Projekt, a raczej firmę odpowiedzialną za tę grę obserwuję od paru ładnych lat. Gra oparta na CryEngine, konkurencie Unrela Engine. Francuzi są odpowiedzialni za Enodo, raczej usługę niż gotowy program. Jeszcze rok temu na pewno współpracowali z twórcami silnika - Crytek'iem. Teraz nie wiem jak wygląda komunikacja między firmami, szczególnie że Crytek niedawno przeszedł restrukturyzacje oraz w prasie growej pisano o jakiś zawirowaniach.
Stworzyli bardzo fajną rzecz która pomaga w operacji na tkance miejskiej dzięki możliwości bardzo estetycznej wizualizacji zmian jakie mają zostać przeprowadzone oraz przekazywaniu informacji w formie graficznej. Pomaga to w odbiorze trochę bardziej skomplikowanych rzeczy mieszkańcom jak np tego czemu zwężamy główną ulicę w środku miasta, skoro pierwszą myślą jest poszerzanie arterii jeżeli mamy korki w mieście -
Przez jakiś czas chcieli też tworzyć (chyba) wizualizacje pomieszczeń renderowane w czasie rzeczywistym , ale tu niestety (chyba) polegli na polu bitwy, bo Unreal Engine znacznie lepiej się do tego nadaję -
https://www.youtube.com/watch?v=rf045VYP3z4 , a przynajmniej odnoszę takie wrażenie.
Przez to wcześniejsze doświadczenie w pracy ze środowiskiem, patrze bardzo optymistycznie na ten projekt, szczególnie że czuję iż panowie i panie odpowiedzialni za The Architect mieli zapewne styczność z profesjonalnym oprogramowaniem. Może dostaniemy coś jeszcze bardziej rozbudowanego od C:S oraz lepszego graficznie ze względu na bardziej zaawansowany silnik graficzny. Ciekawe jak wygląda w obecnym momencie sytuacja studia odpowiedzialnego za projekt. Bo jeżeli liczą trochę więcej osób niż Finowie, a do tego dysponują większym budżetem można spodziewać się hitu. Szkoda tylko ze strona internetowa powoduję u mnie lekkie wątpliwości co do tego jak się ma projekt w dniu dzisiejszym.