Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Cities: Skylines - Dziennik Dev 8: Dzielnice i polityka
#1
UWAGA! Ważna informacja od deweloperów. Wszystkie poniższe screeny pochodzą z wersji BETA i nie są ostatecznym odzwierciedleniem grafiki gry.

Nadszedł czas aby porozmawiać szerzej na temat dzielnic i polityki w grze Cities: Skylines. Chwytajcie za popcorn, usiądźcie wygodnie w fotelu i zaczynamy!
Jeśli chcielibyście odświeżyć sobie informacje na temat pozostałych dzienników, zapraszamy tutaj: http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... ry-archive!
W Cities: Skylines chcieliśmy, aby miasta były duże, ale także pragniemy dać Wam kontrolę nad mniejszymi częściami naszej metropolii oraz umożliwić ich personalizację. Ponadto wprowadziliśmy specjalizację przemysłu, aby stał się bardziej funkcjonalny i tworzył coś na zasadzie okręgu przemysłowego.
Miasto oraz dzielnice to natualny podkład pod stworzenie odpowiednich zarządzeń miejskich i polityki, które umożliwią nam nadanie im charakterystycznych cech oraz podgląd co się w nich aktualnie dzieje, dzięki takim kategoriom jak: Polityka, specjalizacja przemysłu, podatki i planowanie miasta.
Opcja tworzenia dzielnic i nadawania im polityki będzie odblokowywana w grze wraz z postępem gracza, podczas tworzenia swojego miasta.


Co to są dzielnice?
Dzielnice to części miasta, które gracz może wyselekcjonować z całego obszaru poprzez malowanie "sczczotką" w narzędziu tworzenia dzielnic. Mogą one być każdego rozmiaru i nosić realne nazwy jak np. Bronx czy Manhattan w Nowym Jorku. Do każdej z dzielnic przyporządkowujemy odpowiednie zarządzenia jak np zakaz palenia czy dystrybucję czujników dymu, które zmniejszają prawdopodobieństwo wybuchu pożaru. Kiedy dzielnica będzie już przez nas utworzona, zostanie jej nadana automatycznie nazwa, ale możemy ją oczywiście zmienić samodzielnie w każdym momencie gry.

[Obrazek: 1.jpg]
Dzielnicę tworzymy za pomocą specjalnej szczotki, którą malujemy wybrany przez nas obszar. Dzielnicy zostaje nadana nazwa, którą zmieniamy w każdej chwili oraz takie zarządzenia, które są wprowadzone dla całego miasta. Możemy je oczywiście dowolnie modyfikować i zmieniać.

Panel dzielnicy - statystyki
Po utworzeniu dzielnicy gracz może zajrzeć w statystyki i zobaczyć, jaka jest populacja danego obszaru z podziałem na grupy wiekowe, aktualny poziom zamożności budynków (poziomy 1-5) oraz średnią wartość terenu. Aktywne zarządzenia, które wprowadzilismy dla danego obszaru są wyświetlane zarówno w panelu statystyki jak i pod nazwą dzielnicy na mapie miasta.

[Obrazek: 2.jpg]
Panel statystyki dla dzielnicy o nazwie Highland Park. Tutaj możemy zobaczyć dane o populacji, grupach wiekowych, wartości terenu oraz inne istotne informacje a także aktywne w tej dzielnicy zarządzenia miejskie.

Wprowadzanie zarządzeń - miasto vs. dzielnica
Istnieją dwa sposoby wprowadzania zarządzeń w naszym mieście. Pierwszym z nich jest aktywowanie ich w całym mieście, poprzez kliknięcie na panel polityki w głównym menu i kliknięcie na odpowiednie zarządzenie, które zostanie aktywowane dla całego miasta a więc i wszystkich utworzonych przez nas dzielnic. Drugi sposób to kliknięcie myszą na nazwę odpowiedniej dzielnicy a następnie na "Polityka" w oknie statystyk. Dzięki temu wybrane przez nas zarządzenie zostanie aktywowane tylko i wyłącznie dla danego obszaru.

[Obrazek: 3.jpg]
Panel statystyk dla dzielnicy Docks. Jak widzimy, jest to dzielnica jedynie przemysłowa, nie ma tutaj mieszkańców. Znajdują się jedynie miejsca pracy w przemyśle i usługach. Jednym z aktywnych zarządzeń jest Edukcja (którą wprowadziliśmy dla całego miasta), ale z uwagi na fakt, że populacja wynosi 0, kolejnym logicznym krokiem powinno być wyłączenie tego zarządzenia w dzielnicy Docks i innych obszarach przemysłowych a zatrzymanie jej oczywiście tam, gdzie mamy mieszkańców.

Co to są zarządzenia miejskie?
Zarządzenia dzielimy na kilka kategorii: Specjalizacja przemysłu, usługi użyteczności publicznej, podatki oraz planowanie miasta. Większość z nich może być przyporządkowana zarówno dla całego miasta jak i tylko do poszczególnych obszarów. Wyjątek stanowi specjalizacja przemysłu - ją możemy ustalić tylko dla wybranego obszaru. Naturalnie są zarówno pozytywne jak i negatywne skutki wprowadzenia poszczególnych zarządzeń, np. zmniejszenie zużycia energii - zmniejszy zapotrzebowanie na prąd, ale jednocześnie będzie nas to trochę kosztować.

