Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
Sprzęt a płynna gra na max detalach
#1
Parametry sprzętowe:

System: Windows 8.1 x64
Płyta Główna: MSI B85M-E45 Intel LGA 1150
Procesor: Intel Pentium G3250 (2-rdzeniowy) taktowanie: 3.2 GHz cache: 3 MB
RAM: 12 GB = HyperX Fury 8 GB (1333 MHz) + GOODRAM 4 GB (1333 MHz) DDR3
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB OC
Chłodzenie: standardowe (radiator do procka, chłodzenie karty graficznej) + wentylator z przodu obudowy na dole.
Obudowa: standard ATX
Zasilacz: Corsair 550  W
Monitor: SAMSUNG Panoramiczny FullHD

Ustawienia gry:

Rozdzielczość: FullHD
Jakość cieni: średnie
Jakość tekstur: średnie
Detale: średnie
Odległość cieni: krótkie
Filtrowanie anizotropowe: wyłączone
Antyaliasing: Wyłączone

Co się dzieje?

Otóż przy populacji 34 000 na normalnej prędkości gry gra przycina się przy przewijaniu ekranu oraz przy przybliżaniu kamery. W czasie dnia i przy normalnej prędkości menedżer urządzeń przedstawia następujące zużycie:

CPU: 84-88%
RAM: 36-37%
Dysk: 1%

Jestem fanką szybkich prędkości w grze podczas zapełniania kolejnych stref. Niestety gdy ustawię prędkość maksymalną gry gra zdecydowanie przycina (nie ma pokazu slajdów, ale wydajność mega spada) animacje tną się bardziej, zużycie procesora sięga 99% co mnie bardzo niepokoi. Po powrocie do normalnej prędkości zużycie te nadal się utrzymuje w przedziale 90%-99%.

Zależy mi na grze w maksymalnych detalach bez włączonego antyaliasingu niestety obecnie gra na takich detalach tnie się koszmarnie. Ponadto chciałabym, aby gra szla w miarę płynnie podczas ustawienia maksymalnej prędkości gry.

Powiedzcie co powinnam zmienić, aby gra szła na full detalach w FullHD mega płynnie ?
Po specyfikacji oraz zużyciu na bank chyba powinnam wymienić procesor (ale nie wiem - nie znam się). Jeśli już wybrać procesor to czy model i7-4790K będzie dobry ? Ma 4 rdzenie i taktowanie 4.4 GHz. A może wystarczy jakiś tańszy ?

Proszę o pomoc.
  Odpowiedz
#2
"zużycie procesora sięga 99% "

sama sobie odpowiedziałaś. Podnoszenie prędkości nic nie da - a nawet pogarsza bo się zapętla.
Albo normalna prędkość albo wymiana procesora. Moim zdaniem wystarczy jakiś dobry i5 ale kto bogatemu zabroni...
ps. Chyba użycie? Jeśli zużycie to rzeczywiście jest powód do niepokoju.
  Odpowiedz
#3
Użycie* raczej Duży uśmiech

Hm a mam takie pytanie - generalnie rzecz biorąc to do jakiej ilości ludności starczy moja karta graficzna oraz ten procek i5 oraz ile GB RAM potrzeba do utrzymania ogromnej metropolii?
Czy częstotliwości RAMu mają znaczenie w tej gierce ?
Bo nie ukryję, że gra mnie strasznie wciągnęła i mam zamiar rozbudowywać swoje miasto nawet do pół milionowej a nawet milionowej populacji.

Nie wiem po prostu jak Cities: Skylines jest zoptymalizowany i co konkretnie pozwala na naprawdę płynną grę bez ścinek oraz na full detalach :P
  Odpowiedz
#4
Szybszy procesor w zupełności wystarczy. RAMu masz od groma (ja jakoś tymi częstotliwościami bym się nie przejmował (w sensie na to się po prostu nie patrzy (chyba że ktoś mnie oświeci))), a kartę graficzną masz świetną, z resztą C:S mało wykorzystuje ten podzespół.
  Odpowiedz
#5
korzystasz z jakiś modów ?
  Odpowiedz
#6
To teraz kluczowe pytanie - który procesor wystarczy do tej gry ?
Znalazłam procesor i5: http://allegro.pl/procesor-intel-core-i5...29195.html
Jest tańszy od i7-4790K, też czterordzeniowy oraz z 6 MB Cache, jedynie taktowanie niższe bo 3.2 GHz.....

Generalnie nie wiem co decyduje - czy taktowanie czy ilość rdzeni....

(13-05-2016, 18:23)klinsmann napisał(a): korzystasz z jakiś modów ?

Jedynie 5-6 modów na budynki mieszkalne, biurowe, komercyjne oraz na sygnalizację świetlną.
Gram bez dodatków, ale planuję kupić Snowfall głównie z powodu tramwajów.
  Odpowiedz
#7
4460 będzie optymalnym wyborem dla Twojej płyty głównej.

potencjału 4790k i 4590k nie wykorzystasz, bo płyta uniemożliwi Ci kręcenie procesora.

i7 powinien mięć większy cache, ale dla tej gry różnicę głównie robi taktowanie i ilość rdzeni, 4460 względem obecnego dwurdzeniowca da ogromny skok wydajnościowy dla wymagań stawianych przez grę
  Odpowiedz
#8
Jeśli chcesz coś na przyszłość, ale po wymianie płyty to weź 4690k, poszukaj używki na gwarancji.
  Odpowiedz
#9
Nie można powiedzieć czy ważniejsze jest taktowanie czy liczba rdzeni. Rdzenie to jakby kolejne procesory w jednym opakowaniu. 4 rdzenie po 3,2GHz to po prostu 12,8GHz. Chodzi o to, że doszliśmy do pewnej granicy w prędkości i żeby zwiększyć wydajność pozostaje dokładanie kolejnych jednostek.
  Odpowiedz
#10
Ja mam i5 4690k ale nie podkręcam i procek się nie poci również przy dużych miastach z tym że nigdy nie daje turbo prędkości gry.
RAM opisywałem kilka razy - do podstawki bez modów potrzeba 8GB, mody lub dodatki to dodatkowe +4GB czyli gra z dodatkami i modami to 16GB - mam dodatki i 600 modów to mam zajęte ok 14-15GB. Warto też mieć dużo RAMu gdy ma się kartę graficzną z małą ilością pamięci ale to nie u Ciebie.
Posłuchaj się klinsmanna - 4460 to jest to co potrzebujesz i powinno wystarczyć (jakieś 2x tyle mocy co masz teraz).
ps. Masz dobrą kartę Asusa, pewnie z półpasywnym chłodzeniem jak u mnie to aż się prosi o wyłączenie wycia na procku, zwłaszcza że Cities "wygrzewa" procki. Zmieniłbym chłodzenie na jakieś duże, półpasywne - poprzednio miałem Phenoma 955 i mimo że dawał radę to denerwował mnie bo się przy Cities grzał.
Kup sobie coś z tego: cokolwiek wybierzesz z pierwszej 10-tki będziesz zadowolona.
https://www.morele.net/komputery/podzesp...,rc,1,,/1/
  Odpowiedz

Witaj na Cities Skylines PL!
Aby dodać odpowiedź zaloguj się, lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zalogowani użytkownicy mogą odpowiadać w wątkach

Szybka rejestracja

Możesz także skorzystać z opcji szybkiej rejestracji za pomocą facebooka.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości