03-10-2017, 21:14
(03-10-2017, 14:35)Mario napisał(a): Co potrzebne jest do budowania "na podkładzie" ?
Hmmm... w sumie trochę mozolnej pracy w edytorze graficznym i mod:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...=overlayer
Zaczynasz od przygotowania grafiki w formacie .PNG
Wybierasz sobie fragment mapy jaki chcesz odtworzyć.
Metodą print screena przenosisz po kolei kawałek po kawałku fragmenty mapy do programu graficznego.
Ja używałem do tego celu Photoshopa.
Najgorsze na tym etapie jest określenie skali jaką chcesz uzyskać dla swojego miasta w grze i na mapie, którą kopiujesz.
Nie obejdzie się bez kilkukrotnego powiększania skali.
Najlepiej spróbować na narożniku mapy żeby nie robić na początku całego "podkładu"
Moja grafika ma wymiary 15000x15000 !!!
Dopiero na takiej skali grafiki udało mi się uzyskać satysfakcjonującą skalę dla odpowiednika drogi w grze.
W skrócie - droga w grze (każda) ma taką samą skalę na "podkładzie". Można powiedzieć, że miasto odwzorowane w skali 1:1 (mapa vs gra)
Gotowy podkład wrzucasz do folderu i cieszysz się podkładem w grze. Żeby go uruchomić naciskasz przycisk, który pokazuje się na głównym ekranie gry w momencie aktywowania moda.
Trzeba odczekać kilka sekund aż obrazek się załaduje. Przy takim rozmiarze grafiki może to trochę więcej trwać niż kilka sekund.
Nie jest też wskazane żeby tak się bawić na słabszych komputerach.
Oczywiście nie obejdzie się bez minusów moda.
Nie można używać swobodnie podkładu w grze. Za każdym razem muszę chwilę odczekać aż podkład się załaduje.
I największy minus jest taki, że jeśli się coś rysuje (np drogi) to ich nie widać. Dopiero jak wyłączymy podkład to zobaczymy jak tak na prawdę pociągnęliśmy drogi.
Jest to trochę irytujące ale nic się nie poradzi już na to.
No i najważniejszy minus! Jest to jedyny mod, który po dodatku Mass Transit jeszcze działa!!!!
Także nie ma co się martwić tylko uzbroić się w cierpliwość i skrupulatnie krok po kroku budować miasto