Specjalizacja przemysłu
Cities: Skylines oferuje kilka możliwości wyboru specjalizacji w przemyśle. Po utworzeniu dzielnicy w obszarze przemysłowym, wybieramy odpowiednią specjalizację w menu tworzenia dzielnic i klikamy na utworzoną dzielnicę. W panelu statystyk jak i pod nazwą na mapie pokaże się odpowiednia ikonka, w zalezności od wyboru specjalizacji a budynki zaczną zmieniać charakter i przeznaczenie, zgodnie z naszym wyborem. Narzędzie tworzenia dzielnic oferuje także wybór powrotu do pierwotnego, tradycyjnego przemysłu.

[Obrazek: 4.jpg]
Magnolia Park to dzielnica ze specjalizacją rolniczą, która została wybrana w narzędziu tworzenia dzielnic.

[Obrazek: 5.jpg]
Panel statystyk dzielnicy Magnolia Park. Jak widzimy cała dzielnica to praktycznie budynki przemysłowe (rolnictwo) z kilkoma jedynie budynkami mieszkalnymi i usługowymi.

[Obrazek: 6.jpg]
Petrol Square. Nie martwcie się, że nie widać dymów fabrycznych, one są, ale nie zostały ujęte na screenie, gdyż dodaliśmy je dopiero wczoraj! Smile

[Obrazek: 7.jpg]
Opcja przemysłu generalnego daje nam możliwość powrotu do pierwotnego, tradycyjnego przemysłu, bez konkretnej specjalizacji.

Kategorie polityki (zarządzeń miejskich)
Polityka to rodzaj miejskich zarządzeń (służb), które możemy wprowadzić a dzięki którym nasze miasto korzysta z różnych udogodnień jak np. instalacja czujników dymu lub też daje impuls do rozwoju edukacji naszych mieszkańców.

[Obrazek: 8.jpg]
Zarządzenia miejskie wpływają na wiele aspektów podczas rozwoju całego miasta jak i poszczególnych dzielnic.

Polityka podatkowa pozwala bardziej precyzyjnie dostosować podejście do stawek podatkowych różnego rodzaju i gęstości strefy.

[Obrazek: 9.jpg]
Polityka podatkowa wpływa na strefy a gracz może albo dać ulgi podatkowe dla stref w dzielnicy albo podnieść podatki, tak aby uzyskać więcej pieniędzy, jeśli widać , że przedsiębiorstwa dynamicznie się rozwijają i jest wystarczająca liczba klientów.

Urbanistyka wpływa na to jak miasto, a zwłaszcza dzienica będzie wyglądać , gdy te zarządzenia obowiązują . Na przykład gracz jest w stanie zakazać powstawania wieżowców i zmniejszyć natężenie ruchu poprzez zakaz ruchu tranzytowego na ulicach lub włączyć opcję budowy budynków "inteligentnych" , które zwiększają wartość gruntu wokół nich.

[Obrazek: 10.jpg]
Przy planowaniu miasta gracz jest w stanie kontrolować niektóre aspekty, jak rozwija się miasto.

- Henkka znana również jako artysta i projektant w Colossal Order.

Źródło przetłumaczone ze strony http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... d-policies przez Bartek. Udostępnianie jest niemożliwe, jedynie za zgodą administratora.
  Odpowiedz
#2
Gratuluję Bartoszu. Akcja, błysk z tym tłumaczeniem Smile. Muszę przyznać, że coraz ciekawiej się ta gra zapowiada. Zdjęcia fajniejsze a tym samym widać jak deweloperzy się starają, by dopieścić tę grę. Widoczna w sumie jest ta powtarzalność, ale to najmniejszy problem. No i co najważniejsze można sobie wybrać opcję, która zapobiegnie wyrastaniu wieżowców jak grzyby po deszczu. Smile
  Odpowiedz
#3
bardzo fajnie że jest ta opcja do zablokowania budowy wieżowców. bardzo ładne screeny i fajnie, że dodali ten dym Smile i troszczą się nawet o najmniejszy aspekt zarządzania miastem Duży uśmiech
  Odpowiedz
#4
Dobre jest to, że będą też dostępne mody do tej polityki, a przez to będzie wiele dodatkowych i ciekawych opcji ekonomiczno-spolecznych Duży uśmiech
  Odpowiedz
#5
Jak zapewniają twórcy, gra będzie bardzo "modowalna" więc i pewnie zarządzenia będzie można dodawać swoje. To jest na pewno jakiś przełom w tego typu grach, dzięki tym funkcjom być może wreszcie poczujemy, że zarządzamy miastem i widzimy tego efekty na ekranie a nie tylko ustawiamy klocki i budujemy makietę miasta - drogi, strefy, szkoła, szpital, park i tak w kółko.
  Odpowiedz
#6
Wszystko pięknie ładnie, ale czy za modem dodającym np. "Legalizacja hazardu" będzie szło coś widocznego? Oprócz jakiegoś dochodu płynącego z tego aktu chyba nie? Smile
  Odpowiedz
#7
jeżeli zlegalizowalibyśmy hazard to powinna się także bardziej uaktywnić przestępczość jak to zawsze z hazardem Wink
  Odpowiedz
#8
Wręcz przeciwnie Brind, jak coś jest legalne do ogranicza przestępczość w tym sektorze Wink

Może dodajmy też dekret "Prohibicja" Duży uśmiech hah, wtedy to byśmy mieli dopiero jazdę Duży uśmiech
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości