Komputer pod Cities: Skylines
|
||
15-04-2016, 12:43
Czyli mówicie, że 16GB to takie minimum? Mam 8GB (a do tego Phenoma II X4 980 @4.0Ghz i GTX 670 2GB).
AMD Phenom II X4 980 @4.0Ghz ||| 8GB DDR3 1333Mhz ||| GBYTE GTX670 2GB OC
4GB - da się uruchomić podstawkę.
8GB - trochę modów, większe miasto 12GB - dwie z trzech rzeczy: mody, dodatki typu Snowfall, duże miasto 16GB - komfortowe granie z wszystkimi 3 opcjami: mody, dodatki duże miasto. Startowałem z kompem 4GB ale po zakupie CS bardzo szybko zmieniłem na 8GB a po dojściu dodatków, kolejnych modów itp dokupiłem drugie 8 . Do dobrego grania myślę że na dziś min to 12GB ale lepiej mieć 16 zwłaszcza że 1) jeszcze mają rozbudowywać grę więc za chwilę 16 może być ledwie akurat 2) upgrade RAMu to najmniejszy koszt a trzeba pamiętać że z tego korzysta też karta graficzna jak ma mało swojej pamięci. ps.Swoją drogą przy zmianie kompa i RAMu postawiłem na kości 8 gigowe żeby mieć wolne sloty - myślę że 2x8GB wystarczy ale kto wie... może trza będzie jeszcze dokupić jedną kość - albo do Cities Skylines II. Jakby co mam jeszcze dwa wolne sloty ;-) Jak chcesz odpalić miasto na 25 kratkach z modami to na pewno kupuj 16, unikniesz frustrowania się i złorzeczenia na twórców.
18-04-2016, 23:41
Powiem tak że tu każdy pisze aby dać jak najwięcej ramu super kartę graficzną i dobry procek na pewno to pomaga ale dziś zamontowałem dysk ssd i gra chodzi jak marzenie a już powoli zaczynała mulić (dużo dodatków).
obecnie mam intel i5 4200-u ram 8 gb grafika nvidia 740m dysk ssd 240 i jak włączyłem grę to normalnie mnie zamurowało nic nie zacina auta super jeżdżą przyspieszenie czasu działa normalnie, więc moje zdanie jest tylko jedno dodać dysk ssd
Nie zgodzę się z Tobą:
SSD pomaga ale czy wiesz dlaczego? Otóż: gra już przy nieco rozbudowanym savie potrzebuje 10-14GB RAMu (moje obserwacje). Gdy brakuje RAMu fizycznego Windows uruchamia tzw pamięć wirtualną - czyli orzesz dysk (dane mapy/miasta które nie mieszczą się na RAM są zapisywane/odczytywane na bieżaco z dysku) - W takiej sytuacji różnica pomiędzy SSD a HDD jest kolosalna. Tyle że... dysk twardy to nie zapas RAMu. Wymądrzam się ale powtórzę - w tym przypadku, także w Twoim (chyba że grasz małymi miastami) potrzebny jest RAM. SSD "przy okazji" poprawił sprawę - ale odczułeś "kolosalną różnicę" właśnie dlatego że masz mało pamięci i Twój RAM częściowo jest na dysku twardym a wirtualny RAM na hdd bardzo spowalnia całość. Zmiana wirtualnego RAMu HDD na wirtualnyRAM SSD jest bez dwóch zdań wyraźna ale lepiej byłoby (i dużo zdrowiej dla dysku) gdybyś brakujący ram zamienił na dodatkowy RAM fizyczny. Najpierw odpowiednia ilość RAMu, potem SSD.
19-04-2016, 09:15
Ok pewnie masz rację bo nie znam się aż tak dobrze, niedługo będzie więcej ramu na moim lapku i wtedy zobaczę co i jak. Aczkolwiek teraz gra pięknie hula i o to mnie chodziło.
19-04-2016, 09:34
Dysk twardy, czy to HDD czy SSD (nawet pod interfejs M.2) nigdy nie zastąpi fizycznej pamięci RAM. Koniec kropka
Według mnie w przypadku gry Cities Skylines kolejność ważności podzespołów jest następująca : Procesor -> RAM -> Karta Graficzna
19-04-2016, 14:09
a tak z ciekawości zapytam - mam procesor i7 2.9 ale jeszcze na starym slocie 1155
czy zmieniając na i7 4.0 na slocie 1150 bedzie to duza roznica w grze?
19-04-2016, 19:06
Poprzedni też powinien dawać radę więc myślę że nie.
20-04-2016, 19:25
Szkoda, że gros ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważne jest np. chłodzenie i przepływ powietrza w obudowie. Mało kto wie, że np. karta graficzna, która gotuje się w obudowie podczas grania ma temperaturę np. 90 stopni a winna mieć np. 70 stopni. Taka gotująca się karta odnotowuje spadki rzędu 5 - 10 FPS.
Kto by się tam przejmował duperelami |
Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach
Szybka rejestracja
Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości