. Po wyznaczeniu danej strefy, firmy działające w tym typie strefy mogą zacząć się wprowadzać. Kiedy firma wprowadzi się do budynku, jej logo zostanie wyświetlone na billboardzie. Liczba, rozmiar i styl billboardów na budynku jest różny i nie jest taki sam za każdym razem, gdy budynek pojawia się w grze. Aby firma utrzymała się w tej lokalizacji, będzie potrzebować mediów, materiałów i pracowników, a jednocześnie przynosić zyski. Dużą rolę odgrywa tu dostęp do lokalizacji i poziom edukacji w mieście. Trasy cargo mogą być bardzo pomocne w utrzymaniu firmy na rynku. Możesz dowiedzieć się więcej na ten temat w naszym poprzednim dzienniku rozwoju Gospodarka i produkcja.
Firma wprowadzająca się do budynku będzie miała swoje logo na jego szyldach
KOLORY BUDYNKU
Kiedy firma wprowadza się do budynku, może również pomalować budynek w kolorach firmy. Różne budynki mogą nabrać więcej kolorów z logo niż inne. Kolor może pojawiać się jako kolor podświetlenia szczegółów budynku lub jako główny kolor ściany. Niektóre budynki mogą mieć więcej niż jeden kolor logo w różnych elementach.
Firmy mają trzy kolory wybrane z logo firmy, które są stosowane jako warianty kolorystyczne budynków.
FIRMOWE ĆWIERKI
Ćwierki informują Cię o tym, co dzieje się w mieście. Obywatele ćwierkają o swoim życiu, a usługodawcy o tym, jak działają te usługi. Firmy również ćwierkają o przeprowadzce, otwieraniu nowych lokalizacji, otwartych stanowiskach i nie tylko. Można je znaleźć w ćwierkaczu wraz z innymi ćwierkającymi. Firmy wyświetlają ikonę swojego logo obok nazwy, a adres ich lokalizacji często znajduje się w sygnale dźwiękowym.
Wybranie adresu ulicy podświetlonego na zielono spowoduje skupienie kamery na lokalizacji firmy
ŁAŃCUCH PRODUKCYJNY FIRMY
Firmy są częścią łańcucha produkcyjnego, a jedna firma może posiadać i obsługiwać łańcuch produkcyjny od zbioru i przechowywania surowców po produkcję i sprzedaż produkt końcowy klientom. Każda firma ma typ strefy, w której może działać, oraz materiał, który produkuje lub sprzedaje.
Jedną firmę można zobaczyć w kilku obiektach na różnych etapach łańcucha produkcyjnego
BILLBOARDY
Zanim firma wprowadzi się do budynku, billboardy będą reklamować przestrzeń dostępną w danej lokalizacji. Zostały one zaprojektowane tak, aby ułatwić dostrzeżenie, gdzie są jeszcze puste budynki bez firmy.
Istnieje kilka odmian reklam dostępnych na pustej przestrzeni, ale wszystkie można łatwo rozpoznać z większej odległości dzięki podobnej niebieskiej kolorystyce.
RÓŻNORODNOŚĆ KOLORÓW
Tworzenie dużej liczby logo w różnych stylach, aby mieć pewność, że żaden kolor nie dominuje w krajobrazie billboardów, okazało się interesującą zagwozdką do rozwiązania. Nasze podejście polegało na stworzeniu wykresu z kolorami tła w kolumnach i stworzeniu loga na nich. Trudną częścią było dodanie równej liczby logo do każdej kolumny, przy jednoczesnym zachowaniu wystarczającej różnicy kolorów i logotypów. Jest kilka znanych pozycji z Cities: Skylines, które przeszły metamorfozę, a także mnóstwo nowych. Marki zawierają także kilka ukłonów w stronę naszych programistów i kilka gier słownych.
Przykład niektórych logo firm ułożonych według kolorów, aby zapewnić wystarczającą różnorodność kolorów.
DOSTĘPNOŚĆ
Po wybraniu kolorów przyszedł czas na to, aby każde logo było wyraziste i czytelne. Oznaczało to sprawdzenie, czy aby na pewno niektóre loga są ciemniejsze, inne jaśniejsze oraz czy pojawia się trochę jasnych kolorów i stonowanych tonów. W tym procesie zadbaliśmy również o to, aby każde logo było czytelne dla osób z ślepotą barw. Znalezienie kombinacji kolorów, które spełniałyby wszystkie te kryteria, było dość trudne i czasami trochę frustrujące, ale było jedną z najciekawszych i najfajniejszych rzeczy do wymyślenia.
Oto przykład logo sprawdzonych pod kątem deuteranopii i protanopii.
To byłoby tyle na dzisiaj. Mamy nadzieję, że spodobało Wam się to spojrzenie na to, co kryje się za billboardami, oraz rzut oka na wszystkie marki dostępne w grze. Jutro będziemy kontynuować tę serię, podczas której zajrzymy za kulisy Charakterów Obywateli, więc bądźcie czujni.